Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Οι αποθήκες του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αρχανών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα βιομηχανικού «οδοντωτού κτιρίου» οι αποθήκες του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αρχανών.


Το «οδοντωτό κτίριο» βρίσκει πολύ μεγάλη εφαρμογή την εποχή αυτή στους μονώροφους ή και διώροφους χώρους παραγωγής και φυσικά όπου το επέτρεπε η διαδικασία παραγωγής. Χαρακτηριστικά του τύπου είναι: η δυναμικά απλωμένη οδοντωτή οροφή που στεγάζει το χώρο παραγωγής, η ορθογωνική κάτοψη και η σαφήνεια του κτιριακού όγκου. 


Στις περισσότερες εφαρμογές αυτού του τύπου, όταν υπάρχουν διοικητικές λειτουργίες, ο χώρος τους είναι ανεξάρτητο κτίριο ή «προσκολλημένος» στο κτίριο του χώρου παραγωγής και δηλώνει έντονα την παρουσία του με την ξεχωριστή αρχιτεκτονική του γλώσσα. Αυτή, συνήθως, προβάλλει τις κλασικιστικές τάσεις της εποχής με ιδιαίτερα λιτό τρόπο. Στην περίπτωση αυτή η απλή μορφή του «οδοντωτού κτιρίου» έρχεται σε αντίθεση με την επεξεργασμένη μορφή του κτιρίου των γραφείων διοίκησης. 



Τις όψεις διακόπτουν συνήθως κάθετες υδρορροές ή κολόνες που διαφοροποιούνται από τα στοιχεία πλήρωσης ως προς το χρώμα, τα υλικά και την υφή. Αυτά τα κάθετα γραμμικά στοιχεία αρθρώνονται με επαναληπτικό και ρυθμικό τρόπο όπως και τα πλευρικά ανοίγματα που κατανέμονται ομοιό - μορφα σε αυστηρή σειρά. Ο φορέας των «οδοντωτών κτιρίων» κατασκευάζεται από σκυρόδεμα. Τέλος πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν και περιπτώσεις, συνήθως συγκροτημάτων, που συνδυάζουν χαρακτηριστικά περισσοτέρων του ενός τύπων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα «οδοντωτού κτιρίου» αποτελούν οι αποθήκες του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αρχανών, κατασκευασμένοι τη δεκαετία του ’60 στην είσοδο του οικισμού Άνω Αρχανών Ηρακλείου. 

Τέλος, για την περίοδο αυτή θα πρέπει να αναφέρω την ψήφιση στις 15 Οκτωβρίου του 1922 ενός Βασιλικού Διατάγματος που άνοιξε το δρόμο στους επαγγελματίες πολιτικούς μηχανικούς και αρχιτέκτονες να αναμιχθούν στο σχεδιασμό των βιομηχανικών κτιρίων. 
 
 
 
Το διάταγμα αναφερόταν στις απαραίτητες άδειες, που επέβαλαν την απασχόληση μηχανικού, και έπρεπε να έχει από το Υπουργείο Βιομηχανίας, κάθε νεοϊδρυόμενη επιχείρηση προκειμένου να εγκατασταθεί σε ένα συγκεκριμένο τόπο. Οι τεχνικές απαιτήσεις των απαραίτητων για τις άδειες σχεδίων επέβαλαν την απασχόληση μηχανικού με γνώσεις διαμορφωμένες μέσα από ένα σύστημα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
 
 

 Οι Έλληνες βιομήχανοι, την εποχή αυτή, εμπιστεύονταν τον σχεδιασμό των εργοστασίων τους στους «αρχιτεκτονούντες» πολιτικούς μηχανικούς, που εκτός από τις τεχνικές τους γνώσεις για τους φορείς είχαν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν όψεις κάποιων αξιώσεων. Ο ρόλος του αρχιτέκτονα άρχισε να αναγνωρίζεται την επόμενη περίοδο.

 

Ο Σεβ. κ. Κύριλλος σε σύσκεψη στο Υπουργείο Υγείας με εκπροσώπους Φορέων της Ιεράπετρας για θέματα του Νοσοκομείου

 Την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας κ. Μίνας Γκάγκα και εκπροσώπων της περιοχής του Δήμου Ιεράπετρας για θέματα του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας της πόλης. 


Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας, κ. Κύριλλος, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θεοδόσιος Καλαντζάκης, ο Πρόεδρος Φίλων του Νοσοκομείου Ιεράπετρας κ. Ανδρέας Μαμαντόπουλος, καθώς και οι Πρόεδροι του Δημοτικού Συμβουλίου και Επιτροπής Υγείας του Δήμου κ.κ. Μπινιχάκης και Σαραντώνης αντίστοιχα. 

Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Διοικητής της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης κ. Νεκτάριος Παπαβασιλείου και η Διευθύντρια του Γραφείου της Αναπληρώτριας Υπουργού, κ. Λίλιαν – Βενετία Βιλδιρίδη. 

Η Αναπληρώτρια Υπουργός ανακοίνωσε την έγκριση πρόσληψης 3 θέσεων Ιατρικού επικουρικού προσωπικού ειδικοτήτων Καρδιολογίας, Αναισθησιολογίας και Ακτινολογίας για διάστημα 36 μηνών, την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της αναβάθμισης του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) του Νοσοκομείου, καθώς και τη διερεύνηση ένταξης λοιπών κτιριακών υποδομών. Συζητήθηκε, επίσης, η συμμετοχή του Αναπληρωτή Διοικητή της Μονάδας της Ιεράπετρας στο Διοικητικό Συμβούλιο των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων του Νομού Λασιθίου. 


Όπως, δήλωσαν όλοι οι μετέχοντες στην παραπάνω σύσκεψη, κοινός στόχος και προσδοκία είναι να υλοποιηθούν περισσότερες δράσεις, να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα και να συνεχίσει η ενίσχυση του νοσοκομείου, ώστε να μπορεί να παρέχει όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες υγείας σε όλη την νοτιοανατολική Κρήτη.

Στα μωβ φωταγωγήθηκε το κεντρικό κτίριο της Περιφέρειας Κρήτης για την Παγκόσμια Ημέρα Παγκρεατικού Καρκίνου

 Στα μωβ φωταγωγήθηκε χθες το απόγευμα το κεντρικό κτίριο της Περιφέρειας Κρήτης στο Ηράκλειο, στο πλαίσιο εκδήλωσης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της Περιφέρειας Κρήτης και του  Συλλόγου  «Ευ Ζω με τον καρκίνο», για τον εορτασμό της 9ης Παγκόσμιας Ημέρας Παγκρεατικού Καρκίνου. Η Κρήτη συμμετέχει στο παγκόσμιο κίνημα που συσπειρώνει 93 οργανώσεις καρκίνου από 35 χώρες και 6 ηπείρους.


Σκοπός της δράσης ήταν η ενίσχυση της γνώσης των πολιτών σχετικά με τα πρώιμα συμπτώματα και τους κινδύνους του καρκίνου του παγκρέατος και η επαύξηση της ευαισθητοποίησης αναφορικά με την επείγουσα ανάγκη για έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία.

Παρόντες στη δράση εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης ήταν ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού, Πρόληψης και Κινητών Μονάδων, Γιώργος Πιτσούλης και ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Δημόσιας Υγείας, Λάμπρος Ν. Βαμβακάς. 

Από την πλευρά του Συλλόγου «Ευ Ζω με τον καρκίνο», συμμετείχαν η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μαρία Θεοδωρίδου, η Γραμματέας Φανή Καλαθάκη, η ταμίας Αντιγόνη Αγγελάκη, το μέλος του Δ.Σ., Αναστασία Κοντού, ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Νίκος Τζανάκης, καθώς επίσης και εθελοντές και μέλη του Συλλόγου.

Η εικόνα του Χριστού με τα γένια και ο μύθος της προστάτιδας της κακοποιημένης γυναίκας

wilg4

                                  

Η εικόνα του Χριστού με τα γένια και ο μύθος της προστάτιδας των ασέξουαλ, των τρανσέξουαλ και των κακοποιημένων γυναικών... 

Μπορεί στον Μεσαίωνα να μην υπήρχε κοινωνική πρόνοια για τις κακοποιημένες γυναίκες, αλλά δεν ήταν τελείως παραμελημένες. Είχαν κι αυτές τον προστάτη Άγιο τους. 
Ο μύθος της Γουιλγκεφόρτις 
Ο μύθος μιλά για μία νεαρή κοπέλα αριστοκρατικής καταγωγής με το όνομα Γουιλγκεφόρτις.
 Σύμφωνα με τον λαϊκό μύθο, ο πατέρας της δεσποσύνης είχε υποσχεθεί να την παντρέψει με ένα παγανιστή βασιλιά. Για να σταματήσει τον ανεπιθύμητο γάμο, η κοπέλα έκανε όρκο παρθενιάς και προσευχήθηκε να μεταμορφωθεί σε κάτι αποκρουστικό...
                      
wilg-264x400
                 
Οι προσευχές της εισακούστηκαν και η όμορφη νεαρή έβγαλε γένια. Ο αρραβώνας, όπως ήταν αναμενόμενο, ακυρώθηκε. Αλλά ο πατέρας της εξοργίστηκε με την ανυπακοή της κόρης του και την τιμώρησε σκληρά. Τη σταύρωσε. Όσο η Γουιλγκεφόρτις υπέφερε πάνω στον σταυρό, ένας πάμφτωχος βιολιστής στεκόταν δίπλα της και έπαιζε μουσική. Για να τον ευχαριστήσει, κούνησε το πόδι της και του έδωσε τη χρυσή μπότα που φορούσε. Το υπόδημα είχε τεράστια αξία και όταν ο πατέρας της το είδε στα χέρια του φτωχού βιολιστή, τον κατηγόρησε ότι το έκλεψε και ετοιμάστηκε να τον εκτελέσει. Όμως πριν προλάβει, η Γουιλγκεφόρτις έβγαλε και τη δεύτερη μπότα και την έδωσε στο βιολιστή, αποδεικνύοντας την αθωότητά του. Έκτοτε, όσες γυναίκες «φυλακίζονταν» από έναν σύζυγο-δυνάστη απηύθυναν τις προσευχές τους στο πρόσωπο της αγιοποιημένης Γουιλγκεφόρτις.

Η Αγία με τα μούσια Τον 14ο αιώνα η λατρεία της Αγίας είχε εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη. Το εικόνισμά της ήταν πολύ χαρακτηριστικό, καθώς απεικόνιζε μία σταυρωμένη γυναίκα με γενειάδα, που στα πόδια της βρίσκεται ένας βιολιστής. Είχε διαφορετικό όνομα σε κάθε χώρα που λατρευόταν με ποικίλες ονομασίες, όπως Liberata στην Ιταλία, που σημαίνει «απελευθερώτρια», Uncumber στην Αγγλία, από το ρήμα «ξελαφρώνω» ή Ontkommer στην Ολλανδία, που σημαίνει «δραπέτης». 

Ιστορικοί της τέχνης υποστηρίζουν ότι ο μύθος της Γουιλγκεφόρτις δημιουργήθηκε για να εξηγήσουν κάποιες απεικονίσεις του Χριστού, στις οποίες έμοιαζε με γυναίκα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το ξύλινο γλυπτό του Χριστού από τον 11ο αιώνα, με τον τίτλο «Volto Santo of Lucca». Η φιγούρα του Χριστού είχε γένια σαν άντρας, αλλά τα ρούχα του έμοιαζαν με γυναικείο χιτώνα.. Το γλυπτό προερχόταν από την Ανατολική Ευρώπη, αλλά αντιγράφηκε από πολλούς Δυτικούς. Ο κόσμος της μεσαιωνικής Ευρώπης θεώρησε παράξενη την ενδυμασία και δημιούργησε τον μύθο της γενειοφόρου Αγίας για να δικαιολογήσει την αταίριαστη εικόνα του Χριστού.... 

Προστάτιδα των Ασέξουαλ 
Τα ίχνη της Γουιλγκεφόρτις χάθηκαν μετά τον 16ο αιώνα, αλλά επανήλθε στην επικαιρότητα τη σύγχρονη εποχή. Αυτή τη φορά ως η προστάτιδα Αγία των ασέξουαλ, των ομοφυλόφιλων γυναικών, των ερμαφρόδιτων και των τρανσέξουαλ.  


www.mixanitouxronou.gr

 

Το εγκαταλελημένο χωριό Βελούλι

1234859053_2645_min_%25CE%2597%2B%25CE%25B5%25CE%25BA%25CE%25BA%25CE%25BB%25CE%25B7%25CF%2583%25CE%25AF%25CE%25B1%2B%25CF%2584%25CE%25B7%25CF%2582%2B%25CE%25A0%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582


Οικισμός του δημοτικού διαμερίσματος Σωκαράς
Έχει υψόμετρο 380 μ. και απέχει από το Ηράκλειο 49 χλμ.
Διαδρομή: Κνωσός- Πεζά- Χουδέτσι- Λιγόρτυνος- Πραιτώρια-Ασήμι διακλάδωση στο 48 χλμ. Του δρόμου Πραιτώρια προς Ασήμι. 

1234859139_2645_min_%25CE%25A0%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25AF%25CE%25B1%2B%25CF%2583%25CF%2580%25CE%25AF%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25B1%2B%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9%2B%25CE%25B7%2B%25CE%25B8%25CE%25AD%25CE%25B1%2B%25CE%25B1%25CF%2580%25CF%258C%2B%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25BD%2B%25CE%25BF%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BC%25CF%258C


Αναφέρεται από τον Καστροφύλακα το 1583 με 100 κατοίκους με την ονομασία Velluli.
Σύμφωνα με την απογραφή του 2001 οι κάτοικοι τους ανέρχονται σε 4.

Από το 1961 και μετά πού φέρεται με 52 κατ, το Βελούλι είναι ακατοίκητο. Αξίζει πάντως τον κόπο μια επίσκεψη τόσο για την θέα όσο και για μια επίσκεψη στην βυζαντινή εκκλησία της Παναγίας της Βελουλιανής.

 1234859193_2645_min_%25CE%259F%2B%25CE%25B5%25CE%25B3%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25B9%25CE%25BC%25CE%25BC%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25BF%25CF%2582%2B%25CE%25BF%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BC%25CF%258C%25CF%2582%2B%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2585%2B%25CE%2592%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25BF%25CF%258D%25CE%25BB%25CE%25B9

 

«On Location and Beyond: The Intangible Benefits of Film Commissions and Film Offices

 

Μετά από πρόσκληση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε σε πάνελ με τίτλο «On Location and Beyond: The Intangible Benefits of Film Commissions and Film Offices (Πέρα από τις τοποθεσίες – τα άυλα οφέλη των Εθνικών Επιτροπών Κινηματογράφου και των Τοπικών Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών)» που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (MOMus), στο πλαίσιο των Agora Talks του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF).



Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε η  κα Μαρία Κουφοπούλου Διευθύντρια της Ελληνικής Επιτροπής Κινηματογράφου (Hellenic Film Commission), συμμετείχαν η κ. Teija Raninen, υπεύθυνη της Επιτροπής Κινηματογράφου Δυτικής Φινλανδίας, ο κ. Marco Cucco, καθηγητής Πολιτιστικής Διαχείρισης στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, ο κ. Martin Cuff, ειδικός στις Δημιουργικές Βιομηχανίες και το Nation Branding, και η κ. Ελένη Βουγιουκαλάκη, Προϊσταμένη Τμήματος Τουρισμού Π.Ε. Ηρακλείου, της Δ/νσης Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η οργάνωση και λειτουργία του Crete Film Office.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν τα απτά και άυλα οφέλη που προκύπτουν από τις Επιτροπές Κινηματογράφου (Film Commisions) και τα Τοπικά Γραφεία Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Film Offices) στο διαμεσολαβητικό τους ρόλο μεταξύ των οπτικοακουστικών παραγωγών και των τοπικών ενδιαφερόμενων μερών, ενώ αναφέρθηκαν διεθνείς περιπτωσιολογικές μελέτες (case studies) και φιλικές προς τον κινηματογράφο πολιτικές, και επίσης αναλύθηκε πώς οι κινηματογραφικές και οπτικοακουστικές παραγωγές μπορούν να χρησιμεύσουν στην πολιτιστική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής. Η κ. Βουγιουκαλάκη ανέφερε, ότι, η Περιφέρεια Κρήτης και ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης στηρίζουν έμπρακτα τις οπτικοακουστικές παραγωγές που επιλέγουν την Κρήτη ως τόπο γυρισμάτων, αναφέρθηκε στο πλήθος των παραγωγών που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, καθώς και στον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζει η Δ/νση Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης ως αρμόδια για το Crete Film Office δίνοντας παραδείγματα διευκόλυνσης παραγωγών που υλοποιήθηκαν με την συνδρομή της.

Επιπλέον η κ. Βουγιουκαλάκη εκπροσώπησε την Περιφέρεια Κρήτης στην ημερίδα «Το Δημόσιο πάει….σινεμά», που διοργανώθηκε την ίδια ημέρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, όπου συζητήθηκαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα τοπικά γραφεία διευκόλυνσης οπτικοακουστικών παραγωγών και τα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της προσέλκυσης, της προετοιμασίας και της υλοποίησης ξένων και ελληνικών παραγωγών σε σχέση με τις αδειοδοτήσεις, το θεσμικό και το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο το Δημόσιο και οι λειτουργοί του κινούνται για να εξυπηρετήσουν τις παραγωγές αυτές κ.λ.π.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης κος Κυριάκος Κώτσογλου δήλωσε σχετικά: «Ο Κινηματογραφικός Τουρισμός, από μόνος του συνδέει και αποτελεί κεντρικό σημείο για μια σειρά εναλλακτικών μορφών όπως ο φυσιολατρικός, ο γαστρονομικός, ο πολιτισμικός κ.α. εντούτοις «κουβαλάει» όλη τη δύναμη της 7ης τέχνης. Την ίδια στιγμή, η Κρήτη ενισχύει την τεχνογνωσία της και ετοιμάζεται για την νέα παραγωγή που θα μπει στους δέκτες μας το 2023 και 2024, κάπου εκεί στο Νότο, στην Παραλία κι από εκεί σε όλη την Κρήτη!»

Χριστουγεννιάτικη Συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

 Χριστουγεννιάτικη Συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

 
Κυριακή 18 Δεκεμβρίου, στις 20:00 | Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»


 
Η Χριστουγεννιάτικη Συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου της, Μίλτου Λογιάδη, θα παρουσιαστεί στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του ΠΣΚΗ.

 Σπουδαστές, απόφοιτοι και καθηγητές συμπράττουν για μία ακόμα φορά, παρασύροντας το πιστό τους κοινό στον ανέμελο ενθουσιασμό της γιορτινής διάθεσης.
Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου (ΣΟΝΚΔΗ) ιδρύθηκε το 2015 με εξάρχοντα τον καταξιωμένο βιολονίστα Δημήτρη Χανδράκη και εκπαιδευτές, επίσης αναγνωρισμένους καθηγητές και σολίστες. Με έμπνευση από το el systema, τον θεσμό που εξαπλώνεται από τη Λατινική Αμερική σ’ όλο τον κόσμο, είναι μια κοινωνική παροχή του Δήμου Ηρακλείου προς τους δημότες του και προς όλους τους κατοίκους της Περιφέρειας Κρήτης. Δίνει την ευκαιρία σε νέους να συμμετέχουν δωρεάν σε μια ορχήστρα, με στόχο όχι μόνο να εκφράζονται και να δημιουργούν ομαδικά, αλλά και να βιώνουν την ένταξη σε ένα σύνολο, όπου παραμένουν προστατευόμενοι από κινδύνους παραβατικότητας και κοινωνικό αποκλεισμό.
 
Συντελεστές:
Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης
Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου
 
Διαβάστε περισσότερα, εδώ: https://bit.ly/3tHhAwQ
 
Προπώληση Εισιτηρίων
Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 8 και 5€ ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00, τηλ. 2813409247).
● Την ticketservices.gr, από εδώ: https://bit.ly/3TJIHC4
● Το ΠΣΚΗ, πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης.
 
 
 
Παρέχεται η δυνατότητα χρήσης του ιδιωτικού χώρου στάθμευσης του ΠΣΚΗ κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και μόνο, με την επίδειξη του εισιτηρίου.
 
 
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου 2022/23, εδώ: https://www.cccc.gr/gr/events
 

  • Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών: AEGEAN Airlines
  • Επίσημος Χορηγός Φιλοξενίας: Metaxa Hospitality Group | Economou Hotels | Karatarakis Hotels & Restaurants
  • Επίσημος Χορηγός Οδικών Μεταφορών: Union Coach Services
  • Επίσημος Χορηγός Ακτοπλοϊκών Μεταφορών: Minoan Lines
  • Επίσημος Χορηγός  Πιστοποιήσεων: TUV AUSTRIA
  • Επίσημος Χορηγός Εκπαίδευσης: ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Χριστουγεννιάτικη Συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

Θεατρική-μουσική παράσταση "ΤΑ «ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ»!.. ΜΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ" με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης

 

ΠΕΜΠΤΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022, ώρα 21:00

ΧΑΝΙΑ - Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Mε την υποστήριξη του Δήμου Χανίων

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022, ώρα 20:30

ΡΕΘΥΜΝΟ - Σπίτι Πολιτισμού

Με την υποστήριξη του Δήμου Ρεθύμνης

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022, ώρα 21:00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Κινηματοθέατρο «Αστόρια»

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022, ώρα 20:00

ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ – Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη»

Με την υποστήριξη του Δήμου Ιεράπετρας




Η Περιφέρεια Κρήτης στηρίζει και παρουσιάζει μια πολύ ξεχωριστή θεατρική-μουσική παράσταση με τον Τάκη Χρυσικάκο και τον Λάμπρο Λιάβα, που θα κάνει πρεμιέρα στην Κρήτη περιοδεύοντας από 24 έως 27 Νοεμβρίου σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Ιεράπετρα, ελεύθερη είσοδο για τους πολίτες

Η παράσταση με τίτλο: Τα «Κατά Μάρκον»!.. Μια Ρεμπέτικη Λειτουργία ερευνά και προβάλει τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες που γέννησαν την παράδοση του Ρεμπέτικου και προσδιόρισαν το ύφος και το ήθος του. Αφετηρία αποτελούν οι δραματοποιημένες αφηγήσεις δύο από τους κορυφαίους ρεμπέτες, του Μάρκου Βαμβακάρη και του Μιχάλη Γενίτσαρη, από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τη δεκαετία του ’60, καθώς και άλλα αντιπροσωπευτικά κείμενα της περιόδου.

Μέσα από τις μνήμες, τις διηγήσεις και τα τραγούδια τους, ξεκινάμε από την παλιά Σύρα του Μάρκου, για να καταλήξουμε στον Πειραιά της εποχής του Μεσοπολέμου, όπου η σμυρναίικη σχολή παραχωρεί τη θέση της στο πειραιώτικο ρεμπέτικο. Σε μιαν εποχή κρίσιμη και μεταβατική, με τους πρόσφυγες και τους εργάτες του λιμανιού να εξωθούνται στο περιθώριο, παρακολουθούμε τη μύησή τους στον κόσμο της «πιάτσας» και τη γεμάτη πάθος κι ένταση ζωή του ρεμπέτη, με την ιδιαίτερη ιδεολογία, τις αξίες και τα σύμβολά της. Κύριο μέσο έκφρασης και σύμβολο ταυτότητας αυτού του κόσμου αποτελούν το τραγούδι, η μουσική και ο χορός, μέσα από τα οποία γίνεται και η αντίστοιχη «μύηση» του θεατή στο ύφος και το ήθος του κλασικού Ρεμπέτικου.



Στον θεατρικό μονόλογο των δύο πρωταγωνιστών ξεδιπλώνονται η ξεχωριστή θέση και ο ρόλος των μουσικών ανάμεσα στους μάγκες, η τελετουργία του καφενείου και του τεκέ, η βιωματική σχέση με το μπουζούκι, η σημειολογία του ζεϊμπέκικου, το κυνηγητό από την αστυνομία, η λογοκρισία και οι εκτοπισμοί από τη δικτατορία του Μεταξά, ο ρόλος της δισκογραφίας, η διαφοροποίηση στην επιτέλεση του Ρεμπέτικου μετά τον Πόλεμο με την αστικοποίηση και το πέρασμα στους επώνυμους δεξιοτέχνες-σταρ του τραγουδιού.

Η όλη θεατρική προσέγγιση αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στον «τελετουργικό» χαρακτήρα της επιτέλεσης του Ρεμπέτικου, με τη δομή της παράστασης και τη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου να υποβάλλουν την ατμόσφαιρα μιας «Λαϊκής Λειτουργίας», όπου «ο Ευαγγελιστής Μάρκος (Βαμβακάρης) συναντά τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Γενίτσαρη)»!



Τις αφηγήσεις των δύο κορυφαίων ρεμπετών ζωντανεύει επί σκηνής ο Τάκης Χρυσικάκος, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία της παράστασης.

Την ιστορική-μουσικολογική έρευνα, τα κείμενα και τη μουσική επιμέλεια υπογράφει ο Λάμπρος Λιάβας, καθηγητής εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος στην έναρξη της παράστασης παρουσιάζει στους θεατές τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαμόρφωσαν το κλασικό Ρεμπέτικο ως ταυτότητα και μνήμη του ελληνικού μουσικού πολιτισμού αλλά και ως μέρος της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (με  απόφαση της Ουνέσκο το 2017).

Οι προβολές της παράστασης προέρχονται (ευγενική παραχώρηση) από πίνακες του Χρήστου Μποκόρου. Συμμετέχουν επίσης ο δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Γρηγόρης Βασίλας και ο λαϊκός χορευτής Πλάτων Πιλάλης.

Παρουσιαζεται το βιβλιο παραδοσιακές Κρητικές Συνταγές της Μαρινας Λαδωμενου

Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022 και ώρα 19.00 στο Αβδού και στις ΤΡΕΙΣ ΠΗΓΕΣ παρουσιάζομε το βιβλίο με τις παραδοσιακές Κρητικές Συνταγές της Μαρίνας Λαδωμένου από τις εκδόσεις ΣΕΙΣΤΡΟΝ, σε επιμέλεια του Κωστής Μουδάτσος

314914519_5452787278181424_6849197712139938703_n


Ιδιαίτερες παραδοσιακές συνταγές, χρήσιμες και νόστιμες. Από το καπρικό του Λαδωμένου Μαρίνα, το κρέας, τα χόρτα, τα όσπρια, το λάδι, το μέλι, το κρασί με τη ρακή, το ψωμί και το ντάκο, το ψάρι, τα γλυκά μέχρι και τη σημασία της καλής διατροφής στην υγεία μας! Παραδοσιακές συνταγές από τα βάθη των αιώνων αλλά και που σήμερα είναι χρηστικές και ωφέλιμες! Είναι ένα ακόμη σπουδαίο κομμάτι του λαϊκού πολιτισμού και της πολύτιμης κληρονομιάς μας!


Ας κάνομε μανιφέστο τη σωστή διατροφή, ώστε να μάθομε, κι εμείς και τα παιδιά μας, ότι έχομε κοινούς σκοπούς, κοινούς πόθους και τις ίδιες αγωνίες για την υγεία, για το ευ ζειν, για την μακροζωία!


Το βιβλίο παρουσιάζουν: η Έφη Μαχιμάρη, συγγραφέας και ραδιοφωνικός παραγωγός θα έχει το συντονισμό της εκδήλωσης. Ο Κωστής Μουδάτσος, συγγραφέας που είχε και την επιμέλεια του βιβλίου και η Μαρία Λαδομένου, αδερφή της Μαρίνας, σπουδαία γνώστης κι εκείνη της παρασκευής του καπρικού!


Στην εκδήλωση συμμετέχει το μουσικό σχήμα «ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» με τους :
Μιχάλης Ξυδάκης λύρα, τραγούδι, Μπάμπης Κασαπάκης λαούτο και Γιώργης Ξυδάκης λαούτο τραγούδι. Στις απαγγελίες ο Κωστής Μουδάτσος.
Το βιβλίο αποτελεί πολύτιμο βοήθημα για τους απλούς ανθρώπους και για τους επαγγελματίες της τέχνης του μαγειρέματος!

Η Μαρίνα έχει το δικό της χαρακτήρα και εξελίσσει με θαυμάσιο τρόπο συνταγές και μεθόδους παρασκευής. Γνωστή στο Ηράκλειο, μας χαρίζει ένα βιβλίο, βγαλμένο από τα σεντούκια του λαϊκού πολιτισμού της Κρήτης!

ΤΡΕΙΣ ΠΗΓΕΣ στο ΑΒΔΟΥ το ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ και ώρα 19.00 με τις παραδοσιακές Κρητικές Συνταγές της ΜΑΡΙΝΑΣ ΛΑΔΩΜΕΝΟΥ, με Μουσική, τραγούδι και χορό, καλούς μεζέδες και καπρικό, Κρασί – ρακή και καλή όρεξη!
τηλεφωνο: 2897051577

 

Το αγαπημένο Fiat του Αριστοτέλη Ωνάση - Η άγνωστη ιστορία

Οι ισχυροί δεσμοί φιλίας μεταξύ του τότε ιδιοκτήτη της Γιουβέντους και του Έλληνα Κροίσου εξελίχθηκαν σε ένα στιλάτο τετράτροχο δώρο, με το οποίο ο Ωνάσης απολάμβανε τις βόλτες του στον Σκορπιό.

Onasis%20fiat%20500

Ήταν η επιτομή του στιλ, γνήσιος playboy, ασυναγώνιστα πλούσιος, κυρίαρχος του ιταλικού επιχειρηματικού στίβου, πιστός οπαδός -εκτός από ιδιοκτήτης – της Γιουβέντους, και ταυτόχρονα προκλητικά ταπεινός.

onassis%20fiat%204%20(1)_0

Ο Τζιάνι Ανιέλι (περί ου ο λόγος) γεννήθηκε σαν σήμερα πριν από 101 χρόνια (12 Μαρτίου 2021), αφήνοντας πίσω του μια πλούσια κληρονομιά, γνωστή μέσα από τις διηγήσεις των αναρίθμητων επώνυμων εγκάρδιων φίλων του.

Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο Έλληνας θρύλος των ναυτιλιακών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ο άνθρωπος που από μετανάστης εξελίχθηκε στον πλουσιότερο άνθρωπο της εποχής του.

Οι δύο άνδρες είχαν καταφέρει να κρατούν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τις επισκέψεις τους. Άπαντες, όμως, γνώριζαν ότι τους ένωναν ισχυροί δεσμοί φιλίας. Μια αλληλοεκτίμηση που εκδηλώθηκε και με έμπρακτο τρόπο, όταν ο Ανιέλι έστειλε στον Κροίσο ένα τετράτροχο δώρο.

fiat%20500%20savio%20onassis%202%20(1)

Ο Δικηγόρος, όπως ήταν το παρατσούκλι του Ανιέλι, ελέω των νομικών σπουδών του (άλλο αν δεν εξάσκησε το επάγγελμα) λάτρευε τα αυτοκίνητα, όπως μαρτυρά και η λαμπερή συλλογή του, η οποία αποτελούνταν – μεταξύ άλλων - από μοντέλα όπως οι Ferrari 400 Superamerica S1 Pininfarina Coupe Speciale, Ferrari 365 P Berlinetta Speciale, Ferrari 166 MM, Ferrari Testarossa Spider και Lancia Delta Integrale Spider.

Στράφηκε, λοιπόν, στο καμάρι της αυτοκινητοβιομηχανίας του, το “500ράκι”. Γοητευτικό, λιτό και αναμφισβήτητα… ιταλικό, το Fiat 500, πιο συγκεκριμένα το 500 Jolly ή 500 Spiaggina, ταίριαζε για αυτόν τον σκοπό όσο κανένα άλλο. 

Απευθύνθηκε στον ταλαντούχο σχεδιαστή και ιδιοκτήτη της Carozzeria Ghia, Mario Boano, ζητώντας δύο αντίτυπα του ανοιχτού τετραθέσιου, λιλιπούτειου αυτοκινήτου, με τον έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα.

Fiat%20Onasis

Το πρώτο θα τον μετέφερε σε παραθαλάσσιους παραδείσους, και το δεύτερο θα αποτελούσε ένα δώρο προς τον φίλο του, τον Αριστοτέλη Ωνάση. Φυσικά, δεν συμβιβάστηκε με το μαζικής παραγωγής μοντέλο που κυκλοφορούσε από το 1958 στους ιταλικούς δρόμους, αλλά ζήτησε δυο πιο εκλεπτυσμένες παραλλαγές, οι οποίες ονομάστηκαν Fiat 500 Elegance Savio.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας, δεν είπε όχι στον Ανιέλι, παραλαμβάνοντας περιχαρής το αυτοκίνητο που έγινε συνώνυμο της Dolce Vita. Το μοντέλο δεν σάπισε κάτω από πυκνά στρώματα σκόνης σε κάποιο γκαράζ. Αντιθέτως, τέθηκε στις υπηρεσίες του Ωνάση, για την εξερεύνηση του Σκορπιού, αυτής της καταπράσινης κουκίδας στο Ιόνιο Πέλαγος που έμελλε να εξελιχθεί στον παράδεισο του πασίγνωστου Έλληνα Κροίσου εφοπλιστή.

onasis%20fiat%20500%201

Ενδεικτική είναι μια φωτογραφία (δείτε παραπάνω) που δείχνει τον Αριστοτέλη Ωνάση να έχει σκύψει κάτω από το 500 Jolly, προσπαθώντας να εντοπίσει τη βλάβη που τον άφησε στη μέση του πουθενά. Όπως και δύο ακόμα, όπου ο Ωνάσης έχει απαθανατιστεί καθήμενος πίσω από το τιμόνι του buggy του.

Έχοντας στο κάθισμα του συνοδηγού τον πρώην Βρετανό Πρωθυπουργό Ουίνστον Τσόρτσιλ και τη σύζυγό του, Τίνα Ωνάση, κατευθυνόμενοι στους Δελφούς, ώστε να επισκεφθούν τον αρχαίο Ναό του Απόλλωνα.

Onasis%20fiat%20500

Με το πέρασμα των χρόνων τα ίχνη του Fiat του Ωνάση χάθηκαν. Από την άλλη, το όχημα του Ανιέλι διασώθηκε, έστω και αν ήταν επί χρόνια κλειδωμένο σε ένα γκαράζ στη Βόρεια Ιταλία. Η πολυετής εγκατάλειψη και μοναξιά, όμως, δεν άφησαν σημάδια στο κομψό αμάξωμα του 500 Jolly, το οποίο -συγκριτικά με ένα απλό 500αράκι - έφερε επιμηκυμένο μεταξόνιο για την ενίσχυση της άνεσης των elite επιβατών, ενώ ενσάρκωνε την έμφυτη κομψότητα που χαρακτήριζε κάθε λεπταίσθητη κίνηση του Ανιέλι.

Οι ξύλινες επενδύσεις που αγκάλιαζαν το αμάξωμα και το τιμόνι, οι καλαίσθητες ζάντες, το μίνιμαλ παρμπρίζ, και στρογγυλοί προβολείς στο ρύγχος, προσέδιδαν στα δύο αυτοκίνητα έναν στιλάτο χαρακτήρα, συμβατό με το προφίλ των ιδιοκτητών του.

Τα Fiat 500 Jolly δεν έβαζε φωτιά στον δρόμο. Έτσι και αλλιώς ουδείς εκ των Ανιέλι και Ωνάση δεν ενδιαφέρθηκε για τις επιδόσεις του, μιας και οι 17 ίπποι που πήγαζαν από τον μινιόν βενζινοκινητήρα του των 479 κ.εκ. ήταν υπεραρκετοί προκειμένου να απολαύσουν τις ξέγνοιαστες βόλτες τους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Τα 500 Spiaggina ήταν η έξοδός τους, όταν αναφυόταν με επιτακτικό τρόπο η ανάγκη να ξεφύγουν μακριά από όλους και όλα, και να εγκαταλείψουν, έστω για λίγο, το στυγνό επιχειρηματικό τους κουστούμι. 

www.carandmotor.gr

 

Το σπασμένο πιθάρι του αχάριστου Ανθρώπου

Έχει πολλά να σου διδάξει η αχαριστία. Στην αρχή, δεν την καταλαβαίνεις. Κάνει αισθητή την παρουσία της σιγά σιγά. Κινείται υποχθόνια και κάνει τη δουλειά της. Δεν μπορείς να της αντισταθείς.  Εξασθενεί τις άμυνές  σου και παραλύει τις εσωτερικές σου δυνάμεις.
Σου κάνει ψυχολογικό πόλεμο. Μπαίνει μέσα στο μυαλό σου και προσπαθεί να το κουμαντάρει με τις κατηγορίες που σου προσάπτει. Μπαίνει στη μάχη πάντα με την ίδια πρόταση.
Μα εσύ δεν καταλαβαίνεις. Ότι και εάν κάνεις, δεν είναι αρκετό για τις απαιτήσεις της. Και εσύ σαν καλός Σαμαρείτης προσπαθείς όλο και περισσότερο χωρίς να ανταμείβονται οι προσπάθειές σου. Ο πόλεμος συνεχίζεται με το αγαπημένο της όπλο. Ξεκινά την επίθεση της με την υποτίμηση. Σε μειώνει με το παραμικρό σου λάθος. Με αυτό τον τρόπο  προσπαθεί να σου δείξει πόσο μικρός και ανήμπορος είσungrateful-men
 «Δεν έκανες και τίποτα. Όλα μόνος μου τα έκανα».
Έτσι σου μιλάει και γυρνάει το μυαλό σου ανάποδα. Προσπαθείς να κρατήσεις το στόμα σου κλειστό καθώς σου λέει κατάμουτρα πως η παρουσία σου δεν παίζει κανένα ρόλο στη ζωή της. Ξεχνάει εκείνες τις νύχτες που καθόσουν ξάγρυπνος δίπλα της για να ακούσεις τα παραπονά της. Σβήνει από τη μνήμη της τα ξενύχτια που έριξες για να την κανείς χαρούμενη και να την αποφορτίσεις από το άγχος της. Παραβλέπει τις θυσίες σου αλλά  θυμάται πάντα τις σκληρές σου κουβέντες και τα λάθη σου.
    Βλέπεις είναι καλή στο παιχνίδι της αποπλάνησης. Σε χειρίζεται χωρίς να σε υπολογίζει. Δεν την ενδιαφέρει κανένας  παρά μονό ο εαυτός της. Θέλει μοναχά να παίρνει και το συμφέρον της είναι η μοναδική της ανάγκη. Προσέχει μόνο όσους την εξυπηρετούν. Θέλει να γίνονται τα χατίρια της μόνο, χωρίς να τη νοιάζουν οι ανάγκες σου. Όλοι θεωρούνται εχθροί της εάν δε συμφωνήσουν μαζί της και ποτέ δεν αναγνωρίζει τα λάθη της. Αντιθέτως, κάνει ότι περνά από το χέρι της για να αποποιηθεί από τις ευθύνες της. Μισεί αυτούς που την κρίνουν και δεν την επαινούν. Για  αυτό το λόγο, μένει  πάντα μόνη της χωρίς φίλους, χωρίς ανθρώπους που να την καταλαβαίνουν.
Μοναχά βρίσκει διεξόδους σε φτηνές αγκαλιές και φτηνούς ανθρώπους. Ψάχνει να βρει τους όμοιούς της που θα τη συμπληρώσουν. Η γοητεία που σου ασκούσε στην αρχή έχει εξαφανιστεί και έχει μετατραπεί σε αβυσσαλέα απέχθεια. Αισθάνεσαι αηδιασμένος από την πραγματική της όψη και το μόνο που θέλεις  είναι να την πετάξεις από τη ζωή σου. Έχεις την ανάγκη να την διώξεις από τη ζωή σου γιατί κατάλαβες τις παρενέργειές της πάνω σου. Σταμάτησες να είσαι ο εαυτός σου και έγινες  αυτό που μισούσες. Κοιτάς τον καθρέφτη και βλέπεις έναν ξένο ο οποίος πιστεύει όσα σου λέει αυτός ο αχάριστος άνθρωπος.
Δε γιατρεύεται η αχαριστία όταν μπαίνει σε ανθρώπινο σώμα. Τώρα το κατάλαβες και με το παραπάνω. Για αυτό  όταν τους συναντήσεις στο δρόμο σου να τους κοιτάς όχι  τόσο στα μάτια  τους αλλά κυρίως στο στόμα τους .Έχουν μάθει να λένε λέξεις με πρώτο συνθετικό το εγώ και ποτέ το εμείς. Εν τέλει, η αχαριστία τους σου δίδαξε το πιο σημαντικό μάθημα στη ζωή σου. Έμαθες να   επιλεγείς τους σωστούς από τους σκάρτους. Και αυτό είναι μεγάλη υπόθεση για την ευτυχία σου.
Της Κικής Τσιντζόγλου.