Δευτέρα 10 Ιουλίου 2023

Επαγγέλματα Που Χάθηκαν Στο Γρανάζι Του Χρόνου

 Τα παραδοσιακά επαγγέλματα αντανακλούν τις ιδιαίτερες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν σε ένα ιστορικό πλαίσιο συνεχών και κομβικών αλλαγών, από το 19ο στον 20ό αιώνα στα χωριά μας. 


Μέσα στις τρομακτικές αλλαγές που έγιναν στον κόσμο και μέσα στους άπιαστους ρυθμούς της εποχής μας-που τρέχει για να φτάσει πού; ορισμένες οικείες μορφές και φωνές που μοιράζονταν τη ζωή μαζί μας εξαφανίστηκαν. 


Μικροεπαγγελματίες, δουλευτάδες, πωλητές που πλανιόνταν στις γειτονιές διαλαλώντας το εμπόρευμά τους χάθηκαν ανεπιστρεπτί. Και μπορεί η επινοητικότητα του ανθρώπου να αντικατέστησε την «παροχή υπηρεσιών» τους με κάτι άλλο, πιο σύγχρονο, δεν μπόρεσε όμως να αντικαταστήσει την επαφή μαζί τους, την ανθρώπινη ζεστασιά.

Αυτοί οι μεροκαματιάρηδες, που δούλευαν στο εργαστήρι του χρόνου φέρνοντας έξω από την πόρτα μας αγαθά με ένα μόνιμο χαμόγελο και με τις χαρακτηριστικές τους φωνές, παραμένουν γραφικοί και ανεπανάληπτοι στη μνήμη μας. 

Τότε που τα αγαθά ήταν λιγοστά και τα περισσότερα αντικείμενα έπρεπε να επισκευάζονται και να ξαναχρησιμοποιούνται, υπήρχε μια εντελώς διαφορετική οικονομία και λογική στη χρήση αυτή.

1


Ο γανωματής επιδιόρθωνε τα σκουριασμένα μαχαιροπίρουνα και τους πάτους των καζανιών, ο καρεκλάς τις ψάθινες καρέκλες, κι ο τσαγκάρης το μοναδικό ζευγάρι παπουτσιών, υπό τις απειλές και τις φοβέρες της μητέρας στο παλιόπαιδο που το είχε ξεπαστρέψει κλωτσώντας τενεκεδάκια κι άλλες αυτοσχέδιες μπάλες στις αλάνες. 

Τότε όλα ήταν αλλιώς. Υπήρχε αγάπη, όχι μόνο για το κάθε αντικείμενο, που αποτελούσε πολύτιμο απόκτημα για τον κάτοχό του, αλλά και για την ίδια την εργασία. Δεν ήταν ντροπή να είσαι αμαξάς.

Κι ήθελε μπόλικη τέχνη και δεξιότητα, για να είσαι ο καλύτερος από τους λούστρους, ο τελειότερος, μες στο σινάφι. Κοινό σημείο, των τεχνιτών και των μαστόρων, μένει το καύχημα του χειροποίητου, η τρυφερότητα του χειρισμού της πρώτης ύλης, η άφθονη υπομονή, οι ατελείωτες εργατοώρες και η διαρκής επίγνωση του αξίζει τον κόπο, για κάτι, σήμερα, ανεπιστρεπτί χαμένο, για κάτι που έδωσε τη θέση του στο δεν αξίζει.

2

Αγωγιάτης: Οι "αγωγιάτες", είναι επάγγελμα που συναντάμε προπολεμικά στα χωριά μας. Λόγω των μεγάλων αποστάσεων μεταξύ των οικισμών, η μετακίνηση των ανθρώπων και η διακίνηση των προϊόντων με τα ζώα ήταν ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς μέχρι τη δεκαετία του 1930. Είναι οι "πρόδρομοι" των ταξιτζήδων αυτοκινητιστών. 

Πραγματοποιούσαν επί πληρωμή ιδιωτικές μεταφορές εμπορευμάτων, διακινούσαν ταξιδιώτες, ιδιώτες, γιατρούς για επίσκεψη σε ασθενείς, κρατικούς λειτουργούς για την εκτέλεση υπηρεσίας. Κι αυτό μέχρι τη δεκαετία του '30, που δεν υπήρχαν μεταφορικά μέσα, ενώ η έλλειψη δρόμων εμπόδιζε τις μεγάλες μετακινήσεις Η αμοιβή του "αγωγιάτη" ήταν σχετικά καλή για κείνα τα χρόνια, όμως η δουλειά ήταν δύσκολη και εξαντλητική.

3

Αλετράς: Κατασκεύαζε ξύλινα ή σιδερένια άροτρα για το όργωμα των χωραφιών.

4

Πεταλωτής: Τα πέταλα ήταν κάτι σαν σιδερένια παπούτσια που τοποθετούσαν στις οπλές των αλόγων, για να μη φθαρούν και για να διατηρούν τα ζώα την ευστάθειά τους κατά τις μεταφορές, ώστε να μην γλιστράνε. (Εξάλλου, μέχρι τη δεκαετία του '60 όλες σχεδόν οιμετακινήσεις, εργασίες κλπ. γίνονταν με ζώα). Το πετάλωμα ή καλίγωμα, από τον αυτοδίδακτο πεταλωτή, γίνονταν κάθε τρεις ή έξι μήνες. Έδενε το ζώο και με την τανάλια έβγαζε τα παλιά πέταλα, έκοβε με το μαχαίρι το νύχι που περίσσευε και το καθάριζε. Ζέσταινε τα πέταλα και τα κάρφωνε προσέχοντας ώστε το καρφί να μπει στο ξερό μέρος του ποδιού για να μην πληγωθεί το ζώο.

Τα καρφιά αυτά είχαν μεγάλο κεφάλι έτσι ώστε να προεξέχουν από την πατούσα του ζώου και να μη γλιστράει. Τα πέταλα ήταν σε διάφορα μεγέθη και τα κατασκεύαζαν από σίδερο. Το πετάλωμα γινόταν και στα τέσσερα πόδια του ζώου. Τα πέταλα ήταν σιδερένια και κατασκευάζονταν χειροποίητα στο αμόνι, ενώ οι τεχνίτες που τα έφτιαχναν αναλάμβαναν ταυτόχρονα και το πετάλωμα των ζώων, που απαιτούσε μεγάλη εμπειρία και δεξιοτεχνία. 

Οι πεταλωτές συχνά ασκούσαν παράλληλα και το επάγγελμα του σιδερά, ενώ κάποιοι από αυτούς ήταν και πρακτικοί "κτηνίατροι" ή αναλάμβαναν και τον ευνουχισμό (μουνούχισμα) των ζώων.

0000

Βαρελάς: Ήταν τεχνίτης, ειδικός στην κατασκευή βαρελόσχημων και σκαφοειδών σκευών, που τα κατασκεύαζαν από ξύλο βελανιδιάς, καρυδιάς, καστανιάς ή δρυός. 

Το ξύλο περνούσε από ειδική επεξεργασία και μετά το έκοβαν σε λεπτές σανίδες, που βρέχανε για να παίρνουν εύκολα την κατάλληλη κλίση. Κατόπιν περνούσαν τα σιδερένια στεφάνια, τα χτυπούσαν με το ματσακόνι για να σφίξουν καλά και μετά τοποθετούσαν τους δυο επίπεδους πυθμένες.

5

Γανωτής (Καλαντζής): Τα παλιά μπακιρένια οικιακά σκεύη (ταψιά, καζάνια, κουτάλια, πιρούνια κλπ.), με τον καιρό οξειδώνονταν και έπρεπε να γανωθούν, να περαστεί δηλαδή η επιφάνειά τους με ειδικό μέταλλο (καλάι - κασσίτερος). Έτσι προστατεύονταν από τα δηλητηριώδη οξείδια του χαλκού.

 Η διαδικασία αυτή παλιά γίνονταν από ειδικούς τεχνίτες, συνήθως γυρολόγους, τους γανωτήδες. Είχαν μαζί τους τα απαραίτητα εργαλεία και έκαναν τη δουλειά τους επί τόπου, ενώ παλιότερα η πληρωμή τους ήταν σε είδος (αυγά, καλαμπόκι, σιτάρι). Αφού καθάριζαν καλά τα σκεύη, άλειφαν το εσωτερικό τους με σπίρτο και το τρίβανε με κουρασάνι (=τριμμένο κεραμίδι). 

Μετά κράταγαν το σκεύος με την τσιμπίδα πάνω από τη φωτιά και έριχναν μέσα το νησιαντήρι (=χλωριούχο αμμώνιο), για να στρώσει καλύτερα το καλάι πάνω στο χάλκωμα. Αφού το σκούπιζαν καλά, άπλωναν το λιωμένο καλάι σ' όλη την επιφάνεια του σκεύους μ' ένα χοντρό βαμβακερό ύφασμα... Στο τέλος το σκούπιζαν με καθαρό βαμβάκι για να γυαλίσει.

assets_LARGE_t_183762_54173386

Δερματέμπορας: Αγόραζε δέρματα (τομάρια) από σφαγμένα ζώα. Τα παραλάμβανε στο μαγαζί του ή πήγαινε ο ίδιος στα χωριά και τα μετέφερε. Στη συνέχεια τα καθάριζε, τα αλάτιζε με χοντρό αλάτι και μετά τα τέντωνε, τοποθετώντας ενδιάμεσα ξύλα, για να ξεραθούν και να μη σαπίσουν ή βρωμίσουν. 

Όταν συγκέντρωνε μια σημαντική ποσότητα τα πήγαινε στον έμπορα, ο οποίος τα προωθούσε στο εργοστάσιο επεξεργασίας δερμάτων, το βυρσοδεψείο. Από τα ακατέργαστα δέρματα, πολλά τα χρησιμοποιούσαν για μικρά χαλιά, άλλα τα έκαναν τσαρούχια (που αν ήταν από γουρούνια τα έλεγαν γουρνοτσάρουχα) ή παπούτσια, ενώ άλλα τα έκαναν τύμπανα κλπ.

7

Καρεκλάς: Με τη χρησιμοποίηση ξύλων από πλάτανο ή από άλλα δέντρα και με τη βοήθεια σχοινιών ή καλαμιών, ο καρεκλάς δημιουργούσε τις καρέκλες που ήταν δυο ειδών. Οι συνηθισμένες με κάθισμα και πλάτη πίσω και τα καρεκλάκια.

8

Σαμαράς (σαμαρτζής): Παλιότερα η μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων γίνονταν σχεδόν αποκλειστικά με τα ζώα. Το γαϊδούρι και το μουλάρι ήταν τα πιο διαδεδομένα μέσα μεταφοράς. Ο σαμαράς κατασκεύαζε τον απαραίτητο εξοπλισμό που απαιτούνταν για να προσφέρει το ζώο τις υπηρεσίες του στο αφεντικό του. Αυτό ήταν το σαμάρι, που κατασκεύαζε με επεξεργασμένα σανίδια πλάτανου, που σκάλιζε και έδινε σχήμα ανάλογο με το σώμα του ζώου. Στις αγροτικές εργασίες και γενικότερα στις καθημερινές δραστηριότητες το σαμάρι των ζώων ήταν απλά, με ξύλινο σκελετό και εσωτερική επένδυση από δέρμα ή αρνόμαλλο.

 Έπαιρνε γι’ αυτό μέτρα από το ζώο και αφού έκανε το σκελετό κατασκεύαζε με σαμαροσκούτι ένα σάκο γεμάτο άχυρα που τοποθετούσε στο κάτω μέρος του σαμαριού για να μην πληγώνεται το φορεμένο ζώο. Το σαμάρι στερεώνονταν στην πλάτη του ζώου με λουρίδες από χοντρό και σκληρό δέρμα που έραβε με τη σαμαροβελόνα σ’ αυτό. 

Οι λουρίδες άρχιζαν από το σαμάρι πήγαιναν στην περιφέρεια του ζώου και έσμιγαν ξανά στην άλλη πλευρά του σαμαριού. Η κατοζώστρα ή σφίχτρα έζωνε το σαμάρι κάτω από την κοιλιά.

n

Αλέξης Καλοκαιρινός: Προτεραιότητά μας να Ολοκληρωθούν άμεσα τα Πολεοδομικά Σχέδια σε όλη την έκταση το Δήμου Ηρακλείου

 Τα μεγάλα ζητήματα του Ηρακλείου, που έχουν σχέση με την πολεοδομική του ανασυγκρότηση του και γενικότερα την μελλοντική του αστική ολοκλήρωση και ανάπτυξη όπως, τα επιμέρους Σχέδια Πόλης τα οποία έχουν βαλτώσει, την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) της πόλης και των Δημοτικών Ενοτήτων συζήτησε ο υποψήφιος Δήμαρχος Ηρακλείου και επικεφαλής της παράταξης «Δικαίωμα στην Πόλη» Αλέξης Καλοκαιρινός στη συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΑΚ κ. Γιώργο Ταβερναράκη και τον Γραμματέα κ. Αντώνη Κουμπενάκη.



Ο Αλέξης Καλοκαιρινός, που έχει θέσει εξαρχής ως βασική προτεραιότητα την Χωροταξική και Πολεοδομική ανασυγκρότηση του συνόλου των Δημοτικών ενο-τήτων του Δήμου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να δημιουργηθεί μηχανισμός ενεργοποίησης των αναγκαίων διαδικασιών που σχετίζονται με τα χωροταξικά και πολεοδομικά ζητήματα εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συνεργασία του συνό-λου των εμπλεκόμενων δημόσιων υπηρεσιών και φορέων.


Ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας του ΤΕΕ/ΤΑΚ, έθεσαν συνολικά τα ζητήματα που αφορούν την οικιστική ανάπτυξη του Ηρακλείου και πρέπει να αντιμετωπιστούν

άμεσα, κωδικοποιώντας και ιεραρχώντας τις ελλείψεις που υπάρχουν και πρέπει να είναι προτεραιότητα για την επόμενη Δημοτική Αρχή.


Ειδικότερα, στη συζήτηση περιλήφθηκαν οι καθυστερήσεις και καθηλώσεις των πολεοδομικών μελετών, η έλλειψη οικιστικής στέγης, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, η αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος, θέματα ύδρευσης-αποχέτευσης, το ζήτημα της διχοτόμησης του Ηρα-κλείου από τον ΒΟΑΚ, η κυκλοφοριακή σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο, η αξιο-ποίηση της έκτασης του υφιστάμενου αεροδρομίου, η υποστελέχωση των Υπηρε-σιών του Δήμου.

Ο Αλέξης Καλοκαιρινός διαπίστωσε ότι υπάρχει σύγκλιση στη θεματική ατζέντα και τόνισε την ανάγκη στενής συνεργασίας του Δήμου με το ΤΕΕ/ΤΑΚ, το οποίο αποτελεί πηγή πολύτιμης τεχνογνωσίας στα θέματα αυτά.

Ο «Μύλος», Του Αγίου Νικολάου Ένα Κτίσμα Του 17ου Αιώνα

 Ο «Μύλος», ένα κτίσμα του 17ου αιώνα, από το οποίο πήρε τ΄όνομά της μια από τις παλιότερες συνοικίες του Δήμου Αγίου Νικολάου, και αποτελεί ένα σημαντικό τοπόσημο για την πρωτεύουσα Λασιθίου.

milos

Ο Μύλος είναι ένα οικοδόμημα, που με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, αισθητική και ιστορική σημασία του, αποτελεί για την πόλη ένα από τα πλέον σημαντικά σημεία αναφοράς της.

Στόχος του Δήμου αποτελεί η διατήρηση των μνημείων της πόλης-πολλώ δε μάλλον του «Μύλου» της Κιτροπλατείας, ενός κτίσματος, που διακρίνεται σε καρτ-ποστάλ των αρχών του 20ού αιώνα (1905-1920) στον ομώνυμο λόφο της πόλης.

Εργαστήριο διαβούλευσης με θέμα: «Ερημοποίηση στα Αστερούσια: Συμβατικές ή Λύσεις Βασισμένες στη Φύση;»

 Παλιό Δημαρχείο Πύργου, Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος LIFE20 PRE/IT/000007 – NewLIFE4Drylands* διοργανώνει εργαστήριο διαβούλευσης με τίτλο: «Ερημοποίηση στα Αστερούσια: Συμβατικές ή Λύσεις Βασισμένες στη Φύση;», την Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023.


Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Παλιό Δημαρχείου Πύργου, στον Πύργο του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων, από τις 19.00 έως τις 22.00μ.μ.



Τα Αστερούσια Όρη συγκαταλέγονται σε μία από τις πλέον ευάλωτες περιοχές της χώρας στην ερημοποίηση και την υποβάθμιση του εδάφους τόσο λόγω των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών και των βιοκλιματικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή όσο λόγω ανθρωπογενών παραγόντων και δραστηριοτήτων που επιδεινώνουν την κατάσταση.


Στο πλαίσιο του έργου NewLIFE4Drylands προβλέπεται η παραγωγή ενός Σχεδίου Αποκατάστασης ερημοποιημένων ή και/υποβαθμισμένων εκτάσεων αλλά και μέτρων αποτροπής περαιτέρω υποβάθμισης εντός των 5 πιλοτικών περιοχών που έχουν επιλεγεί. Το Σχέδιο Αποκατάστασης ουσιαστικά θα προτείνει μεθόδους και μέτρα βασισμένα στη φύση (Nature Based Solutions-NBS). 


Πρόκειται για λύσεις βασισμένες στη βιομίμηση, στη διαδικασία δηλαδή κατά την οποία μαθαίνουμε, εμπνεόμαστε και αντιγράφουμε φυσικές διεργασίες προκειμένου να επιλύσουμε προβλήματα που ανακύπτουν στην καθημερινότητά μας τόσο εξαιτίας των φυσικών φαινομένων όσο και ως αποτέλεσμα προηγούμενων ανθρωπογενών πρακτικών και δραστηριοτήτων.


Στόχος της εκδήλωσης είναι οι συμμετέχοντες να συμβάλλουν στην αξιολόγηση, τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση του Σχεδίου Αποκατάστασης, μέσω των διαδραστικών δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Ειδικά οι τοπικοί χρήστες της οροσειράς των Αστερουσίων μπορούν με τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους να συμβάλλουν στον σχεδιασμό, τον οποίο ευελπιστούμε να υιοθετήσουν τόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και οι ίδιοι οι κάτοικοι των Αστερουσίων.


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 3 σύντομες εισηγήσεις γνωριμίας με το θέμα και 4 βιωματικές δραστηριότητες.


 Συγκεκριμένα το πρόγραμμα είναι το ακόλουθο:


19.00 – 19.10: Προσέλευση-εγγραφές

19.10 - 19.15: Καλωσόρισμα

19.15 - 19.30: NewLIFE4Drylands: το έργο και οι στόχοι του. Μιχάλης Προμπονάς, Δρ. Φυσικός-

Περιβαλλοντολόγος, Συντονιστής Έργου NewLIFE4Drylands, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης

19.30 - 19.45: Ερημοποίηση: Αιτίες, Προβλήματα. Χρήστος Γεωργιάδης, Γεωπόνος MSc, Συντονιστής Έργου NewLIFE4Drylands, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης

19.45 - 20.00: Σχέδιο Αποκατάστασης με «Λύσεις Βασισμένες στη Φύση». Έρη Ανταλουδάκη, Βοηθός Συντονίστρια Έργου NewLIFE4Drylands, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης

20.00 - 20.15: Γνωριμία συμμετεχόντων και δημιουργία ομάδων εργαστηρίου. Δραστηριότητα αναγνώρισης χώρου “Δείξε μου πού είναι το πρόβλημα”

20.15 - 20.30: Διάλειμμα

20.30 - 20.50: Δραστηριότητα αναγνώρισης αιτίων «Τι μπορεί να φταίει». Ομαδική άσκηση

20.50 - 21.10: Δραστηριότητα «Δυνατότητες αποκατάστασης: Πού ταιριάζει τι;» Ομαδική άσκηση

εφαρμογής εικονικού σεναρίου

21.10 – 21.30: Λύσεις Βασισμένες στη Φύση. Υπάρχει κάτι που ξεχνάμε; Ομαδική άσκηση-Καταιγισμός ιδεών

21.30 - 21.45: Ερωτήσεις-συζήτηση

21.45 - 22.00: Σύνοψη και συμπεράσματα, αξιολόγηση και κλείσιμο εργαστηρίου.

Την εκδήλωση υποστηρίζει με τη δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας ο Δήμος Αρχανών Αστερουσίων.

Λόγω του περιορισμού των θέσεων, για τη συμμετοχή στο εργαστήριο απαιτείται αίτηση εγγραφής. Η ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία μπορείτε να στείλετε την αίτηση είναι η ακόλουθη: pbaxevani@nhmc.uoc.gr, Πόπη Μπαξεβάνη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας/Ενημέρωσης έργου NewLIFE4DRylands.

*Το έργο LIFE20 PRE/IT/000007 – NewLIFE4Drylands «Λύσεις Βασισμένες στη Φύση που καθορίζονται από Τεχνικές Τηλεπισκόπησης με στόχο μια νέα ζωή για Ξηρές Περιοχές» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Πράσινο Ταμείο.

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Παπαζήση το σημαντικό βιβλίο του Rohit Majumdar "Ιστορία της Ευρώπης - Aπό την Αναγέννηση μέχρι το Τέλος του Ψυχρού Πολέμου"

 Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Παπαζήση το σημαντικό βιβλίο του Rohit Majumdar «Ιστορία της Ευρώπης – Aπό την Αναγέννηση μέχρι το Τέλος του Ψυχρού Πολέμου».


Επίτομη Ιστορία της Ευρώπης μέσα από τον φακό της Οικονομίας, της Τεχνολογίας, της Πληροφόρησης και του Πολέμου.



Η «Ιστορία της Ευρώπης» προσφέρει τη δυνατότητα σε σπουδαστές, καθηγητές και λάτρεις της Ιστορίας να παρακολουθήσουν τη γένεση της Σύγχρονης Ευρώπης. 


Η δομή του βιβλίου ακολουθεί έναν τελείως διαφορετικό από τις μέχρι σήμερα μεθόδους παρουσίασης των γεγονότων τρόπο, βοηθώντας τους σπουδαστές να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που συναντούν όταν χρειάζεται στον χρόνο μελέτης τους να συνδέσουν πρόσωπα και γεγονότα. Η έκδοση χωρίζεται σε τέσσερις Ενότητες. 


Μέσα από διαφορετικές όψεις ερμηνείας της, περικλείεται ολόκληρη η Ιστορία της Ευρώπης μέσα στο πλαίσιο του παγκόσμιου γίγνεσθαι: από την Αναγέννηση μέχρι την προ-Ναπολεόντεια περίοδο, τα ολοκαυτώματα και την καθιέρωση της παγκόσμιας ισορροπίας, τον Ψυχρό Πόλεμο και τις πολιτικές και πολιτισμικές συγκρούσεις της Ευρώπης μετά το 1989.
Με χάρτες, επισημάνσεις και τη χρήση εικόνων, το κείμενο γίνεται ελκυστικό και διαδραστικό για τους αναγνώστες βοηθώντας τους να αναλογισθούν οι ίδιοι τις συνέπειες και τις αιτίες των γεγονότων.



Τι κάνει την έκδοση μοναδική:

Πρόκειται για μια εμπειρία μάθησης τελείως ιδιαίτερη που παρακολουθεί χρονολογικά τα γεγονότα μέσα από πολλές και διαφορετικές όψεις.Περιλαμβάνει 41 χάρτες που λειτουργούν για τον αναγνώστη ως οπτικός οδηγός για τη γεωγραφία του χώρου στον οποίον εκτυλίχθηκαν πολιτικά γεγονότα, εκστρατείες και μάχες που διαμόρφωσαν τα όρια αυτοκρατοριών της εποχής.


Σχολιασμοί ερμηνεύουν και συγκρίνουν τις παγκόσμιες εξελίξεις πέραν των γεωγραφικών ορίων της ηπείρου.

Παρατίθενται πρωτόλειες σημειώσεις, μαρτυρίες και σχόλια για τον Α’ και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η μετάφραση του βιβλίου έγινε από τον Στέφανο Παπαγεωργίου και η επιμέλειά της από την Φωτεινή Τομαή.

 

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Rohit Majumdar είναι ερευνητής του τομέα Ιστορίας και Ανθρωπολογίας, ειδικός ερευνητής για την περίοδο της Αναγέννησης στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ και εξεταστής, μέλος του Συμβουλίου IGCSE, του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.