Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Το Χωριό Καρανού Του Δήμου Πλατανιά

 %25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597+%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3+%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599+%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591.JPG9


Τα Καράνου είναι ορεινός οικισμός με πλούσια βλάστηση, και ενδιαφέρον οικιστικό περιβάλλον. Οι δραστηριότητες των κατοίκων αποτελούν σημαντική προσπάθεια για τη συγκράτηση του πληθυσμού στον ορεινό χώρο. 

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91

Το φυσικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από τα δύο παράλληλα φαράγγια που καταλήγουν στο Μαυροπηλιώτη ποταμό. Το ένα είναι το φαράγγι των Μποριανών που ξεκινάει από τον οικισμό Μποριανά και καταλήγει στον Μαυροπηλιώτη ποταμό μετά από 1800 μέτρα. Κατά μήκος υπάρχουν ένας γκρεμισμένος νερόμυλος, σπηλιές, οι είσοδοι των παλιών λατομείων από την απόπειρα εξόρυξης σιδήρου, (γνωστά στην περιοχή ως λατομεία Αβέρωφ), η αναπαράσταση καμινιού όπου παλιότερα παρήγαγαν κάρβουνα, και στοές από πλούσια βλάστηση.

Κατά μήκος της διαδρομής του φαραγγιού του Κυδωνιού συναντούμε σπηλιές, τρεις μικρούς καταρράκτες, την εκκλησία του Αγ.Δημητρίου, η και την εκκλησία της Παναγίας της Μουσούρενας. Το μήκος του φαραγγιού είναι 2.000 μέτρα και διασχίζεται από έναν ποταμό περιοδικής ροής, ο οποίος έχει νερό από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Ιούνιο. Περίπου 100 μέτρα πριν την εκβολή στον Μαυροπηλιώτη ποταμό υπάρχει σύνδεση με μονοπάτι που οδηγεί στον οικισμό Σκορδαλού. 

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(1)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(2)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(3)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(4)

Στα Καράνου δραστηριοποιείται ο Συνεταιρισμός Γυναικών Καράνου «Η Αγρότισσα», που ασχολείται με την παρασκευή και συσκευασία παραδοσιακών προϊόντων (φαγητών, γλυκών, αρωματικών φυτών), τα οποία πωλούνται είτε στον τόπο παραγωγής, είτε σε εκθέσεις παραδοσιακών προϊόντων.

Κάθε καλοκαίρι διοργανώνεται η γιορτή κερασιού με την συμμετοχή του τοπικού πληθυσμού. Η προσέλευση του πληθυσμού από τον ευρύτερο χώρο έχει στηρίξει με επιτυχία την προσπάθεια διατήρησης των παραδόσεων.

Αρχαιολογικοί – Ιστορικοί – Θρησκευτικοί Χώροι στα Καράνου.

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(5)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(8)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(9)

Εκκλησία της Παναγίας 9ου αιώνα
Είναι μία μικρή Εκκλησία που έχει τρείς τοιχογραφίες στο εσωτερικό της. Μπαίνοντας δεξιά απεικονίζεται ο Άγιος Γεώργιος πάνω σε άλογο. Στον απέναντι τοίχο υπάρχει ένα κείμενο σε βυζαντινή γραφή. Στο ιερό της εκκλησίας απεικονίζεται η Παναγία. Λέγεται ότι υπήρχαν τοιχογραφίες σε όλο τον εσωτερικό χώρο, αλλά ασβεστώθηκαν από τους κατοίκους, για να αποφευχθεί η ασέλγεια των Τούρκων πάνω στις εικόνες.

Εκκλησία Αγ. Δημητρίου 12ου αιώνα
Έχει πολλές τοιχογραφίες στο εσωτερικό της που όμως χρειάζονται συντήρηση.

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(10)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(11)

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91.JPG9.jpg7

Το χωριό κατοικείται από πολύ παλιά σύμφωνα με τις επίσημες Βενετσιάνικες απογραφές των Fr. Barozzi, Καστροφύλακα, Βασιλικάτα. Τα Καράνου, ο Ακαράνου αναφέρεται ήδη το 1388 σαν φέουδο του Danielis, έπειτα το 1583 με 178 κατοίκους με 31 αγγαρείες.
Οι Καρές, το 1583 έχει 39 κατοίκους και 11 αγγαρείες. Αναφέρεται επίσης από τον ιστοριογράφο νοτάριο Τριβάν.
Στο χρονικό του Τριβάν λέει οτι περισσότερες οικογένειες της Ρίζας προερχόταν από διακλαδώσεις των Μουσούρων και αναφέρειότι μετά τη σύντριβη της επανάστασης και την εξόντωση Καντανολέοντος, όλα τα χωριά έστειλαν το 1527 αντιπρόσωπο των οικογενειών στο φοβερό Ενετό τύραννο Καβάλλη να ζητήσει έλεος σταματήσει η πρωτάκουστη τρομοκρατία. 
Τότε τα Ακαράνου έστειλαν τους εξής ένδεκα αντιπρόσωπους:

%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(6)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ - www.facebook.com/pages/ΚΑΡΑΝΟΥ-ΚΥΔΩΝΙΑΣ-ΧΑΝΙΑ-ΚΡΗΤΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Ομιλία: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις Επιστήμες Υγείας» Πνευματικό Κέντρο Χανίων

  Ομιλία: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις Επιστήμες Υγείας»

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024, ώρα 20.00, Πνευματικό Κέντρο Χανίων


Ο Ιατρικός Σύλλογος Χανίων σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων ζωής του Ιατρικού Συλλόγου Χανίων, διοργανώνουν ομιλία του Επιστήμονα Πληροφορικής, κ. Μιχάλη Μπλέτσα με τίτλο, «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις Επιστήμες Υγείας»τη Δευτέρα 1 Απριλίου 2024, ώρα 20.00, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Είσοδος ελεύθερη


Ομιλία: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στις Επιστήμες Υγείας» Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Παύλος Χριστόπουλος - Η Ινδία και οι γεωπολιτικές ισορροπίες σε μία εποχή αλλαγών

 Η Ινδία και οι γεωπολιτικές ισορροπίες σε μία εποχή αλλαγών

Παύλος Χριστόπουλος

Η Ινδία αντιπροσωπεύει ένα ενδιαφέρον παράδειγμα του πώς ένα ανεξάρτητο κράτος, ικανό να κλίνει την παγκόσμια ισορροπία προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση, συμπεριφέρεται σε ένα μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον. Αλλά και το πώς το διεθνές περιβάλλον μπορεί να το περιορίσει.


Η Ινδία έχει ήδη εξασφαλίσει μια εξέχουσα θέση στην παγκόσμια σκηνή στο εγγύς μέλλον, χάρη στις πολιτικές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στη χώρα, αλλά και σε όλο τον κόσμο.


ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες έναν τεράστιο ινδουιστικό ναό στην Αγιόντια, την ιερή πόλη όπου πιστεύεται ότι γεννήθηκε ο Ράμα, ένας από τους κύριους θεούς του ινδουιστικού πανθέου. Το γεγονός δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στη θρησκευτική σφαίρα, καθώς καταδεικνύει ξεκάθαρα τη διαδεδομένη επιθυμία για μια «συγκεκριμένη ταυτότητα» μετά το τέλος της εποχής της οικουμενικότητας, η οποία αποτελεί την επιτομή της φιλελεύθερης πολιτικοοικονομικής παγκοσμιοποίησης, από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2010.


Όσον αφορά το θρησκευτικό τοπίο, αν και οι Ινδουιστές αντιπροσωπεύουν το 80% του 1,4 δισεκατομμυρίου κατοίκων της χώρας, υπάρχουν πολλοί υποστηρικτές ενός πιο κοσμικού και λιγότερο εθνικιστικού προσανατολισμού, που εκπροσωπείται από το δεύτερο κόμμα της χώρας, το Ινδικό Εθνικό Κογκρέσο. Παράλληλα, η Ινδία φιλοξενεί περισσότερους από 200 εκατομμύρια μουσουλμάνους, γεγονός που την καθιστά τη τρίτη μεγαλύτερη μουσουλμανική χώρα στον κόσμο.

Ωστόσο, από τότε που το κόμμα Bharatiya Janata, με επικεφαλής τον Μόντι, ανέλαβε την εξουσία στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, επέλεξε την ιδεολογική εδραίωση γύρω από την ινδουιστική ταυτότητα.


Με αυτά τα δεδομένα, η χώρα βιώνει μια έντονη προεκλογική εκστρατεία ενόψει των γενικών εκλογών που θα διεξαχθούν την άνοιξη. Πορτρέτα του Ναρέντρα Μόντι και οι δηλώσεις του τον συνοδεύουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και τα τηλεοπτικά κανάλια καλύπτουν τις δραστηριότητές του με μεγάλη προσοχή. Η Ινδία μόλις ολοκλήρωσε την προεδρία της στους G20 με μεγάλη επιτυχία και η υπενθύμιση αυτού του γεγονότος βρίσκεται επίσης παντού, ως απόδειξη του ολοένα και πιο σημαντικού διεθνούς ρόλου της χώρας.


Επιπλέον, εξωτερικοί παράγοντες, όπως οι αυξανόμενες παγκόσμιες εντάσεις και η πόλωση μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, αλλά και μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας, παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, επιτρέποντας σε μια μεγάλη και αρκετά ανεξάρτητη Ινδία να προσπαθήσει να «ανατρέψει την ισορροπία» σε παγκόσμιο επίπεδο, με τη μία ή την άλλη επιλογή.


Η Ινδία είναι μια πολύπλοκη χώρα, αντικειμενικά επιβαρυμένη από ένα πλήθος προβλημάτων, η οποία θα ξοδεύει πάντα τους μέγιστους δυνατούς πόρους και την ενέργεια για την αυτοανάπτυξή της και τη διατήρηση της εσωτερικής της σταθερότητας. Με τα δεδομένα αυτά, η προσπάθεια του Μόντι να οικοδομήσει μια ιδεολογική και πολιτική σταθερότητα αποσκοπεί, εν μέρει, στο να απελευθερώσει κάποια ενέργεια για πρωτοβουλίες στον εξωτερικό τομέα.

Ωστόσο, η Ινδία έχει μια ιδιαιτερότητα. Θεωρητικά μιλώντας, μπορεί να μην κάνει απολύτως τίποτα, αλλά η κλίμακά της (δημογραφική, μέγεθος της αγοράς), η θέση της και η πολιτιστική της παράδοση (αυτάρκεια που βασίζεται στην ισχυρή αυτοπεποίθηση, σε κάποιο βαθμό ακόμη και στην υπεροχή της) εγγυώνται μια σημαντική θέση στην παγκόσμια σκηνή.


Στόχος του Μόντι είναι να μετατρέψει την Ινδία σε ανεπτυγμένη χώρα μέχρι την εκατονταετηρίδα της ανεξαρτησίας της, το 2047. Αν και αυτός ο ορίζοντας είναι ακόμα μακρινός, η Ινδία αποτελεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα του πώς ένα ανεξάρτητο κράτος συμπεριφέρεται σε ένα μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά, αν το ινδικό όραμα για τη διεθνή ασφάλεια έχει μια σταθερά, αυτή είναι η δυσπιστία και ο φόβος για την Κίνα. Εντωμεταξύ, η στάση του Δελχί απέναντι στη Ρωσία είναι καλή και η κληρονομιά των προηγούμενων δεκαετιών θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση μιας σταθερής σχέσης. Ωστόσο, σε αυτή τη βάση, η Μόσχα θεωρεί ότι είναι καιρός να χτιστεί μια νέα σχέση, λαμβάνοντας υπόψη τις παγκόσμιες συνθήκες. Διαφορετικά, η ινδορωσική σχέση θα αποτελέσει ανάμνηση του άλλοτε λαμπρού παρελθόντος της διμερούς αλληλεπίδρασης και όχι η βάση της αναγέννησής του.


Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ Η ΙΝΔΙΑ

Μία από τις βασικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και την παγκόσμια πολιτική –ο πόλεμος στη Γάζα– έχει επηρεάσει σοβαρά τα σχέδια της Ινδίας. Η αυξανόμενη δραστηριότητα της Ινδίας στην περιοχή την τελευταία δεκαετία συγκρούεται όλο και περισσότερο με την πραγματικότητα – συγκρούσεις που έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα, των ενδιαφερομένων μερών.

Η ινδική εξωτερική πολιτική στη Μέση Ανατολή –στην Ινδία αυτή η περιοχή ονομάζεται Δυτική Ασία– βασίστηκε στην παραδοσιακή πορεία της μη ευθυγράμμισης με τις πολιτικές τρίτων δυνάμεων, στην επιθυμία να αποτραπεί η προσέγγιση του Πακιστάν με τα κράτη της Μέσης Ανατολής και επίσης στην ενίσχυση της σταθερότητας των αποθεμάτων πετρελαίου σε αυτή τη περιοχή. 


Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Ινδία έχει διατηρήσει μια ισορροπημένη προσέγγιση στον ανταγωνισμό Ιράν-Σαουδικής Αραβίας, στην παλαιστινιο-ισραηλινή σύγκρουση, στη Συρία και σε άλλες κρίσεις. Όμως ο 21ος αιώνας έχει κάνει τις δικές του προσαρμογές. Οι βασικές αρχές της ινδικής πολιτικής παραμένουν, αλλά αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν σημαντικά τη δραστηριότητα της Ινδίας στην περιοχή.


Πρώτον, υπήρξε αίτημα από τις Ηνωμένες Πολιτείες για τον αυξανόμενο ρόλο της Ινδίας στις υποθέσεις της Μέσης Ανατολής. Η βασική ιδέα των Ηνωμένων Πολιτειών από την εποχή του Προέδρου Μπαράκ Ομπάμα ήταν να «στραφεί στην Ασία» και

να σταματήσει την απειλή της Κίνας, γι’ αυτό οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπάθησαν να «στηρίζονται» σε περιφερειακούς και εταίρους. Με την Ουάσιγκτον και το Ισλαμαμπάντ σε αντίθεση, η Ινδία ήταν σε καλή θέση για να ανταγωνιστεί την Κίνα και να υποστηρίξει τα αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή.


Δεύτερον, η Ινδία έχει το δικό της όραμα για τον αυξανόμενο ρόλο της Κίνας στην Ασίαμπορεί να υποτεθεί ότι βλέπει τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει η Κίνα στα ινδικά συμφέροντα. Για την Ινδία, η Μέση Ανατολή από αυτή την άποψη είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την αντιμετώπιση των σχεδίων του Πεκίνου, λαμβάνοντας υπόψη το έργο Belt and Road. Ο ρόλος της Κίνας στην προώθηση του Οικονομικού Διαδρόμου Κίνας-Πακιστάν, καθώς και ο ρόλος της στη διπλωματική προσέγγιση μεταξύ του Ιράν και της Σαουδικής Αραβίας το 2023, για να μην αναφέρουμε τα εδαφικά προβλήματα της Ινδίας και της ίδιας της Κίνας, απλώς αυξάνουν την επιφυλακτικότητα του Νέου Δελχί.


Τρίτον, η Ινδία στοχεύει να αναπτύξει οικονομικούς δεσμούς με τις χώρες της περιοχής, εκτός από τις παραδοσιακές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ινδίας από τις χώρες του Περσικού Κόλπου. Μεταξύ των νέων πρωτοβουλιών είναι ο Οικονομικός Διάδρομος Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), ο οποίος επισήμως στοχεύει στην αύξηση της συνδεσιμότητας, του εμπορίου και της βιωσιμότητας μεταξύ των χωρών που συμμετέχουν. Από αυτή την άποψη, η Ινδία στοχεύει να γίνει παγκόσμιος κόμβος για το παγκόσμιο εμπόριο (από τη Νοτιοανατολική Ασία έως τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη).



ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΠΟΛΙΚΟ ΚΟΣΜΟ

Ένας πολυπολικός κόσμος δημιουργεί ανταγωνισμό στην Ασία. Η Ινδία, στο καλύτερο σενάριο αναμένει να επωφεληθεί από την κρίση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας. Αναπτύσσοντας τη στρατηγική της στον Ινδο-Ειρηνικό, η Ινδία εισήλθε στον Τετραμερή Διάλογο για την Ασφάλεια (QUAD), ο οποίος θεωρείται αντικινεζικός, περιλαμβάνοντας τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, την Ινδία και την Ιαπωνία. Στη Μέση Ανατολή, η Ινδία έχει γίνει μέρος του I2U2 (Ινδία, Ισραήλ, ΗΑΕ, ΗΠΑ). Είναι η οικονομική συνέχεια της πολιτικής ομάδας I2U2 που μπορεί να ονομαστεί

οικονομικός διάδρομος IMEC. Αυτή είναι η έμμεση απάντηση του Νέου Δελχί στην πρωτοβουλία Belt and Road του Πεκίνου.


Η Ινδία αναπτύσσει ένα όραμα των παγκόσμιων προβλημάτων, διατηρώντας τον ρόλο της ως μία από τις ηγετικές δυνάμεις των πολυμερών BRICS και SCO. Τον Ιανουάριο του 2024, τα αραβικά κράτη –η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Αίγυπτος– έγιναν επίσης μέλη των BRICS, τα οποία η Ινδία, ως σημαντικός οικονομικός εταίρος αυτών των κρατών, ιδιαίτερα των κρατών του Κόλπου, χαιρέτισε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Νέο Δελχί δεν στήριξε τη Δύση στην αντιρωσική πολιτική και τις κυρώσεις κατά της Μόσχας.


Το γεγονός ότι η Ινδία διατηρεί παραγωγικές σχέσεις με πολλά κράτη που βρίσκονται σε αντίθεση ή σε σύγκρουση με τις ΗΠΑ μιλά για τη στρατηγική αυτονομία λήψης αποφάσεων του Νέου Δελχί.

Στη Μέση Ανατολή, η παλαιστινιο-ισραηλινή κλιμάκωση έχει παγώσει τόσο τη δυνατότητα δημιουργίας σαουδαραβοϊσραηλινών σχέσεων όσο και το ζήτημα του οικονομικού διαδρόμου IMEC.

Σε επίσημο επίπεδο, η Ινδία βασίζει τη διπλωματία της στην έκφραση Vasudhaiva Kutumbakam («Μία Γη, Μία Οικογένεια, Ένα Μέλλον»). Αυτή η προσέγγιση μπορεί να περιγραφεί ως «πολλαπλών κατευθύνσεων» – η αναζήτηση θετικών συνδέσεων, καθώς και ευκαιριών για αμοιβαία επωφελή ανάπτυξη απουσία οποιωνδήποτε αντιφάσεων σε αυτό το όραμα. Η Δυτική Ασία από αυτή την άποψη είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της «μίας οικογένειας».


Το αν η Ινδία θα μπορέσει να εισέλθει στη Μέση Ανατολή μέσω του αμερικανικού παραθύρου είναι ένα ανοιχτό ερώτημα. Είναι προφανές ότι η ίδια η Ινδία δεν θεωρείται από τους ηγέτες της Μέσης Ανατολής ούτε ως δυνητικό αντίβαρο στην Ουάσιγκτον ούτε ως αντικαταστάτης της – η Κίνα προκρίνεται για αυτόν τον ρόλο. Οι χώρες της Μέσης Ανατολής είναι έτοιμες να αναπτύξουν οικονομικούς δεσμούς με την Ινδία, αλλά δεν θα αντικαταστήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Ρωσία, την

Κίνα ή την ΕΕ. Το Νέο Δελχί έχει εισέλθει σε μια πολυκατευθυντική πορεία των σχέσεων του με τη Δυτική Ασία. Όμως «ο Δρόμος των Μπαχαρικών» θεωρείται περιορισμένος, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται ο «Δρόμος του Μεταξιού».

Πηγή https://www.geoeurope.org/2024/02/22/i-india-kai-oi-geopolitikes-isorropies/


Τo geoeurope είναι ένας ιστότοπος που δημιουργήθηκε από επιστήμονες και ειδικούς που έχουν ασχοληθεί με τη γεωπολιτική της Ευρώπης και έχουν διαπιστώσει συγκεκριμένα κενά στη ροή των πληροφοριών που διαμορφώνουν τις γεωπολιτικές συζητήσεις στην ήπειρό μας.

«Το Χαμόγελο της Τζοκόντας στο… Δημαρχείο» Μια διαφορετική έκθεση ζωγραφικής από τα παιδιά του 2ου και 3ου δημοτικού σχολείου Γαζίου

  Μία διαφορετική έκθεση ζωγραφικής θα φιλοξενηθεί στο Δημαρχείο Μαλεβιζίου από την ερχόμενη Παρασκευή.

Η έκθεση ζωγραφικής των παιδιών του 2ου και 3ου Δημοτικού σχολείου Γαζίου φέρει τον τίτλο «Το χαμόγελο της Τζοκόντας στο… Δημαρχείο». Την έκθεση επιμελείται η εικαστικός Ελένη Τσαμαδιά.


Οι μαθητικές δημιουργίες γεμίζουν τον χώρο του Δημαρχείου στην κυριολεξία με πολλά και διαφορετικά χαμόγελα, με τις σκέψεις, τη φαντασία και τα μηνύματά τους.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 29 Μαρτίου στις 6.00 μ.μ. στους χώρους του Δημαρχείου, με ομιλία, μουσική από τα παιδιά και μια ζογκλερική παράσταση για μικρούς και μεγάλους στην πλατεία.


Η έκθεση θα διαρκέσει από 29.03 έως και 06.04 και θα λειτουργεί τις καθημερινές από 10.00 έως 16.00 και τα Σαββατοκύριακα από 10.00 έως 14.00.


«Το Χαμόγελο της Τζοκόντας στο… Δημαρχείο» Μια διαφορετική έκθεση ζωγραφικής από τα παιδιά του 2ου και 3ου δημοτικού σχολείου Γαζίου

Ηχηρό Μήνυμα των Λασιθιωτών στο Παλλασιθιώτικο Συλαλλητήριο

 Ο Λασιθιώτικος λαός έστειλε σήμερα ηχηρό  μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, με την δυναμική του παρουσία στο Παλλασιθιώτικο Συλλαλητήριο,  για την αδιαπραγμάτευτη διεκδίκηση του δικαιώματος του στην  δημόσια δωρεάν υγεία.


Σύσσωμη η Σητειακή κοινωνία πρωτοστάτησε, ως το πιο βαλλόμενο κομμάτι του Λασιθίου σε όλους τους τομείς  και δήλωσε παρών, στηρίζοντας το κοινό Λασιθιώτικο αίτημα για διατήρηση, στελέχωση και πλήρη λειτουργία των νοσηλευτικών δομών του Νομού.

Την περίοδο αυτή η αξιοπιστία της κυβέρνησης δοκιμάζεται αφού δεν μπορεί, ως οφείλει,  να ανταποκριθεί στην υποχρέωση της απέναντι στον πολίτη, στηρίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της υγείας. Η συνεχής υποβάθμιση του εθνικού συστήματος υγείας έχει σαν αποτέλεσμα την ραγδαία υποστελέχωση των νοσοκομείων του Νομού, σε ιατρικό, νοσηλευτικό και άλλο προσωπικό.

Ο Δήμος Σητείας στηρίζει και παραμένει αρωγός, συμμέτοχος και όταν κρίνεται αναγκαίο, μπροστάρης σε όλες τις προσπάθειες διεκδίκησης του αυτονόητου, γιατί η ανάγκη παροχής υπηρεσιών υγείας υψηλού επιπέδου είναι κοινωνικό αγαθό και όχι πολυτέλεια.

Ο αγώνας μας θα πρέπει να είναι διαρκής, ενωτικός και συλλογικός για την επίτευξη του στόχου.

 

Οι PsychoΔιαπραγματευτές στους φιναλίστ του Παγκόσμιου Διαγωνισμού The Negotiation Challenge (TNC)

 Η ομάδα των φοιτητών του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Γαληνή Λαζαράκου, Ζηνοβία Λεϊμονή και Αντώνιος Πετρής ή αλλιώς οι PsychoΔιαπραγματευτές, τον τελευταίο χρόνο έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις στον χώρο των φοιτητικών διαγωνισμών διαπραγματεύσεων. 


Σε έναν χώρο όπου κυριαρχούν φοιτητές με υπόβαθρο στα Οικονομικά και τη Νομική, οι φοιτητές του ΠΚ με τις σπουδές τους στην Ψυχολογία, φέρνουν στο φως μία νέα οπτική στους διαγωνισμούς αυτού του είδους, αποδεικνύοντας ότι μπορεί ο καθένας να συμμετάσχει, έχοντας την δική του ξεχωριστή προσέγγιση, την δική του ιδιαίτερη ματιά.



Υπό την καθοδήγηση του κ. Γεώργιου Τριαλώνη και των Επίκουρων Καθηγητών του Τμήματος Ψυχολογίας του ΠΚ κ. Παναγιώτας Δημητροπούλου και κ. Αλέξη Αρβανίτη, η διαπραγματευτική ομάδα από το Πανεπιστημίου Κρήτης, επέδειξε εξαιρετικές διαπραγματευτικές ικανότητες και στρατηγική οξυδέρκεια. Το ταξίδι τους ξεκίνησε με μια δυναμική νίκη στον πανελλήνιο διαγωνισμό Athens Negotiations Tournament, που διενεργείται από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η νίκη αυτή τους άνοιξε την πόρτα για την παγκόσμια σκηνή.


Κατά την πρώτη φάση συμμετοχής τους στον παγκόσμιο πανεπιστημιακό διαγωνισμό The Negotiation Challenge (TNC) (https://students.thenegotiationchallenge.org/), αντιμετωπίζοντας κορυφαία Πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο, όπως είναι το Harvard, το Columbia και το Washington University, η ομάδα του Πανεπιστημίου Κρήτης ανελίχθηκε στην κατάταξη του διαγωνισμού και ανέδειξε τις ικανότητές της στην καλλιέργεια εποικοδομητικών σχέσεων και στη μεγιστοποίηση της αξίας, κατά τη διάρκεια τριών γύρων έντονων διαπραγματεύσεων. 

Μάλιστα, στον δεύτερο γύρο, ανταγωνιζόμενοι με το Πανεπιστήμιο της Washington, ο Αντώνης, η Ζήνα και η Γαληνή αναδείχθηκαν ως η ομάδα με τη δεύτερη υψηλότερη επίδοση σε ολόκληρο τον διαγωνισμό. Χάρη στην προσπάθεια, την αφοσίωση και τις ήπιες δεξιότητές της, η ομάδα προκρίθηκε ως μία από τις 16 φιναλίστ ανάμεσα σε 66 ομάδες από πανεπιστήμια όλου του κόσμου.


Ο τελικός γύρος του The Negotiation Challenge έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 5-6 Απριλίου 2024, στο Πανεπιστήμιο του Twente στην Ολλανδία. Οι PsychoΔιαπραγματευτές έχοντας την έμπρακτη συμπαράσταση του Πανεπιστημίου Κρήτης στην προσπάθεια αυτή είναι έτοιμοι να επιδείξουν τις ικανότητές τους στο εξωτερικό και να επωφεληθούν όσο περισσότερο από αυτή την εμπειρία, σε κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο.


Τους ευχόμαστε ολόψυχα ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Από αριστερά στα δεξιά:

Ζήνα Λεϊμονή, Γαληνή Λαζαράκου, Γιώτα Δημητροπούλου, Αλέξης Αρβανίτης και Αντώνης Πετρής

Η ανακοίνωση από τον Καθηγητή Dr. Remigiusz Smolinski στο HHL Leipzig Graduate School of Management ότι οι PsychoΔιαπραγματευτές εκπροσωπώντας το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι στους φιναλίστ του παγκόσμιου διαγωνισμού TNC

Την ενίσχυση της αστυνόμευσης σε αεροδρόμιο Ηρακλείου και τουριστικές περιοχές ζητάει ο Χάρης Μαμουλάκης

 Την ανάγκη να ενισχυθεί η αστυνόμευση στο αεροδρόμιο Ηρακλείου και σε τουριστικές περιοχές, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας την επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων νομού Ηρακλείου, ως Αναφορά προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

 



Με την επιστολή της η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων νομού Ηρακλείου, ζητάει την άμεση έκδοση ονομαστικής διαταγής για την ενίσχυση των Υπηρεσιών της Δ.Α. Ηρακλείου (Α.Τ. Αερολιμένα Ηρακλείου, Α.Τ. Χερσονήσου και Α.Τ. Μαλεβιζίου), με Αστυνομικούς που εκδήλωσαν επιθυμία είτε αδαπάνως είτε με δαπάνες δημοσίου.

Aντιπροσωπεία από το Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown επισκέφθηκε το Πανεπιστήμιο Κρήτης

 Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 αντιπροσωπεία από το Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown επισκέφθηκε το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων για το περιβάλλον. Η επίσκεψη αυτή υπογραμμίζει την κρίσιμη ανάγκη για παγκόσμια συνεργασία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης.


Η αντιπροσωπεία του Πανεπιστημίου Georgetown αποτελείτο από τον Καθηγητή Peter Marra, Κοσμήτορα του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability, την κα Katerina Downward, Διευθύνουσα Σύμβουλο του Earth Commons Institute for Environment & Sustainability, Greece, την Καθηγήτρια Raha Hakimdavar, Ανώτερη Σύμβουλο των Κοσμητόρων του Πανεπιστημίου Georgetown στο Κατάρ και του Earth Commons Institute και τον κ. Πέτρο Πούλο, Διευθυντή Σχέσεων & Συνεργασιών, Earth Commons Institute, Greece.


Από πλευράς του Πανεπιστημίου Κρήτης συμμετείχαν ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Ανάπτυξης Καθηγητής Μιχαήλ Παυλίδης, ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Δια Βίου Μάθησης, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Καθηγητής Γεώργιος Κοσιώρης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Βιολογίας Καθηγητής Κρίτων Καλαντίδης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Χημείας Καθηγητής Δημήτριος Άγγλος, η Πρόεδρος του Τμήματος Επιστήμης και

Τεχνολογίας Υλικών Καθηγήτρια Μαρία Βαμβακάκη, η Kαθηγήτρια του Τμήματος Χημείας Μαρία Κανακίδου και ο Συντονιστής της Επιτροπής Αειφορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης Κωνσταντίνος Μανασάκης.


Η επίσκεψη περιλάμβανε μια σειρά παρουσιάσεων που εστίαζαν στην προώθηση της συνεργασίας στην έρευνα και σε εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την κλιματική κρίση και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των δύο Ιδρυμάτων.

Αποστολή στην ορεινή Κρήτη: Η νεαρή οινοποιός που άφησε την Αθήνα για να ζήσει στη Λαμπινή Ρεθύμνου

 Ένα ημιορεινό χωριό, ένα οινοποιείο, τοπικές ποικιλίες αμπελιού, μια μεγάλη παρέα καλλιεργητών, μια καταστροφική πυρκαγιά, η αναγέννηση μετά τη φωτιά αλλά και μερικά εξαιρετικά κρασιά, συνθέτουν την πολύ ενδιαφέρουσα αγροτική ιστορία της Ηλιάνας Μαλίχιν.


Αγναντεύοντας το Λιβυκό Πέλαγος, ένα πεντακάθαρο απόγευμα, δύο ημέρες πριν το τέλος της χειμερινής αποστολής στην Κρήτη, αποφασίζω να «ενοχλήσω» στο τηλέφωνο την οινοποιό και αμπελουργό Ηλιάνα Μαλίχιν. Η ιστορία της, με την μεγάλη καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2022, το νεαρό της ηλικίας της αλλά και η φήμη των κρασιών της, ήταν η αφορμή για αυτήν την επικοινωνία.




Η κούραση και η χαλαρότητα που ένιωθα την ώρα της κλήσης, εξαφανίστηκαν με το άκουσμα της στιβαρής και άκρως επαγγελματικής απόκρισης στο αίτημά μου. «Εντάξει, ελάτε αύριο το πρωί, αλλά όχι μετά τις εννέα το πρωί για να μη χαθεί η μέρα», μου είπε, με τρόπο που δεν χωρούσε καμία αντίρρηση.


Το ταξίδι από το Ρέθυμνο μέχρι τις Μέλαμπες, λίγο πριν την Αγία Γαλήνη, στο νότο του νομού, διαρκεί περίπου μία ώρα αλλά η ομορφιά του τόπου τόσο νωρίς το πρωί, σχεδόν στην ώρα της ανατολής, αποζημιώνει σε κάθε στροφή του δρόμου. Εννέα παρά πέντε παρκάρω έξω από το λιτό, βιομηχανικό γκρίζο κτήριο, παλιά αποθήκη του τοπικού αγροτικού συνεταιρισμού, το οποίο αυτήν την ώρα της ημέρας το λούζει ο ήλιος μετριάζοντας την πρωινή παγωνιά. 

Η πινακίδα στα δεξιά της εισόδου προϊδεάζει για το περιεχόμενο στο εσωτερικό με την υπόδειξη των ιστορικών τοπικών αμπελώνων του Ρεθύμνου στην επιγραφή. Η Ροδούλα Γυπαράκη, συνεργάτης της Ηλιάνας, με υποδέχεται χαμογελαστή, χωρίς πολλές κουβέντες, ξεναγώντας με στο εσωτερικό του οινοποιείου, από το χώρο των αστραφτερών δεξαμενών με την επιβλητική διαφορετικότητα της τσιμεντένιας δεξαμενής να ξεχωρίζει στο επισκέψιμο μέχρι να φθάσουμε στο γραφείο όπου η Ηλιάνα φορώντας χοντρό μπουφάν και σκούφο, έκλεινε, προσωρινά, τον υπολογιστή της.

Παρότι μεγαλωμένη στην Αθήνα, την εγκατέλειψε νωρίς για να εγκατασταθεί στον τόπο καταγωγής της, τη Λαμπινή Ρεθύμνου, χωριό το οποίο βρίσκεται σε οπτική επαφή από τα αμπελοτόπια στις Μέλαμπες, απέναντι. Σπουδάζοντας γεωπονία και οινολογία, ασχολήθηκε πολύ γρήγορα με τις γηγενείς ζύμες του Βιδιανού, μιας ολοένα και γνωστότερης τώρα πια, τοπικής ποικιλίας.


Με την πάροδο του χρόνου βρέθηκε να καλλιεργεί σε χωράφια όπου και άλλες γηγενείς ποικιλίες, όπως το Θραψαθήρι, το Λιάτικο, το Μαυρορωμέικο και άλλες, παμπάλαιες και ανθεκτικές, ευδοκιμούν σε αμπελοτόπια με υψόμετρο από 650 έως 900 μέτρα. Ήταν μόλις 25 χρόνων όταν έβγαλε το πρώτο της κρασί, το «Ρίζες 2», Βιδιανό από το Φουρφουρά Ρεθύμνου με Ασύρτικο Σαντορίνης, σε συνεργασία με το οινοποιείο «Akra Chryssos».


Η επιτυχία του την οδήγησε να θέλει να αυξήσει την παραγωγή σε Βιδιανό και έτσι βρέθηκε στα αμπελοτόπια στις Μέλαμπες και στην δημιουργία του οινοποιείου της. Ξεκίνησε συνεργασίες με ντόπιους παραγωγούς οι οποίοι από λίγοι έχουν γίνει τώρα πια περί τους 40, οινοποιώντας φυσικά, (η έκφραση «φυσικά κρασιά» δεν της αρέσει καθόλου) με χαμηλή παρέμβαση, χωρίς χρήση εμπορικών ζυμών, οινοποιώντας ξεχωριστά κάθε χωριό και, μερικές φορές, συγκεκριμένα αμπέλια με ιδιαιτερότητες.

Δεν επεμβαίνουν στις οξύτητες και επιτυγχάνουν τη σωστή οξύτητα με συνδυασμούς από βόρεια με νότια αμπελοτόπια, καλλιεργούν βιολογικά, δε φιλτράρουν κανένα κρασί και η μόνη παρέμβαση που κάνουν είναι η χρήση θειωδών. Στις προσπάθειές της ανήκει και η αναβίωση παλαιών αλλά ταλαιπωρημένων από συστηματική καλλιέργεια χωραφιών τα οποία μετά από τρία –τέσσερα χρόνια είναι και πάλι έτοιμα για βιολογική καλλιέργεια.


Η ιστορία διακόπτεται προσωρινά από τη γειτόνισσα, την κυρία Χρυσούλα, η οποία από τη σκάλα μας προσφέρει σπιτικό γαλακτομπούρεκο με γεύση τόσο μαμαδίστικη, λίγο πριν κινήσουμε για το χωράφι όπου η Ηλιάνα και η Ροδούλα έχουν να κλαδέψουν τα φυτά. Η γλύκα του γαλακτομπούρεκου μετριάζεται από την εικόνα του καμένου αμπελιού στο οποίο έχουμε έρθει μετά από σύντομη ανηφορική διαδρομή σε χωματόδρομο.

Η μεγάλη πυρκαγιά του Ιουλίου του 2022 κατέκαψε περίπου το 90% των αμπελώνων φτάνοντας μέχρι τα πρώτα σπίτια του χωριού, αφού οι εκτιμήσεις της πυροσβεστικής για την εξέλιξη της φωτιάς, αποδείχτηκαν λανθασμένες. Το χωριό σώθηκε, με το πείσμα και την προσπάθεια των κατοίκων και, σε λιγότερο από ένα μήνα αργότερα, κάποιες ρίζες είχαν αρχίσει να πετούν μικρούς βλαστούς, αντιστεκόμενες στην καταστροφή με τον μοναδικό και κάπως ανεξήγητο, θαυματουργό τρόπο της φύσης. Τον Φεβρουάριο του 2023 όλα τα καμένα κόπηκαν για να ανοίξει ο δρόμος για την αναγέννησή τους.


Με τη βοήθεια των συνεργατών της αλλά και με μια κίνηση από οινόφιλους σχεδόν από όλο τον κόσμο, συγκεντρώθηκε βοήθεια και ελπίδα για την Ηλιάνα, ως κίνητρο να μην τα παρατήσει, αφού το θέαμα και το αποτέλεσμα της φωτιάς ήταν αποκαρδιωτικό και πολύ σκληρό. Αναμένοντας να περάσουν τρία χρόνια ώστε τα καμένα φυτά, το Βιδιανό και το Θραψαθήρι, να είναι σε θέση να παράξουν και πάλι καρπό, οινοποίησε Λιάτικο, από αμπελοτόπια άλλων καλλιεργητών, βιολογικών αμπελώνων, μόνο από το Ρέθυμνο, επιτυγχάνοντας μάλιστα μια πολύ καλή ποσότητα.

Η Ηλιάνα Μαλίχιν, μέσα από τις, πρωτόγνωρες για τα δεδομένα του τόπου, προσπάθειές της στην αμπελουργία και την οινοποίηση, τη συνεργασία με άλλους αγρότες –καλλιεργητές, την επαφή της με το δημοσιογραφικό χώρο για να γίνει η ιστορία της καταστροφής και της προσπάθειας αναγέννησης γνωστή, το πείσμα της ώστε να μη χαθεί ένας ιστορικός αμπελώνας, τις προτάσεις της για προηγμένα συστήματα πυροπροστασίας, ώστε η καταστροφή του 2022 να μην επαναληφθεί και την αγάπη που δείχνει για ό,τι καταπιάνεται, την κατατάσσει σχεδόν αυτόματα στις ιστορίες ενός, κατά κάποιον τρόπο, αγροτικού ηρωισμού.

https://www.travel.gr/f