Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

Στους Γκρεμούς Του Αμαρίου Με Την Αμόλυντη Ομορφιά Της Φύσης

 Γκρεμοί του Αμαρίου

Το Αμάρι είναι μια από τις πιο όμορφες κοιλάδες της Κρήτης, που εξαιτίας της φύσης των πετρωμάτων και της γεωγραφικής της θέσης το νερό είναι άφθονο και μαζί και η ζωή. Τοποθετημένο στα δυτικά του Ψηλορείτη δέχεται μεγάλες ποσότητες βροχοπτώσεων και μερικές φορές χιονιού, που σχηματίζουν μικρά ρέματα και τελικά τον Πλατύ Ποταμό έναν από τους σημαντικότερους της Κρήτης που εκβάλει στο Λιβυκό Πέλαγος. Αυτός ήταν και ο πλούτος που παλιότερα βοήθησε όλα τα χωριά 
της περιοχή να ακμάσουν.

asterousia

Σήμερα, λόγω της δυσκολίας πρόσβασης το Αμάρι υστερεί σε τουριστική ανάπτυξη, υπερτερεί όμως στον πλούτο και την αμόλυντη ομορφιά της φύσης του και του πολιτισμού της. Η ποικιλία των γεωλογικών σχηματισμών του δεν είναι μεγάλη, καθώς κυριαρχούν τα ανθρακικά πετρώματα της «Τρίπολης», πετρώματα του φλύσχη της «Πίνδου» και πολύ νεότερα ιζήματα. Το εντυπωσιακότερο όμως στοιχείο της περιοχής είναι οι θεόρατοι και κατακόρυφοι γκρεμοί που ξεκινούν αμέσως σχεδόν από 
τις ψηλές κορυφές του Ψηλορείτη για να καταλήξουν στη λεκάνη. 

Τα ρήγματα, αν και λιγότερο εμφανή από την περιοχή Καμαρών - Γέργερης έχουν παίξει και εδώ τον ίδιο ρόλο στη βύθιση των λεκανών και στην ανύψωση των βουνών. 

Η μεγάλη όμως αντίθεση ανάμεσα στην αγριάδα και τραχύτητα των γκρεμών και της ορεινής ζώνης και στη γαλήνη και ισορροπία της κοιλάδας είναι τα στοιχεία που κάνουν το Αμάρι αλησμόνητο.


3_179

Ακτογραμμές του Φουρφουρά 
Ο Φουρφουράς είναι ένα όμορφο χωριό στη ρίζα του Ψηλορείτη με απότομους γκρεμούς να ξεκινούν λίγο μετά τα σπίτια καταλήγοντας σχεδόν κάτω από την κορυφή του βουνού. Ανατολικότερα από τον οικισμό διατηρούνται υπολείμματα μιας παλιάς ακτογραμμής, με χαλίκια και άμμους σε ένα υψόμετρο περίπου 600 μέτρων. 

Απολιθώματα που βρίσκονται μέσα σε αυτά τα πετρώματα (αχινοί και δίθυρα) φανερώνουν ότι πριν από 6-7 εκατομμύρια χρόνια στο σημείο αυτό βρισκόταν η ακτογραμμή της Μειοκαινικής Κρήτης.



0000000000


Σχηματισμός της Παντάνασας 
Τα κοκκινωπά χαλαρά ιζήματα που βρίσκονται στην περιοχή γύρω από τον οικισμό Παντάνασσα είναι από τα λίγα πετρώματα που ως ιζήματα σχηματίστηκαν πάνω στην ξηρά της Κρήτης πριν από 12 – 8 εκατομμύρια χρόνια. Αποτελούνται από χαλαρές άμμους, κροκαλοπαγή, αργίλους με λεπτά στρώματα λιγνιτών στην κορυφή, που αναφέρονται ως σχηματισμός Παντάνασσας.
Η πληθώρα των δεδομένων που αντλήθηκαν από αυτά βοήθησαν και βοηθούν να κατανοήσουμε τη μακρινή αυτή περίοδο που η Κρήτη άρχισε να αποκόπτεται από την Αιγηίδα και να σχηματίζεται σαν νησί.

Λίγο δυτικότερα βρίσκεται το φαράγγι της Πατσού. Ένα από τα ομορφότερα φαράγγια της Κρήτης με πολλά νερά και οργιώδη βλάστηση. Σε σπηλαίωση στο εσωτερικό του γινόταν από τους μινωικούς χρόνους η λατρεία του Κραναίου Ερμή ενώ σήμερα έχει κτιστεί ο σπηλαιώδης ναός του Αγίου Αντωνίου.



1_712


 Φαράγγι Πλατανίων 
Το φαράγγι που βρίσκεται λίγο βόρεια από τον ομώνυμο οικισμό είναι κάπως διαφορετικό από τα υπόλοιπα φαράγγια της Κρήτης. Αναπτύσσεται αρχικά σαν μια ανοικτή ρεματιά μέσα σε χαλαρά Μειοκαινικά πετρώματα και στη συνέχεια σχηματίζει ένα μικρό σε μήκος αλλά πολύ απότομο και στενό φαράγγι στους ασβεστόλιθους της «Τρίπολης» για να καταλήξει σε μια μεγάλη και ανοικτή λαγκαδιά με πετρώματα του φλύσχη της ίδιας ομάδας.

Ένα πολύ όμορφο μονοπάτι ανηφορίζει από τον οικισμό προς τα βόρεια πρανή του φαραγγιού όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει διάφορα αγριολούλουδα (ορχιδέες, καμπανούλες κ.ά.), παλιούς ελαιώνες με αιωνόβια ελαιόδεντρα και το εντυπωσιακό θέαμα της κοιλάδας που Αμαρίου που προσφέρεται από ψηλά. Η είσοδος μέσα στο φαράγγι οριοθετείται από τους κατακόρυφους γκρεμούς με τα εντυπωσιακά χρώματα των οξειδίων του σιδήρου να βάφουν τους ασβεστολιθικούς τοίχους. Μικρές ή μεγάλες σπηλαιώσεις και κατακόρυφοι βράχοι δεσπόζουν στα νότια πρανή του φαραγγιού. 

Το μονοπάτι, μετά από την πέτρινη καμάρα και την καμάρα που σχηματίζει ο κορμός μιας αγριελιάς, γίνεται αρκετά επικίνδυνο για μη έμπειρους ορειβάτες.

Η περιοχή προσφέρεται τόσο για παρατήρηση της ορνιθοπανίδας, με τους γύπες και άλλα αρπακτικά να κάνουν συχνή την εμφάνιση τους, όσο και για παρατήρηση της άγριας χλωρίδας του νησιού.



vistagi-2

 Τα πηγάδια του Τσικαλά 


Πάνω από τους γκρεμούς της Βισταγής εμφανίζεται η επαφή των πετρωμάτων των «Πλακωδών ασβεστολίθων» με τα πετρώματα της «Τρίπολης» που όπως σε όλη την Κρήτη είναι το Κρητικό Ρήγμα Απόσπασης. Το ρήγμα αυτό συνέθλιψε τα πετρώματα σε μια αρκετά φαρδιά ζώνη με αποτέλεσμα το νερό να μπορεί να παραμείνει εκεί περισσότερο χρόνο. Σε διάφορα σημεία, όπως στα «πηγάδια του Τσικαλά» ανοίχθηκαν πηγάδια απ’ όπου μπορούσε να εξοικονομηθεί το νερό για τις ανάγκες της 
κτηνοτροφίας αλλά και των ορεινών καλλιεργειών της περιοχής.



7762426

Λέσκα και Χαμπαθούρα 
Στο χείλος του μεγάλου γκρεμού πάνω από το Φουρφουρά υπάρχουν δύο μικρά σπήλαια, η Λέσκα και η Χαμπαθούρα. Η Λέσκα είναι πάνω στο γκρεμό και η προσέγγισή της απαιτεί ιδιαίτερες ορειβατικές ικανότητες. Είναι ένα σπήλαιο με διάφορες αίθουσες και διάκοσμο που χρησιμοποιούνταν κυρίως για ωρίμανση των τυριών.

Η Χαμπαθούρα είναι ένα πολύ μικρότερο σπήλαιο, με μια κύρια αίθουσα στο λόφο πάνω από το γκρεμό. Το εντυπωσιακό στην περίπτωση αυτή είναι ότι η λαϊκή σοφία έκτισε πάνω από το σπήλαιο ένα μικρό μητάτο (ένα από τα λίγα στον Ψηλορείτη που φτιάχτηκε από τον ασβεστόλιθο της «Τρίπολης»), ώστε να αξιοποιεί άμεσα το σπήλαιο για την ωρίμανση των τυριών.



panascave


Το σπήλαιο του Πάνα 
Σε ένα από τα μικρά οροπέδια της ορεινή ζώνης του Φουρφουρά υπάρχει η μικρή σπηλαιώση όπου στην αρχαιότητα λατρεύονταν ο θεός Πάνας. Σήμερα το σπήλαιο χρησιμοποιείται από τους βοσκούς, ενώ ο χώρος λατρείας μεταφέρθηκε στο παρακείμενο εκκλησάκι του Αγίου Μύρωνα.


geopark%2Bmap

Λάβες Κουρουτών
Τα πρανή του επαρχιακού δρόμου μετά τις Κουρούτες και προς τον οικισμό Νίθαυρη κυριαρχούνται από κοκκινωπά, τραχιά βράχια που δίνουν μια ιδιαίτερη μορφή στο τοπίο. Τα πετρώματα αυτά είναι λάβες (βασάλτης) που στερεοποιηθήκαν μέσα στο θαλάσσιο χώρο της Τηθύος πριν από 65 περίπου εκατομμύρια χρόνια από σήμερα. Τα ιδιαίτερα αυτά αλκαλικά πετρώματα φιλοξενούν αρκετά είδη της χλωρίδας της Κρήτης (όπως το αιθιόνημα (Aethionema saxatιle)).

Το φαινόμενο της εφηβικής βίας, Ποιες είναι οι αιτίες και ποιοι οι μηχανισμοί που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά?

 «16χρονος τραυμάτισε με κατσαβίδι 2 συνομήλικους του». «Έφηβος δολοφόνησε τον αδελφό του» «Ομάδες ανηλίκων πραγματοποίησαν ληστείες με θύματα». 


Όλα τα παραπάνω αποτελούν μερικούς από τους πρόσφατους ειδησεογραφικούς τίτλους στην επικαιρότητα της χώρας και δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι η ανακοίνωση ανάλογων περιστατικών στα ειδησεογραφικά πρακτορεία είναι όλο και πιο συχνή, εγείροντας μεγάλη ανησυχία για τα περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς μεταξύ παιδιών και εφήβων.


 Η ομάδα της Internus αποφάσισε να αναδείξει αυτό το περίπλοκο και ανησυχητικό ζήτημα, το οποίο εμφανίζεται κυρίως στις ηλικίες 14-18 ετών, διότι πρέπει να γίνει ξεκάθαρο και κατανοητό από γονείς, δασκάλους και άλλους ενήλικες. 


Τα παιδιά από την προσχολική ηλικία μπορούν να επιδείξουν βίαιη συμπεριφορά. Οι γονείς και άλλοι ενήλικες που είναι μάρτυρες αυτής της συμπεριφοράς μπορεί και πρέπει να ανησυχούν, ωστόσο, συχνά ελπίζουν ότι το μικρό παιδί θα «μεγαλώσει από αυτήν». Κάπου εδώ, θέλουμε να τονίσουμε ότι η βίαιη συμπεριφορά ενός παιδιού σε οποιαδήποτε ηλικία πρέπει πάντα να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη.



 Η βίαιη συμπεριφορά κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, μπορεί να εκδηλωθεί μέσα από: • έντονες εκρήξεις θυμού • σωματική επιθετικότητα • καυγάδες • απειλές • απόπειρες να πληγώσουν άλλους (συμπεριλαμβανομένων των σκέψεων ότι θέλουν να σκοτώσουν άλλους), • χρήση όπλων • σκληρότητα προς τα ζώα • πυρπόληση • σκόπιμη καταστροφή περιουσίας, • βανδαλισμούς, κοκ. 


Ουσιαστικά όλα τα παιδιά εκφράζουν επιθετική συμπεριφορά στη βρεφική και πρώιμη παιδική ηλικία, οπότε το πραγματικό ζήτημα δεν είναι «πώς γίνονται τα παιδιά/οι έφηβοι επιθετικά;». αλλά μάλλον «πως ορισμένα παιδιά συνεχίζουν να είναι επιθετικά φτάνοντας στο σημείο να γίνουν βίαιοι έφηβοι/ες;».


 Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι δύο κύριες διαδικασίες που ελέγχουν την αναπτυξιακή οδό για την επιθετικότητα στην παιδική ηλικία είναι οι ιδέες που μαθαίνει ένα παιδί για την επιθετικότητα («γνωστική δόμηση») και οι εμπειρίες που έχει ένα παιδί σε καταστάσεις όπου η επιθετική συμπεριφορά διαμορφώνεται και ενισχύεται. 


Έτσι παρατηρείται ότι μερικά παιδιά λαμβάνουν συνεπή μηνύματα σχετικά με τα οποία μειώνουν τη νομιμότητα της επιθετικότητας («μην χτυπάς»), ενώ άλλα λαμβάνουν μηνύματα που νομιμοποιούν την επιθετικότητα («χτύπα όταν σε χτυπάνε»). Ομοίως, μερικά παιδιά παρατηρούν τους γονείς, τα αδέρφια και τους συνομηλίκους να επιλύουν τη σύγκρουση μη επιθετικά, ενώ άλλα παρατηρούν κακοποίηση και τσακωμούς. 


Τα παιδιά που κινδυνεύουν περισσότερο να φέρουν ένα μοτίβο σοβαρής επιθετικότητας στην εφηβεία είναι εκείνα που έχουν αναπτύξει ένα χρόνιο πρότυπο εναντιωματικής συμπεριφοράς και παραβίασης των δικαιωμάτων των άλλων. 


Έρευνα σχετικά με τους μηχανισμούς δόμησης της «επικίνδυνης σκέψης» αποκαλύπτει ότι οι πιθανότητες να αναπτύξει ένα παιδί διαταραχή διαγωγής αντανακλούν την σύνδεση της κακοποίησης και της δυσκολίας επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών (υπερευαισθησία στις αρνητικές κοινωνικές πληροφορίες, αγνοία θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων, περιορισμένες ιδέες για εναλλακτικές λύσεις αντί της σωματικής επιθετικότητας, αίσθηση ότι η επιθετικότητα είναι μια επιτυχής κοινωνική τακτική). 


Φαίνεται επομένως πως τα δύο βασικά γρανάζια της εφηβικής παραβατικότητας είναι η περιορισμένη ενσυναίσθηση και η αυξημένη παρορμητικότητα, χαρακτηριστικά τα οποία δεν βοηθούν το άτομο να αντιληφθεί τις συνέπειες των πράξεων του (το άτομο δηλαδή δεν έχει καταφέρει να αναπτύξει «ενσυναισθητικό εγκέφαλο», να μπορεί δηλαδή να προβλέψει τις ανάγκες, το συναίσθημα του άλλου).


 Πέραν όμως αυτό αξίζει να ληφθεί υπόψη, ως βασικός παράγοντας κινδύνου, και το ζήτημα της «κοινωνικής τοξικότητας», βάσει του οποίου, τα παιδιά (και ιδιαίτερα τα παιδιά με δυσκολίες) θα συμπεριφέρονται τόσο άσχημα όσο διαμορφώνεται και το κοινωνικό περιβάλλον γύρω τους. Ο εξωραϊσμός της βίας στην τηλεόραση, στις ταινίες και στα βιντεοπαιχνίδια είναι μέρος αυτής της κοινωνικής τοξικότητας και επηρεάζει τα επιθετικά παιδιά περισσότερο από άλλα. 


Παράλληλα εκατοντάδες παιδιά διαβιούν σε οικογένειες όπου υπάρχει κακοποίηση, αλλά και παραμέληση. Ενώ στην ενίσχυση του φαινομένου συμβάλλει η μη ενεργός συμμετοχή των γονιών στην ανατροφή των ανήλικων παιδιών τους. Και σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι η εφηβική παραβατικότητα δεν είναι φαινόμενο μόνο των χαμηλών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων της χώρας. 


Αντιθέτως, πλέον παρατηρείται από τους εγκληματολόγους διαφοροποίηση του προφίλ που φέρει ένα παραβατικό παιδί ή ένας/μια παραβατικός/η έφηβος/η, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται αυξημένα περιστατικά «οργανωμένου» εγκλήματος στην εφηβική κοινότητα. Δεδομένου συνεπώς ότι η εφηβική παραβατικότητα και βία είναι ένα πολύπλευρο φαινόμενο είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζεται ολιστικά, τόσο σε επίπεδο οικογένειας, όσο και της κοινότητας και του σχολικού πλαισίου.


 Ως εκ τούτου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου, η αξιοποίηση των βιωματικών τρόπων μάθησης, οι οποίοι αναδεικνύουν την μοναδικότητα του ατόμου και στηρίζονται στην αξιοποίηση των δυνατών του σημείων. Ταυτόχρονα, η παρέμβαση είναι σημαντικό να στοχεύει και στην στην ενδυνάμωση των γονέων ώστε εκείνοι να αποκτήσουν τις δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν τόσο την αντιμετώπιση των σχετικών δυσκολιών όσο και στη διευκόλυνση της αλλαγής. 


Κλείνοντας αξίζει να θυμόμαστε ότι σχεδόν όλα τα άτομα που διαπράττουν μια πράξη βίας πιστεύουν ότι είναι δικαιολογημένη τουλάχιστον τη στιγμή που την διαπράττουν. Συχνά η βία δεν είναι απόρροια κάποιας διαταραχής, αλλά μιας απάντησης στο βίωμα. Πηγή: internus.gr 


Με εκτίμηση εκ μέρους του κέντρου «Internus» Εκπρόσωπος Τύπου Μάρκος Σμυρνάκης 6977008547

Το 5ο Φεστιβάλ Πιάνου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου


Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου συνεχίζεται στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024, στις 20:30, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Piano Extravaganza | 2, 3, 4 πιάνα και 21 πιανίστες!


Ένα μουσικό ταξίδι στην εναρκτήρια εκδήλωση του 5ου Φεστιβάλ Πιάνου, όπου ο μαγευτικός ήχος πολλαπλών πιάνων σμίγει σε μία συμφωνική γιορτή! 21 πιανίστες από την Κρήτη και όχι μόνο παρουσιάζουν έργα για 2, 3 και 4 πιάνα.



Αυτή η συναυλία σηματοδοτεί για πρώτη φορά μια τόσο εντυπωσιακή επίδειξη του «βασιλιά των οργάνων» στην πόλη μας, κάνοντάς την πραγματικά ιστορική. Από αξεπέραστα κλασικά έργα έως και σύγχρονα αριστουργήματα, η εκδήλωση αυτή με το ποικίλο ρεπερτόριο θα καταπλήξει τόσο τους έμπειρους γνώστες όσο και τους νέους.


Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024, στις 10:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Ανοιχτό Σεμινάριο με τον Πέτρο Μόσχο

Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δράσεων προσφέρει, σεμινάριο πιάνου με τον διακεκριμένο πιανίστα και παιδαγωγό Πέτρο Μόσχο το Σάββατο, 10 Φεβρουάριου, 10:00 - 16:00 στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, Αίθουσα "Α. & Μ. Καλοκαιρινού".


Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε σπουδαστές Ανωτέρας, Πτυχιούχους και Διπλωματούχους.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στους ενδιαφερόμενους που θα στείλουν αίτηση συμμετοχής στο email του Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου : heraklionpianofestival@gmail.com .

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες και να κατεβάσουν την αίτηση συμμετοχής στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ: www.heraklionpianofestival.com


To Σεμινάριο θα είναι ανοιχτό με ελεύθερη είσοδο για όλους όσους θέλουν να παρακολουθήσουν ως ακροατές.

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024, στις 21:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Οι Πλανήτες του Gustav Holst για 4 πιάνα, 8 πιανίστες!


Το εμβληματικό έργο ‘Οι Πλανήτες’ του Βρετανού συνθέτη Gustav Holst, παρουσιάζεται σε μία πρωτότυπη και συνάμα συναρπαστική διασκευή του Nεοζηλανδού συνθέτη Paul Sarcich για 4 πιάνα και 8 πιανίστες. O κάθε πλανήτης χαρακτηρίζεται από το δικό του μουσικό ύφος και τη θεματική αναπαράσταση των αστρολογικών χαρακτηριστικών που συνδέονται με τον αντίστοιχο πλανήτη. Η συνεργασία των 8 πιανιστών δημιουργεί ένα καλειδοσκόπιο ήχων και χρωμάτων κάτω από ένα πρίσμα νέο και ταυτόχρονα σαγηνευτικό.


Τη συναυλία θα προλογίσει ο Paul Sarcich, ο οποίος θα μιλήσει για το σημαντικό αυτό έργο αλλά και για τη συγκεκριμένη διασκευή για 4 πιάνα.

Συνδιοργάνωση: ΠΣΚΗ - ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε. και Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου.

Με την στήριξη του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων και του Μουσικού Συλλόγου «Απόλλων».


Χορηγοί 5ου Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου: Hotel Olympic | Σούπερ Μάρκετ Χαλκιαδάκης | Πλαστικά Κρήτης Α.Ε.

Διαβάστε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.


Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου

Ένα πολιτιστικό αγαθό, που η μελέτη , ο στρατηγικός και ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός του εκπονήθηκαν έως το 2015 με υποδειγματική συνεργασία των ιδρυτικών μελών του, Ιωάννας Γιάνναρη, Δημήτρη Καρύδη, Πέτρου Μόσχου.

Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο ΠΣΚΗ τον Φεβρουάριο του 2016, όπου και συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια για τις συναυλίες εντός πόλης. Η ένθερμη ανταπόκριση από το κοινό της Κρήτης, μας δέσμευσε να φροντίζουμε για την συνέχεια του.


Όλοι μαζί, καταθέτοντάς τις γνώσεις και τις δυνάμεις που ο καθένας μας διαθέτει από το δικό του γνωστικό πεδίο, δημιουργούμε, μοιραζόμαστε και χαιρόμαστε την μεγάλη γιορτή του Βασιλιά των οργάνων στους όμορφους και άρτια εξοπλισμένους χώρους του Π.Σ.Κ.Η. σε εξαιρετική συνεργασία με το προσωπικό και τον Καλλιτεχνικό του διευθυντή κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Πάρε και εσύ μέρος στον “3ο Πανελλήνιο διαγωνισμός συγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής.”

  Η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος έπειτα από την άκρως επιτυχημένη διεξαγωγή του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής, ως γνωστόν, καθιέρωσε τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής ως ετήσια  πανελλήνια πολιτιστική εκδήλωση εξ ου και προκηρύσσει τον τρίτο (3ο) προσκαλώντας τους θιασώτες του ιδιαίτερου αυτού θεατρικού είδους, από όλη την Επικράτεια αλλά και το εξωτερικό, να προσέλθουν και να παρουσιάσουν το έργο τους στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής.


Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με τη συμβολή του θεάτρου Παραμυθίας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Περιφέρειας Αττικής, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των Δήμων Αγρινίου, Ακτίου Βόνιτσας, Αλεξανδρούπολης, Αμφίκλειας - Ελάτειας, Αμφιλοχίας, Ανατολικής Σάμου, Αργοστολίου, Άργους, Άρτας, Βέροιας, Βισαλτίας, Βόλου, Διρφύων-Μεσσαπίων, Δράμας, Δωδώνης, Έδεσσας, Εορδαίας, Ηρακλείου, Ηρακλείου Αττικής, Θέρμης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Κοζάνης, Κομοτηνής, Κορδελιού-Ευόσμου, Κορίνθου, Κύμης - Αλιβερίου, Λάρισας, Λεβαδειάς, Λήμνου, Λοκρών, Δυτικής Μάνης, Μαραθώνος, Μεσολογγίου, Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Νάουσας, Νοτίου Πηλίου, Ορχομενού, Πάρου, Πάτρας, Πύργου, Ραφήνας-Πικερμίου, Σερρών, Σκύδρας, Σπάρτης, Τεμπών, Τήνου, Τρικάλων, Τρίπολης, Παλαιού Φαλήρου, Φλώρινας, Χαϊδαρίου, Χαλκίδας, Χανίων, Χερσονήσου, Χίου και την υποστήριξη των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βεροίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Κοζάνης, Κομοτηνής, Λάρισας, Πατρών, Σερρών, Τρικάλων, του ΔΙΚΑΔΙΜΕ, Θεσσαλικού Θεάτρου, Δημοτικού Θεάτρου Μαραθώνα, ΠΟΑΚΕ κ.ά.


Σκοπός της διοργάνωσης, είναι η παροχή, στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, μιας καλλιτεχνικής διεξόδου στους δημιουργούς και η ανάδειξη αυτών μέσω του έργου τους. Χάρις  στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής, παρέχεται η ευκαιρία αλλά και το κίνητρο σε συγγραφείς και ερμηνευτές από κάθε γωνιά της Ελλάδος, να παρουσιάσουν τις προσωπικές τους δημιουργικές ανησυχίες υπό μορφή θεατρικών μονολόγων, διάρκειας (έως) 15' (σκηνικής παρουσίας) ενώπιον κριτικών επιτροπών. Τον μονόλογο μπορεί να ερμηνεύσει είτε ο συγγραφέας είτε ηθοποιός. 


Όποιος, όμως, ερμηνεύσει ενώπιον της προκριματικής επιτροπής είναι υποχρεωτικό να ερμηνεύσει και ενώπιον της κριτικής επιτροπής του ημιτελικού και του τελικού. Επιτρέπονται χρηστικά αντικείμενα κατά την παράσταση του μονολόγου. Ούτε σκηνικά, ούτε χρήση μουσικής.



Από την 1η Νοεμβρίου 2023 μέχρι και την 27η Μαρτίου 2024 και ώρα 23.59, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να μετάσχουν στην προκριματική φάση, καλούνται να υποβάλλουν συμμετοχή, όπου θα αναφέρουν και τον τόπο διαμονής τους, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1: Να πραγματοποιηθεί η κατοχύρωση σεναρίου στην ΕΣΕ [τύπος έργου: ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ-ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ], στη διεύθυνση: https://senariografoi.gr/gr/screenplays/screenplays-registration/



Βήμα 2: Με τον κωδικό κατοχύρωσης να δηλώσετε συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό (3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός συγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής): https://senariografoi.gr/gr/screenplays/contests



Στην ειδική περίπτωση που η πληρωμή της κατοχύρωσης (20 + 24% Φ.Π.Α. 4,80 = 24,80 ευρώ τελικό πληρωτέο ποσό) στο site www.senariografoi.gr δεν δύναται να γίνει με οιαδήποτε χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, μπορεί να γίνει με κατάθεση στην τράπεζα Πειραιώς αριθ. λογ. IBAN GR5701718390006839133385616 (όλα τα έξοδα και οι τραπεζικές προμήθειες βαραίνουν τον εντολέα).
Σχετικά με αυτή τη διαδικασία παρακαλούμε επικοινωνήστε στη διεύθυνση info@senariografoi.gr.


Οι προκριματικοί θα λάβουν χώρα, πέραν της Αθήνας, στην Πάτρα, την Τρίπολη, τα Ιωάννινα, τη Λιβαδειά, την Καλαμάτα, τη Δράμα, τη Λάρισα, την Χαλκίδα, το Βαθύ Σάμου, τα Χανιά, τη Θεσσαλονίκη, την Έδεσσα, τον Πύργο, τη Φλώρινα, την Κόρινθο, την Αλεξανδρούπολη, τη Νάουσα, τη Βέροια, την Κοζάνη, τις Σέρρες, τα Τρίκαλα και όποια άλλη πόλη, κατά προτίμηση πρωτεύουσα νομού, προσφερθεί ως τόπος διεξαγωγής της προκριματικής φάσης, όπου θα προσέλθουν όλοι οι διαγωνιζόμενοι του νομού. Οι Κύπριοι υποψήφιοι ας επικοινωνήσουν με την Αντιπρόεδρο της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου, Βασιλική Πελεγκάρη, στο 0035796509804. Οι διακριθέντες σε κάθε τοπική προκριματική φάση 18-19-20-21 Απριλίου 2024 θα προκριθούν εις τον ημιτελικό που θα διεξαχθεί στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα στις (16) 17-18-19 Μαΐου 2024.



Η επιτροπή του ημιτελικού θα επιλέξει 6 τουλάχιστον μονολόγους (έως 8 σε περίπτωση ισοψηφίας) οι οποίοι θα λάβουν μέρος στην τελική φάση που θα πραγματοποιηθεί ενώπιον διαφορετικής επιτροπής, αλλά και κοινού, στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα την Κυριακή 9 Ιουνίου 2024 και ώρα 11.00.


Οι τρεις πρώτοι νικητές θα λάβουν μετάλλιο. Ο πρώτος θα λάβει συμβολικό έπαθλο 500 ευρώ, ο δεύτερος 300 ευρώ και ο τρίτος 200 ευρώ. Μετάλλιο θα λάβουν επίσης η καλλίτερη ερμηνεία και το καλλίτερο κείμενο. Και έπαθλο από 250 ευρώ. Οι βραβευμένοι μονόλογοι δικαιούνται να παρουσιασθούν επί σκηνής κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θεατρικού έργου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, σε επόμενο έτος (εάν και εφ' όσον διεξαχθεί).



Θα απονεμηθούν και τρεις έπαινοι στον 4ο, 5ο και 6ο.

Προκειμένου να μην ευνοηθούν οι μεγάλοι δήμοι (νομοί) έναντι των μικρών θα εφαρμοσθεί το κάτωθι μέτρο:

Έως είκοσι (20) συμμετέχοντες θα διακρίνονται δύο (2) ή τρεις, στην περίπτωση ισοψηφίας (στην περίπτωση τριών ισοψηφούντων θα λαμβάνει χώρα κλήρωση και θα προκρίνονται οι δύο).

Από είκοσι 20 έως πενήντα (50) θα διακρίνονται τέσσερις (4).

Στους εκατό (100) θα διακρίνονται έξι (6).

Άνω των εκατό (100) και ανά εκατο (100) θα διακρίνεται 1 δηλαδή σε διακόσιους διαγωνιζόμενους θα προκριθούν στον ημιτελικό οκτώ (8).


Για τυχόν απορίες ή διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο info@senariografoi.gr ή στο τηλέφωνο 6932089819. 
Περισσότερες πληροφορίες και οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό παρέχονται μέσα από την ιστοσελίδα της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος

Μέλη της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος δεν επιτρέπεται να μετάσχουν

  Δείτε τα trailer της διοργάνωσης:

https://www.youtube.com/watch?v=p18NcSs67tY

 

https://www.youtube.com/watch?v=p18NcSs67tY

 

https://www.youtube.com/watch?v=NBXXx55aoIU