Πέμπτη 6 Ιουλίου 2023

Επίσκεψη στο Μεσαιωνικό χωριό Μούντρος του Δήμου Ρεθύμνης

 Ο Μούντρος είναι χωριό και έδρα ομώνυμης κοινότητας του Δήμου Ρεθύμνης στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης της Κρήτης. Απέχει 23 χιλιόμετρα από το Ρέθυμνο και είναι κτισμένος σε υψόμετρο 280 μ.Έχει ανακηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός.


Βορειοανατολικά και νοτιοδυτικά του χωριού σώζονται ερείπια, κεραμική και νομίσματα τα οποία χρονολογούνται από την βυζαντινή εποχή, ενώ τα παλαιότερα χρονολογήθηκαν στην παλαιοχριστιανική περίοδο. 


Στη θέση Κεφάλα βρίσκονται ερείπια βυζαντινού ναού αφιερωμένου στον Άγιο Ευστράτιο, ενώ στην ίδια θέση βρίσκεται πηγή νερού με το όνομα Κομνηνόβρυση ή Κομηνόβρυση, το οποίο πιθανότατα σχετίζεται με τη δυναστεία των Κομνηνών, η οποία βασίλευσε την περίοδο 1081-1185. Βυζαντινά ερείπια σώζονται και στη θέση Πέρα Μούντρος.


Το χωριό αναφέρεται από τον Φραντσέσκο Μπαρότσι το 1577 ως Mundro στην επαρχία Ρεθύμνου. Στην ενετική απογραφή του 1583 από τον Καστροφύλακα αναφέρεται ως Mundro με 339 κατοίκους και ο Φραντσέσκο Μπαζιλικάτα το 1630 κάνει μνεία στο χωριό πάλι ως Mundro. Στην απογραφή του 1881 αναφέρεται στον δήμο Ρουστίκων και είχε 346 κατοίκους. Στην απογραφή του 1900 είχε 377 κατοίκους και υπαγόταν στον ίδιο δήμο. Στην απογραφή του 1920 αναφέρεται ως έδρα ομώνυμου αγροτικού δήμου.

Το 1925, ο Μούνδρος ορίστηκε έδρα κοινότητας, η οποία περιελάμβανε επίσης το χωριό Βελονάδο. Η κοινότητα παρέμεινε μέχρι την Καποδιστριακή διοικητική διαίρεση, οπότε και το χωριό προσαρτήθηκε στον Δήμο Νικηφόρου Φωκά.



Στο χωριό σήμερα σώζονται τμήματα κτιρίων της ενετικής εποχής, με πιο χαρακτηριστικά τα θυρώματα, τα παράθυρα και τα εντοιχισμένα οικόσημα. Ανάμεσα στα κτίρια του χωριού ξεχωρίζει διώροφο κτίριο με εντυπωσιακό θύρωμα. 


Στο θύρωμα σώζεται η επιγραφή PER TOT DISCRIMINA RERUM, η οποία προέρχεται από το ποίημα Αινειάδα του Βιργίλιου (Ι 208), μαζί με τη χρονολογία MDCXI (1611). 


Το τοξωτό θύρωμα περιβάλλεται από δύο πεσσούς με επίκρανα, οι οποίοι στηρίζουν ένα αέτωμα. Εντός του αετώματος σώζεται θυρεός, ο οποίος δεν έχει ταυτιστεί. 

Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες των κατοίκων, το κτίσμα λειτουργούσε ως δικαστήριο στον άνω όροφο, ενώ ο κάτω όροφος είχε το ρόλο φυλακής. Το συγκρότημα έχει χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός χώρος και ιστορικό μνημείο.


Στο κέντρο του χωριού βρίσκεται ο δίκλιτος ναός του Αγίου Νικολάου και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (οι κάτοικοι του χωριού αναφέρουν ότι είναι αφιερωμένος στους Αγίους Αναργύρους). 

Ο ναός μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα ήταν ο νεκροταφικός ναός του χωριού, όμως το νεκροταφείο μεταφέρθηκε εκτός οικισμού και γύρω από τον ναό διαμορφώθηκε πλατεία. 


Ο ναός ξανακτίστηκε και από τον αρχικό ναό σώζεται μόνο ο νότιος τοίχος, με σπαράγματα τοιχογραφιών, οι οποίες χρονολογούνται από τον 14ο-15ο αιώνα.

 Άλλοι ναοί του χωριού περιλαμβάνουν τους Κοίμηση της Θεοτόκου, Μεταμόρφωση του Σωτήρα και Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη. Ο νεκροταφικός ναός του χωριού είναι αφιερωμένος στο Άγιο Πνεύμα.


Το κτίριο του δημοτικού σχολείου Μούντρου έχει χαρακτηριστεί μνημείο μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο του διότι είναι αξιόλογο κτίριο ειδικής λειτουργίας (διδακτήριο), σημαντικό για τη μελέτη της ιστορίας της αρχιτεκτονικής των σχολικών κτιρίων στην Κρήτη την τρίτη δεκαετία του 20ου αιώνα και αποτελεί σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της περιοχής και είναι συνδεδεμένο με τις μνήμες τους


Συνεργασία Ευθύνης: Ικανά και άξια πρόσωπα στην παράταξη / Ποιοι οι νέοι υποψήφιοι του Δημήτρη Πιτσικάκη

 Πολυσυλλεκτικότητα, εμπειρία, ικανότητα και πάνω από όλα διάθεση για σκληρή δουλειά χαρακτηρίζουν τους υποψήφιους του συνδυασμού «Συνεργασία Ευθύνης», μια παράταξη που εντάσσει στους κόλπους αξιόλογα στελέχη με απτά δείγματα γραφής.


Σήμερα ανακοινώνονται ακόμα δεκαεπτά πρόσωπα που συσπειρώνονται δίπλα από τον υποψήφιο δήμαρχο Μαλεβιζίου, Δημήτρη Πιτσικάκη.



Πρόκειται για τους:

1. Αστρινάκη Ειρήνη, Δημόσιος Υπάλληλος

2. Βαμβουκάκης Μιχάλης, Εργολάβος Οικοδομών

3. Γενναράκης Εμμανουήλ, Ελεύθερος Επαγγελματίας

4. Γιάνκοβιτς Λευτέρης, Ιδιωτικός Υπάλληλος

5. Κάββαλος Στέφανος, Ιδιωτικός Υπάλληλος

6. Κουκιαδάκης Σταύρος, Ελεύθερος Επαγγελματίας

7. Μαρούση Στέλλα, Ξενοδοχοϋπάλληλος

8. Μπαλάσκας Γιώργος, Έμπορος- Ασφαλιστικός Σύμβουλος

9. Μπέρκης Στέλιος, Ελεύθερος Επαγγελματίας

10.Νικολουδάκη Μαρία, Εκπαιδευτικός

11.Παπάζογλου Άννα, Δικηγόρος

12.Παρασύρης Ιωάννης, Ξενοδοχοϋπάλληλος- Αγρότης

13.Παραχεράκης Νικόλαος, Ελεύθερος Επαγγελματίας

14.Πηρουνάκης Γεώργιος, Ελεύθερος Επαγγελματίας

15.Τζεδάκης Δημήτρης, Επιχειρηματίας

16.Τσαγκαράκης Σπύρος, Ιδιωτικός Υπάλληλος

17.Χαχλιουτάκη Μαρία, Ιδιωτική Υπάλληλος

Agios Nikolaos on SUP 2023

 


Πα 7/7 – Κυ 9/7

Fri 7/7 - Sun 9/7

Agios Nikolaos on SUP 2023” Αθλητικές εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν αγώνες Stand Up Paddling (SUP), το ICF SUP World Cup 2023 και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα SUP οι οποίοι θα διεξαχθούν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πλάκας, Ελούντας, Μαρίνας Αγίου Νικολάου, Καλού Χωριού και Λίμνης Αγίου Νικολάου

Διοργάνωση: Δήμος Αγίου Νικολάου, ΠΑΟΔΑΝ, ΔΑΕΑΝ

Συνδιοργάνωση: Περιφέρεια Κρήτης και Ελληνική Ομοσπονδία Κανοε-Καγιάκ

Θαλάσσια περιοχή Δήμου Αγίου Νικολάου

 

Πρόγραμμα

Παρασκευή 7/7 Ώρες: 18:30 – 20:30

Σάββατο 8/7 Ώρες: 14:30 – 21:00

Κυριακή 9/7 Ώρες: 09:00 – 15:00

 

"Agios Nikolaos on SUP 2023" Sports events including Stand Up Paddling (SUP) competitions, the ICF SUP World Cup 2023 and the Panhellenic SUP Championship which will be held in the sea area between Plaka, Elounda, Agios Nikolaos Marina, Kalo Chorio and Agios Nikolaos Lake

Organized by: Agios Nikolaos Municipality, PAODAN, DAEAN

Co-organized by: Region of Crete and Hellenic Canoe-Kayak Federation

Sea area of Agios Nikolaos Municipality

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης στο Ports & Rail Forum 2023

 Την Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το Ports & Rail Forum 2023, το οποίο διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Athens από την ethosEVENTS σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ.


Στόχος του Συνεδρίου η ανάδειξη του ρόλου των λιμανιών και του σιδηροδρόμου ως μοχλών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.


Στα πλαίσια των εργασιών του πραγματοποιήθηκαν παρεμβατικές ατομικές ομιλίες και τραπέζια συζήτησης (panels) με βασική θεματολογία: το Περιβάλλον (Ναυτιλιακά Καύσιμα, Onshore Power Supply, απορρίμματα, νέα καύσιμα όπως το υδρογόνο, κλπ), την Ψηφιοποίηση λειτουργιών και συστημάτων Λιμένων & Σιδηροδρόμου, τα Γεωστρατηγικά θέματα, πολιτική & ανταγωνισμός, τις Υποδομές  Λιμένων & Σιδηροδρόμου, τα Βιομηχανικά Λιμάνια, προβλήματα και ευκαιρίες, την Κρουαζιέρα ως παράγων ανάπτυξης και τέλος την μεγάλη ευκαιρία των συνδυασμένων μεταφορών και logistics.


Μετά τον χαιρετισμό του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του Mr. Xiao Junzheng, Ambassador of the People's Republic of China to the Hellenic Republic και μετά τις εναρκτήριες προσφωνήσεις των κ.κ.. Κωνσταντίνου Ουζούνη, CEO, ethosGROUP , του Δημητρίου Ιατρίδη, Εκτελεστικού Διευθυντή, Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και του Γεωργίου Ξηραδάκη, Προέδρου Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοδοτικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, Ιδρυτού -Διευθύνοντος Συμβούλου, XRTC Business Consultant, ακολούθησε ο πρώτο πάνελ ομιλητών.


Το πρώτο πανέλ είχε θέμα τις «Συνδυασμένες μεταφορές, υποδομές & κρουαζιέρα: Τα λιμάνια συζητούν …» με Συντονιστή τον δημοσιογράφο Γιάννη Λαζάρου και ομιλητές τον κ. Μηνά Παπαδάκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τον κ. Απόστολο Καμαρινάκη, Υποναύαρχο Λ.Σ. (εα)- Πολιτικό Μηχανικό (ΕΜΠ), Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ, Αντιπρόεδρος Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.) και τον κ. Νικόλαο Μαυρίκο, Πρόεδρο Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων & Εξαγωγέων (Π.Σ.Ε.Π.Ε.).


Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, ανέφερε ότι το Λιμάνι του Ηρακλείου δημιουργεί ένα νέο πεδίο δραστηριοτήτων για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τόνισε ότι οι περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προέρχονται

από τις διάφορες δραστηριότητες του λιμένος Ηρακλείου καθώς και από τις διάφορες δραστηριότητες των καραβιών, επισημαίνοντας την ανάγκη εξεύρεσης και υιοθέτησης νέων ναυτιλιακών εναλλακτικών καυσίμων.


Στο λιμάνι του Ηρακλείου, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, αναπτύσσονται έργα προς αυτή τη κατεύθυνση, με πρώτο την ολοκλήρωση των μελετών οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση 5 θέσεων ελλιμενισμού, συνολικής ισχύος 16MW το δε συνολικό κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ. ευρώ ενώ η συνολική κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 22.5 GWHr ετησίως.


Αναφέρθηκε στη συνέχεια στην χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Project Hupiness εκπονείται από τον ΟΛΗ σχετική μελέτη για την εγκατάσταση κυματογεννητριών πάνω στην θωράκιση του προσήνεμου μόλου. Σημαντική υπήρξε η επισήμανση για την εξέταση δυνατότητας παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας υδρογόνου σε πλοία καθώς επίσης και η δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με το λιμάνι του Ηρακλείου να καθίσταται και λόγω της γεωγραφικής του θέσης, σημαντικός ενεργειακός κόμβος της ΝΑ Μεσογείου.


Επίσης έγινε αναφορά στην αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας, όπως επίσης και στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης.

Και οι τρείς ομιλητές του πρώτου panel τόνισαν τα θέματα που αφορούν την μορφή συμμετοχής τους στην κοσμογονία που συντελείται στο λιμενικό περιβάλλον αλλά και στις ενδεχόμενες συνέργειες. Παράλληλα έδωσαν έμφαση στις επιβατικές μεταφορές (κρουαζιέρα- ακτοπλοΐα) όσο και για τις εμπορικές με έμφαση στην διασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της νησιωτικής χώρας καθ’ όλο το έτος και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.


Το κοινό συμπέρασμα του πρώτου panel συνοψίστηκε ότι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις συνδυασμένες μεταφορές έχει δημιουργήσει μία νέα τάση και μία νέα κουλτούρα στις λιμενικές κοινότητες, το δε terra incognita για τα ελληνικά λιμάνια αποτελεί το θέμα της υποστήριξης ερευνητικών αλλά και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο πεδίο των νέων ναυτιλιακών καυσίμων πολύ δε μάλλον για θέματα παραγωγής υδρογόνου από ηλεκτρόλυση αμμωνίας, αξιοποίηση ΑΠΕ για την παραγωγή και εμπορία καθαρής ενέργειας.


Το Ports & Rail Forum 2023 απευθύνθηκε σε στελέχη επιχειρήσεων του τομέα της ναυτιλίας, των σιδηροδρόμων, των μεταφορών και των logistics, σε τραπεζικά στελέχη, σε στελέχη ασφαλιστικών και μεσιτικών επιχειρήσεων, σε συμβούλους επιχειρήσεων, σε επενδυτές, σε κυβερνητικούς παράγοντες και σε εκπροσώπους τοπικών αρχών.

Μεσαρά: Συνεχίζονται οι εργασίες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Μοιρών – Τυμπακίου στροφή Λεονταράκη

 Για μια ακόμη φορά βρέθηκε στο έργο αναβάθμισης των συνθηκών οδικής ασφάλειας στο οδικό τμήμα Μοιρών – Τυμπακίου στην στροφή του ελαιουργείου Λεονταράκη, ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης Νίκος Σκουλάς.


Ο Νίκος Σκουλάς είχε την ευκαιρία να συζητήσει ξανά με κατοίκους της περιοχής και αμέσως μετά, σε δήλωσή του τόνισε: «Μια ακόμη σημαντική παρέμβαση της Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο των έργων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, εξελίσσεται στη Μεσαρά. Αποκαθιστούμε ανωμαλίες και φθορές που έχουν προκληθεί σ’ ένα πολυσύχναστο τμήμα του δρόμου Μοιρών – Τυμπακίου γι’ αυτό και ζητάμε την κατανόηση των διερχομένων οδηγών. 



Οι εργασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά. Έχει αποκατασταθεί - με καθαρισμό και επέκταση - ένα ακόμη τεχνικό έργο που δημιουργούσε πρόβλημα στην παροχέτευση των ομβρίων υδάτων. Αποκαταστάθηκε επίσης το υπόστρωμα του δρόμου με τα ενδεδειγμένα υλικά και η πορεία πλέον συνεχίζεται σύμφωνα με το πρόγραμμα. 


Πρόκειται για μια απαραίτητη τεχνική επέμβαση, η οποία υλοποιείται από την αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης με την συνεργασία των τοπικών αρχών και τον συντονισμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη. Είμαι βέβαιος ότι το αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει απόλυτα την τοπική κοινωνία αλλά και τους επισκέπτες της περιοχής. Συνεχίζουμε.».


Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Σκουλάς, μαζί με τον Δήμαρχο Φαιστού, τον Αντιπεριφερειάρχη Λάμπρο Καμπουράκη και την εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο Έφη Κουτεντάκη είχαν παρευρεθεί και στην έναρξη των εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο.

Οι εργασίες στο τμήμα της εθνικής οδού 97 Ηράκλειο – Αγ. Γαλήνη, μεταξύ Μοιρών και Τυμπακίου, θα συνεχιστούν όλο τον Ιούλιο, με την κυκλοφορία να διεξάγεται εναλλάξ ανά ρεύμα, με την χρήση φαναριών και προσωπικού ασφαλείας. Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να τηρούν την εγκεκριμένη εργοταξιακή σήμανση.

Μαγεία και συγκίνηση στη συναυλία-αφιέρωμα στον Μάριο Τόκα

 Μαγευτική και συνάμα συγκινητική ήταν η χθεσινή βραδιά που διοργάνωσε ο «Σύνδεσμος Μελών Γυναικείων Σωματείων Ηρακλείου και Ν. Ηρακλείου», σε συνεργασία με τον καταξιωμένο γιατρό-καλλιτέχνη Βασίλη Ξημέρη, στο κατάμεστο κηποθέατρο «Μ. Χατζιδάκις», για τη στήριξη του «Σπιτιού των Αγγέλων» που υλοποιεί ο Φορέας


. Η «νύχτα μύρισε γιασεμί» και πλημμύρισε με διαχρονικές μελωδίες του αξέχαστου μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα.

Έκπληξη της βραδιάς αποτέλεσε η παρουσία του αδελφού του, Νίκου, που βρίσκεται αυτό το διάστημα για διακοπές στην Κρήτη, ο οποίος μοιράστηκε με το κοινό προσωπικές ιστορίες.

Ο Φορέας μας ευχαριστεί θερμά τους συμπολίτες, που με την αθρόα συμμετοχή τους έδειξαν έμπρακτα τη στήριξή τους στο όραμα του Συνδέσμου. 

Παράλληλα ευχαριστεί ιδιαίτερα τον κ. Ξημέρη για την πάντα αφιλοκερδή του συνεργασία, την εξαιρετική μουσική του συντροφιά (Γεωργία Πρατοπούλου, Κώστα Παπαδάκη, Ραφαήλ Κτιστάκη, Γιώργο Λιακάκη, Νίκο Μοσχονά, Μιχάλη Πάγκαλο), την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ηρακλείου, τη ΔΗΚΕΗ, τα ΣM «Χαλκιαδάκης», τη Διαφημιστική Εταιρία MKS Design και το Ξενοδοχείο Astoria Capsis, που στήριξαν την πραγματοποίηση της συναυλίας.

Στην Ακτή Κανάρη Στα Χανιά Με 70 Χρόνια Διαφορά Το Χθές Και Το Σήμερα

 XANIA


Στην πλατεία Τάλω και συγκεκριμένα στην ακτή Κανάρη της πόλης των Χανίων ξεχωρίζει το μνημείο που κατασκευάστηκε το Σεπτέμβριο του 1990 από την γλύπτρια Αντωνία Παπατζανάκη, στη μνήμη των θυμάτων του ναυαγίου του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου .
Ανατρέχοντας μέσα απο 2 φωτογραφίες που διαφέρουν χρονολογικά μεταξύ τους 70 χρόνια και...  διακρίνουμε την οικία Γαρεφαλάκη να δεσπόζει αρχοντικά και μοναχικά ανάμεσα στα λιγοστά σπίτια της περιοχής.
Αριστερά της οικίας είναι σήμερα η οδός Θεοτοκοπούλου απέναντι απο τα ενετικά τείχη και το φρούριο Φιρκά.


IMG_0817

IMG_0816

Το Κάθισμα Της Πεθεράς: Η Άγνωστη Ιστορία Της Θέσης Που Όλοι Μισούσαν

  Κανείς δεν ήθελε να κάτσει στο στοιχειωμένο κάθισμα εκτός της καμπίνας, που άφηνε τον «άτυχο» επιβάτη πλήρως εκτεθειμένο στις ορέξεις του καιρού.

Τεράστια είναι η τεχνολογική πρόοδος η οποία έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αυτοκίνησης, με τους κατασκευαστές να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να καταστήσουν πιο άνετες τις μετακινήσεις των επιβατών με τα τετράτροχα προϊόντα τους.


kathisma%20petheras%20(3)

Η εξέλιξη των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθισμάτων, η εξοικονόμηση χώρων στην καμπίνα και η χρήση ιδιαίτερα ποιοτικών, αφρωδών υλικών είναι μόνο μερικά από τα επιτεύγματα των αυτοκινητοβιομηχανιών που καθιστούν κάτι παραπάνω από ευχάριστες τις ώρες που περνάμε μέσα στο όχημά μας.


Δεν μπορούν, ωστόσο, να ισχυριστούν το ίδιο και οι πρώτοι επιβάτες του αυτοκινήτου, όταν το τελευταίο είχε πρωτοκάνει την εμφάνισή του, δεδομένου ότι στο εσωτερικού του μπορούσαν να στοιβαχτούν – μετά βίας - δύο άνθρωποι.

Όσο, όμως, περνούσαν τα χρόνια, τόσο πολλαπλασιάζονταν οι μεταφορικές ανάγκες, με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να επιλέγουν την ενσωμάτωση κάποιων καθισμάτων εκτός της καμπίνας, είτε πάνω από τον χώρο αποσκευών, είτε στα πλευρικά σκαλοπάτια.

kathisma%20petheras%20(1)


Το παράδειγμα είχε δοθεί πολλά χρόνια νωρίτερα, από τους έχοντες και κατέχοντες που έτυχε να ζήσουν πριν τον 19ο αιώνα, όταν για τις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούσαν τις άμαξες.

Ορμώμενοι από μια έντονη επιθυμία να διαχωρίσουν τη θέση τους από τους υπηρέτες τους, και να αποφύγουν… τον κοινωνικό στιγματισμό, αρνούνταν να μοιραστούν το δερμάτινο σαλόνι της άμαξας μαζί τους.

Πώς, λοιπόν, θα εξασφάλιζαν ότι θα απολάμβαναν την αποκλειστικότητα της καμπίνας, έχοντας ταυτόχρονα μαζί τους κατά το πολύωρο ταξίδι τους και τον υπηρέτη τους;

Λύση στο πρόβλημα δόθηκε μέσω της τοποθέτησης μιας θέσης στο πίσω μέρος της άμαξας, όπου καθόταν ο άνθρωπος που τους έκανε τα θελήματα.

κάθισμα πεθεράς
Το κάθισμα του υπηρέτη, τώρα για την πεθερά
Όταν η εποχή του αλόγου είχε παρέλθει ανεπίστρεπτα, παραδίδοντας τα σκήπτρα στο αυτοκίνητο, το «κάθισμα του υπηρέτη» εξαφανίστηκε από το προσκήνιο για πολλά χρόνια.

Ωσότου εμφανιστούν κάποιες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – υπό τον μανδύα της καινοτομίας - και ξεθάψουν αυτό το στοιχειωμένο κάθισμα (ήταν ανακλινόμενο), τοποθετώντας το πάνω από τον χώρο των αποσκευών.

kathisma%20tis%20petheras


Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων μοντέλων που ενέδωσαν στη συγκεκριμένη καινοτομία (ευτυχώς βραχύβια μόδα) ήταν το Ford Model A (1927), Ford De Luxe (1937), Oldsmobile Autocrat (1911), όπως και κάποια μοντέλα των Chevrolet και Studebaker.

Παράλληλα, υπήρχαν και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες (βλ. το μοντέλο Gold Bug της Kissel) που αποφάσισαν να… λοξοδρομήσουν, τοποθετώντας το κάθισμα πάνω στο πλευρικό σκαλοπάτι των αυτοκινήτων, στην πλευρά του συνοδηγού.

Το αλλόκοτο αυτό θέαμα, έδωσε τροφή στη φαντασία οδηγών και πεζών, δίνοντας στο συγκεκριμένο κάθισμα το παρατσούκλι «κάθισμα της πεθεράς». Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι στην εποχή του το κάθισμα αυτό ονομαζόταν και ως «η θέση της βροντής» κυρίως λόγω των έντονων κραδασμών που δεχόταν όποιος καθόταν εκεί, είτε αυτό συνέβαινε στα άνευ ανάρτησης κάρα, είτε στα αυτοκίνητα όπου το κάθισμα βρισκόταν στο πίσω μέρος, πάνω από την εξάτμιση του οχήματος.

κάθισμα πεθεράς

Πανθομολογουμένως, αμφότερα τα εν λόγω καθίσματα μόνο άνετα δεν ήταν για όσους καλούνταν να κάτσουν σε αυτά, με τους καθήμενους να βρίσκονται πλήρως εκτεθειμένοι στη ζέστη, το κρύο και τις βροχοπτώσεις.

Με το πέρασμα, λοιπόν, των ετών η συγκεκριμένη τάση εξασθενούσε μέχρι που εξαφανίστηκε πλήρως από τον αυτοκινητικό κόσμο.

carandmotor.gr

Η Πιο Όμορφη Πισίνα Του Κόσμου Είναι 2.000 Ετών Και Βρίσκεται Στην Ελλάδα

  Η ωραιότερη πισίνα της Ελλάδας δεν βρίσκεται ούτε στην Σαντορίνη, ούτε στην Μύκονο ούτε σε κάποιο άλλο μέρος της πατρίδας μας που ίσως νομίζετε.

3737106


Για την ακρίβεια η ομορφότερη -ενδεχομένως – πισίνα του κόσμου, μιας και μιλάμε για ένα πραγματικό έργο τέχνης ανεκτίμητης αξίας βρίσκεται μόλις 850 μέτρα από τον διάσημο Ισθμό της Κορίνθου αλλά παραμένει σχεδόν εντελώς άγνωστη.

Χρονολογείται περίπου 2.000 χρονών και ανήκε στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Νέρωνα, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που επιχείρησε την διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Η ομορφιά του ψηφιδωτού πυθμένα της κυριολεκτικά κόβει την ανάσα με την απαράμιλλη ομορφιά της και σίγουρα αξίζει όλοι να την επισκεφθείτε και να θαυμάσετε αυτόν τον άγνωστο θησαυρό της πατρίδας μας από κοντά.