Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

«27η γιορτή καπρικού» στον Γαλατά

 Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλατά Πεδιάδος  διοργανώνει την «27η γιορτή Καπρικού» την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Ιουλίου στην αυλή του παλιού Δημοτικού Σχολείου.


Το διήμερο γλέντι του χωριού, με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης,  αποτελεί γιορτή θεσμό, στην οποία  οι παρευρισκόμενοι έχουν την ευκαιρία να γλεντήσουν και συγχρόνως να δοκιμάσουν τη θεσπέσια γεύση του Καπρικού του Γαλατά, με τη μοναδική τεχνική παρασκευής του, που διατηρείται για δεκαετίες.



Παρόλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σε ένα τόσο μικρό χωριό, η αγάπη για τον τόπο μας, η όρεξη για δουλειά και οι δράσεις που γίνονται συνεχώς, είναι αυτά που κάνουν το χωριό να αντέχει.

Κάθε τόπος ερημώνει μόνο όταν τον αφήνεις και σταματήσεις να τον νοιάζεσαι…

Ζούμε!…γελάμε!…γλεντάμε όλοι μαζί στο Γαλατά!!!

Σας περιμένουμε στην 27η γιορτή καπρικού στις:

 

12/7 Παρασκευή με το συγκρότημα του Βασίλη Σταυρακάκη και στις

 

13/7 Σάββατο με το συγκρότημα του Μανώλη Στεφανάκη!!

Η Κινητή Οδοντιατρική Μονάδα της Περιφέρειας Κρήτης στο ακριτικό νησί της Γαύδου

 Η Κινητή Οδοντιατρική Μονάδα της Περιφέρειας Κρήτης βρέθηκε και φέτος στο ακριτικό νησί της Γαύδου.

Στόχος της επιτυχημένης δράσης αποτελούσε η πρόληψη και η θεραπεία της στοματικής υγείας των κατοίκων της Γαύδου.

Η κινητή μονάδα επισκέφτηκε από τις 27 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου το ακριτικό νησί, όπου εξέτασε 48 κατοίκους και πραγματοποίησε δεκάδες οδοντιατρικές θεραπείες (όπως σφραγίσματα , καθαρισμό  και εξαγωγές).



Κάτοικοι και τοπικοί φορείς ευχαρίστησαν τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον αναπληρωτή Περιφερειάρχη Γιώργο Πιτσούλη καθώς και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης για το διαχρονικό ενδιαφέρον τους για την πρόληψη της  υγείας των ακριτών μας.

Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Γιώργος Πιτσούλης, ευχαρίστησε τον οδοντίατρο Γιώργο Παπαδάκη για τη σημαντική του προσφορά στους κατοίκους της Γαύδου, τους εργαζόμενους της διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας, τα μέλη του πολιτιστικού – εξωραϊστικού συλλόγου Γαύδου «Μέλιττα» καθώς και όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση της σημαντικής δράσης.

Το Παραδοσιακό Χωριό Δράπανος Στον Δήμο Αποκορώνου

 %25CE%2594%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259D%25CE%259F%25CE%25A3+++%25CE%259A%25CE%25A1%25CE%2597%25CE%25A4%25CE%2597+%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259B%25CE%2595%25CE%2599%25CE%25A3+%25CE%259A%25CE%2591%25CE%2599+%25CE%25A7%25CE%25A9%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%2591+%25281%2529


Ο Δράπανος είναι ένα μικρό, παραδοσιακό χωριό που σιγά-σιγά αναπτύσσετε. Το χωριό  απέχει είκοσι πέντε λεπτά οδικώς από την πόλη των Χανίων Είναι στην περιοχή του Αποκόρωνα, και μέρος της κοινότητας του Κεφαλά.

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(2)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(3)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(4)

Ο Δράπανος είναι ένα όμορφο παραδοσιακό χωριό, βρίσκεται πάνω σε ένα ψηλό λόφο και σας προσφέρει μια μοναδική πανοραμική θέα προς όλο τον κόλπο της Σούδας (Δυτικά) και τα Λευκά Όρη με τις κοιλάδες και τους καταπράσινους λόφους Το χωριό έχει τρεις ταβέρνες και ένα μικρό μπακάλικο που διαθέτει όλα τα απαραίτητα. Στον Δράπανο υπάρχει αστική συγκοινωνία τα λεγόμενα (ΚΤΕΛ) που μπορούν να σας μεταφέρουν στα γύρω χωριά ή ακόμα και στα Χανιά.. Άλλες υπηρεσίες μπορείτε να βρείτε σε γειτονικά χωριά όπως η Πλάκα ή ο Κεφαλάς, που είναι μόνο λίγα λεπτά μακριά με το αυτοκίνητο, το κοντινότερο παραθαλάσσιο χωριό είναι η Αλμυρίδα περίπου δέκα λεπτά με το αυτοκίνητο.


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(5)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(6)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(7)

Το πιο σημαντικό αξιοθέατο που μπορείτε να επισκεφτείτε είναι Ο φάρος στο Ακρωτήριο Δράπανο βρίσκεται περίπου 26km ανατολικά των Χανίων και 2km βόρεια του Κόκκινου Χωριού. Εδώ δίπλα βρίσκεται και το εκπληκτικό υποθαλάσσιο σπήλαιο των Ελεφάντων, πολύ αγαπημένος προορισμός για υποβρύχιες καταδύσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΑΡΟ

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(8)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(9)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(10)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(11)


%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(12)

Πρέπει να σας τονίσουμε ότι ο Δράπανος λόγω της γεωγραφικής του θέσης, της όμορφης θέας που προσφέρει, του ιδανικού ξηρού κλίματος και της κοντινής απόστασής του από τα άλλα χωριά,  αποτελεί μία πραγματικά  ιδανική τοποθεσία για να περάσετε αξέχαστες διακοπές. 

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(13)

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(14)

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91+(15)

%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3+++%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Όμορφος διάλογος και εκλεκτοί παρευρισκόμενοι στην παρουσίαση της «Μάγισσας του έρωτα»

 Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση παρουσίαση του 17ου βιβλίου της δημοσιογράφου – συγγραφέως Ρίκης Ματαλλιωτάκη «Η μάγισσα του έρωτα» στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγίας Μαρίνας στο Τσαλικάκι υπό την αιγίδα του Δήμου Μαλεβιζίου.


Για το βιβλίο μιλήσαν η Ελένη Μανιωράκη, δασκάλα και συγγραφέας, η Μαρία Στυλιανάκη-Μαρκάκη, φαρμακοποιός και συγγραφέας και η Συραγώ Χορταριά, δασκάλα, διευθύντρια 1ου δημοτικού σχολείου Αγίας Μαρίνας (Τσαλικάκι) και θεατρολόγος.


Στην συζήτηση που ακολούθησε υπήρχε διαδραστικότητα και αναπτύχθηκε πλούσιος διάλογος γύρω από την γυναίκα-αράχνη που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Τοπική Σύμβουλος της 1ης Κοινότητας Ηρακλείου κ. Πόπη Ιεραπετρίτη, η Πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρίας - παραρτήματος Ηρακλείου κ. Λίτσα Χριστοδουλάκη, η αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Γαζίου κ. Ελένη Ξυλούρη, η Πρόεδρος Συλλόγου Μακεδόνων Κρήτης κ. Γιάννα Καρακάση, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αντισκαριανών κ. Γιάννης Κουτρικάκης, ο δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός κ. Λευτέρης Ψωμάς και άλλοι πολλοί.

Μετά το πέρας των ομιλιών και παρεμβάσεων την σκυτάλη πήρε ο λυράρης Νίκος Ηλιάκης, πρώην Πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Καλλιτεχνών Κρήτης, δάσκαλος κρητικής μουσικής στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Νέων της Αρχιεπισκοπής Κρήτης στην Παναγία Βουτών και εργαζόμενος στον χώρο Υγείας του ΠΑΓΝΗ που με τη συνοδεία του Μηνά Μπαλτζάκη στο λαούτο ξεσήκωσαν τους παρευρισκόμενους που δεν δίστασαν να σύρουν τον χορό.

Ο Υπυργος Αεροποριας Εμμανουήλ Κελαϊδής

  Ο Εμμανουήλ Κελαϊδής γεννήθηκε το Δεκέμβριο του 1900 στην ιστορική κωμόπολη Απτέρα του νομού Χανίων, καταγόμενος από την ιστορική οικογένεια των Κελαϊδήδων, οπλαρχηγών των κρητικών επαναστάσεων και αγωνιστών των Μακεδονικών πολέμων. 


Επεράτωσε τις εγκυκλίους σπουδές του στο Γυμνάσιο Βάμου Αποκορώνου της Κρήτης, το έτος 1918 και στη συνέχεια γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, προκειμένου να σταδιοδρομήσει κατόπιν ως δικηγόρος.


IMG_8284

Αλλά τον επόμενο μόλις χρόνο διέκοψε τις σπουδές του, λόγω στρατεύσεώς του ως κληρωτός. Υπηρέτησε στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο και ύστερα από ένα εξάμηνο, μετατέθηκε στη Μικρά Ασία, υπό τη σημαία του 7ου Συντάγματος Κρητών. Ελαβε μέρος στις επιχειρήσεις του Μετώπου της γραμμής
 ΔορυλαίουΚοτυαίουΑκροϊνό, κατά τον Ιούλιο του 1921. Οι πανάρχαιες αυτές πόλεις της ελληνικής Φρυγίας, έχουν μετονομαστεί από τους Τούρκους σε Εσκί Σεχίρ το Δορυλαίον, σε Κιουτάχια το Κοτυαίον και σε Αφιόν Καραχισάρ το Ακροϊνόν. 


Για τη συμμετοχή του στο πεδίο των μαχών, τιμήθηκε με το αριστείον ανδρείας και στη συνέχεια εισήχθη επ' ανδραγαθία στη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών, από την οποία αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1922 ως δόκιμος αξιωματικός Πεζικού. Μετά την αποχώρηση του ελληνικού Στρατού από τη Μικρά Ασία, υπηρέτησε στη Μακεδονία και τη Θράκη και περί τα τέλη Οκτωβρίου 1924 μετετάγη στο νεοσύστατο τότε Σώμα της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Εκπαιδεύτηκε ως χειριστής αεροπόρος, στη Σχολή Αεροπορίας του Σέδες, πλησίον της Θεσσαλονίκης και το Νοέμβριο του 1925 ονομάστηκε ανθυπολοχαγός Αεροπορίας. Παρέμεινε στη Σχολή Αεροπορίας ως εκπαιδευτής των νέων αεροπόρων, για μια ολόκληρη πενταετία και εκπαίδευσε στον αέρα τα περισσότερα από τα παλαιά στελέχη του Όπλου. 


Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Κελαϊδής υπήρξε ο μόνος εκπαιδευτής αέρος ο οποίος υπηρέτησε στη θέση αυτή για πέντε ολόκληρα χρόνια. Γιατί τα καθήκοντα του εκπαιδευτή, ήταν ιδιαίτερα επίπονα και εξαιρετικά επικίνδυνα, με τις μικρές επιδόσεις και την περιορισμένη ασφάλεια που παρείχαν τα εκπαιδευτικά αεροπλάνα της εποχής εκείνης.

kelaidis_archigos_aeroporias_

Το Μάιο του 1930, μετέβη στη Μεγάλη Βρετανία και φοίτησε στην περίφημη για την εποχή της «Κεντρική Σχολή Πτήσεων», στην οποία εκπαιδεύονταν οι επιτελικοί αξιωματικοί της αγγλικής Πολεμικής Αεροπορίας. Μεθοδικός, ψύχραιμος, αλλά και τολμηρός, ο Κελαϊδής σύντομα αναδείχθηκε μεταξύ των εκπαιδευομένων ως άριστος αεροπόρος, έτσι ώστε να αποσπάσει επάξια τον αυθόρμητο θαυμασμό και τους ειλικρινείς επαίνους των Βρετανών εκπαιδευτών του. 


Τις εξαιρετικές επιδόσεις στον αέρα του Εμμανουήλ Κελαϊδή, αναγνώρισε ο Βρετανός διοικητής του Κέντρου με συγχαρητήρια επιστολή του προς την ελληνική πρεσβεία του Λονδίνου. Στη συνέχεια, όταν ο Κελαϊδής επανήλθε στην Ελλάδα, ο τότε υπουργός Αεροπορίας Α. Ζάννας, του απένειμε την τιμητική διάκριση της «εύφημου μνείας» του γεγονότος τούτου. Τοποθετήθηκε, κατόπιν, διοικητής του «Κέντρου Εκπαιδεύσεων Χειριστών Διώξεως» το οποίο συγκροτήθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είναι το πρώτο εκπαιδευτικό κέντρο στη χώρα μας, στο οποίο διδάχτηκε για πρώτη φορά, η πτήση δι' οργάνων, δηλαδή η τεχνική της τυφλής πτώσεως. 


Όταν δηλαδή ο χειριστής του αεροπλάνου, βρίσκεται είτε εντός πυκνών νεφών είτε εν καιρώ νυκτός και επομένως, στερούμενος εξωτερικών οπτικών στοιχείων, κατευθύνεται στον προορισμό του, μόνο με τη βοήθεια των τεχνικών οργάνων του αεροσκάφους, δηλαδή της πυξίδας, του υψομέτρου του ταχυμέτρου κ.λπ. Αλλά, ήδη, από την άνοιξη του 1937, τα σκοτεινά νέφη του επερχόμενου πολέμου, άρχισαν να επισκιάζουν απειλητικά τον αίθριο μέχρι τότε ουρανό της ανέμελης Ευρώπης. Μιας Ευρώπης, ξέγνοιαστης και ρομαντικής που ήθελε πάντα να ζει και να διασκεδάζει στη μακαριότητα της ωραίας ειρηνικής εποχής, της περίφημης εκείνης «Μπελ Επόκ». 


Την ίδια, όμως, εποχή η χιτλερική Γερμανία άρχισε μεθοδικά να ακονίζει τις πολεμικές της λόγχες, έτοιμη σχεδόν για την καινούργια ανθρωποσφαγή που προετοίμαζε από χρόνια τώρα. Τότε η μεν Γερμανία ήταν υπερήφανη για τα τελειότερα άρματα μάχης που κατασκεύαζε, η δε Γαλλία για τα καλύτερα κρασιά που παρήγαγε... Κάποτε, όμως, η Ευρώπη ξύπνησε αργοπορημένη από το θανάσιμο λήθαργο της ψυχρής της αδιαφορίας και ατένισε με απερίγραπτο δέος, το θανάσιμο φάσμα του επερχόμενου πολέμου...

IMG_8283

Με την πείρα του προηγούμενου πολέμου, ήταν βέβαιο ότι σε μια νέα πολεμική σύρραξη, η Αεροπορία θα έπαιζε τον κυριότερο ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων. Και αυτή ήταν η αναμφισβήτητη διαπίστωση όλων των κυβερνήσεων των ευρωπαϊκών χωρών. Η χώρα μας, με αξιοθαύμαστη αποφασιστικότητα, κατόρθωσε εγκαίρως να εκσυγχρονίσει την μέχρι τότε καχεκτική και πρωτόγονη Πολεμική μας Αεροπορία, με όσα πενιχρά μέσα μπορούσε στοιχειωδώς να διαθέσει ο τότε ελλειμματικός κρατικός Προϋπολογισμός... 


Αγοράστηκαν τα πρώτα σύγχρονα ΜπλενΧάιμ, τα ευεργετικά Χένσελ και τα εξελιγμένα Γκλαντιέιτορς. Οργανώθηκαν οι πρώτες τρεις Μοίρες διώξεως ενώ παράλληλα κατασκευάστηκαν νέα πολεμικά αεροδρόμια, στην τοποθεσία «Βασιλική» πλησίον της Καλαμπάκας, στη θέση «Κατσίκα» των Ιωαννίνων, στον Αμπελώνα βορείως της Λάρισας, στο Αργός Ορεστικόν κ.λπ. 


Έτσι, όταν η θύελλα του πολέμου ξέσπασε και στη χώρα μας, σαν λαός κατορθώσαμε να αμυνθούμε με υπερηφάνεια μπροστά στην καταθλιπτική υλική υπεροχή των δύο πανίσχυρων τότε ευρωπαϊκών αυτοκρατοριών, της φασιστικής Ιταλίας και της εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας. Η Διοίκηση των Μοιρών Διώξεως ανετέθη στον Εμμαν. Κελαϊδή ο οποίος και διετήρησε αυτή την ηγετική θέση σε όλη τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου... 



Τα κατορθώματα και τους ηρωισμούς της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια του πολέμου του 1940, καταγράφει με αξιοπρόσεκτη ιστορική ακρίβεια και αξιέπαινη αντικειμενικότητα, ο βετεράνος αεροπόρος και ευδόκιμος συγγραφέας Ηλίας Καρταλαμάκης, στο περισπούδαστο έργο του «Η Αεροπορία στον πόλεμο του '40». Εκεί αφιερώνεται ένα ολόκληρο κεφάλαιο για την προσωπικότητα και τη δράση του Εμμ. Κελαϊδή… Μετά τη Μάχη της Κρήτης —στα τέλη Μαΐου του 1941— οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας συνέχισαν τον πόλεμο κατά του κοινού εχθρού, στο πλευρό των Συμμάχων, στη Μέση Ανατολή. 



Ο Κελαϊδής ανέλαβε καθήκοντα ως διοικητής, της ελληνικής αεροπορικής Βάσης της Γάζας, μιας μεγάλης κωμόπολης στην άκρη της ομώνυμης λωρίδας, εκεί όπου σήμερα αντιπαρατάσσονται Ισραηλινοί και Παλιστίνιοι. Αργότερα, η εθνική κυβέρνηση του ανέθεσε καθήκοντα εκπροσώπου στην Κρήτη, όπου πλέον η Εθνική Αντίσταση είχε λάβει παλλαϊκό χαρακτήρα. 


Από τον Ιανουάριο του 1944, με την ανωτέρω επίσημη ιδιότητα του, υπήρξε ο συντονιστής της δράσης των ανταρτικών δυνάμεων κατά των Γερμανών κατακτητών, μέχρι την απελευθέρωση της Κρήτης. Μετά την αποχώρηση των Γερμανών από την Κρήτη και την τελική παράδοση τους, πέτυχε να τηρηθεί με απόλυτη επιτυχία η τάξη σε ολόκληρη τη Μεγαλόνησο και να αποφευχθεί έτσι ο εμφύλιος αλληλοσπαραγμός, ο οποίος ατυχώς είχε αρχίσει στην ηπειρωτική Ελλάδα. Με την εκδήλωση της κομμουνιστικής ανταρσίας —την άνοιξη του 1946— στον Εμμανουήλ Κελαϊδή ανετέθηκαν τα καθήκοντα του διοικητή της «Ανωτέρας Διοικήσεως Αεροπορίας» η οποία είχε την ευθύνη της δραστηριότητας των αεροπορικών δυνάμεων της χώρας προς καταστολή της νέας απειλής. 


Άξια ιδιαίτερης αναφοράς, είναι η συμβολή της Αεροπορίας στις τελικές εκκαθαριστικές επιχειρήσεις —το θέρος του 1949— στο Γράμμο και το Βίτσι.

Η Πολεμική μας Αεροπορία, διαθέτουσα μια δύναμη από 40 περίπου αεροπλάνα καθέτου εφορμήσεως, τύπου «ΧελλΝτάιβερς» αμερικανικής κατασκευής, κατόρθωσε να αποκόψει τις δυνάμεις των συμμοριτών από τις πηγές του ανεφοδιασμού τους από τη γειτονική Αλβανία. Έτι αναγκάστηκαν να συμπτυχθούν οριστικά στη γειτονική χώρα και στην τότε Γιουγκοσλαβία, ώστε να τεθεί τελικώς τέρμα στη μακροχρόνια αιματοχυσία του ελληνικού λαού. 



Τον Απρίλιο του 1950, ο Εμμανουήλ Κελαϊδής ανέλαβε την αρχηγία της Αεροπορίας, ενώ, προηγουμένως, είχε διατελέσει υφυπουργός Αεροπορίας στην κυβέρνηση του Ιωάννη Θεοτόκη. Μεγίστη υπήρξε η εθνική προσφορά του Εμμ. Κελαϊδή στην προσπάθεια της χώρας για την μεταπολεμική ανασυγκρότηση της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Πέτυχε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αντικαταστήσει το παλιό υλικό των ελικοφόρων αεροπλάνων, με σύγχρονα αεριωθούμενα αεροσκάφη, ενώ παράλληλα περάτωσε τη μετεκπαίδευση του προσωπικού στις σύγχρονες απαιτήσεις της αεροπορικής τεχνικής. 



Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία κατόρθωσε να συναγωνιστεί επιτυχώς και να διακριθεί μεταξύ όλων των άλλων αεροπορικών δυνάμεων των υπολοίπων χωρών του NATO. Το πρώτο ελληνικό ακροβατικό σμήνος των Αεριωθουμένων, το γνωστό «ΑΚΡΟΤΗΜ» ήταν σκέψη και οργάνωση του Εμμ. Κελαϊδή. Παρά την προχωρημένη ηλικία του, των πενήντα ετών, εντούτοις εκπαιδεύθηκε και πετούσε και με αεριωθιούμενα αεροσκάφη, δίνοντας έτσι το παράδειγμα στους νεότερους του, ότι «στον αέρα —όπως έλεγε— μετράει η δύναμη της ψυχής και όχι η αδυναμία του σώματος...». 


Αποχώρησε το Δεκέμβριο του 1954, λόγω ορίου ηλικίας, φέροντας το βαθμό του αντιπτεράρχου και του επίτιμου αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Έχει τιμηθεί με τον Μεγαλόσταυρο του Φοίνικα και με πλειάδα ελληνικών και ξένων παρασήμων και τιμητικών διακρίσεων. Μετά την αποστρατεία του, διορίσθηκε γενικός διευθυντής του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, θέση την οποία διατήρησε επαξίως μέχρι την άνοιξη του 1964. Ο Εμμ. Κελαϊδής πέθανε στην Αθήνα την 26η Ιανουαρίου 1989.


ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΧΑΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ  20ος ΑΙΩΝΑΣ
     Η ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
                                                http://anemourion.blogspot.gr/