Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Το Χωριό Τζιβαράς Του Δήμου Αποκορώνου

 389702_341066025966487_2009036721_n


Ένα μικρό χωριό μεταξύ των χωριών Βάμος και Καλύβες. Είναι χτισμένο σ’ ένα λόφο σε υψόμετρο 120 μέτρα από τη θάλασσα, με θέα θάλασσα και τους ελαιώνες του Αποκόρωνα. 

Στο χωριό θα βρείτε ένα μικρό καφέ και ένα μίνι μαρκετ, και περισσότερα μαγαζιά και υπηρεσίες θα βρείτε στις Καλύβες, σε απόσταση 3 χλμ. (σούπερ μάρκετ, καφετέριες, εστιατόρια, καταστήματα κ.α.) ή στο Βάμο, επίσης σε απόσταση 3 χλμ.
181449_341065322633224_237908999_n

380356_341065849299838_794867806_n

389628_341065485966541_1411302495_n

484290_341065182633238_312482899_n

540004_341065912633165_819072814_n

389702_341066025966487_2009036721_n

541995_341065252633231_387993199_n

547173_341065619299861_765601690_n

547881_341065415966548_280470265_n

550580_341065959299827_1529647218_n

550689_341065552633201_2079721630_n

558626_341065989299824_200879390_n

558528_341065355966554_1352431364_n

581313_341065802633176_513076334_n

561273_341065722633184_639349123_n

Ξεκινούν τα έργα στην πλατεία Ελευθερίας

 

Σε ένα χρόνο η παράδοση του έργου- Στα 2 εκατομμύρια ο προϋπολογισμός

Ένα από τα πιο σημαντικά έργα αναβάθμισης, στο κέντρο του Ηρακλείου, ξεκινά εντός του μήνα Νοεμβρίου καθώς τοποθετείται η περίφραξη και ξεκινούν οι εργασίες για την ανάπλαση στην πλατεία Ελευθερίας.


Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων ανάπλασης στην πλατεία έχει οριστεί στον ένα χρόνο, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2024 οι Ηρακλειώτες θα απολαμβάνουν την εμβληματική νέα πλατεία Ελευθερίας.


Σημειώνεται ότι η πλατεία, με τη μορφή που έχει σήμερα, παραδόθηκε προς χρήση στα τέλη της δεκαετίας του 1990, βασισμένη σε μελέτη του 1993!

«Ένα από τα πιο σημαντικά έργα στο Ηράκλειο ξεκινά αυτό το φθινόπωρο. Ευχής έργον είναι μέχρι το τέλος του 2024 να χαιρόμαστε μία πιο ανθρώπινη και φιλική πλατεία. Με αυτό το έργο αποκαθίσταται και η συνέχεια μεταξύ του αναβαθμισμένου πάρκου Γεωργιάδη και της πεζοδρομημένης Δικαιοσύνης» δήλωσε στο Cretalive ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης.

Οι βασικές αλλαγές αναμόρφωσης της πλατείας έχουν ως εξής:

  1. Η βασική προσέγγιση της μελέτης είναι η αλλαγή της επίστρωσης της πλατείας η οποία έχει φθαρεί με τα χρόνια με κατασπασμένες πλάκες σε μεγάλο βαθμό.
  2. Η αντικατάσταση των χαμηλών φωτιστικών με σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED.

  3. Η αφαίρεση περιττών στοιχείων αστικού εξοπλισμού όπως ήταν τα χαμηλά φωτιστικά που έχουν βανδαλιστεί αλλά και κάποια καθιστικά που είναι από μπετόν και τα οποία μόνο πρόβλημα δημιουργούν στη χρηστικότητα της πλατείας.

  4. Η διόρθωση όλων των περιμετρικών προσβάσεων της πλατείας ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής είσοδος όλων των πολιτών και των ΑΜΕΑ.
  5. Η λειτουργική συνένωση της πλατείας και με την Αστόρια και με την Αβέρωφ καθώς και την πλατεία Καζαντζάκη.

  6. Προβλέπεται επίσης η σύνδεση και με το πάρκο Γεωργιάδη μέσω μίας «πράσινης» νησίδας η οποία θα εγκατασταθεί μπροστά από το Ηρώο και την παιδική χαρά που κατασκευάστηκε στην οδό Βίγλας.

  7. Επίσης θα γίνει πλούσια φύτευση πρασίνου στην πλατεία Καζαντζάκη. Στον κεντρικό κορμό της πλατείας επιλέχθηκε η λύση καθιστικών γύρω από τα μεγάλα δέντρα που υπάρχουν ήδη. Έτσι θα υπάρχει η δυνατότητα για δημιουργία χώρων φύτευσης χαμηλού πρασίνου με πολύχρωμα είδη φυτών γύρω από τα δέντρα.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 2.902.375,50 με ΦΠΑ και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.


Χρηματοδοτείται τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις σε αστικές περιοχές και στο κτιριακό απόθεμα» – ID 16873 – που έχει ως στόχο τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και του δημοσίου χώρου όσο και από ίδιους πόρους του δήμου.



Δωρεάν WI- FI σε λιμάνια του νομού Χανίων

 Στην εγκατάσταση και λειτουργία δικτύου WI-FI σε λιμάνια των Χανίων προχώρησε το Λιμενικό Ταμείο του νομού.


Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος της Λιμενικής Επιτροπής Δημήτρης Βιριράκης από τις 22 Νοεμβρίου το δίκτυο λειτουργεί δωρεάν στα λιμάνια Μαραθίου, Κολυμβαρίου, Καβονησίου και Λίμνης Κισάμου.





Σύμφωνα με τον ίδιο, θα ακολουθήσει εντός του 2024 η εγκατάσταση δικτύου στο λιμάνι της Σούδας και στο λιμανάκι Γαλατά, στα κυριότερα λιμάνια νότια του νομού Χανίων και σταδιακά σε όλα τα υπόλοιπα.



Στόχος της προσπάθειας, σύμφωνα με τον κ. Βιριράκη, είναι η εξυπηρέτηση των χρηστών και των επισκεπτών, ενώ το κόστος για την εγκατάσταση των δικτύων καλύπτεται από ιδίους πόρους του Λιμενικού Ταμείου.


ΑΠΕ ΜΠΕ

Με το πανελλήνιο ενιαίο σύστημα κρατήσεων θέσεων εναρμονίστηκε η «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου» ΑΕ»

 Με το πανελλήνιο ενιαίο σύστημα κρατήσεων θέσεων που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εναρμονίστηκε η «ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου ΑΕ», στο πλαίσιο της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών της και με γνώμονα σύμφωνα με τη διοίκηση, την αποφυγή της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού.


Στο εξής και προκειμένου ο επιβάτης να εξασφαλίσει την ώρα της αναχώρησης που επιθυμεί, θα πρέπει να προμηθεύεται έγκαιρα το εισιτήριό του, είτε κλείνοντάς το ηλεκτρονικά μέσω του www.e-ktel.com, είτε προμηθεύοντάς το από τα εκδοτήρια της εταιρίας σε Χανιά και Ρέθυμνο.




Για ενημέρωση του κοινού, τα τηλέφωνα ανά νομό, στα οποία μπορούν να καλούν οι ενδιαφερόμενοι (από ενδιάμεσες στάσεις) για την κράτηση του εισιτήριου τους, είναι τα εξής: Χανιά: 28210 93306, Ρέθυμνο: 28313 06190, Ηράκλειο: 2810 246530 (εσωτερικό 2). 



Επίσης για από Χανιά προς Ρέθυμνο και Ηράκλειο, μπορούν να καλούν στις τηλεφωνικές κρατήσεις των Χανίων (28210 93306), από Ρέθυμνο προς Χανιά και Ηράκλειο, μπορούν να καλούν στις τηλεφωνικές κρατήσεις του Ρεθύμνου (28313 06190) και από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο και Χανιά, μπορούν να καλούν στις τηλεφωνικές κρατήσεις του Ηρακλείου (2810 246530).


ΑΠΕ ΜΠΕ

Η Μεγαλύτερη Ιδιωτική Οικία Επι Βενετοκρατίας Στο Ρέθυμνο

  Εκτός από τα δημόσια κτήρια οι Βενετοί έχτιζαν και τα ιδιωτικά οικοδομήματα, δηλαδή τα σπίτια των πόλεων και της υπαίθρου της Κρήτης με τα ίδια αρχιτεκτονικά πρότυπα και την ίδια λαμπρότητα. 


Στα απλά ιδιωτικά σπίτια οι αναγεννησιακές επιδράσεις της δυτικής αρχιτεκτονικής εκφράζονται μόνο στην πρόσοψη της οικίας και μάλιστα στο θύρωμα της εισόδου. 

ZZZ


Τα θυρώματα αυτά, αντιπροσωπεύουν όλους τους ρυθμούς της αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής: δωρικό, ιωνικό, κορινθιακό και σύνθετο.



Στο Ρέθυμνο υπάρχουν και διασώζονται αυτά τα θυρώματα δίνοντας μία ξεχωριστή λαμπρότητα στους δρόμους της παλιάς πόλης.  


%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%2B%2B%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%2598%25CE%25A5%25CE%259C%25CE%259D%25CE%259F%2B%252823%2529

Στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου μπορεί κανείς να δει και άλλα τέτοια θυρώματα. 


Ένα απ'αυτά είναι το μέγαρο στη οδό Αρκαδίου 154, το οποίο είναι η μεγαλύτερη σε διαστάσεις ιδιωτική κατοικία της παλιάς πόλης. Οικοδόμηθηκε στα τελευταία χρόνια της Βενετοκρατίας. 

ZZZ

Η δίγλωση επιγραφή του θυρώματος, σε ελληνικά και τουρκικά, με ημερομηνία 25 Νοεμβρίου 1844, αναφέρεται πιθανότατα σε γενική ανακαίνιση του κτιρίου. 


Το εντυπωσιακό σε ύψος και διακόσμηση θύρωμα αποτελείται από δύο δωρικές κολώνες που πατούν σε οκταγωνικές βάσεις και υποβαστάζουν το επιστήλιο, τη μετόπη και το τριγωνικό αέτωμα. 

3-12-602x400

Το υπέρθυρο του ανοίγματος που δημιουργείται φέρει ανάγλυφη διακόσμηση. Δεξιά και αριστερά του θυρώματος υπάρχουν δύο μαγαζιά με τοξωτές εισόδους. Η κατοικία αποτελείται από το ισόγειο και δύο πλήρεις ορόφους. 


Η αυλή της έχει πολλές ομοιότητες με τις εσωτερικές αυλές των μεγάρων εκείνης της εποχής. Μια πέτρινη σκάλα οδηγεί στον α' όροφο, που περιλαμβάνει τρεις αίθουσες και μαγειρείο, με μικρότερα παράθυρα στην πρόσοψη, ενώ μια ξύλινη σκάλα οδηγεί στο β' όροφο, που υπάρχουν τα υπνοδωμάτια, με ωραία ξύλινα ταβάνια.

%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%2B%2B%25CE%25A1%25CE%2595%25CE%2598%25CE%25A5%25CE%259C%25CE%259D%25CE%259F%2B%252822%2529

Συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης στο «Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop» στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ.

 Η Περιφέρεια Κρήτης, στο πλαίσιο της συνεχούς και αδιάλειπτης προσπάθειάς της για αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και καναλιών επικοινωνίας και με στόχο την επιπλέον ανάδειξή της ως ιδανικό τουριστικό προορισμό, συμμετείχε στο Greek Luxury Tourism & Gastronomy Workshop που διοργάνωσε η Tourism Media & Events στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ.


Κατά την διάρκεια του Workshop, η Περιφέρεια Κρήτης με βασικό στόχο την προβολή του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών και των μοναδικών ομορφιών της Κρήτης στην ανερχόμενη αγορά της Αμερικής, πραγματοποίησε προκαθορισμένες Β2Β συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία και tour operators, καθώς και με δημοσιογράφους.


Επίσης, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης Δρ. Κυριάκο Κώτσογλου δίνοντας την ευκαιρία στους παρευρισκόμενους που την παρακολούθησαν να γνωρίσουν την αυθεντικότητα και την αειφορία του νησιού μας .

Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν: ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Τουρισμού Νίκος Αλεξάκης και η Προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού Π.Ε. Λασιθίου Μαρία Λαβδάκη.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κρήτης Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, με αφορμή την συμμετοχή της Περιφέρειας στην ως άνω δράση δήλωσε:

«Εξαιρετική συμμετοχή, σε μια αγορά που θέλουμε να εδραιωθούμε χρόνο με το χρόνο, όλο και περισσότερο. Πολύ υψηλή ένταση, σε κάποιες στιγμές χρειαζόταν προσπάθεια να προσεγγίσει κανείς το Τραπέζι της Κρήτης, ενώ οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας έκαναν τα ραντεβού διπλά και τριπλά για να τους εξυπηρετήσουν όλους. Περί τουρισμού πολυτελείας η συνάντηση, εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να δείξουμε και την αειφόρα Κρήτη, το μεγάλο πλεονέκτημα της Κρήτης, Παντού!!»

Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

 Τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023 (δηλ. την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών που εορτάζεται στις Η.Π.Α.), οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία για online αγορές, στο πλαίσιο της “Cyber Monday”. 


Κατά την ημέρα αυτή, μια πλειάδα ηλεκτρονικών καταστημάτων παράσχουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε τιμές προσφοράς προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.



Για υπεύθυνες αγορές οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
  2. Πριν την αγορά, να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που ο νόμος απαιτεί από τους εμπόρους να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό, όπως σαφείς γενικές πληροφορίες για την ταυτότητά του (επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση εγκατάστασης, τυχόν αριθμό εμπορικού μητρώου)

  1. Όταν γίνεται αναφορά στην τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, πρέπει να αναφέρεται η συνολική τιμή, στην οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ο φόρος και όλα τα πρόσθετα έξοδα
  2. Ο καταναλωτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από την ηλεκτρονική σύμβαση αζημίως μέσα σε προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών και χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσει την απόφασή του

  1. Οι ρήτρες και όροι των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρέπει να είναι κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένοι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να τους αναγνώσει πριν από τη σύναψη της σύμβασης
  2. Αν η υποβολή της διαδικτυακής παραγγελίας από τον καταναλωτή απαιτεί την ενεργοποίηση εικονιδίου επιλογής, σε αυτό πρέπει να αναγράφεται με ευκρίνεια ότι η παραγγελία πραγματοποιείται με υποχρέωση πληρωμής

  1. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

  1. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς και ιδίως το αν υπάρχουν χρεώσεις όπως π.χ. τόκοι

  1. Κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφοράς βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των  30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Προσοχή: Στην πιθανή έκπτωση κατά τη Cyber Monday, ως χαμηλότερη τιμή αναφοράς είναι αυτή που εφάρμοσε ο έμπορος τη Black Friday (εφόσον την ημέρα εκείνη μείωσε την τιμή)

  1. Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  2. Αν το προϊόν που θα παραδοθεί έχει ελάττωμα, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει διόρθωση ή αντικατάσταση χωρίς δική του επιβάρυνση, ή εναλλακτικά δικαίωμα μείωσης του τιμήματος ή υπαναχώρησης.

  1. Να αποφεύγεται η ολοσχερής εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή
  2. Προσέχουμε τις ενδεχόμενες «κρυφές χρεώσεις» όπως το κόστος της εμπορικής εγγύησης που τυχόν παρέχει ο προμηθευτής, το κόστος της μεταφοράς και εγκατάστασης, το κόστος της επιστροφής ελαττωματικού προϊόντος κλπ.


Σε συνθήκες ακρίβειας ή/και αισχροκέρδειας, η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου, όπως είναι η Cyber Monday και μάλιστα συνεχόμενα μετά τη Black Friday, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Αντίδοτο στην διαδεδομένη πρακτική, είναι η αυξημένη καταναλωτική συνείδηση, η σύνεση και η περίσκεψη κατά τις αγορές.



Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας: