Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Ο Γραφικός Οικισμός Γεράνι Του Δήμου Ρεθύμνης

 Το Γεράνι είναι ένα χωριό του νομού Ρεθύμνου  που βρίσκεται 9 περίπου χιλιόμετρα από το Ρέθυμνο  και σε μικρή απόσταση από την νέα εθνική οδό Ρεθύμνου-Χανίων, σε υψόμετρο 90 μέτρων.

17_302407_Gallery

Το χωριό αναφέρεται σε όλες τις βενετσιάνικες απογραφές του 16ου και 17ου αιώνα, καθώς και στην αιγυπτιακή και την τουρκική. Μάλιστα, σε τούρκικο έγγραφο του 1672, αναφέρεται ότι υπαγόταν στα βακουφικά χωριά του αγαθοεργού ιδρύματος του σουλτάνου Ιμπραήμ Χαν, το ομώνυμο τζαμί του οποίου υπάρχει σήμερα στην πόλη του Ρεθύμνου. Πάντως, πιθανότατα κατοικήθηκε νωρίτερα επί βυζαντινής εποχής, δίπλα στη θάλασσα στον όρμο που ήταν μικρό λιμανάκι. Οι επιδρομές των πειρατών ήταν αιτία να οπισθοχωρήσουν στη σημερινή θέση του χωριού.
IMG_0016_c

IMG_0025_s

Ανάμεσα σε ένα κατάφυτο τοπίο από ελαιόδεντρα, βελανιδιές και χαρουπιές και με θέα στο Κρητικό πέλαγος, το Γεράνι είναι ένα τουριστικό χωριό με όλες τις κατάλληλες υποδομές, ξενοδοχειακές μονάδες, ταβέρνες, εστιατόρια, και καφετέριες.
Το Γεράνι πήρε το όνομά του από το γεράνι, ένα είδος αντλίας, από το οποίο οι κάτοικοι αντλούσαν το νερό από το μοναδικό πηγάδι που υπήρχε στην περιοχή.
__20141209_1948974745

gerani
Η γενέτειρα του Απόστολου Γερανιώτη, που μαζί με το Σταυριανό Μπίρη ήταν ο τρόμος των Τούρκων όλου του νομού, έχει πολλά σημαντικά αξιοθέατα για τον επισκέπτη. Αυτό που ξεχωρίζει όμως είναι το σπήλαιο Γερανίου  με τον θαυμάσιο σταλαγμιτικό διάκοσμο, αλλά και το δημοτικό σχολείο του χωριού που ιδρύθηκε το 1899, την περίοδο της Κρητικής Πολιτείας.  Επίσης, από το μεγάλο τριώροφο πύργο που υπήρχε στο χωριό το 16ο αιώνα, σήμερα σώζεται ο ένας όροφος.
DSC_0701

Ενοριακή εκκλησία στο Γεράνι είναι ο Άγιος Γεώργιος που χτίστηκε το 1888, ενώ άλλες εκκλησίες είναι ο Σωτήρας Χριστός στην είσοδο του χωριού, η Αγία Παρασκευή, ο Άγιος Αντώνιος και οι Άγιοι Θεόδωροι. Η σημαντικότερη παλιά εκκλησία είναι η Παναγία Καμαριανή δίπλα στη θάλασσα. Εκεί το καλοκαίρι, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τα πεντακάθαρα νερά της παραλίας Γεράνι .
gerani%2B%25281%2529

312678_214649965274761_2010415966_n

Στα 20 εκατοστά το χιόνι στα Ανώγεια- Κλειστά τα σχολεία την Τρίτη και την Τετάρτη

Με απόφαση του Δήμου Ανωγείων όλες οι σχολικές δομές, το ΚΗΦΗ και το ΚΔΑΠ θα παραμείνουν κλειστά και αύριο Τρίτη καθώς και την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου. 

Στα 20 εκατοστά έχει φτάσει η χιονόπτωση στα Ανώγεια εντός του χωριού. Η χιονόπτωση συνεχίζεται και αναμένεται να διαρκέσει και μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης. 

Κανένα πρόβλημα δεν έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής είτε από κτηνοτρόφους είτε από κάποιο νοικοκυριό σε Ανώγεια και Σεισαρχα. 


Ολόκληρος ο μηχανισμός του Δήμου και το προσωπικό είναι σε διαρκή ετοιμότητα και κρατάνε ανοιχτούς τους δρόμους προς Ρέθυμνο και Ηράκλειο καθώς και τον κεντρικό και Περιφερειακό δρόμο των Ανωγείων. 

 

 

Σε ποιες περιοχές του Δήμου Ηρακλείου θα είναι κλειστά τα σχολεία την Τρίτη

Ενημέρωση: Κλειστά τα σχολεία και παιδικοί σταθμοί σε Άνω και Κάτω Ασίτες, Άγιο Μύρωνα, Πυργού, Άγιο Σύλλα, Προφήτη Ηλία, Καρκαδιώτισσα, Βασιλειές και Άγιο Βλάση

Ο Δήμος Ηρακλείου λαμβάνοντας υπόψιν τις προβλέψεις της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας και τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας ενημερώνει τους δημότες ότι την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου με απόφαση της Αντιδημάρχου Παιδείας θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία σε Άνω και Κάτω Ασίτες, Άγιο Μύρωνα, Πυργού, Προφήτη Ηλία, Καρκαδιώτισσα, Βασιλειές, Άγιο Σύλλα, Βασιλειές και Άγιο Βλάση. 


 

Τα υπόλοιπα σχολεία του Δήμου Ηρακλείου θα λειτουργήσουν κανονικά.

Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς

 

Κανονικά θα λειτουργήσουν αύριο Τρίτη 7 Φεβρουαρίου στο Δήμο Χερσονήσου.

Κανονικά θα λειτουργήσουν αύριο Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς επίσης και οι παιδικοί σταθμοί (δημόσιοι και ιδιωτικοί) στο Δήμο Χερσονήσου. 

 


Σε περίπτωση που προκύψουν προβλήματα λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών σε «ευαίσθητες» ορεινές περιοχές του δήμου, θα εκδοθεί νεότερη ανακοίνωση, αφού αξιολογηθούν τα νεότερα μετεωρολογικά δεδομένα.

 

Ανοιχτό θα παραμείνει το Πολιτιστικό Κέντρο Αγίας Μαρίνας για όσους θέλουν να προφυλαχτούν από το ψύχος

Ο Δήμος Μαλεβιζίου ενημερώνει πως λόγω των κακών καιρικών συνθηκών θα παραμείνει ανοιχτό το Πολιτιστικό Κέντρο Αγίας Μαρίνας στο Τσαλικάκι για όσους θέλουν να προφυλαχτούν από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες διαθέτοντας θερμαινόμενη αίθουσα.\


 

Συγκεκριμένα σήμερα Δευτέρα και αύριο Τρίτη 7 Φεβρουαρίου το Πολιτιστικό Κέντρο Αγίας Μαρίνας θα είναι ανοιχτό από τις 08.00 μέχρι και τις 22.00.

 

Παραιτήθηκε στον Περιφερειάρχη ο Προέδρος του Π.Σ Κρήτης προκειμένου να πολιτευθεί στις Εθνικές εκλογές

Την παραίτηση του από την Προεδρία του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης προκειμένου να είναι υποψήφιος Βουλευτής στις ερχόμενες Εθνικές εκλογές υπέβαλε σήμερα στον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη ο εκλεγμένος Πρόεδρος Παύλος Μπαριτάκης. Η παραίτησή του κ. Μπαριτάκη υποβλήθηκε εγγράφως σε προσωπική  συνάντηση που είχε σήμερα με τον Περιφερειάρχη, τον  οποίο και ευχαρίστησε για την τιμή, την εμπιστοσύνη και την στήριξη στο πρόσωπό του. 

 


Από την πλευρά του ο κ. Αρναουτάκης ευχαρίστησε τον κ. Μπαριτάκη για την καλή συνεργασία και την επιτυχή λειτουργία του Περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης σε πνεύμα ενότητας, συγκρητισμού με στόχο την εκπλήρωση του κοινού στόχου που είναι η αναπτυξιακή πορεία και προοπτική  του τόπου μας προς όφελος των κατοίκων της.

 

Επίσης στην επιστολή παραίτησης του ο Παύλος Μπαριτάκης ευχαριστεί θερμά παράλληλα με τον Περιφερειάρχη και τα μέλη του Περιφερειακού συμβουλίου επισημαίνοντας στην έγγραφη επιστολή του, πως: «ούτε το Σύνταγμα ούτε η νομοθεσία θέτει ασυμβίβαστο  ως προς την υποψηφιότητά μου και η παραίτηση μου  αποτελεί προσωπική απόφαση ηθικής τάξης και αρχών που διέπουν τον χαρακτήρα μου».

 

Στο Φαράγγι Του Πρέβελη Θέσεις Της Παλαιολιθικής Εποχής Από Το 130.000-700.000

 Την αρχαιότερη ένδειξη ναυσιπλοΐας στον κόσμο εντόπισαν στην Κρήτη Αμερικανοί και Ελληνες αρχαιολόγοι διεξάγοντας απλώς μία επιφανειακή έρευνα.

Στην περιοχή του Πλακιά στη νότια Κρήτη διεπιστημονική ομάδα υπό τη διεύθυνση του Τόμας Στάσερ της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών και της Ελένης Παναγοπούλου της Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας εντόπισαν θέσεις της Παλαιολιθικής εποχής, οι κυριότερες των οποίων βρίσκονται στο φαράγγι του Πρέβελη και χρονολογούνται από το 130.000-700.000 πριν από σήμερα. Και δεδομένου ότι η Κρήτη ήταν και τότε νησί, αποτελούν την αρχαιότερη ένδειξη πρώιμης ναυσιπλοΐας, διεθνώς!
PPPPPPPPPP

Τα εργαλεία που ήρθαν στο φως (χειροπελέκεις και τσεκούρια) παραπέμπουν κατά τους αρχαιολόγους στην Αχελαία πολιτισμική παράδοση, η οποία συνδέεταιμε τους Homo heidelbergensis και Homo erectus. Τα παλαιολιθικά αυτά εργαλεία μάλιστα βρέθηκαν σε συνάφεια με ανυψωμένες θαλάσσιες αναβαθμίδες, τις οποίες οι γεωλόγοι χρονολογούν τουλάχιστον στα 130.000 χρόνια.
Εκπληκτικά λοιπόνείναι τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, αφού τεκμηριώνουν θαλάσσια ταξίδια στη Μεσόγειο δεκάδες χιλιάδες χρόνια νωρίτερα απ’ ότι γνωρίζαμε ως τώρα ενώ ταυτόχρονα μεταβάλλουν και την εκτίμηση των γνωσιακών ικανοτήτων των πρώιμων μορφών του ανθρώπου. Αξίζει νααναφερθεί μάλιστα ότι ως σήμερα και παρά τη μακρόχρονη διερεύνηση της Κρητικής προϊστορίας, αδιαμφισβήτητα τεκμήρια κατοίκησης του νησιού πριν από τη Νεολιθική περίοδο (7.000-3000 π.Χ.) δεν είχαν εντοπισθεί.
Η ανακάλυψη πάντως έγινε το 2008 και 2009 αλλά μόλις τώρα έγινε γνωστή. Κι' αυτό χάρις στην ένταξή της στις δέκα σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις του 2010 από το αμερικανικό περιοδικό «Archaeology»,από όπου προφανώς ενημερώθηκε και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού. Το γεγονός επομένως αφήνει για μία ακόμη φορά ερωτηματικά γι ατην λειτουργία των ξένων αρχαιολογικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα και για το έλλειμμα ενημέρωσης των αρμόδιων ελληνικών αρχών για τη δράσητους και τα αποτελέσματα των ερευνών τους.

ΠΗΓΗ - ΤΟ ΒΗΜΑ

Κωνικές Βουνοκορφές 32 Μοιρών Στις Σφακιανές Μαδάρες

 7A7D286F6155616FD26329EA83C437F0


Οι πιο μυστηριώδεις και αλλόκοτοι, οι πιο τρομακτικά όμορφοι τόποι της Κρήτης βρίσκονται πολύ μακριά από τα σπίτια και τους τουριστικούς προορισμούς. Στο υψηλότερο νότιο μισό των Λευκών Ορέων, γυμνές κωνικές βουνοκορφές που μοιάζουν μεταξύ τους και έχουν κλίση 32 μοιρών καταλήγουν σε ξερές κοιλάδες. 

%25CE%259B%25CE%2591%25CE%259A%25CE%259A%25CE%259F%25CE%2599%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252812%2529

KK

IMG_5247

Στο εσωτερικό τους υπάρχει μια «κυψέλη» από δολίνες σε σχήμα ανεστραμμένου κώνου. Με την πρώτη ματιά όλη αυτή η περιοχή μοιάζει εντελώς γυμνή. Στην πραγματικότητα όμως είναι γεμάτη από φυτά που έχουν προσαρμοστεί στο συγκεκριμένο περιβάλλον, το ωραιότερο από τα οποία είναι η μπλάβη. Οι επιστήμονες ονομάζουν την περιοχή αυτή Ορεινή Έρημο. Οι μελέτες τους έχουν δείξει ότι σχεδόν η μισή από τη χλωρίδα της Ορεινής Ερήμου δεν συναντάται πουθενά αλλού (Oliver Rackham – Jennifer Moody: «Η δημιουργία του κρητικού τοπίου).

IMG_5242

IMG_5261

%25CE%25B1%25CF%2581%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BF%2B%25CE%25BB%25CE%25AE%25CF%2588%25CE%25B7%25CF%2582%2B%25281%2529

Λίγο χαμηλότερα από την Ορεινή Έρημο, στο βόρειο υψηλό κομμάτι των Λευκών Ορέων και σε υψόμετρο 1.400 έως 1.945, υπάρχουν οι Σφακιανές Μαδάρες, τα θερινά βοσκοτόπια των Σφακιανών. Στις αρχές του καλοκαιριού που τα πεδινά και ημιορεινά βοσκοτόπια έχουν εξαντληθεί, τα κοπάδια βρίσκουν στα σημεία αυτά πλούσια τροφή που μπορεί να τα συντηρήσει τους δύσκολους μήνες του καλοκαιριού. Χάρη στα πολλά ενδημικά φυτά αναπτύχθηκε εδώ και χιλιάδες χρόνια ένα πολύ ιδιαίτερο σύστημα κτηνοτροφίας.

%25CE%2592%25CE%259F%25CE%25A4%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%259A%25CE%259F%2B%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%259A%25CE%259F%2B%25CE%25A7%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%25A9%25CE%259D%2B%25CE%25A7%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%2591%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591_6708%2B%252834%2529

%25CE%2592%25CE%259F%25CE%25A4%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%259A%25CE%259F%2B%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%25A1%25CE%259A%25CE%259F%2B%25CE%25A7%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%25A9%25CE%259D%2B%25CE%25A7%25CE%2591%25CE%259D%25CE%2599%25CE%2591%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591_6708%2B%252848%2529

Όπως όλα τα βουνά της Κρήτης, έτσι και τα Λευκά Όρη δεν ανήκουν στο κράτος, αλλά σε ιδιώτες. Η Μαδάρα ανήκει σε πολλούς ιδιοκτήτες που είτε την εκμεταλλεύονται είτε την ενοικιάζουν σε άλλους. Οι Μαδάρες πήραν το όνομά τους από το αρχαιοελληνικό μαδαρός που σημαίνει γυμνός.

%25CE%25B1%25CF%2581%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BF%2B%25CE%25BB%25CE%25AE%25CF%2588%25CE%25B7%25CF%2582

%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25283%2529

%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252813%2529

%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%252815%2529

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ


Η Σερβάντα Με Τα Καλά Σερβίτσια Των Παλιών Νοικοκυρών

 Μια επίσκεψη στο πατρικό σπίτι διαφορετική απο τις άλλες φορές.

Ενώ βλέπεις κάποια πράγματα συχνά πυκνά, έρχεται μια μέρα που τα αξιολογείς διαφορετικά, και το βλέμμα σου τους δίνει αξία.
Αντικειμενικά μπορεί να αξίζουν με βάση το πέρασμα του χρόνου, άν τον έχουμε σαν κριτήριο για να αξιολογούμε.
Έτσι λοιπόν ανοίγοντας τα ντουλάπια της παλιάς  σερβάντας ανακαλύπτουμε τα  φλιτζανάκια του καφέ, τις τσαγιέρες και τα βαζάκια για το γλυκό. Προίκα της Γιαγιάς στην Μάνα .

295990_205280509545040_1722577767_n

Η Σερβάντα η Σιρβάντα συνήθως ήταν ξύλινο έπιπλο με μια μικρή βιτρίνα όπου η νοικοκυρά φύλαγε τα πιο καλά σερβίτσια της ένας μικρός χώρος μπροστά με την φωτογραφία της γιαγιάς και του παππού συνέθεταν το σκηνικό που συναντούσαμε στα πιο πολλά σπίτια της προηγούμενης γενιάς.
406416_248502661889491_1858236232_n
Σ’ αυτό το σπίτι μεγαλώσαμε η μάνα καθάριζε την Σερβάντα κάθε φορά με ευλάβεια το καλό σερβίτσιο ήταν από την φτωχική της προίκα το θεωρούσε γρουσουζιά να σπάσει. Πηγαίναμε πολλές φορές στα κρυφά να το χαζέψουμε να αποκαλύψουμε τα μυστικά του να καταλάβουμε γιατί ήταν τόσο πολύτιμο για την μάνα.
Που πάνω είχε χρυσοκέντητα σχέδια πολύ λεπτό και καλοφτιαγμένα με φινέτσα και την μόδα της εποχής και όλο η μάνα έλεγε στην ερώτηση μας «καλά αυτό γιατί δεν το βγάζουμε;»
Z1+(2)
«άστο ρε παιδάκι μου μην έρθει κάνας «άνθρωπος» και με την λέξη «άνθρωπος» εννοούσε κάποιον φιλοξενούμενο που θα έρθει πρώτη φορά σπίτι μας.
Όχι την γειτόνισσα, όχι τους συγγενείς και η Σερβάντα παρέμεινε εκεί χρόνια άθικτη, περήφανη, κατακάθαρη περιμένοντας τον «‘άνθρωπο» να μας θυμίζει την κουλτούρα μιας εποχής που έφυγε μαζί με την ανεμελιά και τα μικρά μας όνειρα.
Z1+(1)

Z1+(3)

Z1+(4)

Z1

Φωτογραφίες - Αντώνης Γενναράκης

Συγκίνηση και παρατεταμένο χειροκρότημα στην παγκόσμια πρώτη της όπερας του Δημήτρη Μαραμή «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο ΠΣΚΗ

Sold out και οι δυο παραστάσεις της νέας παραγωγής

του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου

Με το απόλυτο sold out, έντονη συγκίνηση και παρατεταμένο χειροκρότημα στους συντελεστές, υποδέχτηκε το κοινό της Κρήτης την παγκόσμια πρώτη της νέας παραγωγής του ΠΣΚΗ, της όπερας του Δημήτρη Μαραμή «Ελευθέριος Βενιζέλος». 

 

Πρόκειται για την πρώτη ανάθεση του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου σε Έλληνα συνθέτη, μια κίνηση παραγωγής πολιτισμού, όπως είναι ο προορισμός αλλά και το όραμα του ΠΣΚΗ. 



Οι συντελεστές και το εξαιρετικό καστ, κατάφεραν να παρουσιάσουν μέσα από μοντέρνα τεχνική, χαρακτηρισμένη από μινιμαλισμό και στοιχεία ροκ όπερας με ελληνικό χρώμα, μια παράσταση που άγγιξε το κοινό, ανεξαρτήτου ηλικίας. Αλλά και να δώσουν με ιδανικό τρόπο τη δραματικότητα και τα συναισθήματα που κυριάρχησαν σε σπουδαίες ιστορικές στιγμές μεταξύ των πρωταγωνιστών, μεταφέροντας στο σήμερα, το κλίμα εκείνης της εποχής. 

 

Η όπερα του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή «Ελευθέριος Βενιζέλος» παρουσιάστηκε στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού» του ΠΣΚΗ, υπό τη μουσική διεύθυνση του κορυφαίου αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη και σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Ελβετού σκηνοθέτη Guy Montavon. 

 

Το λιμπρέτο υπογράφει ο ποιητής Σωτήρης Τριβιζάς, τα ιστορικά στοιχεία βασίζονται στη βιογραφία «Ελευθέριος Βενιζέλος, ο άνθρωπος, ο ηγέτης» του Νικολάου Εμμ. Παπαδάκη (Παπαδή) και η πρωτότυπη όπερα Ελευθέριος Βενιζέλος ανέβηκε με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και σκηνικά – κοστούμια της Άννας Μαχαιριανάκη. 

 

Το παρών στην πρεμιέρα έδωσαν ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, οι Δήμαρχοι Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης, Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός και Σητείας Γιώργος Ζερβάκης, Βουλευτές, Αντιπεριφερειάρχες και Εντεταλμένοι Σύμβουλοι της Περιφέρειας Κρήτης, Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι και μέλη Οργανισμών, η Πρόεδρος Στέλα Αρχοντάκη – Καλογεράκη και μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε., Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι.

Με την υποστήριξη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος». 

 

Συντελεστές:

Σύνθεση: Δημήτρης Μαραμής

Μουσική Διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης

Λιμπρέτο: Σωτήρης Τριβιζάς

Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Guy Montavon

Σκηνικά - Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Ιστορικός Σύμβουλος: Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης (Παπαδής) 

 

Διανομή:

Ελευθέριος Βενιζέλος: Άγγελος Χονδρογιάννης

Κωνσταντίνος Α’, Κεμάλ Ατατούρκ: Αντώνης Κορωναίος

Έλενα Σκυλίτση, Μαρία Κατελούζου: Μαρία Κόκκα

Πηνελόπη Δέλτα: Αγγελική Καθαρίου

Υπουργός του Βενιζέλου: Ορέστης Κουσαθανάς

David Loyd George: Λευτέρης Παπαγγελής

Woodrow Wilson: Γιάννης Κιαγιαδάκης

Georges Clemenceau: Μάνος Ζουμπουλάκης

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου 

 

 

Διεύθυνση χορωδίας: Γιάννης Κιαγιαδάκης

Μουσική Διδασκαλία Μονωδών: Δημήτρης Βεζύρογλου

Μουσική Διδασκαλία Χορωδών: Ευγενία Ψαρουδάκη

Οργάνωση Παραγωγής: Μαριάννα Πεχυνάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολής Αβραμάκης

Βοηθός Σκηνογράφου- Ενδυματολόγου: Nan Teague

Εικαστική Απόδοση Σκηνικού: Ανδρέας Καμπάς

Κατασκευή Σκηνικών: Γιάννης Αγγουρίδης

Κατασκευή Κοστουμιών: Πένυ Τσομπανάκη – Nan Teague

Οδηγός σκηνής: Καλλιόπη Γερμανού

Μετάφραση Λιμπρέτου: Λένα Καπέλλου

Επιμέλεια Υποτιτλισμού: Έλντα Κλαδάκη

Διαβάστε περισσότερα, εδώ: https://bit.ly/3gxD6By