Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

Στις 4 Φεβρουαρίου Εορτάζει Ο Άγιος Ισίδωρος Ο Πηλουσιώτης

 Γεννήθηκε στην Αίγυπτο περί στο 360 μ.Χ. και σε νεαρή ηλικία έλαβε μεγάλη θεολογική και φιλοσοφική γνώση.

Στην αρχή εργάστηκε ως διδάσκαλος και κατηχητής της εκκλησίας της Αλεξάνδρειας.

Isidore_of_Pelusium

Επιζητώντας όμως την ησυχία, αποσύρθηκε σε μοναστήρι στο όρος Πηλούσιο και αργότερα εκλέγεται ηγούμενος.

Λόγω της τεράστιας θεολογικής του κατάρτησης απέκτησε μεγάλο κύρος και φήμη.

Έλαβε μέρος στην Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στην Έφεσο. Συνέγραψε αρκετές πραγματείες κι πλήθος επιστολών από τις οποίες σώζονται οι 2012. Εκοιμήθη ειρηνικά το 440 μ.Χ.

1499599_656132224449430_1534441476_n

Ακούστε το απολυτίκιο από τον Πρωτοπρεσβύτερο Γρηγόριο Καραλή Εφημέριο Ιερού Ναού Αγίου Βασιλείου Πειραιώς, Θεολόγο, Καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής στο τμήμα «Βυζαντινή Μουσική – Ψαλτική Τέχνη» του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.

1606884_656132311116088_1843755311_n

1781958_656132361116083_1390663787_n

Κάθε χρόνο εορτάζεται  η μνήμη του Αγίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτου, στο φερώνυμο εξωκκλήσι της Ιεράς Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Ακρωτηριανής και Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου (Τοπλού), που βρίσκεται στο ανατολικότερο άκρο της Κρήτης στο ακρωτήρι Κάβο Σίδερο, στους χώρους της Ναυτικής Βάσης Κυριαμαδίου.

Φέτος λόγω ισχύος των περιοριστικών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, κατά την φετεινή εορτή της μνήμης του Οσίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτου το εσπέρας της Τετάρτης 3 και την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021 δεν θα επιτραπεί η έλευση προσκυνητών στο πανηγυρίζον και φερώνυμο Μετόχι της Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Τοπλού, που βρίσκεται εντός της Ναυτικής Βάσης Κυριαμαδίου στο ακρωτήριο «Κάβο Σίδερο».

A1

Κοντά στο ναό του Αγίου Ισίδωρου υψώνεται το επιβλητικό κτήριο του φάρου, ύψους 15 m, που λειτουργεί σήμερα και κτίστηκε το 1880 από τη Γαλλική Εταιρεία Φάρων. Ο φάρος και η παρακείμενη κατοικία του φύλακα καταστράφηκαν το 1941 από τους Γερμανούς και ξανακτίστηκαν το 1948. Η πρόσβαση στο φάρο απαγορεύεται, καθώς είναι ναυτική βάση.


A4

Το «βρουβολόημα» του Αγίου Ισιδώρου
Οι προσκυνητές συνδυάζουν την επίσκεψη τους στον Άγιο Ισίδωρο στο ακρωτήρι Κάβο Σίδερο με το μάζεμα άγριων λαχανικών όπως της αγριαγκινάρας που αυτή την εποχή αφθονεί και του γιαλοράδικου, όπως λένε στην περιοχή το σταμναγκάθι. Το «βρουβολόημα» του Αγίου Ισιδώρου αποτελεί έθιμο αφού μία και μοναδική φορά το χρόνο μπορούν να επισκεφτούν την περιοχή που βρίσκεται μέσα στην ναυτική βάση. 

Ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες που επιστρέφουν με άδειες τσάντες. Παρά το γεγονός ότι είναι εκατοντάδες οι επισκέπτες και οι γεμάτες τσάντες με γιαλοράδικο, η περιοχή διαθέτει μεγάλες ποσότητες και ικανοποιεί όλους τους προσκυνητές.

Το Αηδονοχώρι του δήμου Μαλεβιζίου

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252810%2529

Το Αηδονοχώρι είναι χωριό και πρώην κοινότητα στην επαρχία Μαλεβιζίου στα δυτικά της Τυλίσου με 164 κατοίκους κατά την απογραφή του 2001. Σήμερα αποτελεί ομώνυμο Δημοτικό διαμέρισμα στο Δήμο ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ. Οι κάτοικοι ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία και με την κτηνοτροφία. Ιατρική περίθαλψη στους κατοίκους του χωριού καλύπτεται από το αγροτικό ιατρείο στις Γωνιές.

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25281%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25282%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25288%2529

Έχουν βρεθεί ερείπια στις θέσεις Αρμανώγια, Τροχαλιάδες και Χαντάκου. Ανάμεσα σε αυτά ανακαλύφθηκε και μια τεράστια ολοστρόγγυλη πέτρα, η οποία χρησίμευε κατά τα μινωικά χρόνια για την τέλεση θυσιών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το Δημοτικό Σχολείο του οικισμού, το οποίο κτίστηκε το 1900.

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25284%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25283%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25285%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25286%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25287%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25289%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252811%2529

%25CE%2591%25CE%2597%25CE%2594%25CE%259F%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252812%2529

 

Το «δίλλημα Μαλάκκα» - του Άνου Σεραλίδη

Η Ασία, εδώ και μερικές δεκαετίες, έχει γίνει ο κόμβος της παγκόσμιας οικονομίας. 

Ο άξονας του παγκόσμιου εμπορίου, έχει μετατοπιστεί προς την ήπειρο που περιβάλλεται από τρεις ωκεανούς: 

 

Ινδικό, Ειρηνικό και Αρκτικό. Κατά συνέπεια, ακόμη και ο γεωπολιτικός άξονας έχει ουσιαστικά μετακινηθεί από την Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή, η οποία μάλιστα έχει γίνει το σκηνικό πιθανής ανάφλεξης για εδαφικές διεκδικήσεις που συνδέονται άμεσα, εκτός από τα ζητήματα εθνικής ισχύος, με την οικονομική και γεωστρατηγική πτυχή. 


 

Σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, που ονομάζεται Ινδο-Ειρηνικός, οι δύο σημερινές παγκόσμιες δυνάμεις ─οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα─ αντιπαρατίθενται μεταξύ τους όλο και πιο συχνά για περίπου τρεις δεκαετίες ─ ακριβώς λόγω της στρατηγικής σημασίας εκείνων των θαλασσών που, από τον Ειρηνικό έως τον Ινδικό, περιβάλλουν την ασιατική ήπειρο.

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΝΙΓΜΟΥ

Δεδομένων αυτών των υποθέσεων και κοιτάζοντας τον γεωγραφικό χάρτη της Ασίας, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι ανάμεσα στους δύο ωκεανούς υπάρχουν υποχρεωτικά περάσματα που γίνονται καθοριστικά, ακριβώς λόγω της σημασίας που έχουν οι όγκοι της εμπορικής κίνησης που τα διασχίζουν.

 

Οι θαλάσσιοι δρόμοι(Sea Lines of Communication ─ SLOCs) και προς τις δύο κατευθύνσεις, μεταξύ του Ειρηνικού και του Ινδικού, περνούν ουσιαστικά από τρία «σημεία πνιγμού-Choke Points»: το στενό της Μαλάκκα, μεταξύ Μαλαισίας και Ινδονησίας, το στενό της Σούντα, μεταξύ των νησιών Ιάβα και Σουμάτρα, και το στενό του Λομπόκ, ανάμεσα στο νησί από το οποίο πήρε το όνομά του και το Μπαλί.

 

Το πέρασμα της Μαλάκκα έχει επίσης μια ιδιαίτερη μορφολογία, που περιορίζει τη διέλευση μεγαλύτερων πλοίων: το ελάχιστο βάθος του, σε ορισμένες περιοχές όπου η περιοχή στενεύει ιδιαίτερα, είναι 25 μέτρα, επομένως τα πλοία που σε μέγεθος υπερβαίνουν το μήκος των 470 μέτρων, το πλάτος των 60 και ένα βύθισμα 20 μέτρων (όρια που προσδιορίζονται ως Malaccamax), πρέπει να χρησιμοποιήσουν αναγκαστικά ένα από τα άλλα δύο στενά.

 

Πάνω από το ήμισυ της ετήσιας χωρητικότητας ολόκληρου του παγκόσμιου εμπορικού στόλου διέρχεται από αυτά τα τρία σημεία πνιγμού, με την πλειονότητα να συνεχίζει στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Η κίνηση των δεξαμενόπλοιων μέσω του Στενού της Μαλάκκα είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερη από την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ και πολύ περισσότερο από πέντε φορές μεγαλύτερη από τη Διώρυγα του Παναμά. 

 

Σχεδόν όλες οι θαλάσσιες μεταφορές μέσω του στενού της Μαλάκκα και της Σούντα πρέπει να περνούν κοντά από τα νησιά Σπράτλι, που κατέχονται από την Κίνα και διεκδικούνται από άλλα παράκτια κράτη.

 

Σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, διέρχεται κάθε χρόνο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, έχοντας συνολική αξία περίπου $4 τρις (το 2016 ήταν $3,4 τρις). Οκτώ από τα δέκα πιο πολυσύχναστα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βρίσκονται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. 

 

Πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων αποστολών πετρελαίου (περίπου 35%) διέρχονται μέσω του Ινδικού Ωκεανού στον Ειρηνικό, σε μεγάλο ποσοστό για λογαριασμό της Κίνας, από τις οποίες αποστολές, περισσότερο από το 90% που έχουν διασχίσει τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, έχουν περάσει από το στενό της Μαλάκκα. Πρόκειται για τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ των προμηθευτών υδρογονανθράκων της Αφρικής και του Περσικού Κόλπου και των αγορών στην Ασία, καθιστώντας την Μαλάκκα ένα από τα κύρια σημεία πνιγμού για το πετρέλαιο, σε παγκ

 

Η Κίνα, η οποία, με το 80% των εισαγωγών πετρελαίου της να διέρχεται από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, δεν είναι η μόνη που εξαρτάται ζωτικά από αυτά τα Στενά: περίπου τα δύο τρίτα των ενεργειακών προμηθειών της Νότιας Κορέας και σχεδόν το 60% των ενεργειακών προμηθειών συνολικά, της Νότιας Κορέας, της Ιαπωνίας και της Ταϊβάν περνούν από αυτό το αμφισβητούμενο τμήμα της θάλασσας.

 

Εκτός από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο που διακινείται, σημαντικά αποθέματα υδρογονανθράκων αξιολογούνται και αξιοποιούνται σε όλη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η USGS, η γεωλογική υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών, σε μια έκθεση του 2020 υπολόγισε ότι στην περιοχή, μεταξύ των υπεράκτιων κοιτασμάτων και στην ξηρά, υπάρχουν τεχνικά ανακτήσιμοι πόροι ίσοι με 10,5 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και 7.700 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου που διανέμονται σε 33 γεωλογικές περιοχές. 

 

Για λόγους σύγκρισης, και πάλι σύμφωνα με το USGS, τα αποθέματα ανακτήσιμων υδρογονανθράκων στην περιοχή μεταξύ της εξωτερικής υφαλοκρηπίδας και της ηπειρωτικής πλευράς του Κόλπου του Μεξικού, μιας από τις πιο παραγωγικές περιοχές στον κόσμο, έχουν υπολογιστεί σε περίπου 2,98 δισεκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και 1.100 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.

 

ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΔΙΛΛΗΜΑ

Το 2003, ο Κινέζος πρόεδρος Χου Τζιντάο εξέφρασε την ανησυχία του για την ευπάθεια της χώρας του από μια τόσο εύκολα αποκλειόμενη διαδρομή. Το «δίλημμα Malacca» είχε γεννηθεί, για το Πεκίνο. Προερχόμενο από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, το 80% των κινεζικών εισαγωγών πετρελαίου ─και κάποιων άλλων όπως το κοβάλτιο─ καθώς και ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών της, διέρχονται από ένα στενό από το οποίο δεν σπανίζουν και τα πειρατικά πλοία.

 

Οι στόλοι που φέρουν τις σημαίες των κρατών που συμμετέχουν στη στρατηγική των ΗΠΑ για τον Ινδο-Ειρηνικό (AUKUS και QUAD), τα οποία είναι εχθρικοί προς την Κίνα, κινούνται επίσης στη περιοχή. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τους συμμάχους τους στην περιοχή, ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη, την Ινδία, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

 

Μπαμπ ελ Μαντέμπ, Χορμούζ, Μαλάκκα. Τα στενά είναι η αχίλλειος πτέρνα του μεγαλύτερου εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο. Σε περίπτωση σινο-αμερικανικού πολέμου για την Ταϊβάν, το αμερικανικό ναυτικό και το ινδικό ναυτικό, θα μπορούσαν να οργανώσουν αποκλεισμό των Στενών. 

 

Όπως έχουν τα πράγματα, η Κίνα θα είχε λίγες εναλλακτικές. Τα στενά Λομπόκ και Σούντα, στα άκρα της Ιάβας, είναι επαρκή. Για τις κινεζικές εξαγωγές στην Ευρώπη, το Βορειοανατολικό Πέρασμα, η θαλάσσια διαδρομή μέσω της ρωσικής Αρκτικής, παραμένει σε πειραματικό επίπεδο.

 

Το 2013 ο Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε την αναβίωση των αρχαίων Δρόμων του Μεταξιού, τόσο στη ξηρά όσο και στη θάλασσα, ένα οικονομικό έργο του οποίου η λέξη-κλειδί είναι η συνδεσιμότητα: το έργο στοχεύει στην αποτροπή της περικύκλωσης της Κίνας. Διαφοροποίηση των προμηθειών ─στην περίπτωση του πετρελαίου, από το Ιράν στη Βενεζουέλα, περνώντας και από τη Νιγηρία─ και στρατηγικές παράκαμψης μέσω χερσαίων διαδρόμων. Πολλές από τις παραλλαγές του σχετίζονται άμεσα με το «δίλημμα Μαλάκκα».

 

Ο Οικονομικός Διάδρομος Κίνας-Πακιστάν, ένα δαπανηρό πρόγραμμα επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών και ενέργειας και ειδικές οικονομικές ζώνες, με το εμβληματικό πολιτικό και στρατιωτικό λιμάνι Γκουαντάρ, που δίνει πρόσβαση στην Αραβική Θάλασσα, στην ταραγμένη δυτική περιοχή της Κίνας Σιντζιάνγκ. 

 

Ο Οικονομικός Διάδρομος Κίνας-Μυανμάρ παρέχει διέξοδο στον Κόλπο της Βεγγάλης, συνδέοντας την κινεζική επαρχία Γιουνάν μέσω Μανταλέι με το Κιαπάιγιου, ένα λιμάνι βαθέων υδάτων της Μυανμάρ που αποτελεί ειδική οικονομική ζώνη. Ωστόσο, οι αγωγοί, οι σιδηρόδρομοι και άλλα έργα του Νέου Δρόμου του Μεταξιού επιβραδύνονται από την πανδημία και το στρατιωτικό πραξικόπημα της Μυανμάρ τον Φεβρουάριο του 2021. 

 

Ένας διάδρομος Κίνας-Μυανμάρ-Μπαγκλαντές-Ινδίας εξακολουθεί να σχεδιάζεται, ο οποίος θα συνδέει την Κουνμίνγκ, την πρωτεύουσα της κινεζικής επαρχίας Γιουνάν, με την Καλκούτα μέσω Μανταλέι. Όταν ακούγεται ο «Δρόμος του Μεταξιού», χτυπάει ο συναγερμός στην Ινδία: ο Διάδρομος Κίνας-Πακιστάν διασχίζει εδάφη που διεκδικεί η κυβέρνηση του Νέου Δελχί.

 

Στον αρχαίο Δρόμο του Μεταξιού που, για αιώνες, συνέδεε τη λεκάνη του Κίτρινου Ποταμού με τη Μεσόγειο, οι καμήλες έδωσαν τη θέση τους σε αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ Καζακστάν ή Τουρκμενιστάν και Κίνας, ενώ άλλες διαδρομές, στον Βορρά, απεικονίζουν έναν συσχετισμό Κινεζο-Ρωσικών σχέσεων «χωρίς όρια», περιμένοντας τον «Siberian Force 2», έναν μελλοντικό διαμογγολικό αγωγό φυσικού αερίου με μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον Nord Stream 1. 

 

Αλλά αυτές οι εναλλακτικές λύσεις, καλύπτουν μόνο εν μέρει το αναντικατάστατο στενό της Μαλάκκας.

Ωστόσο, υπάρχει μια εναλλακτική λύση για την Μαλάκκα. Το όνομά της είναι Ισθμός του Κρα. Αυτός ο στενός ισθμός, συνορεύει στα δυτικά με τη θάλασσα Ανταμάν και στα ανατολικά από τον κόλπο της Ταϊλάνδης.

 

Ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού, διά του Ισθμού Κρα αναβίωσε το όνειρο ενός ασιατικού Παναμά, ενός καναλιού μήκους 120 χιλιομέτρων που θα κόστιζε 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει πολλούς υποστηρικτές στη Μπανγκόκ (επιχειρηματίες, στρατιωτικοί) που ονειρεύονται υπέρογκα κέρδη. Άλλοι ανησυχούν για τις συνέπειες του δημοσίου χρέους μιας υποδομής, που χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την Κίνα. 

 

Οι περισσότεροι φοβούνται ότι θα ενισχύσει τη διαίρεση μεταξύ της Βόρειας Ταϊλάνδης και των νότιων επαρχιών της, που έχουν καταστραφεί από τη δεκαετία του 1980 από μουσουλμάνους αυτονομιστές και η εξέγερση έχει ήδη στοιχίσει χιλιάδες ζωές. 

 

Αυτή τη στιγμή, η προσοχή εστιάζεται σε ένα έργο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων που θα συνδέει δύο μελλοντικά λιμάνια σε κάθε μια από τις ακτές της θάλασσας του Ισθμού του Κρα.

 

Νέο Σεμινάριο στο Ηράκλειο: Ναρκισσιστική Προσωπικότητα. Ζώντας με έναν ή μία Νάρκισσο

 

 Ένα πολύ επίκαιρο σεμινάριο που εστιάζει στο θέμα της Ναρκισσιστικής Προσωπικότητας και το πόσο δύσκολο είναι να ζήσεις με έναν η μία Νάρκισσο, διοργανώνουν το MBS College of Crete σε συνεργασία με το Κέντρο Συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας “Internus”.


 Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00 στο MBS College of Crete με εισηγητές τον Κλινικό ψυχολόγο και επικεφαλή του κέντρου “Internus” Καργάκη Εμμανουήλ, αλλά και τον συνεργάτη του Κλινικό Ψυχολόγο Μήτρο Αλέξανδρο, υπεύθυνο του τομέα Συμβουλευτικής Ζεύγους. 


Το κόστος συμμετοχής του σεμιναρίου θα είναι 25 € , ωστόσο για τους εγγεγραμμένους φοιτητές του πανεπιστημίου του MBS, το κολέγιο τους έχει εξασφαλίσει δωρεάν συμμετοχή. 

thumbnail_%CE%A3%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%20%CF%83%CF%84%CE%BF%20%CE%97%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%20%CE%9D%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1.%20%CE%96%CF%8E%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82%20%CE%BC%CE%B5%20%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CE%BD%20%CE%AE%20%CE%BC%CE%AF%CE%B1%20%CE%9D%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%BF


Η διάρκεια του σεμιναρίου θα είναι 3 ώρες με κύρια θέματα ανάπτυξης 


1 Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας Ναρκισσιστικής προσωπικότητας 

2 Ποιες είναι οι αιτίες δημιουργίας της 

3 Ποιες είναι οι δυσκολίες και οι δυσλειτουργίες της σχέσης με μια τέτοια προσωπικότητα. Το MBS College of Crete βρίσκεται Ολυμπιονικών 84 & Αντήνορος στη Θέρισσο Ηρακλείου.

 Όσοι επιθυμείτε μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο τηλέφωνο 2810 342700 ή μέσω email: marketing@mbs.edu.gr. Με εκτίμηση εκ μέρους του κέντρου «Internus» Εκπρόσωπος Τύπου Μάρκος Σμυρνάκης 6977008547

Λαμπρή η πανήγυρη του Ιερού Ενοριακού Ναού Yπαπαντής του Κυρίου Ζάκρου Σητείας

Με λαπμπρότητα και κατάνυξη πανηγύρισε την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023, εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου, ο φερώνυμος Ιερός Ενοριακός Ναός της Ζάκρου Σητείας. 

 

Ανήμερα της εορτής ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου, ευλόγησε τους προσφερόμενους άρτους και στη συνέχεια ιερούργησε και κήρυξε επίκαιρα τον θείο λόγο. 

 


Στο εμπνευσμένη ομιλία του ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Κύριλλος αναφέρθηκε στην προσφορά του Θείου Βρέφους στον ναό από την Παναγία Μητέρα Του και τον προστάτη της Ιωσήφ, προς εκπλήρωση του Μωσαϊκού νόμου, και την υπάντησή Του από τον άγιο Συμεών τον Θεοδόχο, επισημαίνοντας ότι όλα τα πρωτότοκα αγόρια ήταν αφιερωμένα στον Θεό και οι γονείς τους έπρεπε να προσφέρουν ως θυσία ένα ζευγάρι τρυγονιών ή δύο μικρά περιστέρια. 

 

Επίσης αναφέρθηκε στα προφητικά λόγια του φωτισμένου από το Άγιο Πνεύμα Δικαίου Συμεών προς την Παναγία και ιδιαιτέρως στη φράση του «αυτής την ψυχήν διελεύεται ρομφαίαν» και στον πόνο που θα περνούσε η Θεοτόκος βλέποντας πάνω στον Σταυρό τον υιό της, που ως δίκοπο μαχαίρι θα τρυπήσει την καρδιά της.

 


Τέλος, ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι η Εκκλησία μας έχει ορίσει τη μεγάλη Θεομητορική και Δεσποτική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου ως γιορτή της μητέρας και ευχήθηκε όλοι να αγωνιζόμαστε συνεχώς για να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα ώστε να συνατήσουμε τον Χριστό και να τον αναγνωρίσουμε κι εμείς ως Θεό και Δεσπότη στη ζωή μας, όπως ο δίκαιος Συμεών, που επιθυμούσε διακαώς και προσευχόταν πολλά χρόνια στον Θεό να μην πεθάνει πριν δει τον Μεσσία Χριστό.

 

Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία έλαβαν μέρος ο Πανοσιολ. Πρωτοσύγκελλος και Ηγούμενος της Ι. Σταυροπηγιακής Μονής Τοπλού Αρχιμ. Αμβρόσιος Σκαρβέλης, o συνταξιούχος Εφημέριος Πρωτ. Πολύκαρπος Ζουριδάκης, ο Εφημέριος της Ενορίας π. Νεκτάριος Παθιάκης και ο Διάκονος Θεμιστοκλής Μπεϊνάς, ενώ παρέστησαν ο Δήμαρχος Σητείας κ. Γεώργιος Ζερβάκης, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ζάκρου κ. Κων/νος Κεκερίδης, πολλοί ενορίτες.

 

 

Επιδείνωση του καιρού από την Κυριακή με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές θερμοκρασίες, τον ισχυρό παγετό

 Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων που εκδόθηκε σήμερα Παρασκευή 03 Φεβρουαρίου 2023 από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), ψυχρές αέριες μάζες από τη βόρεια Ευρώπη θα κινηθούν νοτιότερα και θα προκαλέσουν κακοκαιρία με το όνομα ''ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ'' (''BARBARA'') στη χώρα μας από την Κυριακή (05/02/2023)

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά θα είναι οι χαμηλές θερμοκρασίες, ο ισχυρός παγετός, οι κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις ακόμα και σε πεδινές περιοχές της ανατολικής Ελλάδας, καθώς και οι θυελλώδεις βόρειοι άνεμοι εντάσεως 8 με 9 μποφόρ στα πελάγη.

 


Πιο αναλυτικά:

 

Χιονοπτώσεις

     Α) Την Κυριακή (05/02/2023) θα επηρεαστούν με χιονοπτώσεις

1. Από τις πρώτες πρωινές ώρες τα νησιά του βορείου Αιγαίου και μέχρι το μεσημέρι η Θράκη και η Χαλκιδική.

 

2. Πριν από το μεσημέρι οι χιονοπτώσεις θα επεκταθούν νοτιότερα, θα ενταθούν και θα επηρεάσουν τις Σποράδες, τα ανατολικά τμήματα της Θεσσαλίας, την Εύβοια και την ανατολική Στερεά, ιδιαίτερα τη Βοιωτία και την Αττική. Οι χιονοπτώσεις θα σημειωθούν ακόμη και στα πεδινά αυτών των περιοχών.

 

3. Από το απόγευμα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά - ημιορεινά κυρίως των κεντρικών και βόρειων Κυκλάδων καθώς και της Κρήτης. Στην Κρήτη οι χιονοπτώσεις θα είναι κατά περιόδους πυκνές.

 

4. Καταιγίδες χιονιού θα εκδηλωθούν κυρίως πάνω από τις θαλάσσιες και παραθαλάσσιες περιοχές του Αιγαίου.

 

Β)  Τη Δευτέρα (06/02/2023) κατά περιόδους πυκνές χιονοπτώσεις θα εξακολουθήσουν να σημειώνονται στα νησιά του βορείου Αιγαίου, στις Σποράδες, την Εύβοια, την ανατολική Στερεά, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.

 

Γ)  Ειδικά για την Αττική χιονοπτώσεις θα σημειωθούν από την Κυριακή (05/02/2023) αρχικά στα ανατολικά και τα βόρεια, οι οποίες από τις προμεσημβρινές ώρες θα επεκταθούν στο μεγαλύτερο μέρος του νομού ενώ από το απόγευμα θα ενταθούν και θα χιονίσει και σε πεδινές περιοχές. Οι χιονοπτώσεις θα παρουσιάσουν πρόσκαιρη ύφεση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο από τη Δευτέρα το πρωί οι χιονοπτώσεις θα ενταθούν εκ νέου σε όλο το νομό.

Δ) Την Τρίτη (07/02/2023) οι χιονοπτώσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ανατολική Ελλάδα από τη Θεσσαλία και νοτιότερα (προσήνεμες περιοχές) καθώς επίσης στις Κυκλάδες και την Κρήτη, με μικρότερη όμως ένταση.

 

Χαμηλές θερμοκρασίες

   Από την Κυριακή (05/02/2023) αναμένεται βαθμιαία πτώση της θερμοκρασίας από βορρά προς νότο, της τάξεως των 8 με 10 βαθμών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την επικράτηση ισχυρού παγετού κυρίως στα ηπειρωτικά, ο οποίος θα είναι κατά τόπους στα κεντρικά και βόρεια ολικός (καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας αρνητικές θερμοκρασίες).

 

Θυελλώδεις Άνεμοι

   Από την Κυριακή (05/02/2023) το μεσημέρι θα πνέουν θυελλώδεις βόρειοι βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 8 με 9 μποφόρ στα πελάγη, οι οποίοι από το απόγευμα της Κυριακής στο Ιόνιο και από την Τρίτη (07/02/2023) στο Αιγαίο, σταδιακά θα εξασθενήσουν.

 

   Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων στα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr.

 

   Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων

 

   Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

   Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:

 

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

  • Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
  •  
  •  
  • Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
  •  
  •  
  • Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
  •  
  •  
  • Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
  •  
  •  
  • Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
  •  
  •  
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
  •  

Αν μετακινούνται πεζή :

  • Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
  • Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση,  συνθήκες παγετού)

Επίσης, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:

  • Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
  •  
  •  
  • Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
  • Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους 
  •  
  •  
  • Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
  •  
  •  
  • Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
  •  
  •  
  • Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
  •  

   Για πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου λόγω εισροής πλημμυρικών υδάτων σε αυτό ή λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. www.astynomia.gr.

 

    Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr.