Γκρεμοί του Αμαρίου
Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024
Στους Γκρεμούς Του Αμαρίου Με Την Αμόλυντη Ομορφιά Της Φύσης
Το φαινόμενο της εφηβικής βίας, Ποιες είναι οι αιτίες και ποιοι οι μηχανισμοί που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά?
«16χρονος τραυμάτισε με κατσαβίδι 2 συνομήλικους του». «Έφηβος δολοφόνησε τον αδελφό του» «Ομάδες ανηλίκων πραγματοποίησαν ληστείες με θύματα».
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μερικούς από τους πρόσφατους ειδησεογραφικούς τίτλους στην επικαιρότητα της χώρας και δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι η ανακοίνωση ανάλογων περιστατικών στα ειδησεογραφικά πρακτορεία είναι όλο και πιο συχνή, εγείροντας μεγάλη ανησυχία για τα περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς μεταξύ παιδιών και εφήβων.
Η ομάδα της Internus αποφάσισε να αναδείξει αυτό το περίπλοκο και ανησυχητικό ζήτημα, το οποίο εμφανίζεται κυρίως στις ηλικίες 14-18 ετών, διότι πρέπει να γίνει ξεκάθαρο και κατανοητό από γονείς, δασκάλους και άλλους ενήλικες.
Τα παιδιά από την προσχολική ηλικία μπορούν να επιδείξουν βίαιη συμπεριφορά. Οι γονείς και άλλοι ενήλικες που είναι μάρτυρες αυτής της συμπεριφοράς μπορεί και πρέπει να ανησυχούν, ωστόσο, συχνά ελπίζουν ότι το μικρό παιδί θα «μεγαλώσει από αυτήν». Κάπου εδώ, θέλουμε να τονίσουμε ότι η βίαιη συμπεριφορά ενός παιδιού σε οποιαδήποτε ηλικία πρέπει πάντα να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη.
Η βίαιη συμπεριφορά κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, μπορεί να εκδηλωθεί μέσα από: • έντονες εκρήξεις θυμού • σωματική επιθετικότητα • καυγάδες • απειλές • απόπειρες να πληγώσουν άλλους (συμπεριλαμβανομένων των σκέψεων ότι θέλουν να σκοτώσουν άλλους), • χρήση όπλων • σκληρότητα προς τα ζώα • πυρπόληση • σκόπιμη καταστροφή περιουσίας, • βανδαλισμούς, κοκ.
Ουσιαστικά όλα τα παιδιά εκφράζουν επιθετική συμπεριφορά στη βρεφική και πρώιμη παιδική ηλικία, οπότε το πραγματικό ζήτημα δεν είναι «πώς γίνονται τα παιδιά/οι έφηβοι επιθετικά;». αλλά μάλλον «πως ορισμένα παιδιά συνεχίζουν να είναι επιθετικά φτάνοντας στο σημείο να γίνουν βίαιοι έφηβοι/ες;».
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι δύο κύριες διαδικασίες που ελέγχουν την αναπτυξιακή οδό για την επιθετικότητα στην παιδική ηλικία είναι οι ιδέες που μαθαίνει ένα παιδί για την επιθετικότητα («γνωστική δόμηση») και οι εμπειρίες που έχει ένα παιδί σε καταστάσεις όπου η επιθετική συμπεριφορά διαμορφώνεται και ενισχύεται.
Έτσι παρατηρείται ότι μερικά παιδιά λαμβάνουν συνεπή μηνύματα σχετικά με τα οποία μειώνουν τη νομιμότητα της επιθετικότητας («μην χτυπάς»), ενώ άλλα λαμβάνουν μηνύματα που νομιμοποιούν την επιθετικότητα («χτύπα όταν σε χτυπάνε»). Ομοίως, μερικά παιδιά παρατηρούν τους γονείς, τα αδέρφια και τους συνομηλίκους να επιλύουν τη σύγκρουση μη επιθετικά, ενώ άλλα παρατηρούν κακοποίηση και τσακωμούς.
Τα παιδιά που κινδυνεύουν περισσότερο να φέρουν ένα μοτίβο σοβαρής επιθετικότητας στην εφηβεία είναι εκείνα που έχουν αναπτύξει ένα χρόνιο πρότυπο εναντιωματικής συμπεριφοράς και παραβίασης των δικαιωμάτων των άλλων.
Έρευνα σχετικά με τους μηχανισμούς δόμησης της «επικίνδυνης σκέψης» αποκαλύπτει ότι οι πιθανότητες να αναπτύξει ένα παιδί διαταραχή διαγωγής αντανακλούν την σύνδεση της κακοποίησης και της δυσκολίας επεξεργασίας κοινωνικών πληροφοριών (υπερευαισθησία στις αρνητικές κοινωνικές πληροφορίες, αγνοία θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων, περιορισμένες ιδέες για εναλλακτικές λύσεις αντί της σωματικής επιθετικότητας, αίσθηση ότι η επιθετικότητα είναι μια επιτυχής κοινωνική τακτική).
Φαίνεται επομένως πως τα δύο βασικά γρανάζια της εφηβικής παραβατικότητας είναι η περιορισμένη ενσυναίσθηση και η αυξημένη παρορμητικότητα, χαρακτηριστικά τα οποία δεν βοηθούν το άτομο να αντιληφθεί τις συνέπειες των πράξεων του (το άτομο δηλαδή δεν έχει καταφέρει να αναπτύξει «ενσυναισθητικό εγκέφαλο», να μπορεί δηλαδή να προβλέψει τις ανάγκες, το συναίσθημα του άλλου).
Πέραν όμως αυτό αξίζει να ληφθεί υπόψη, ως βασικός παράγοντας κινδύνου, και το ζήτημα της «κοινωνικής τοξικότητας», βάσει του οποίου, τα παιδιά (και ιδιαίτερα τα παιδιά με δυσκολίες) θα συμπεριφέρονται τόσο άσχημα όσο διαμορφώνεται και το κοινωνικό περιβάλλον γύρω τους. Ο εξωραϊσμός της βίας στην τηλεόραση, στις ταινίες και στα βιντεοπαιχνίδια είναι μέρος αυτής της κοινωνικής τοξικότητας και επηρεάζει τα επιθετικά παιδιά περισσότερο από άλλα.
Παράλληλα εκατοντάδες παιδιά διαβιούν σε οικογένειες όπου υπάρχει κακοποίηση, αλλά και παραμέληση. Ενώ στην ενίσχυση του φαινομένου συμβάλλει η μη ενεργός συμμετοχή των γονιών στην ανατροφή των ανήλικων παιδιών τους. Και σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι η εφηβική παραβατικότητα δεν είναι φαινόμενο μόνο των χαμηλών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων της χώρας.
Αντιθέτως, πλέον παρατηρείται από τους εγκληματολόγους διαφοροποίηση του προφίλ που φέρει ένα παραβατικό παιδί ή ένας/μια παραβατικός/η έφηβος/η, ενώ ταυτόχρονα καταγράφονται αυξημένα περιστατικά «οργανωμένου» εγκλήματος στην εφηβική κοινότητα. Δεδομένου συνεπώς ότι η εφηβική παραβατικότητα και βία είναι ένα πολύπλευρο φαινόμενο είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζεται ολιστικά, τόσο σε επίπεδο οικογένειας, όσο και της κοινότητας και του σχολικού πλαισίου.
Ως εκ τούτου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου, η αξιοποίηση των βιωματικών τρόπων μάθησης, οι οποίοι αναδεικνύουν την μοναδικότητα του ατόμου και στηρίζονται στην αξιοποίηση των δυνατών του σημείων. Ταυτόχρονα, η παρέμβαση είναι σημαντικό να στοχεύει και στην στην ενδυνάμωση των γονέων ώστε εκείνοι να αποκτήσουν τις δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν τόσο την αντιμετώπιση των σχετικών δυσκολιών όσο και στη διευκόλυνση της αλλαγής.
Κλείνοντας αξίζει να θυμόμαστε ότι σχεδόν όλα τα άτομα που διαπράττουν μια πράξη βίας πιστεύουν ότι είναι δικαιολογημένη τουλάχιστον τη στιγμή που την διαπράττουν. Συχνά η βία δεν είναι απόρροια κάποιας διαταραχής, αλλά μιας απάντησης στο βίωμα. Πηγή: internus.gr
Με εκτίμηση εκ μέρους του κέντρου «Internus» Εκπρόσωπος Τύπου Μάρκος Σμυρνάκης 6977008547
Το 5ο Φεστιβάλ Πιάνου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου συνεχίζεται στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Αναλυτικά το πρόγραμμα:
Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024, στις 20:30, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Piano Extravaganza | 2, 3, 4 πιάνα και 21 πιανίστες!
Ένα μουσικό ταξίδι στην εναρκτήρια εκδήλωση του 5ου Φεστιβάλ Πιάνου, όπου ο μαγευτικός ήχος πολλαπλών πιάνων σμίγει σε μία συμφωνική γιορτή! 21 πιανίστες από την Κρήτη και όχι μόνο παρουσιάζουν έργα για 2, 3 και 4 πιάνα.
Αυτή η συναυλία σηματοδοτεί για πρώτη φορά μια τόσο εντυπωσιακή επίδειξη του «βασιλιά των οργάνων» στην πόλη μας, κάνοντάς την πραγματικά ιστορική. Από αξεπέραστα κλασικά έργα έως και σύγχρονα αριστουργήματα, η εκδήλωση αυτή με το ποικίλο ρεπερτόριο θα καταπλήξει τόσο τους έμπειρους γνώστες όσο και τους νέους.
Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024, στις 10:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Ανοιχτό Σεμινάριο με τον Πέτρο Μόσχο
Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δράσεων προσφέρει, σεμινάριο πιάνου με τον διακεκριμένο πιανίστα και παιδαγωγό Πέτρο Μόσχο το Σάββατο, 10 Φεβρουάριου, 10:00 - 16:00 στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, Αίθουσα "Α. & Μ. Καλοκαιρινού".
Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε σπουδαστές Ανωτέρας, Πτυχιούχους και Διπλωματούχους.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στους ενδιαφερόμενους που θα στείλουν αίτηση συμμετοχής στο email του Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου : heraklionpianofestival@gmail.com .
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες και να κατεβάσουν την αίτηση συμμετοχής στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ: www.heraklionpianofestival.com
To Σεμινάριο θα είναι ανοιχτό με ελεύθερη είσοδο για όλους όσους θέλουν να παρακολουθήσουν ως ακροατές.
Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024, στις 21:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»: Οι Πλανήτες του Gustav Holst για 4 πιάνα, 8 πιανίστες!
Το εμβληματικό έργο ‘Οι Πλανήτες’ του Βρετανού συνθέτη Gustav Holst, παρουσιάζεται σε μία πρωτότυπη και συνάμα συναρπαστική διασκευή του Nεοζηλανδού συνθέτη Paul Sarcich για 4 πιάνα και 8 πιανίστες. O κάθε πλανήτης χαρακτηρίζεται από το δικό του μουσικό ύφος και τη θεματική αναπαράσταση των αστρολογικών χαρακτηριστικών που συνδέονται με τον αντίστοιχο πλανήτη. Η συνεργασία των 8 πιανιστών δημιουργεί ένα καλειδοσκόπιο ήχων και χρωμάτων κάτω από ένα πρίσμα νέο και ταυτόχρονα σαγηνευτικό.
Τη συναυλία θα προλογίσει ο Paul Sarcich, ο οποίος θα μιλήσει για το σημαντικό αυτό έργο αλλά και για τη συγκεκριμένη διασκευή για 4 πιάνα.
Συνδιοργάνωση: ΠΣΚΗ - ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε. και Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου.
Με την στήριξη του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων και του Μουσικού Συλλόγου «Απόλλων».
Χορηγοί 5ου Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου: Hotel Olympic | Σούπερ Μάρκετ Χαλκιαδάκης | Πλαστικά Κρήτης Α.Ε.
Διαβάστε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.
Το Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου
Ένα πολιτιστικό αγαθό, που η μελέτη , ο στρατηγικός και ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός του εκπονήθηκαν έως το 2015 με υποδειγματική συνεργασία των ιδρυτικών μελών του, Ιωάννας Γιάνναρη, Δημήτρη Καρύδη, Πέτρου Μόσχου.
Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο ΠΣΚΗ τον Φεβρουάριο του 2016, όπου και συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια για τις συναυλίες εντός πόλης. Η ένθερμη ανταπόκριση από το κοινό της Κρήτης, μας δέσμευσε να φροντίζουμε για την συνέχεια του.
Όλοι μαζί, καταθέτοντάς τις γνώσεις και τις δυνάμεις που ο καθένας μας διαθέτει από το δικό του γνωστικό πεδίο, δημιουργούμε, μοιραζόμαστε και χαιρόμαστε την μεγάλη γιορτή του Βασιλιά των οργάνων στους όμορφους και άρτια εξοπλισμένους χώρους του Π.Σ.Κ.Η. σε εξαιρετική συνεργασία με το προσωπικό και τον Καλλιτεχνικό του διευθυντή κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη.
Πάρε και εσύ μέρος στον “3ο Πανελλήνιο διαγωνισμός συγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής.”
Η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος έπειτα από την άκρως επιτυχημένη διεξαγωγή του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής, ως γνωστόν, καθιέρωσε τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής ως ετήσια πανελλήνια πολιτιστική εκδήλωση εξ ου και προκηρύσσει τον τρίτο (3ο) προσκαλώντας τους θιασώτες του ιδιαίτερου αυτού θεατρικού είδους, από όλη την Επικράτεια αλλά και το εξωτερικό, να προσέλθουν και να παρουσιάσουν το έργο τους στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής.
Σκοπός της διοργάνωσης, είναι η παροχή, στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, μιας καλλιτεχνικής διεξόδου στους δημιουργούς και η ανάδειξη αυτών μέσω του έργου τους. Χάρις στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής, παρέχεται η ευκαιρία αλλά και το κίνητρο σε συγγραφείς και ερμηνευτές από κάθε γωνιά της Ελλάδος, να παρουσιάσουν τις προσωπικές τους δημιουργικές ανησυχίες υπό μορφή θεατρικών μονολόγων, διάρκειας (έως) 15' (σκηνικής παρουσίας) ενώπιον κριτικών επιτροπών. Τον μονόλογο μπορεί να ερμηνεύσει είτε ο συγγραφέας είτε ηθοποιός.
Όποιος, όμως, ερμηνεύσει ενώπιον της προκριματικής επιτροπής είναι υποχρεωτικό να ερμηνεύσει και ενώπιον της κριτικής επιτροπής του ημιτελικού και του τελικού. Επιτρέπονται χρηστικά αντικείμενα κατά την παράσταση του μονολόγου. Ούτε σκηνικά, ούτε χρήση μουσικής.
Από την 1η Νοεμβρίου 2023 μέχρι και την 27η Μαρτίου 2024 και ώρα 23.59, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να μετάσχουν στην προκριματική φάση, καλούνται να υποβάλλουν συμμετοχή, όπου θα αναφέρουν και τον τόπο διαμονής τους, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
Βήμα 1: Να πραγματοποιηθεί η κατοχύρωση σεναρίου στην ΕΣΕ [τύπος έργου: ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ-ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ], στη διεύθυνση: https://senariografoi.gr/gr/screenplays/screenplays-registration/
Βήμα 2: Με τον κωδικό κατοχύρωσης να δηλώσετε συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό (3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός συγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής): https://senariografoi.gr/gr/screenplays/contests
Οι προκριματικοί θα λάβουν χώρα, πέραν της Αθήνας, στην Πάτρα, την Τρίπολη, τα Ιωάννινα, τη Λιβαδειά, την Καλαμάτα, τη Δράμα, τη Λάρισα, την Χαλκίδα, το Βαθύ Σάμου, τα Χανιά, τη Θεσσαλονίκη, την Έδεσσα, τον Πύργο, τη Φλώρινα, την Κόρινθο, την Αλεξανδρούπολη, τη Νάουσα, τη Βέροια, την Κοζάνη, τις Σέρρες, τα Τρίκαλα και όποια άλλη πόλη, κατά προτίμηση πρωτεύουσα νομού, προσφερθεί ως τόπος διεξαγωγής της προκριματικής φάσης, όπου θα προσέλθουν όλοι οι διαγωνιζόμενοι του νομού. Οι Κύπριοι υποψήφιοι ας επικοινωνήσουν με την Αντιπρόεδρο της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου, Βασιλική Πελεγκάρη, στο 0035796509804. Οι διακριθέντες σε κάθε τοπική προκριματική φάση 18-19-20-21 Απριλίου 2024 θα προκριθούν εις τον ημιτελικό που θα διεξαχθεί στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα στις (16) 17-18-19 Μαΐου 2024.
Η επιτροπή του ημιτελικού θα επιλέξει 6 τουλάχιστον μονολόγους (έως 8 σε περίπτωση ισοψηφίας) οι οποίοι θα λάβουν μέρος στην τελική φάση που θα πραγματοποιηθεί ενώπιον διαφορετικής επιτροπής, αλλά και κοινού, στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα την Κυριακή 9 Ιουνίου 2024 και ώρα 11.00.
Οι τρεις πρώτοι νικητές θα λάβουν μετάλλιο. Ο πρώτος θα λάβει συμβολικό έπαθλο 500 ευρώ, ο δεύτερος 300 ευρώ και ο τρίτος 200 ευρώ. Μετάλλιο θα λάβουν επίσης η καλλίτερη ερμηνεία και το καλλίτερο κείμενο. Και έπαθλο από 250 ευρώ. Οι βραβευμένοι μονόλογοι δικαιούνται να παρουσιασθούν επί σκηνής κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θεατρικού έργου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, σε επόμενο έτος (εάν και εφ' όσον διεξαχθεί).
Θα απονεμηθούν και τρεις έπαινοι στον 4ο, 5ο και 6ο.
Προκειμένου να μην ευνοηθούν οι μεγάλοι δήμοι (νομοί) έναντι των μικρών θα εφαρμοσθεί το κάτωθι μέτρο:
Έως είκοσι (20) συμμετέχοντες θα διακρίνονται δύο (2) ή τρεις, στην περίπτωση ισοψηφίας (στην περίπτωση τριών ισοψηφούντων θα λαμβάνει χώρα κλήρωση και θα προκρίνονται οι δύο).
Από είκοσι 20 έως πενήντα (50) θα διακρίνονται τέσσερις (4).
Στους εκατό (100) θα διακρίνονται έξι (6).
Άνω των εκατό (100) και ανά εκατο (100) θα διακρίνεται 1 δηλαδή σε διακόσιους διαγωνιζόμενους θα προκριθούν στον ημιτελικό οκτώ (8).
Μέλη της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος δεν επιτρέπεται να μετάσχουν
Δείτε τα trailer της διοργάνωσης:
https://www.youtube.com/watch?v=p18NcSs67tY
https://www.youtube.com/watch?v=p18NcSs67tY







