Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Παρουσίαση του εικονογραφήματος του μουσικοσυνθέτη Δημήτρη Αποστολάκη (Χαΐνη) και του Νίκου Μπράτου «Δρακοδόντι»

 Το εικαστικό και ποιητικό αριστούργημα, με ευρύτερες φιλοσοφικές προεκτάσεις, του μουσικοσυνθέτη Δημήτρη Αποστολάκη (Χαΐνη) και του Νίκου Μπράτου, «Δρακοδόντι», θα παρουσιάσουν το «Συμπόσιο Πολιτισμού» και οι εκδόσεις Καστανιώτης, στο Πολύκεντρο του Δήμου Ηρακλείου, την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου στις 6.30 το απόγευμα. 


Ομιλητές θα είναι ο Καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Γιώργος Νικολακάκης, ο υποψήφιος διδάκτορας Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, Ιάκωβος Γεωργουδής – Πιταροκοίλης, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας, Παναγιώτης Γεωργουδής καθώς και ο δημιουργός, Δημήτρης Αποστολάκης (Χαΐνης).




Το εν λόγω κόμικ έχει μία αυτοτελή εικαστική αξία αφού η κάθε εικόνα αποτελεί ξεχωριστό έργο τέχνης και μπορεί να σταθεί αυτοδύναμα ως ζωγραφικό και πνευματικό μήνυμα, χάρις στο ταλέντο του Νίκου Μπράτου. Παράλληλα όμως συναρμόζεται ιδανικά με τον υψηλό ποιητικό λόγο του Δημήτρη Αποστολάκη. 



Ο τελευταίος, με εκατό δέκα δεκαπεντασύλλαβους στίχους, «χτίζει» μέσα σε μία αφυδατωμένη εποχή από συνθετικά και οραματικά ποιητικά αφηγήματα, μία όαση πνευματικότητας, ένα πρόταγμα ποιητικής και φιλοσοφικής ενόρασης αναζήτησης της Αλήθειας, αληθινής εσωτερικότητας από πλευράς αγωνιών οι οποίες συγκλίνουν στην Ευτυχία του ανθρώπου. 



Μέσα στον τεχνολογικό και επιστημονικό ολοκληρωτισμό σε συνδυασμό με την πλημμυρίδα εικόνων και μηνυμάτων κατώτερου επιπέδου και λάσπης που μας έχουν κατακλύσει, το «Δρακοδόντι», αναδύεται ως σχεδία μιας παγκοσμιοποιημένης Οδύσσειας, αφού ο Αποστολάκης έχει καταδυθεί και στον Ομηρικό κόσμο εκτός από τις άλλες παραδόσεις που συντίθενται στο έργο του. 



Η κάθοδος του Οδυσσέα στον Άδη ως επισκέπτη και γνωσιολογικό ερευνητή, επανέρχεται μεταφορικά στον ποιητικό λόγο του Χαΐνη ως παραμύθι αλλά και ως αναγκαία συνθήκη αυτογνωσίας και συγκρότησης μιας ευρύτερης και βαθύτερης πολιτισμικής ταυτότητας, ενός ταξιδιού προς το θείο με αποβολή κάθε περιττού και το άνοιγμα προς την Συμπαντική Αρμονία του Καθολικού Έρωτα και της άφθαρτης Αγάπης που συνιστά Ελευθερία. Άλλωστε ο Χαΐνης το προαναγγέλλει, με έναν τρόπο που παραπέμπει στον Ερωτόκριτο, εξαρχής:


«Στου πόθου τα σκεπάσματα νύχτα μ’ αστραποβρόντι

Έταξα στην αγάπη μου του δράκοντα τ’ αδόντι

Και η καρδιά μου ελύσσαξε να δει και να γνωρίσει

Που ‘ναι του δράκου η φωλιά και του θεριού η βρύση

Ένας τρελός μου φώναξε, σ’ έρημο μονοπάτι

Πως τη δρακογενιά θα βρω στου Άδη το Παλάτι».



Η κάθοδος στον Άδη της δημιουργικής μοναξιάς που μπορεί να φτάσει στα όρια της τρέλας για να βρει ο ποιητής το φως νέων οριζόντων, είναι το μεγάλο τίμημα για να γεμίσει η Ψυχή και ο Νους από το μεγαλείο και την ταπεινότητα μιας πληρότητας, ψυχικής και κοινωνικής ώστε να προβάλλει από τα σκοτάδια το όραμα ενός νέου Ανθρωπισμού, το οποίο μπορεί να μεταλαμπαδευτεί και να εμπνεύσει τους λαούς ως μαχόμενες συλλογικότητες αυτογνωσίας στον αγώνα προς την Ελευθερία, την Δικαιοσύνη, την Ισότητα και την Αγάπη. 



Αυτή είναι η κατάθεση- προσφορά του Χαΐνη με στοιχεία Φιλοσοφίας, Οντολογίας αλλά και Επιστημολογίας, χωρίς να διαλύονται οι μεγάλες αλήθειες των Θεογονιών ως καθολικοί πυρσοί Ζωής, αντίθετα συνενώνονται δημιουργικά.


«Τότε μου κράζει η φωνή “το μυστικό θα μάθει

 Μόνο αυτός που πάτησε της κόλασης τα βάθη”.

« Όφις, θεός και άνθρωπος πολύ σε τούτο μοιάζουν

Και μια του κύκλου εποχή πουκάμισο αλλάζουν».

«Σ’ αυτό τον κόσμο γίνεσαι ό,τι έχεις αγαπήσει

Και παίρνεις προίκα σου στερνή αυτά που ‘χεις χαρίσει».


Κάθε καταναλωτική προβιά και εγωιστική πράξη ή η χυδαιότητα της αγοράς που δεν χαρίζουν τίποτα αλλά μόνο εκμεταλλεύονται και ληστεύουν υλικά, ηθικά και πνευματικά αποτελούν θάνατο, ΔΕΝ EΧΟΥΝ ΑΝΤIΔΩΡΟ, λέει εμφατικά ο Αποστολάκης, επαναφέροντας το αίτημα του νεοπλατωνικού φιλοσόφου Πλωτίνου για μια πορεία αγώνα προς το φως, για έναν φωτεινό άνθρωπο, στην κατεύθυνση αρμονίας Κοινωνίας - Φύσης.

Η πόλη που δεν κοιμάται ποτέ, το αρχοντικό Ρέθυμνο

 

Η πόλη που δεν κοιμάται ποτέ, το αρχοντικό Ρέθυμνο, εξακολουθεί να καλεί τους επισκέπτες του να ζήσουν αυθεντικές εμπειρίες και αξέχαστες στιγμές.








8ος Διεθνής Διαγωνισμός Αφίσσας στα Χανιά

  Στη χώρα του Ξένιου Δία, στο νησί του προστάτη των ξένων, θα πραγματοποιηθεί ο φετινός διεθνής διαγωνισμός αφίσας με τον τίτλο "Ρατσισμός - Ξενοφοβία". Στόχος της οργανωτικής και κριτικής επιτροπής, είναι "για ακόμα μια φορά ένα φλέγον ζήτημα που ταλανίζει ολόκληρη την υφήλιο".


   Το Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη στα Χανιά, προκηρύσσει τον 8ο Διεθνή Διαγωνισμό Αφίσας, και η τριμελής κριτική επιτροπή που θα αποφασίσει για τους νικητές του διαγωνισμού, απαρτίζεται από τους: 


Κατερίνα Παπαναγιώτου, ιδρυτικό μέλος της πολυβραβευμένης με βραβεία γραφιστικής και εικονογράφησης ΜΝP Athens και Creative Director, καθηγήτρια στο Κολλέγιο Βακαλό Art & Design, Κατερίνα Λαζαρίδου, γραφίστρια-διακοσμήτρια, ενεργή στις γραφικές τέχνες από το 1979 έως το 2018, ενώ σήμερα σπουδάζει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και Αλέξανδρο Κοκκόλα,  γραφίστα, Creative Director AKC και καθηγητή στο Κολλέγιο Βακαλό Art & Design.




   Ο διαγωνισμός που αφορά ενήλικες, κυρίως επαγγελματίες και σπουδαστές των Γραφικών και Εικαστικών Τεχνών, θα διαρκέσει έως την Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2024. Οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, θα πρέπει να συνοδεύουν το έργο αφίσας που θα αποστείλουν, με ένα σύντομο επεξηγηματικό κείμενο έως 100 λέξεων, που θα αναλύει το περιεχόμενο και τον στόχο της.



   Από τις 30 αφίσες που θα επιλέξει η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, οι τρεις πρώτες θα λάβουν σημαντικά χρηματικά έπαθλα και συγκεκριμένα, "2.000 ευρώ ο πρώτος νικητής, 1.500 ευρώ ο δεύτερος και 1.000 ευρώ ο τρίτος νικητής". Οι αφίσες αυτές θα παρουσιαστούν σε έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Τυπογραφίας στα Χανιά, για έναν χρόνο, μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό ενώ η τελετή απονομής των βραβείων θα πραγματοποιηθεί το  Σάββατο 25 Μαΐου 2024, στο αμφιθέατρο του Μουσείου Τυπογραφίας, στο ΒΙΟΠΑ Χανίων, Σούδα, Κρήτη.



   Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν το έργο τους έως την Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2024, στο email: typography.poster@gmail.com. Η αφίσα θα πρέπει να συνοδεύεται από την φόρμα συμμετοχής και από μια σύντομη περιγραφή του έργου και το όνομα και των δύο αρχείων θα πρέπει να είναι το ονοματεπώνυμο των διαγωνιζόμενων.



   Σύμφωνα με τους όρους συμμετοχής, "Απαγορεύεται η χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Οι διαστάσεις θα πρέπει να είναι 50×70 εκ. PDF, CMYK, η εικόνα στα 200 ppi και να μην ξεπερνά τα 25 Μb. Διαφορετικά η αποστολή θα πρέπει να γίνει με wetransfer. Απαραίτητα θα πρέπει να επισυνάπτεται και ένα αρχείο της αφίσας σε μορφή jpg σε χαμηλή ανάλυση έως 1 MB για χρήση web. 



Κάθε συμμετέχοντας έχει τη δυνατότητα αποστολής  ενός πρωτότυπου έργου, που δεν έχει συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό, ενώ από τον διαγωνισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι στην Χανιώτικα Νέα ΑΕ και στο Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη. 



Η αφίσα πρέπει να φέρει το  λογότυπο  του μουσείου, είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά το οποίο υπάρχει στη διεύθυνση  www.typography-museum.gr/logos.pdf

   Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της κριτικής επιτροπής του 8ου Διεθνούς Διαγωνισμού, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στην τελετή απονομής, και αμέσως μετά στην εφημερίδα Χανιώτικα Νέα, στο  www.haniotika-nea.gr, στο σάιτ του Μουσείου Τυπογραφίας www.typography-museum.gr  και στην επίσημη σελίδα του Μουσείου Τυπογραφίας στο facebook Μουσείο Τυπογραφίας / Museum of Typography.


ΑΠΕ ΜΠΕ

Aυτοκίνητο: Στην Ελλάδα η Mercedes σημείωσε 4.243 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων το 2023

 Στην Ελλάδα η Mercedes σημείωσε 4.243 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων το 2023 και κατέχει μερίδιο αγοράς ύψους 3,2%. Η καλή πορεία των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων, αντικατοπτρίζεται στις συνολικές πωλήσεις, καθώς από τα 15.215 οχήματα αυτής της κατηγορίας, τα 1.672 έχουν το σήμα με το αστέρι στο καπώ τους.


   Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά, σημείωσαν σημαντική αύξηση ύψους 71% σε σχέση με το 2022, με την EQA και την EQE να πρωτοστατούν σε πωλήσεις στις κατηγορίες τους (C-SUV & E αντίστοιχα). 




   Ταξινομήθηκαν 490 ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz & FUSO Canter και 179 λεωφορεία Mercedes-Benz & Setra.


   Κ.Π. απε μπε

Τεράστια οικολογική καταστροφή στο οικοσύστημα του Ψηλορείτη από ασυνείδητους οδηγούς και κόντρες με 4Χ4

 Οδηγοί οχημάτων 4Χ4 μπήκαν σε οροπέδια του Ψηλορείτη, αδιαφορώντας για τη μη αναστρέψιμη ζημιά στο περιβάλλον. Τι λέει στο NEWS 24/7 ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Γεωπάρκου Ψηλορείτη, Δρ Χαράλαμπος Φασουλάς.


Σοβαρά προβλήματα στο φυσικό περιβάλλον των οροπεδίων του Ψηλορείτη προκάλεσαν οδηγοί, οι οποίοι -παρά τις σχετικές απαγορεύσεις και προειδοποιήσεις-, εισήλθαν με τα 4Χ4 οχήματά τους και επιδόθηκαν σε επικίνδυνους ελιγμούς, προκαλώντας μεγάλες καταστροφές στο βουνό.


Οι ελιγμοί και οι αυλακιές που προκαλούνται από τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή απειλούν τη σταθερότητα του εδάφους, καθώς η απώλεια είναι μη αναστρέψιμη, μιας και οι φυσικές διεργασίες που θα μπορούσαν να αναπληρώσουν το έδαφος δεν υπάρχουν πια.



Η καταστροφή του εδάφους έχει σοβαρές επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα, καθώς μοναδικά είδη φυτών και ζώων χάνουν το φυσικό τους περιβάλλον. Επιπλέον, υπάρχει και οικονομική ζημία, καθώς λόγω της οικολογικής καταστροφής, δημιουργείται η ανάγκη αγοράς ζωοτροφών για τα κοπάδια που ζουν στον Ψηλορείτη.


Οι απαγορευτικές διατάξεις που εκδίδονται από τον Δήμο Ανωγείων αποτελούν μια προσπάθεια για τη διατήρηση αυτού του εύθραυστου οικοσυστήματος, ωστόσο η έλλειψη ευαισθητοποίησης και συνεργασίας από ορισμένους πολίτες έχει καταστροφικές συνέπειες.


Ο πρόεδρος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης  και πρόεδρος του Παγκόσμιου Γεωπάρκου Ψηλορείτη, Δρ Χαράλαμπος Φασουλάς, μιλώντας στο NEWS 24/7 κάνει λόγο για μια κατάσταση που συμβαίνει κάθε χρόνο, με τις περιβαλλοντικές συνέπειες να είναι ανεπανόρθωτες.


Όπως επισημαίνει ο κ. Φασουλάς “πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται κάθε χρόνο, από τον Χειμώνα μέχρι και την Άνοιξη. Όταν θα πέσει το πρώτο χιόνι, αρχίζουν πολλοί συμπολίτες μας να εκδράμουν από τις γειτονικές πόλεις του Ψηλορείτη, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο, τα Χανιά και παρατηρείται ότι πολλά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, κυρίως 4Χ4, μπαίνουν μέσα στα μικρά ή μεγάλα οροπέδια και επιδίδονται σε ελιγμούς επίδειξης“.


“Επειδή το έδαφος είναι μουλιασμένο από το χιόνι που έχει πέσει, είναι πολύ εύκολο να σκαφτεί με την κίνηση που κάνουν τα οχήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες αυλακιές πάνω στα οροπέδια”, τονίζει ο ίδιος.


Ο χλοοτάπητας που δημιουργείται από τις μικρές πόες αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στη σταθεροποίηση του εδάφους, αλλά η ανεύρεση ισορροπίας γίνεται δύσκολη με την ανθρώπινη παρέμβαση.


Όπως κάνει ξεκάθαρο ο κ. Φασουλάς “το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι τα οροπέδια είναι πολύ ευαίσθητοι οικότοποι, διότι αυτό το έδαφος που συγκεντρώθηκε πάνω στα βουνά, είναι έδαφος που δύσκολα αναπληρώνεται. Πιστεύουμε ότι το περισσότερο από αυτό συγκεντρώθηκε την περίοδο των τελευταίων παγετώνων, που είχαμε τις έντονες βροχοπτώσεις, τα χιόνια, μεγάλη διάβρωση των βουνών και συγκέντρωσή τους εκεί. Σήμερα συντηρείται στη θέση που είναι εξαιτίας της βλάστησης. 



Μικρές πόες, χαμηλά φυτά δηλαδή, καλύπτουν το έδαφος και δημιουργούν έναν χλοοτάπητα θα λέγαμε, ο οποίος με το ριζικό του σύστημα συγκρατεί το έδαφος στη θέση του και δεν το αφήνει να παρασυρθεί από το νερό της βροχής ή το λιώσιμο των χιονιών”.


“Όταν πάει ένα αυτοκίνητο και μπαίνει σε αυτούς τους χώρους και αρχίζει να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς και στροφές, οι ρόδες του οχήματος σκάβουν το έδαφος, δημιουργούν αυλακιές και όταν θα αρχίσει να λιώνει το χιόνι ή όταν θα πέσουν μεταγενέστερα έντονες βροχές, θα μπαίνει το νερό μέσα σε αυτές τις αυλακιές και θα διαβρώνει πολύ γρήγορα το έδαφος. 



Το αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι αυτό το έδαφος δεν αναπληρώνεται εύκολα, δηλαδή αυτή η ζημιά είναι μη αντιστρεπτή. Δεν υπάρχουν σήμερα οι φυσικές διεργασίες που υπήρχαν την εποχή των παγετώνων για να αναπληρώνουν το έδαφος που χάνεται και έχουμε έτσι αυτή τη λεγόμενη απώλεια του εδάφους, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική, όταν μιλάμε για βουνά που είναι βράχοι και το μόνο γόνιμο έδαφος είναι αυτό που συγκεντρώνεται στα μικρά ή μεγάλα οροπέδια”, συνεχίζει  ο κ. Φασουλάς, κάνοντας λόγο στη συνέχεια για τις συνέπειες στη βιοποικιλότητα.


“Έχουμε απώλεια του εδάφους, που αυτό οδηγεί στη συνέχεια σε απώλεια βιοποικιλότητας, γιατί αυτά τα οροπέδια φιλοξενούν αρκετές ιδιαίτερες μορφές ζωής, οι οποίες πολλές φορές είναι προσαρμοσμένες μόνο σε αυτά τα οροπέδια. Έχουμε ένα συγκεκριμένο φυτό, εδώ στον Ψηλορείτη, το οποίο ζει μόνο σε δύο οροπέδια της περιοχής και δεν είναι απλό είδος, είναι γένος ολόκληρο, που υπάρχει μόνο σε αυτά τα δύο οροπέδια. Παράλληλα, έχουμε κρόκους, ορχιδέες και πολλά άλλα ιδιαίτερα φυτά, τα οποία καταστρέφονται μαζί με την καταστροφή του εδάφους”, αναφέρει χαρακτηριστικά.


Η παρούσα κατάσταση στον Ψηλορείτη αντικατοπτρίζει μια σύνθετη πραγματικότητα, καθώς οι περιβαλλοντικές προκλήσεις συνδέονται άρρηκτα και με σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις. Η απώλεια του εδάφους, λόγω της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας οχημάτων σε ευαίσθητες περιοχές, δεν αποτελεί μόνο περιβαλλοντική απειλή, αλλά αποτελεί και απειλή σημαντικής οικονομικής ζημίας.


Η απώλεια αυτού του εδάφους επηρεάζει άμεσα τη βλάστηση και, ως αποτέλεσμα, οδηγεί σε ανάγκη αγοράς ζωοτροφών για τη διατήρηση των κοπαδιών. Η σύνθετη φύση του προβλήματος καθιστά αναγκαία τη στενή συνεργασία και την ευαισθητοποίηση των τοπικών αρχών, καθώς και της κοινότητας του Γεωπάρκου.


“ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ Η ΖΗΜΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ”.

Ο Δήμος Ανωγείων, που διαχειρίζεται ένα μεγάλο μέρος του βουνού του Ψηλορείτη, έχει αναγνωρίσει τον κίνδυνο και ετησίως εκδίδει απαγορευτικές διατάξεις για την προστασία του εδάφους. Ωστόσο, η επανάληψη των φαινομένων αναδεικνύει την ανάγκη λήψης δραστικών πρωτοβουλιών και ευαισθητοποίησης του κοινού.


Χαρακτηριστικά ο κ. Φασουλάς αναφέρει σχετικά: “Έχουμε πολύ μεγάλη οικονομική ζημιά, διότι από αυτή τη χαμηλή βλάστηση, τρέφονται τα κοπάδια που ζουν στον Ψηλορείτη. Οπότε, η απώλεια αυτού του εδάφους, οδηγεί σε απώλεια της βλάστησης και οικονομική ζημιά που πρέπει να καλυφθεί με ζωοτροφίες. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και για αυτό υπάρχει μεγάλη ευαισθητοποίηση από τους Δήμους στην περιοχή του Γεωπάρκου. 


Μάλιστα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο Δήμος Ανωγείων συγκεκριμένα, ο οποίος έχει στην έκτασή του ένα μεγάλο μέρος του βουνού του Ψηλορείτη, που έχει και αρκετά οροπέδια, σχεδόν κάθε χρόνο εκδίδει απαγορευτικές διατάξεις για την οδήγηση εκτός οδικού δικτύου, ενώ υπάρχουν και πινακίδες που ενημερώνουν τον επισκέπτη ότι απαγορεύεται η εκτός δρόμου οδήγηση. 


Υπάρχουν ανακοινώσεις από το ΔΤ, ωστόσο τα φαινόμενα αυτά επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο. Είναι μη αναστρέψιμη η ζημιά δυστυχώς, και για αυτό είναι σημαντικό να ενημερωθεί και να ευαισθητοποιεί ο κάθε πολίτης”.


ΑΝΩΓΗ

Παρέμβαση Βατσινά για το "μπλόκο" στους ελεύθερους επαγγελματίες για τα POS

 "Θέλουν να εγκαταστήσουν POS αλλά... δεν μπορούν!" Κοινοβουλευτική παρέμβαση από την βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνη Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας του κόμματος, Ελένη Βατσινά αναφορικά με την υποχρέωση εγκατάστασης μηχανημάτων POS ως το τέλος του τρέχοντος μήνα. 


Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η κ.Βατσινά προς τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών σημειώνει ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας για πάταξη της φοροδιαφυγής αποφασίστηκε η υποχρεωτική εγκατάσταση POS σε συγκεκριμένους κλάδους. 


Σήμερα, λίγο πριν "παρέλθει η προθεσμία της 31ης Ιανουαρίου, οπότε οι επαγγελματίες οφείλουν να έχουν εγκαταστήσει POS, αλλιώς κινδυνεύουν με υπέρογκα πρόστιμα, οι Τράπεζες δεν παρέχουν τη δυνατότητα αυτή σε επαγγελματίες που έχουν οφειλές και άρα τους καθιστούν αυθαίρετα και μονομερώς εν δυνάμει φορολογικούς παραβάτες και οφειλέτες του Δημοσίου". 


Την ίδια ώρα Τράπεζες απαιτούν δέσμευση τριετίας από τους επαγγελματίες που αποκτούν τερματικό, "γεγονός που αποτελεί υπέρμετρη συμβατική δέσμευση αντίθετη με το καθεστώς ελεύθερης αγοράς", ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι Τράπεζες παρέχουν POS με την προϋπόθεση ορισμένου τζίρου της επιχείρησης, ενώ "στις

περισσότερες - αν όχι όλες τις - περιπτώσεις, οι Τράπεζες προβαίνουν σε υπέρμετρες χρεώσεις ανά συναλλαγή και ανά μήνα". 


Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι επιχειρήσεις να έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο, είτε αδυνατώντας να αποκτήσουν POS, είτε να συναινέσουν σε όρους μη συμφέροντες για τις επιχειρήσεις τους. Για το λόγο αυτό, η Ελένη Βατσινά καλεί τον Υπουργό να απαντήσει αν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας της 31ης Ιανουαρίου για την υποχρεωτική εγκατάσταση POS αλλά και το ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να λάβει ώστε να οριοθετηθεί νομοθετικά η συμπεριφορά των τραπεζών που μονομερώς ορίζουν προϋποθέσεις και χρεώσεις στις συναλλαγές των επαγγελματιών, ενόψει και της ιδιαίτερα σύντομης προθεσμίας.

Γιαγιά, ηλικίας 113 ετών, χειρουργήθηκε στο Νοσοκομείο Χανίων -«Οι εξετάσεις της ήταν πολύ καλές»

 Μια γιαγιά 118 ετών από χωριό του Αποκόρωνα Κρήτης υπεβλήθη σε χειρουργείο στο ισχίο τις προηγούμενες ημέρες στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews gr.


Η γιαγιά, ενώ επίσημα είναι 113 ετών, μετράει μερικά χρόνια παραπάνω, όπως είπε άνθρωπος της οικογένειάς της, και δεν αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας.


Σε επικοινωνία που είχε το ίδιο μέσο με τον διοικητή του νοσηλευτικού ιδρύματος, Γιώργο Μπέα, επιβεβαιώθηκε το γεγονός:


«Όντως, έγινε το χειρουργείο στο ισχίο στη γιαγιά από δύο ορθοπεδικούς του νοσοκομείου μας, έκανε εξετάσεις, οι οποίες ήταν πολύ καλές, και στις 22 του μήνα πήρε εξιτήριο».


Πρόκειται για ένα σπάνιο γεγονός, αφού δεν συνηθίζεται να γίνονται χειρουργεία σε τόσο μεγάλης ηλικίας ασθενείς.


Ο Οικισμός Μακρύτοιχος Στον Δήμο Ηρακλείου

 %25CE%259C%25CE%2591%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%259F%25CE%2599%25CE%25A7%25CE%259F%25CE%25A3%2B%2B%2B%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597%2B%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3%2B%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599%2B%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591%2B%25282%2529


Βρίσκεται 5 χλμ νότια του Ηρακλείου στο δρόμο πρός τις Αρχάνες.

Η Κνωσός βρίσκεται περίπου 6 χλμ. νοτιοανατολικά από το κέντρο του Ηρακλείου σε υψόμετρο 120 μέτρα,[1] δυτικά και δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. 



Ως ξεχωριστός οικισμός αναφέρεται επίσημα για πρώτη φορά το 1928, γραμμένος Κνωσσός (δηλ. με δύο "σ"), να προσαρτάται στον τότε Δήμο Ηρακλείου. Το 1961 προσαρτήθηκε στο χωριό ο καταργούμενος οικισμός Μακρύς Τοίχος.



 Σύμφωνα με το σχέδιο Καλλικράτης και με την τροποποίησή του Κλεισθένης Ι, ανήκει στην κοινότητα Ηρακλείου που υπάγεται στη δημοτική ενότητα Ηρακλείου του δήμου Ηρακλείου ενώ σύμφωνα την απογραφή του 2011 έχει πληθυσμό 300 κατοίκου

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(9)

Στη βυζαντινή εποχή η Κνωσός αποτέλεσε έδρα επισκόπου, ενώ διατηρούνται ακόμη τα λείψανα βασιλικής του 6ου αι. μ.Χ. Μετά την αραβική κατάκτηση της Κρήτης, το λιμάνι του Ηρακλείου αρχίζει να αποκτά μεγαλύτερη σπουδαιότητα, ενώ η Κνωσός αρχίζει να ξεχνιέται σιγά-σιγά. 

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(1)

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(3)


 Ένας μικρός οικισμός κτίστηκε πάνω στα ρωμαϊκά ερείπια και αναφέρεται σαν ''Μακρύτοιχος'', παίρνοντας το όνομα του από ένα μακρύ τοίχο, λείψανο της ρωμαϊκής Κνωσού.

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(5)

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(7)

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(8)

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(10)

%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%9F%CE%A3%2B%2B%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B(11)

Δεν φταίνε πάντα οι δρόμοι αλλά το κακό μας κεφάλι

Πέμπτη μεσημέρι επί της εθνικής οδού ... (λέμε τώρα). βόρειου οδικού άξονα στα όρια των Νομών Ηρακλείου και Ρεθύμνης και η φωτογραφία μιλάει απο μόνη της υπενθυμίζοντας μας για ακόμα μια φορά ότι πολλές φορές δεν μας φταίνε οι δρόμοι.


Έχουν γραφτεί επίσης χιλιάδες άρθρα για την αναγκαιότητα που υπάρχει για την κατασκευή νέου σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα παρέχει ασφάλεια στους οδηγούς. 


Έχει επισημανθεί βέβαια και η οδηγική μας συμπεριφορά που πολλές φορές έχει φέρει το ανθρώπινο λάθος και έχει υπάρξει ένα τροχαίο.

 Με λύπη διαπιστώσαμε για ακόμη μια φορά την συμπεριφορά κάποιων οδηγών... που προφανώς βιάζονται !


Σε φωτογραφίες που μας έστειλε αναγνώστης μας διακρίνεται Νταλίκα παραβιάζοντας την διπλή διαχωριστική γραμμή να προσπερνάει αγροτικό  όχημα όπου η καρότσα του ήταν γεμάτη απο κλαδιά ελιών, που έκανε αδύνατη την οπτική επαφή του οδηγού με την πίσω πλευρά τουοχήματος και όσων ακολουθούν.



 

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αδραβάστων έκοψε τη βασιλόπιτα του

 Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΡΑΒΑΣΤΩΝ έκοψε τη Βασιλόπιτα

Την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024 μετά την θεία λειτουργία όπου τελέστηκε μνημόσυνο 13 χρόνων από τον θάνατο του αείμνηστου Γεωργίου Λυμπιτάκη καθώς και από το σύλλογο μνημόσυνο όλων των απανταχού κεκοιμημένων χωριανών μας , ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αδραβάστων έκοψε τη βασιλόπιτα του στους Αδραβάστους στο χώρο των εκδηλώσεων.



Τη βασιλόπιτα ευλόγησαν οι ιερείς π. Εμμανουήλ Παπαευαγγελίδης ,εφημέριος ενορίας Κελλαρίων και ο π. Εμμανουήλ Μαρκάκης μέλος του Συλλόγου και εφημέριος Ενορίας Κρυονερίου.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πολλά μέλη και φίλοι του συλλόγου μας.


Με την παρουσία τους μας τίμησαν : ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Δήμου Σητείας και Δημοτικός Σύμβουλός Σητείας κος Εμμανουήλ Αϊλαμάκης (καπετάνιος) καταγόμενος από το χωριό μας, ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της κοινότητας Ζάκρου κος Αγησίλαος Ζουριδάκης και το μέλος του τοπ. Συμβουλίου Κοινότητας Ζάκρου κος Δημήτριος Σεμερτζάκης , τους ευχαριστούμε θερμά και ευχόμαστε να έχουν καλή δημιουργική και εποικοδομητική θητεία .



Ευχαριστούμε όλους που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση μας ευχόμενοι καλή ευλογημένη και δημιουργική χρονιά και του χρόνου να είμαστε καλά έχοντες υγεία για να προβούμε στην ίδια διαδικασία κοπής της Βασιλόπιτας. Προσφέρθηκε στους παρευρισκόμενους κέρασμα -καφές με αλμυρά και γλυκά εδέσματα που έφτιαξαν κυρίες μέλη του συλλόγου μας τις οποίες ευχαριστούμε θερμά .


Η τυχερή του φλουριού ήταν η φίλη του συλλόγου μας κα Στεφανία Νερουλίδη και της προσφέρθηκε ένα δωράκι από το σύλλογο. Ο σύλλογος επίσης μοίρασε στους παρευρισκόμενους αναμνηστικό δωράκι.


Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η Γ. Σ. του συλλόγου στην οποία εγκρίθηκε ομόφωνα ο οικον. Απολογισμός 2023 και ο απολογισμός πεπραγμένων και συζητήθηκαν θέματα οργάνωσης και οι δράσεις του συλλόγου για το 2024.

Το Ξώπορτο, η πύλη VOLTONE, ή Μεγάλη Καμάρα

 Το Ξώπορτο. Στο σημείο αυτό ήταν η μοναδική χερσαία πόρτα του παλιού Χάντακα, από την οποία επικοινωνούσε με την ύπαιθρο. Έξω απʼ αυτή την πόρτα, που ήταν γνωστή τότε με το όνομα VOLTONE, δηλαδή Μεγάλη Καμάρα, ήταν το λεγόμενο Ξώπορτο.


pili%2Bvoltone%2B

Από τη VOLTONE ξεκινούσαν οι διάφοροι δρόμοι ακτινοειδώς προς τις διάφορες περιφέρειες της υπαίθρου Κρήτης, προς τις ανατολικές επαρχίες (σημερινούς δρόμους Βασ. Κων/νου), προς την Πεδιάδα, Βιάννο, Μονοφάτσι, (σημερινός δρόμος 1866), προς τη Δυτική Κρήτη και τη Μεσσαρά (σημερινός δρόμος Καλοκαιρινού).


 Με το πέρασμα του χρόνου και την αύξηση του πληθυσμού κτιζόταν στο Ξώπορτο σπίτια των νέων κατοίκων κατά μήκος των αγροτικών εκείνων δρόμων και έτσι σχηματίστηκαν οι λεγόμενοι Βούργοι, δηλαδή τα προάστεια της παλιάς πολιτείας, που σιγά σιγά αυξήθηκαν τόσο, ώστε σχημάτισαν μια καινούργια πιο μεγάλη πολιτεία και οι Βενετοί, όταν άρχισαν την ανοικοδόμηση των νέων τειχών, συμπεριλάβαν μέσα στον περίβολο του τείχους και όλους τους Βούργους

11

Η πύλη Βολτόνε χτίστηκε στα 1533 στην θέση της Πύλης Portone η οποία   κρίθηκε  όχι  καιιδιαίτερη ασφαλής για την άμυνα της πόλης του Χάνδακα, με αφορμή τον νέο οχυρωματικό περίβολο.


Ήταν ένα εντυπωσιακό τετραόροφο κτίσμα όπου στεγάστηκαν αποθήκες και  μια φυλακή.  Στο ισόγειο διαμορφώθηκαν στην ανατολική πλευρά ένα στρατιωτικό φυλάκιο και στη δυτική καταστήματα. Δυστυχώς η πύλη σήμερα δεν σώζεται, και  αποτυπώνεται πλέον σε σχέδια των Βενετών. Καταστράφηκε το 1856 απο ισχυρό σεισμό.

1236256123


Η πύλη ανακαλύφθηκε το 1992, με αφορμή έργα της  Δ.Ε.Υ.Α.Η. 
Φάνηκε, τότε ότι οι βάσεις της πύλης είχαν κατασκευαστεί από μεγάλους λαξευτούς  ογκόλιθους. Η πύλη αφού σχεδιάστηκε και φωτογραφήθηκε, σκεπάστηκε πάλι, μια και βρισκόταν στο κεντρικότερο οδικό σημείο της πόλης, έξω απο την κρήνη Μοροζίνη.

-57-638