Τρίτη 23 Μαΐου 2023

Τα 9 Βουνά Που Αγκαλιάζουν Το Οροπέδιο Λασιθίου

 Το σχήμα του οροπεδίου Λασιθίου είναι στενόμακρο, από την Ανατολή προς τη Δύση, σε μήκος 10 χιλιομέτρων και πλάτος 4-5 χιλιομέτρων. Στην ανατολική πλευρά υψώνεται ως νησίδα μέσα στην πεδιάδα ένας λόφος, η Κεφάλα, και χωρίζει το οροπέδιο σε δυο μέρη. Το ανατολικό δεν έχει υπόγεια νερά, ενώ το δυτικό, που είναι σε έκταση πολύ μεγαλύτερο, έχει άφθονα υπόγεια νερά σε βάθος 8-16-18 μ., ανάλογα με τη θέση. Έχει μέσο όρο υψομέτρου τα 840 μέτρα. 

0000
Τα όρη που το περιβάλλουν ΤΟ ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ είναι τα εξής.
1
Νοτιοανατολικά βρίσκεται ο κύριος όγκος της υψηλότερης κορυφής Σπαθί που βρίσκεται στα 2.148 μέτρα
2
Ανατολικά βρίσκεται η Τζίβη ή Αλόιδα στα 1.664 μέτρα

%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B1%2B613
Από το βορρά έχουμε τη Σελένα στα 1.559 μέτρα

33
Βορειοδυτικά το Λουλουδάκι που είναι στα 1.163 μέτρα

X1
Δυτικά βρίσκεται η Σκλόκα που είναι στα 1.298 μέτρα 


X3
Δυτικά  και ο Αφέντης στα 1.578


C2
Από το νότο έχουμε το Σαρακηνό που φτάνει στα 1.580 μέτρα, 


----------------
Το Βιργιωμένο στα 1.414 .


000000000000000000000000
Και τέλος τη Μαγερεύτρα που έχει υψόμετρο 1.462 μέτρα.

Η «Γέννηση» Του Θεσμού Του Περιπτέρου Στην Ελλάδα

  Από τις κοσμοπολίτικες πλατείες των πόλεων μέχρι τις γειτονιές και τα χωριά μας, υπάρχει ένα στοιχείο της συλλογικής μνήμης που μας καλεί να χαζέψουμε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, να ξεδιψάσουμε με ένα δροσερό νεράκι ή να πάρουμε στα παιδιά καραμέλες και παγωτά. 

118341514_187594249475920_6882203910749740924_o

Είναι το περίπτερο, που φέτος διανύει τον πρώτο χρόνο του δεύτερου αιώνα της ζωής του κουβαλώντας σπουδαίες αναμνήσεις και με την ευχή σε 100 χρόνια από σήμερα να γιορτάζει ακόμη έναν αιώνα ζωής.


2A22DDE5829949138DB84A0AA32F917C

 Η «γέννηση» του θεσμού, που είναι μοναδικός στον κόσμο, στηρίχθηκε σε δύο άξονες. Από τη μια ήταν η ανάγκη για αποκατάσταση των αναπήρων και των θυμάτων πολέμου και από την άλλη ο έλεγχος του καπνικού εμπορίου που απέφερε στο κράτος πολύ υψηλά έσοδα. 

Ως σήμερα το περίπτερο μεταλλάσσεται ανακλώντας τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες κάθε εποχής. Δεν παύει όμως να αποτελεί τον ναό του λιανοπωλητή, όπως εξάλλου μαρτυρά και η ονομασία του που προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «περίπτερος», δηλαδή ναός περιβαλλόμενος από σειρά κιόνων.

2

Τα περίπτερα σήμερα ανέρχονται περίπου στις 10.000 σε όλη την Ελλάδα, Η βαριά φορολογία που έχει επιβληθεί στα καπνικά προϊόντα απομείωσε τα κέρδη του περιπτέρου περίπου στο μισό.

Σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα των περιπτερούχων είναι ενοικιαστές κι όχι δικαιούχοι. Η οικονομική δυσπραγία έχει «διώξει» από τα περίπτερα περίπου τους μισούς περιπτεράδες που δραστηριοποιούνταν πριν από το 2010 κι έχει ωθήσει άλλους να δοκιμάσουν την τύχη τους νοικιάζοντας ένα περίπτερο.

«Στη διάρκεια της ιστορίας το περίπτερο έχει δείξει μια μοναδική ικανότητα να προσαρμόζεται στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. Εχουμε το παράδειγμα του εξωτερικού, όπου πουλάνε ήπια τραπεζικά προϊόντα, χρησιμοποιούν κάρτες πληρωμής, εξοφλούν λογαριασμούς» 

3

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ / ΦΩΤ ΑΡΧΕΙΟ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ
ΤΟ ΒΗΜΑ

Εκδήλωση-συζήτηση: Γυναικοκτονίες – Ενδοοικογενειακή βία – Σεξισμός. Η απάντηση της λογοτεχνίας

 ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2023, 8 μ.μ. – Πολυχώρος Ραδάμανθυς


Εκδήλωση – συζήτηση με την Άρια Αθανασάκη και την Κωνσταντίνα Χαριτάκη

Συντονίζει ο Χρήστος Τσαντής

Εκρηκτική άνοδο τα τελευταία χρόνια, δείχνουν όλες οι επίσημες στατιστικές για τις γυναικοκτονίες στην Ελλάδα, ενώ αντίστοιχα πολύ αυξημένα καταγράφονται τα περιστατικά ενδοοικογενιακής βίας. Ταυτόχρονα, ο σεξισμός αποτελεί κυρίαρχο λόγο και καθημερινή πρακτική σε αρκετά μέσα μαζικής ενημέρωσης, σε εργασιακούς χώρους και σε πολλές εκδηλώσεις του δημόσιου βίου. 




Τα θύματα, τρομοκρατημένα, συνήθως βιάζονται ξανά και ξανά, ενώ η κοινωνία μοιάζει να κουκουλώνει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Με αφορμή και την πρόσφατη γυναικοκτονία στη Χαλκιδική, ανοίγουμε τη συζήτηση, καλώντας τους λογοτέχνες να πάρουν θέση και να τοποθετηθούν. Συγγραφείς που ήδη, εδώ και χρόνια, έχουν γράψει και έχουν μιλήσει για τέτοια ζητήματα μέσα από τα λογοτεχνικά τους έργα.


Η φιλόλογος και συγγραφέας Άρια Αθανασάκη και η εκπαιδευτικός-συγγραφέας Κωνσταντίνα Χαριτάκη συναντήθηκαν λογοτεχνικά στο έργο «Γυναίκα – Με αφετηρία τη μουσική και προορισμό το θέατρο», συλλογικό έργο του Εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής και Αυτογνωσίας των Εκδόσεων Ραδάμανθυς. Από τότε, η Κωνσταντίνα Χαριτάκη έχει γράψει τα μυθιστορήματα «Σημείο μηδέν», «Ίσαλος γραμμή» και «Vendico», ενώ η Άρια Αθανασάκη τις νουβέλες «Το τίμημα» & «Δικαίωσις».


Με αφετηρία τα λογοτεχνικά τους έργα, θα συζητήσουμε με τους φίλους του βιβλίου, αντλώντας υλικό και συμπεράσματα από το δραματουργικό τους εργαστήρι, που μπορούν να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν, δείχνοντας παράλληλα ότι η λογοτεχνία μπορεί να παίρνει θέση στα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία μας και να προβάλλει πρότυπα – θετικές φιγούρες, τα οποία αφυπνίζουν και ενεργοποιούν τους ανθρώπους.


Οι ηρωίδες-πρωταγωνίστριες των έργων της Άριας Αθανασάκη και της Κωνσταντίνας Χαριτάκη δεν είναι ψεύτικες ή φανταστικές κατασκευές. Είναι προσωπικότητες που γέννησε η μυθοπλασία, γερά ριζωμένες όμως στα θεμέλια της πραγματικότητας που ζει η γυναίκα της Κρήτης, αλλά και σε πολλές ακόμα περιοχές της Ελλάδας. Δυστυχώς, το έργο τους είναι πολύ επίκαιρο.
Χρήστος Τσαντής

Εκδήλωση-συζήτηση: Γυναικοκτονίες – Ενδοοικογενειακή βία – Σεξισμός. Η απάντηση της λογοτεχνίας

Εκλογές 2023: Αυτοί είναι οι 19 νέοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

 Δεκανιά νέους βουλευτές σε σύνολο 41 εξέλεξε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στις εκλογές της περασμένης Κυριακής.


Νέα πρόσωπα, σε Αττική, Πειραιά αλλά και την επαρχία, οι οποίοι τώρα αναμένουν ουσιαστικά το αποτέλεσμα που θα πάρει το ΠΑΣΟΚ τη δεύτερη Κυριακή για να επιβεβαιώσουν την είσοδό τους στη Βουλή.



Β3' Νοτίου Τομέα Αθηνών: Παύλος Χρηστίδης (εκτός και αν την έδρα καταλάβει ο Νίκος Ανδρουλάκης)

Β' Πειραιώς: Δημήτρης Διαμαντίδης

Ανατολικής Αττικής: Μανώλης Χριστοδουλάκης

Αιτωλοακαρνανία: Σταράκα Χριστίνα

Δράμας: Νικολαϊδης Τάσος

Εύβοιας: Κατερίνα Καζάνη

Ηρακλείου: Βατσινά Ελένη, Νίκος Ανδρουλάκης

Β' Θεσσαλονίκης: Θανάσης Γλαβίνας

Ιωαννίνων: Τσιμάρης Ιωάννης

Καρδίτσας: Σωτήρης Παπαγεωργίου

Κιλκίς: Στέφανος Παραστατίδης

Κορινθίας: Ταγαρά Αικατερίνη

Λακωνίας: Γρηγοράκου Νάγια

Λασιθίου: Σπυριδάκη Αικατερίνη

Λέσβου: Παρασκευαϊδης Παναγιώτης

Μεσσηνίας: Παναγιώτης Αδαμόπουλος

Πέλλας: Ραχήλ Αλεξανδρίδου

Ρεθύμνης: Μανώλης Χνάρης

Φθιώτιδας: Τσώνης Νικόλαος

iefimerida.gr

Παρατείνεται η προθεσμία για την υποβολή των Φορολογικών δηλώσεων

 Παράταση έως 31 Ιουλίου για τις φορολογικές δηλώσεις έδωσε το υπουργείο Οικονομικών.


Αναλυτικότερα, με απόφαση που υπέγραψε σήμερα ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, παρατείνεται έως τις 31 Ιουλίου 2023 και ώρα 15.00, η προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2022 φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ΚΦΕ, των οποίων το φορολογικό έτος λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2022.



Πότε πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση του φόρου ειδοσήματος

Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος θα πρέπει να γίνει έως τις 31 Ιουλίου.


«Η κυβέρνηση, ασκώντας σταθερά μια φορολογική πολιτική με κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο, παρατείνει το χρονικό περιθώριο υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, προκειμένου να διευκολύνει όλους τους Έλληνες πολίτες για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους», αναφέρει το υπ. Οικονομικών.

 iefimerida.gr

Ανοιχτές Πόρτες 2023 στις 27 και 28 Μαΐου

 Μια μοναδική γευστική και ταξιδιωτική εμπειρία θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν οι φίλοι και οι φίλες του κρασιού σε όλη την Ελλάδα, συμμετέχοντας στην εκδήλωση “Ανοιχτές Πόρτες”, η οποία διοργανώνεται συλλογικά από τις Ενώσεις Οινοπαραγωγών της χώρας και τα επισκέψιμα οινοποιεία – μέλη τους.


Ανοιχτές Πόρτες 2023

Η καθιερωμένη μας εκδήλωση έφτασε και φέτος!
Σας περιμένουμε να δοκιμάσουμε μαζί νέες και παλιές εσοδείες και να μάθουμε όλη την διαδικασία παραγωγής του κρασιού μέχρι να φτάσει στο ποτήρι μας
🥂
Σάββατο 27/5 11:00-19:00
Κυριακή 28/5 11:00-19:00



Το Σάββατο 27 Μαΐου και την Κυριακή 28 Μαΐου, από τις 11 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα, οι οινόφιλοι θα έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στους Δρόμους του Κρασιού της Ελλάδας και να συμμετάσχουν σε ποικίλες δραστηριότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν ξεναγήσεις, γευστικές δοκιμές, διαγωνισμούς με πλούσια δώρα και άλλες εκπλήξεις. 


Αξίζει να σημειωθεί ότι η είσοδος στα οινοποιεία το διήμερο 27-28 Μαΐου θα είναι ελεύθερη.

Προγραμματίστε από τώρα τη δική σας απόδραση και χαράξτε τη δική σας οινική διαδρομή. Σε όποιο μέρος της Ελλάδας και αν βρίσκεστε, περιηγηθείτε στην ελληνική ύπαιθρο και επισκεφτείτε ένα ή και περισσότερα οινοποιεία. 


Μυηθείτε στον μαγευτικό κόσμο του κρασιού, απολαύστε το τοπίο που διαμορφώνουν οι αμπελώνες, γνωρίστε τη διαδικασία της οινοπαραγωγής και δοκιμάστε εξαιρετικά Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά.
Η εκδήλωση “Ανοιχτές Πόρτες 2023” τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.


Ανοιχτές Πόρτες 2023 στις 27 και 28 Μαΐου

Συναυλία αφιέρωμα στον César Franck στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

 Κυριακή 28 Μαΐου, στις 21:00, στην Αίθουσα Συναυλιών

Τρεις νέοι, καταξιωμένοι μουσικοί με καταγωγή από την Κρήτη, ο Δημήτρης Μιμίδης, ο Γιάννης Πετράκης και ο Κωστής Σπυριδάκης, μοιράζονται την αγάπη τους για το έργο του Γάλλου συνθέτη Σεζάρ Φρανκ με το κοινό του Ηρακλείου, σε μια συναυλία – αφιέρωμα που πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την γέννησή του, τον περασμένο Δεκέμβριο και αποτελείται από δύο μνημειώδη έργα του: Το Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε Φα δίεση ελάσσονα και τη Σονάτα για βιολί και πιάνο σε Λα μείζονα.



Συντελεστές

Δημήτρης Μιμίδης | πιάνο

Γιάννης Πετράκης | βιολί

Κωστής Σπυριδάκης | βιολοντσέλο

Ο βελγικής καταγωγής Γάλλος συνθέτης, οργανίστας, πιανίστας και μουσικοπαιδαγωγός Σεζάρ Φρανκ (1822-1890) είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της γαλλικής Ρομαντικής μουσικής. Το έργο του συνολικά χαρακτηρίζεται από ζεστή και γλυκιά μελωδικότητα, συνδυασμένη με έναν ισχυρό αρμονικό πλούτο και τον κατατάσσει μεταξύ των σημαντικότερων συνθετών του 19ου αιώνα.


Το Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε Φα δίεση ελάσσονα είναι η πρώτη σύνθεση του Φρανκ, που ξεκίνησε να γράφεται όταν εκείνος ακόμα σπούδαζε στο Κονσερβατόριο του Παρισιού. Ολοκληρώθηκε το 1841. Αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο, σχετικά αργό μέρος, διακρίνεται βήμα - βήμα το χτίσιμο μιας στιβαρής μουσικής φόρμας που τελικά παρασύρει τον ακροατή σε μια συναισθηματική έκρηξη. 


Το δεύτερο μέρος είναι ένα εύθυμο σκέρτσο, δυναμικό, αλλά και ανάλαφρο. Στο θριαμβευτικό τρίτο μέρος, ο Φρανκ μέσα από ισχυρές συγχορδίες, πλατιές, δραματικές μελωδίες και διαρκείς αυξομειώσεις της έντασης κατορθώνει να χρησιμοποιήσει τα τρία όργανα με τρόπο που δίνει σχεδόν ορχηστρικό αποτέλεσμα, αποκαλύπτοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν συνολικά το συνθετικό ύφος του.


Η εξαιρετικής τεχνικής δυσκολίας, ιδίως για τον πιανίστα, Σονάτα για βιολί και πιάνο σε Λα μείζονα, γράφηκε τέσσερα μόλις χρόνια πριν από τον θάνατο του Φρανκ και θεωρείται μία από τις καλύτερες σονάτες για τα δύο αυτά όργανα στην ιστορία της μουσικής. Πρόκειται για έργο που συνέβαλε στην καταξίωση του Φρανκ ως παγκοσμίως μεγάλου συνθέτη, χάρις την κλασσική αρμονική του γλώσσα, τις λεπτές, σχεδόν θρησκευτικής έκστασης μελωδίες και την υπερβατική δεξιοτεχνία, χαρακτηριστική του κινήματος του Ρομαντισμού. 


Με θεματικό υλικό που επιστρέφει στα τέσσερα μέρη της, η Σονάτα διατηρεί την ενότητά της, περνώντας όμως μέσα από ποικιλία συναισθηματικών εναλλαγών. Τη μελοδραματική αγωνία του πρώτου μέρους διαδέχεται ένας ταραγμένος διάλογος μεταξύ των δύο μουσικών θεμάτων του δεύτερου. Αντίθετα, το τρίτο μέρος αποτελεί έναν νοσταλγικό διαλογισμό σε ελεύθερη φόρμα που οδηγεί στο ροντό του τέταρτου μέρους, όπου κάθε ένταση εκτονώνεται. 


Η κυκλική φόρμα του έργου κλείνει με την επιστροφή στο θέμα του πρώτου μέρους, δίνοντας στο έργο φυσικότητα και αφήνοντας τον ακροατή στον απόηχο της ευτυχίας. 

Διαβάστε περισσότερα, εδώ: https://bit.ly/3WgbTUg

 

Προπώληση Εισιτηρίων

Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 12 και 10€ (γενική είσοδος) και 8€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:

  • Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00, τηλ. 2813409247)
  • Την ticketservices.gr, από εδώhttps://bit.ly/3OpRA4P
  • Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη της εκδήλωσης

 

Παρέχεται η δυνατότητα χρήσης του ιδιωτικού χώρου στάθμευσης του ΠΣΚΗ κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και μόνο, με την επίδειξη του εισιτηρίου.

 

  • Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών: AEGEAN Airlines
  • Επίσημος Χορηγός Φιλοξενίας: Metaxa Hospitality Group | Economou Hotels | Karatarakis Hotels & Restaurants
  • Επίσημος Χορηγός Οδικών Μεταφορών: Union Coach Services
  • Επίσημος Χορηγός Ακτοπλοϊκών Μεταφορών: Minoan Lines
  • Επίσημος Χορηγός Πιστοποιήσεων: TUV AUSTRIA
  • Επίσημος Χορηγός Εκπαίδευσης: ΙΕΚ ΑΚΜΗ
  • Επίσημος Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ 3 | ΕΡΤ Ηράκλειο | ΕΡΤ Χανιά

Συναυλία αφιέρωμα στον César Franck στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

"Women of Passion, Women of Greece": Η πολυταξιδεμένη αγγλόφωνη θεατρική παράσταση επιστρέφει στο Τρένο στο Ρουφ

 Η επιτυχημένη αγγλόφωνη θεατρική παράσταση για τρεις μυθικές γυναικείες μορφές, τη Μαρία Κάλλας, τη Μελίνα Μερκούρη και τη Μήδεια, μετά από σειρά παραστάσεων από το 2016 στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ και μεγάλη περιοδεία σε Σύδνεϋ, Αδελαΐδα, Ντάργουιν, Βρυξέλλες, Νέο Δελχί, Μπανγκαλόρ επιστρέφει στο Θεατρικό Βαγόνι του Τρένου στο Ρουφ από 27 Μαΐου 2023, κάθε Σάββατο στις 7.15 μμ και για 10 μόνο παραστάσεις.


 

Τρεις μυθικές γυναικείες μορφές, η Μήδεια, η Μαρία Κάλλας και η Μελίνα Μερκούρη, ταξιδεύουν με ένα τρένο του 1950 με αφετηρία του ταξιδιού την Αρχαία Ελλάδα και τερματικό σταθμό την Ελλάδα του σήμερα. Η τραγική ηρωίδα της αρχαίου δράματος Μήδεια συναντά τις δύο μεγάλες ιέρειες της νεότερης Ελλάδας Μαρία και Μελίνα. Ένα κοινό χαρακτηριστικό ενώνει τις διαφορετικές διαδρομές τους, το πάθος. 





Πάθος για ζωή, πάθος για έρωτα, πάθος για δημιουργία, πάθος για ελευθερία. Η ιστορία, ο πολιτισμός, η τέχνη, η δύναμη της ελληνικής ψυχής, οι αγώνες για δημοκρατία ζωντανεύουν από μία ηθοποιό κι έναν μουσικό και μας συντροφεύουν σε ένα ταξίδι δημιουργικής μνήμης, χιούμορ και συγκίνησης, όπου η Ελλάδα την ίδια στιγμή είναι αφετηρία και τελικός προορισμός, με ενδιάμεσους σταθμούς τα αισθήματα των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

 



Η παράσταση στη μακρόχρονη πορεία της παρουσιάστηκε σε έλληνες και αγγλόφωνους θεατές κάθε ηλικίας  από όλα τα μήκη και πλάτη της γης αγγίζοντας βαθιά τις καρδιές όλων και εισπράττοντας ενθουσιώδεις κριτικές για το δυνατό και συγκινητικό κείμενο της Ευγενίας Αρσένη, την ευαίσθητη και ευρηματική σκηνοθεσία της Τατιάνας Λύγαρη και την εξαιρετική ερμηνεία της Εβελίνας Αραπίδη στους εμβληματικούς ρόλους της Μήδειας, της Μαρίας Κάλλας και της Μελίνας Μερκούρη.



 

Συντελεστές

Συγγραφή/Δραματουργία: Ευγενία (Τζένη) Αρσένη
Σκηνοθεσία/Σκηνικά: Τατιάνα Λύγαρη
Κοστούμια: Ντόρα Λελούδα
Μουσική σύνθεση: Φώτης Μυλωνάς 
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Video design: Σπύρος Ρασιδάκης
Ειδικές κατασκευές: Δανάη Κουρέτα

 

Ερμηνεύει η Εβελίνα Αραπίδη.

Συμμετέχει ο μουσικός Φώτης Μυλωνάς (φωνή, κιθάρα, μαντολίνο, μπανσούρι, κρουστά)

Φωνή off: Πάνος Παπαγεωργόπουλος

Διάρκεια 60΄

 

Την παράσταση μπορούν να παρακολουθήσουν επίσης έφηβοι και παιδιά ηλικίας 10 ετών και άνω που επιθυμούν να εξασκηθούν στην κατανόηση της αγγλικής γλώσσας μέσω της Τέχνης.

 

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=f_ha7GLG4vg

Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Παραστάσεις

Θεατρικό Βαγόνι

Κάθε Σάββατο στις 19:15 (από 27 Μαΐου 2023) και για 10 μόνο παραστάσεις (μέχρι τις 29/7)

Είσοδος 15,00€ (προαγορά εισιτηρίων απαραίτητη https://www.viva.gr)

Προαιρετικό δείπνο μετά την παράσταση στο Wagon-Restaurant ή την Αποβάθρα της Αμαξοστοιχίας (φαγητό από 6€ / κρασί 5€ / ποτό 7,5€ )

 

Για ομάδες (κατόπιν συνεννόησης)

πληροφορίες – κρατήσεις +30 210 9237076 / theater@totrenostorouf.gr

 

Χώρος

Αμαξοστοιχία – Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ

Σιδηροδρομικός & Προαστιακός Σταθμός Ρουφ, επί της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως

10’ με τα πόδια από το Μετρό Κεραμεικός

+30 210 5298922 & +30 6937604988

 

Βρείτε μας

www.totrenostorouf.gr

www.facebook.com/To-Treno-sto-Rouf-railway-carriage-theatre

www.facebook.com/Women-of-Passion-Women-of-Greece

https://twitter.com/ToTrenoStoRouf

https://instagram.com/ToTrenostoRouf



 

Κριτικές

Catisart (04/07/2016)

Αρκεί μόνο να σας θυμίσω ότι τρία τεράστια ελληνικά «Μ» ανέτρεψαν όλους τους νόμους της Φυσικής και χώρεσαν στο μικρό θεατρικό βαγόνι του αγαπημένου Τρένου στο Ρουφ.



Μαρία, Μελίνα και Μήδεια σε μια απρόσμενη συνάντηση. Αυτά τα φοβερά μεγέθη με έναν μαγικό τρόπο βρήκαν θέση σ’ αυτό το βαγόνι. Μπορεί αυτό να φαίνεται αδύνατο, όμως στα χέρια της Τατιάνας Λύγαρη κανένα πρόβλημα δεν παραμένει άλυτο...




...Εξαιρετική ομάδα, εξαιρετικό αποτέλεσμα. Πραγματικό έργο τέχνης. Η πρωταγωνίστρια σε χρόνο μηδέν- μεταμορφώνεται από Μήδεια σε Μελίνα, και από Μερκούρη σε Κάλλας. Οι κινήσεις, οι εκφράσεις, ο τόνος της φωνής, το ύφος –ασφαλώς– δεν είναι αποτέλεσμα αντιγραφής. Όλα είναι βγαλμένα και φτιαγμένα από την ψυχή και την καρδιά της, η οποία αγάπησε αυτές τις τρεις μορφές και τις φέρνει ολοζώντανες μπροστά μας. Μακάρι αυτή η παράσταση να γίνει ένας πολιτιστικός προορισμός για τους ξένους επισκέπτες της πρωτεύουσας ή ακόμη να ταξιδέψει ως ελληνικό δώρο σε άλλες χώρες. Είθε να δουν αυτή τη δημιουργία νέοι και νέες για να διαπιστώσουν πως η κινητήρια δύναμη για κάθε έργο είναι μόνο το πάθος. Το πάθος που ξεπερνάει τους νόμους της Φυσικής και ανοίγει την αγκαλιά του σε κάθε έργο πνοής.



 

Newcomers in Athens (10/12/2016)

…All we can say is you DON'T want to miss this performance. The location is unique, the play beautiful, the actress and musician are astounding, and ... what else do you need?

 

Βοοkpress (11/03/2017)

…Ντυμένη σε βαθύ κόκκινο χρώμα, η πρωταγωνίστρια περνά από την εικονοκλαστική παρουσία της Κάλλας στο λυρικό τραγούδι στη σκιαγράφηση της παθιασμένης Μερκούρη και μετά σε μια Μήδεια παζολινικής υφής. Τρεις «άχρονες» γυναίκες που μέσα σε κλειστό χώρο ταξιδεύουν στο εξωτερικό και αποτελούν πρέσβειρες της ελληνικότητας...

 

Darwin Entertainment Centre (28/04/2017)

Last night... Women of Passion Women of Greece, never compromise! Start of our theatre season with a gorgeous cast and crew straight from Athens. Spectacular imagery, beautiful live music and a powerful solo female actress, great show!

 

THE HINDU (9/3/2018)

…the productions were deeply rooted in great cultural history of their country. Watching these productions was a breathtakingly aesthetic experience…

…She narrates the life story of three great women of Greece, who occupy significant place in the history of Greek culture and politics in an unpretentious style which touches the hearts of the audience.

 

Newsville (2/10/2017)
Μήδεια, Κάλλας και Μερκούρη χειροκροτήθηκαν με «πάθος» στις Βρυξέλλες!

…Ένα τέτοιο δυνατό παράδειγμα είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε, με πρωτοβουλία του Κύκλου, όσοι τυχεροί βρεθήκαμε – στη γνωστή θεατρική σκηνή του Κράινεμ – απέναντι στην Εβελίνα Αραπίδη η οποία, με ξεχωριστό μπρίο, ενσάρκωσε επί σκηνής τρεις γυναικείες φιγούρες, πρόσωπα ελληνικά, τρεις γυναίκες με πάθος. Η εξαιρετική ερμηνεία της ταλαντούχας ηθοποιού μας ξετύλιξε μέσα σε εξήντα περίπου λεπτά τον συναισθηματικό κόσμο, το εκρηκτικό μπρίο, την ιδιαίτερη μοναχικότητα αλλά πάνω απ’ όλα το γυναικείο πάθος της Μήδειας, της Μαρία Κάλλας και της Μελίνας Μερκούρη.

Το κείμενο της Ευγενίας Αρσένη κατάφερε από τη μία να μας ταξιδέψει μέσα στις ιδιαιτερότητες των γυναικείων χαρακτήρων και από την άλλη και να ενώσει μέσα στο χρόνο, τις τρεις μεγάλες προσωπικότητες, με το στοιχείο του πάθους.

Η σκηνοθεσία της Τατιάνας Λύγαρη πέτυχε να μας φέρει σε απόσταση αναπνοής από τις τρεις ηρωίδες. Η σκηνοθετική αμεσότητα του πολύπλευρου αυτού μονολόγου ήταν τόσο φιλική που σ’ έκανε εύκολα να πιστέψεις πως στο τέλος της παράστασης θα μπορούσες να γνωρίσεις τις τρεις γυναίκες από κοντά. Κουστούμια, βίντεο, φωτογραφία, σκηνική παρουσία, φώτα, όλα στο ύψος των περιστάσεων ενώ οι επιλεγμένες μουσικές του Φώτη Μυλωνά δυνάμωσαν την ένταση στην θεατρική ατμόσφαιρα.

 

Trito Koudouni (13/9/2016)

…το κείμενο της Ευγενίας Αρσένη μαρτυράει τις έντονες χαρακτηρολογικές αποχρώσεις των τριών γυναικών και ταξιδεύει στο χρόνο, άλλοτε με τρόπο λυρικό και άλλοτε με τρόπο πραγματιστικό. Παρουσιάζει τη διπλή όψη της Ελλάδας: στην αιμάτινη εποχή της αρχαίας τραγωδίας , για να φτάσει στην εξέλιξη του πολιτισμού σε όλες τις εκφάνσεις. Κείμενο που φέρει έντονα το στοιχείο του συμβολισμού και των κρυμμένων νοημάτων.

Η Εβελίνα Αραπίδη ερμηνεύει και τις τρεις γυναίκες με τρόπο εξαιρετικό. Στη Μήδεια παίζει αφαιρετικά, σχεδόν λιτά. Δίνει ένταση στην ηρωίδα με το έντονο βλέμμα της και τον τόνο της φωνής της. Τη Μαρία Κάλλας την υποδύεται με μια θλιμμένη ευθραυστότητα της πληγωμένης- ερωτευμένης γυναίκας. Τη Μελίνα Μερκούρη την προσεγγίζει με υπερηφάνεια και χαρά μικρού παιδιού. Είναι μια αξιοθαύμαστη θεατρική παρουσία που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς. Η υποκριτική της είναι άρτια και αυτό λαμβάνεται από το θεατή ο οποίος παρακολουθεί συγκεντρωμένα την εξέλιξη της πλοκής.
Τη σκηνοθεσία επιμελήθηκε η Τατιάνα Λύγαρη. Ο σκηνικός τρόπος προσέγγισης, σου δημιουργεί την εντύπωση ότι οι ηρωίδες ζουν και δρουν ακριβώς δίπλα σου. Τις αισθάνεσαι σαν κομμάτια του εαυτού σου, σαν φίλες, γνωστές, συγγένισσες. Θα μπορούσαν να είναι μια οποιαδήποτε γυναίκα της διπλανής πόρτας. Η τοποθέτηση του μονολόγου σκηνοθετικά ήταν ένα μεγάλο στοίχημα που επετεύχθη. Ο συνδυασμός του με τις τρεις θεατρικές φιγούρες απέδωσε ένα όμορφο αποτέλεσμα.

 

ERT international (10/04/2017)

The Tatiana Ligari-directed theatrical performance of the play “Women of Passion, Women of Greece”, featured previously at the Railway Carriage Theater “The Train at Rouf” wraps up this year’s winter season with an Australian tour on the heels of a successful cycle of performances.

Jenny Arseni’s English-speaking play, watched by the President of the Hellenic Republic, foreign ambassadors and dignitaries, audiences of various nationalities, as well as by collectives and women’s associations operating in Greece, Greek expats, Greek and international students, will be performed in Adelaide, in Sydney’s Greek Festival and in Darwin, the capital of Australia’s Northern Territory, home to the Aboriginals…