Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Επίσκεψη Στο Χωριό Μάρθα Του Δήμου Βιάννου

 IMG_4177


Η Μάρθα (με 178 κατοίκους το 2011) είναι χωριό της επαρχίας Βιάννου και έδρα ομώνυμου Δημοτικού διαμερίσματος του δήμου Βιάννου, στο Νομό Ηρακλείου. Βρίσκεται στους πρόποδες της νοτιοδυτικής πλαγιάς του υψώματος Κούπα της Δίκτης, στα 5 χιλιόμετρα μετά την Έμπαρο


Η απόστασή της είναι 54 χιλιόμετρα από το Ηράκλειο, απ' όπου νέος δρόμος οδηγεί δυτικά προς Πύργο και εν συνεχεία στους Αγίους Δέκα.

thumbnail_20170628_184148_resized 
IMG_4178

IMG_4179

IMG_4180

Από τη Μάρθα ο δρόμος συνεχίζει προς νότο και σε 5,5 χιλιόμετρα διασταύρωση δεξιά οδηγεί  στον Όρμο Κερατόκαμπου. Οι κάτοικοι ασχολούνται με την παραγωγή λαδιού, δημητριακών και κτηνοτροφικών προϊόντων. 


Το χωριό αποτελείται από δύο συνοικισμούς, την Πέρα Μάρθα ή Μικρή ή Ευαγγελισμού και την Πόδε Μάρθα ή Μεγάλη ή Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος

thumbnail_20170628_184110_resized

thumbnail_20170628_184221_resized

thumbnail_20170628_184306_resized

z1

thumbnail_20170628_184405_resized

Στον οικισμό μάλιστα κυκλοφορούν και σχετικές μαντινάδες , που πιστοποιούν την ύπαρξη δύο συνοικισμών, όπως επίσης και τα παραγόμενα προϊόντα. Ο κεντρικός ναός στο χωριό είναι ο Άγιος Νεκτάριος


Υπάρχει επίσης το εξωκλήσι του Αγίου Ιωάννη του Τσικαλούδη, του 1902 και η Παναγία (Ευαγγελισμός), στην Πέρα Μάρθα, όπου βρίσκεται και το κοιμητήριο. Στον οικισμό λειτουργεί γεωργικός συνεταιρισμός και δραστηριοποιείται πολιτιστικός σύλλογος.

Martha_church_Agios_Nektarios

Το χωριό αναφέρεται στις βενετικές απογραφές , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχε από πριν σε παλαιότερες εποχές. Σύμφωνα με μία άποψη, το όνομα του χωριού οφείλεται στην καλόγρια της Μονής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου που υπήρχε στην περιοχή. Άλλη εκδοχή κάνει λόγο για κάποια αρχόντισσα ονόματι Μάρθα, της οποίας το αρχοντικό βρισκόταν κοντά στο μοναστήρι. Σήμερα σώζονται ερείπια από αυτό το αρχοντικό.

z2

IMG_4181

Το Λεωφορείο VOLVO Του Κτέλ Χανίων Με Τον Αριθμό 32

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ


Χάρη σε μικρές ανθρώπινες αφηγήσεις σώζεται η ιστορία λένε. 
Κάπως έτσι θα είναι, αν λάβουμε υπ' όψη μας ένα ενδιαφέρον ηλεκτρονικό μήνυμα που λάβαμε.

8

Εκτός από αυτές τις δύο σπάνιες φωτογραφίες, από ένα φθινοπωρινό πρωϊνό πριν από τρεις δεκαετίες στον περιφερειακό δρόμο της Ρεθύμνης με τα Χανιά είχε και μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία.

Το λεωφορείο που βλέπετε κίνησε την περιέργεια μιας τουρίστριας για την καθαριότητα και την επιμέλεια με την οποία το φρόντιζε ο ιδιοκτήτης του.
Ήταν ένα Volvo SB85 με αμάξωμα Σαρακάκη που ανήκε στο ΚΤΕΛ Χανίων με τον αριθμό 32.

7

Η τουρίστρια επιβιβάστηκε στο λεωφορείο για να τραβήξει μερικές φωτογραφίες και τον ιδιοκτήτη του, την ώρα της δουλειάς. Εκτός από τις μαντινάδες, τα κρητικά με τις οκτάρες κασσέτες που έπαιζαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η σύγκρουση μιας Jaguar με ένα άλλο ΙΧ πέρασε στην ιστορία. 


Είναι μια μικρή ιστορία στο περιθώριο κάποιων διακοπών χάρη στις οποίες απολαμβάνουμε σήμερα δύο εξαιρετικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες με ένα μοντέλο λεωφορείου που έγραψε ιστορία στους ελληνικούς δρόμους...
Ευτυχώς ένα τέτοιο SB85 έχει περισωθεί κι έχει ανακατασκευαστεί.

Σητεία Η Πόλη Με Τα Χιλιάδες Σκαλοπάτια

 88


Η Σητεία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά στην πλαγιά ενός λόφου στα βόρεια και ανατολικά του νησιού. γι αυτό τον λόγο η πόλη έχει πολλά σκαλοπάτια  τα οποία προδίδουν στην πόλη μια γραφικότητα και ομορφιά.
Παρόλο που χαρακτηρίζεται ως μία σύγχρονη πόλη με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, έχει διατηρήσει αρκετά από τα παραδοσιακά της στοιχεία.

000000

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%25285%2529

0000000000000

00000000000000

000000000000000


1

7

8

14

88

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%25284%2529

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%25286%2529

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%25287%2529

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%25289%2529

SHTEIA%2B%2B%2BKRHTH%2BPOLEIS%2BKAI%2BXVRIA%2B%252810%2529

ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Η ελληνική σημαία με τις λωρίδες σαν σπασμένα βαγόνια

Με μια συγκλονιστική ανάρτηση, μια ελληνική σημαία, με τις λευκές λωρίδες της και τα άκρα του σταυρού της διαλυμένα, σαν βαγόνια έπειτα από σύνθλιψη ή από σύγκρουση μετωπική, η σπουδαία θεσσαλονικιώτικη κολεκτίβα του design, οι Beetroot, σχολιάζει την εθνική μας τραγωδία στα Τέμπη.



Στο φόντο της σημαίας υπάρχει το μαύρο του πένθους. Η εικόνα αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την σχεδιαστική ομάδα Beetroot Design, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη.



H Beetroot Design Group είναι ένα πολυβραβευμένο γραφείο σχεδιασμού επικοινωνίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και διεθνές πελατολόγιο. Η ομάδα του αποτελείται από ειδικούς σε ένα ευρύ και ποικίλο φάσμα δεξιοτήτων του δημιουργικού τομέα.

 

Για τη δουλειά της η Beetroot έχει αναγνωριστεί, μεταξύ άλλων, με τον τίτλο “European Design Agency of the year 2008” και “Red Dot Agency of the year 2011” και Ermis Awards Agency of the year 2018.

iefimerida.gr

Αρχές Απριλίου θα ενεργοποιηθούν οι νέες ρυθμίσεις παλαιών και νέων ρυθμίσεων για χρέη στην εφορία

Αρχές Απριλίου αναμένεται να ενεργοποιηθεί το “πλέγμα” παλαιών και νέων ρυθμίσεων για χρέη στην εφορία, τον ΕΦΚΑ και τους Δήμους. 

 

Η κυβέρνηση επανενεργοποιεί παλαιές ρυθμίσεις των 120 και των 36 ή 72 δόσεων προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα σε όσους οφειλέτες τις είχαν απολέσει να επανενταχθούν σε αυτές και να επωφεληθούν από τα ευεργετήματα τους, όπως η αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών, η αναστολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών.

 


Δίνει όμως και τη δυνατότητα σε οφειλέτες που βαρύνονται με νέα χρέη, που δημιουργήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2021, είτε αρρύθμιστα είτε ρυθμισμένα με πάγιες ρυθμίσεις 24 ή 48 δόσεων, να τα εντάξουν σε μια νέα ευνοϊκότερη ρύθμιση με περισσότερες δόσεις, που θα φθάνουν μέχρι και τις 36 ή τις 72.

Το μόνο που εκκρεμεί είναι η νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει τα εξής:

* αναβίωση 72 και 120 δόσεων. Όσοι έχασαν τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις, θα έχουν τη δυνατότητα να επανενταχθούν υποβάλλοντας αίτηση στη σχετική πλατφόρμα που θα ανοίξει στην ΑΑΔΕ, και υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλουν δύο μηνιαίες δόσεις έως το τέλος Ιουλίου. Όσον αφορά τις δόσεις που χάθηκαν, αυτές θα ενσωματωθούν στο τέλος της ρύθμισης. 

 

Στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει κι άλλα χρέη που παραμένουν αρρύθμιστα, θα πρέπει να τα εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων (αφορά τις έκτακτες οφειλές όπως κληρονομιάς) μέσα σε διάστημα ενός μήνα από την ημερομηνία επικύρωσης της αναβίωσης της ρύθμισης. 

 

Η αναβίωση πραγματοποιείται με όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων αυτών, όπως ισχύουν για κάθε ρύθμιση, π.χ. χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, αναστολή της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί των οφειλών που ρυθμίζονται κτλ.

 νέα ρύθμιση σε 36 – 72 δόσεις. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά φορολογούμενους οι οποίοι την 1η Νοεμβρίου 2021 δεν είχαν ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές και ταυτόχρονα παρέμεναν συνεπείς στην καταβολή των δόσεων στις ρυθμίσεις που είχαν κάνει. 

 

Αν όμως από την 1η Νοεμβρίου και μετά, είχαν οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, μπορούν να τις εντάξουν στη νέα ρύθμιση των 36 – 72 δόσεων. Πέρα από το γεγονός ότι το ελάχιστο ποσό της κάθε δόσης να ανέρχεται σε 30 ευρώ, υπάρχει επιβάρυνση με επιτόκιο 4,37% για όσους επιλέξουν τις 36 δόσεις και 5,87% στην περίπτωση που επιλέξουν τις 72 δόσεις.

 

* πάγια ρύθμιση 24 ή 48 δόσεων. Αφορά παλαιές και τρέχουσες οφειλές οι οποίες μπορούν να ρυθμιστούν ακόμα κι αν δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. Πρόκειται για χρέη από φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, κ.α. Η συγκεκριμένη κατηγορία οφειλών μπορούν να ρυθμιστούν σε 24 δόσεις, οι οποίες είναι έντοκες. Όσο περισσότερες είναι οι δόσεις τόσο αυξάνεται και το επιτόκιο, το οποίο φτάνει στο 5,87% αν κάποιος φορολογούμενος επιλέξει να ρυθμίσει μία οφειλή του σε από 12 έως 24 δόσεις. Σε περισσότερες δόσεις, δηλαδή έως 48, μπορούν να ενταχθούν έκτακτες οφειλές όπως φόροι κληρονομιάς, πρόστιμα και προσαυξήσεις.

 

Οι συνεπείς φορολογούμενοι οι οποίοι από την 1η Νοεμβρίου 2021 είχαν δημιουργήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές τις οποίες όμως είχαν εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24-48 δόσεων, θα μπορούν να τις εντάξουν στη νέα ρύθμιση των 36-72 δόσεων.

πηγή: newmoney.gr