Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

Συνάντηση στον Δήμο Σητείας για το Παγκρήτιο Συλλαλητήριο για την Υγεία

 Συνάντηση με τον Δήμαρχο Σητείας κ Γιώργο Ζερβάκη είχε σήμερα αντιπροσωπεία του Συλλόγου Εργαζομένων του Γ.Ν.Κ.Υ Σητείας και του Συλλόγου Φίλων Νοσοκομείου Σητείας προκειμένου να υπάρξει συντονισμός των ενεργειών για την κινητοποίηση της Τετάρτης 6 Νοεμβρίου στο Παγκρήτιο Συλλαλητήριο για την Υγεία.


Παρουσία και των αντιδημάρχων κ.κ. Κωστή Λυμπερίου και Γιάννη Δασκαλάκη αλλά και της προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κας Μάρως Νικητάκη κοινή ήταν η έκφραση στήριξης στον διαρκή αυτό αγώνα.

Ο κ Ζερβάκης εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση του στους αγώνες που γίνονται για τη διεκδίκηση του αυτονόητου και δήλωσε ότι όπως διαχρονικά ο Δήμος Σητείας ήταν παρών σε όλες τις προσπάθειες το ίδιο θα πράξει και σε αυτή την κινητοποίηση.



"Το Νοσοκομείο Σητείας βρίσκεται και πάλι στο σημείο μηδέν. Οι αντιδράσεις θα είναι πλέον μαζικές γι αυτό και δεν περισσεύει κανείς. Η σημερινή κατάσταση στο νοσοκομείο μας επιτείνει το αίσθημα αδικίας των Σητειακών και αυτό αποτελεί την κινητήριο δύναμη στον αγώνα μας" σημείωσε ο Δήμαρχος Σητείας.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις της κας Έφης Φανουράκη, προέδρου του Συλλόγου Εργαζομένων, η οποία τόνισε την σπουδαιότητα της μαζικής συμμετοχής στην κινητοποίηση της Τετάρτης.

Ο κ Δημήτρης Σπύρου σημείωσε ότι "Ο αγώνας για την υγεία είναι αγώνας μαραθώνιος και θα πρέπει να διατρανώσουμε με τη δυναμική συμμετοχη μας την πρόθεση μας να μην ανεχτούμε άλλο αυτή την κατάσταση".

Για το Παγκρήτιο Συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, στις 17.30 στην πλατεία Ελευθερίας, στο Ηράκλειο ο Δήμος Σητεία με δύο ναυλωμένα λεωφορεία, θα διευκολύνει τη μετακίνηση των συνδημοτών μας που επιθυμούν να παρευρεθούν. Δηλώσεις συμμετοχής έως σήμερα το βράδυ 4/11 στο τηλέφωνο 6977577346

Νέο βιβλίο για την προστασία και τα δικαιώματα των ζώων από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυς

 Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα μικρό γραφικό χωριουδάκι, ένας σκύλος σκηνοθέτης αποφάσισε να ανεβάσει μια θεατρική παράσταση, με τίτλο «Ο Λίνος και η Λίνα – Τα Μπισκότα του Ύπνου». Παρουσίασε λοιπόν μια ιστορία – έναν αγώνα επιβίωσης και προσπάθειας επικοινωνίας των ζώων με τους ανθρώπους. 


Μια ιστορία γεμάτη έρωτα και ευτράπελα συνάμα, μπλεγμένη με εσωτερικές αναζητήσεις και φιλοσοφίες, όπου οι ήρωες μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες, μέσα από τους πόνους και τα όνειρά τους, ξεκινούν για το κυνήγι της αγάπης, της ειρήνης και της συμφιλίωσης με εκείνους που τους καταδιώκουν. 


Μετά από μια μακρά παρακολούθηση, πολύ χορό, τραγούδι και γέλιο, οι ήρωες ξεσηκώνουν τη γη και ανακατεύουν την τράπουλα, ενώ μέσα από την απώλεια και τη συντριβή καταφέρνουν να διατηρούν την αισιοδοξία τους και ενωμένοι με σταθερές αξίες κατορθώνουν να βρουν τη δίοδο επικοινωνίας με εκείνους που διακόπτουν την ευτυχία τους. Τι ήταν τα μπισκότα του ύπνου; Ίσως να ήταν μια παραδοχή στη βεβαιότητα εκείνου που κατάφερε και αγάπησε αυτό που δεν μπορούν να αγαπήσουν οι άλλοι.



Ένα συναρπαστικό θεατρικό έργο που διαβάζεται σαν διήγημα…

Η Λίνα Κελαϊδή γεννήθηκε και κατοικεί στα Χανιά της Κρήτης. Σπούδασε Τουριστικά Επαγγέλματα ενώ παράλληλα είναι απόφοιτος Δραματικής Σχολής των Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δασκάλα θεάτρου, δασκάλα θεάτρου ειδικής αγωγής, ηθοποιός και σκηνοθέτις σε θέατρο και κινηματογράφο. 

Η επαφή της με τη φύση και η αγάπη της προς τη ζωή, την ώθησαν στη συγγραφή. Με έμφυτη αγάπη για τις τέχνες και τη συγγραφή, έχει δηλώσει: «Γράφω γιατί θέλω να κρυφτώ από όσα με κυνηγούν. Να αποδράσω από την πραγματικότητα και παράλληλα να φανερωθώ σε έναν άλλο κόσμο, πιο συμβατό, πιο ανθρώπινο». Ποιήματά της, καθώς και πεζά κείμενα, φιλοξενούνται κατά καιρούς στον τοπικό Τύπο. Το θεατρικό έργο «Ο Λίνος και η Λίνα – Τα μπισκότα του ύπνου» είναι το πρώτο της βιβλίο.


Στην ίδια σειρά, για την προστασία και τα δικαιώματα των ζώων, κυκλοφορεί και η νουβέλα της Άριας Αθανασάκη, με τίτλο "Το ξωτικό".


Η Ιωνία Αηδών στην Γκουβερνιώτισσα

 Η Ιωνία Αηδών στην Γκουβερνιώτισσα

Την Γκουβερνιώτισσα επισκέφθηκαν την περασμένη Κυριακή τα μέλη της Χορωδίας Ιωνία Αηδών στο πλαίσιο της ημερήσιας εκδρομής που πραγματοποίησαν.
Τα μέλη της χορωδίας συμμετείχαν στο παρελθόν σε εκδηλώσεις που έγιναν στο χώρο , όμως αυτή τη φορά ήρθαν ως προσκυνητές και επισκέπτες για να δουν τους εκθεσιακούς χώρους.



Ευχαριστούμε θερμά για την επιλογή τους.

Η Χορωδία Ιωνία Αηδών ιδρύθηκε το 1996,από μια ομάδα φίλων της μουσικής , που αγαπούσαν το παραδοσιακό τραγούδι και επιδίωκαν την προβολή και την διάδοση του, με μαέστρο την κα Κική Καγιαβά.




Από το 2004 μέχρι και σήμερα την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει η κα Λένα Χατζηγεωργίου.



Στο ρεπερτόριο της περιλαμβάνονται παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα και την Μικρά Ασία καθώς και έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών.

Ο Αρχιτέκτονας Πάτροκλος Καραντινός Και Η Σχέση Του Με Την Κρήτη

 PatroklosKarantinos-2_zpsc79ebfb4

O Πάτροκλος Καραντινός γεννήθηκε στη Κωνσταντινούπολη το 1903. Έρχεται στην Ελλάδα με την οικογένειά του το 1911. 

Θα μπει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π. το 1919 και θα αποφοιτήσει το 1924. Εν τω μεταξύ θα έχει γνωριστεί με τον Δημήτρη Πικιώνη τη περίοδο που αυτός είχε διοριστεί ως επιμελητής (1921-1923). 

%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%9F%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%9F%2B(5)

Ο Καραντινός, ταξιδεύει μάλιστα με τον Πικιώνη (και τον Παναγιωτάκο) το 1922 στην Αίγινα όπου εκτελεί μια σειρά σχεδίων. Ο Πικιώνης θα του επισημάνει τη σημασία της λαϊκής αρχιτεκτονικής. 

0

Το 1925 εργάζεται ως αρχιτέκτονας στην Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων. Τη περίοδο 1927-1928 βρίσκεται στο Παρίσι, όπου εργάζεται για λίγο στο γραφείο του August Perret. 

Τη περίοδο 1924-1930 η δράση του περιορίζεται κυρίως σε συμμετοχές διαγωνισμών. Το πρώτο του έργο είναι το κτίριο καταστημάτων και διαμερισμάτων στη Καλλιθέα ("Στοά Καραντινού") που κατασκευάστηκε τη περίοδο 1926-1933. 

%25CE%25B1%25CF%2581%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BF%2B%25CE%25BB%25CE%25AE%25CF%2588%25CE%25B7%25CF%2582

Ο Καραντινός θα είναι ένας από τους νέους αρχιτέκτονες που θα λάβει μέρος στο πρόγραμμα ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων, κατά τη δεκαετία του '30. 

%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%9F%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%9F%2B(2)

%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%9F%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%9F%2B(1)

Όμως το πρώτο του σημαντικό δημόσιο κτίριο, ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου Κρήτης. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1933 και η εκτέλεση του έργου έγινε σε πολλές φάσεις, έως το 1958. Λέγεται ότι ο Καραντινός κατάφερε να κερδίσει την ανάθεση μέσω γνωριμίας του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο θέμα του φυσικού φωτισμού. Πρόκειται για μια διάταξη εκθεσιακών χώρων με διαδοχικές εσοχές-εξοχές κυβικών όγκων.
%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%9F%2B%CE%9A%CE%A1%CE%97%CE%A4%CE%97%2B%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%A3%2B%CE%9A%CE%91%CE%99%2B%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%2B%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%9F%2B(4)
Ο Πάτροκλος Καραντινός θα αποδειχθεί ένας δραστήριος αρχιτέκτονας, οπαδός του μοντέρνου κινήματος. Αυτό τον έφερε κατά καιρούς σε αντιπαράθεση με συναδέλφους του από τη "συντηρητική" παράταξη.

Μετά το αριστούργημα του αρχαιολογικού μουσείου του Ηρακλείου, ο Καραντινός εκπονεί μεταπολεμικά αρκετές μελέτες στη Κρήτη για έργα δημόσιου χαρακτήρα, τα περισσότερα από τα οποία δε θα πραγματοποιηθούν. 

163613_119959674743791_3123464_n

girokomio1-1021x576

IMG_5693

Το 1950 σχεδιάζει το πτωχοκομείο των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων Καλοκαιρινού στο Ηράκλειο, που ξεκινά από τοπικιστικές προθέσεις, αλλά καταλήγει σε ένα ανώνυμο, υβριδικό ιδίωμα. Την περίοδο 1959-1961 εκπονεί για λογαριασμό του ΕΟΤ τη μεγαλόπνοη μελέτη αναστύλωσης, πολεοδομικής αναμόρφωσης και τουριστικής αξιοποίησης των περίφημων ενετικών τειχών του Χάνδακα


Παράλληλα με τις εργασίες για τα τείχη του Ηρακλείου ο Καραντινός εκπονεί δύο μελέτες για την πλαζ Καρτερού και τη νέα πτέρυγα του ιστορικού μουσείου Κρήτης. Στην πρώτη προβλέπει μια σειρά από ελαφράς κατασκευής διώροφα περίπτερα, ελεύθερα τοποθετημένα και οργανωμένα σε ορθογώνιο κάναβο 1μ. 

Για τη νέα πτέρυγα του μουσείου, που πραγματοποιήθηκε τελικά το 1988, σχεδιάζει μια μικρή τριώροφη κατασκευή που διαφοροποιείται από το υπάρχον διώροφο νεοκλασικό κτίριο, τόσο λόγω του χαμηλότερου ύψους του, όσο και λόγω της χρήσης μοντέρνου λεξιλογίου στην κατασκευή του. 

AG4_0631-1

Archaeological_Museum_of_Agios_Nikolaos%252C_building%252C_0501205

Στη μελέτη για το μουσείο του Αγίου Νικολάου (1961) ο Καραντινός δημιουργεί έντονες πλαστικότητες με τη χρήση της κυκλικής μορφής. 

karadinoscreta.2011.01

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επέκταση για το τουριστικό περίπτερο στο ενετικό λιμάνι των Χανιών (1964), όπου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα ύψη και κελυφωτή στέγαση.

big-limenikoperiptero