Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Προς έγκριση από την Aρχαιολογία η μελέτη αποκατάστασης του Πύργου Καλλεργών στη Ροδιά

 Συνάντηση εργασίας με την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου Βασιλική Συθιακάκη πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου, Μενέλαος Μποκέας, με αντικείμενο την πορεία εκπόνησης της μελέτης για την αποκατάσταση, προστασία και ανάδειξη του σπουδαίου μνημείου, του Πύργου των Καλλεργών στη Ροδιά. 


Η αποκατάσταση της ενετικής έπαυλης στη Ροδιά αποτελεί αντικείμενο της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει υπογράψει ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου με την Υπουργό Πολιτισμού & τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΦΥΠΕΚΑ, συνολικού προϋπολογισμού 280.000€. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από πόρους του ΕΣΠΑ μέσω του ΟΦΥΠΕΚΑ από το Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Υπουργείου Περιβάλλοντος.


Η συνάντηση είχε συντονιστικό χαρακτήρα προκειμένου να διευθετηθούν απαραίτητες λεπτομέρειες της μελέτης, που πρέπει να προβλέπονται τόσο για το μνημείο όσο και για τον περιβάλλοντα χώρο, στο πλαίσιο συνεργασίας της μελετητικής ομάδας με την Αρχαιολογία, πριν την αποστολή της μελέτης στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ώστε στη συνέχεια να δρομολογηθεί η υλοποίηση του έργου. Η μελέτη εκπονείται υπό την επίβλεψη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηρακλείου.


Η προγραμματική σύμβαση προβλέπει τη συντήρηση, προστασία και ανάδειξη του σημαντικότερου μνημείου της Ενετικής Περιόδου στο Μαλεβίζι, καθώς και την ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου του. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, ο Πύργος θα είναι επισκέψιμος, φιλοξενώντας πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις.

Ένας χώρος της Ενετικής Έπαυλης (Πύργος Καλλργών) θα φιλοξενήσει τη Μονάδα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Ανατολικής Κρήτης του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α., γεγονός που καθιστά τον Πύργο κέντρο προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος για την Ανατολική Κρήτη – μια εξέλιξη εξαιρετικής σημασίας για τον Δήμο Μαλεβιζίου.


Στη συνάντηση συμμετείχαν η αρχαιολόγος Ελένη Κανάκη, η Γενική Γραμματέας του Δήμου Αντιγόνη Καμπάνη και εκ μέρους του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) η Προϊσταμένη της Μονάδας Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Ανατολικής Κρήτης (ΜΔΠΠΑΚ) Λένα Γρηγοροπούλου, το στέλεχος του ΟΦΥΕΚΑ κα Ελένη Τιμοθεάτου. Παρών μέσω τηλεδιάσκεψης ήταν και ο επικεφαλής της μελετητικής ομάδας κ. Κωνσταντίνος Ηλιάκης

Την πίτα του κόβει ο Πολιτιστικός σύλλογος Σκαλανίου την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου

 Το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Σκαλανίου προσκαλεί τα μέλη, τους φίλους του Συλλόγου και τους συγχωριανούς, στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου, την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και ώρα 19.00.



Ως είθισται θα γίνει ο ετήσιος απολογισμός για τα πεπραγμένα της θητείας του Δ.Σ. του προηγούμενου έτους.

Η παρουσία σας είναι τιμή μας.
Σας περιμένουμε με χαρά.

Την πίτα του κόβει ο Πολιτιστικός σύλλογος Σκαλανίου την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου

Αυτόματος Εξωτερικός Απινιδωτής τοποθετήθηκε στην πλατεία Σκαλανίου

 Τοποθεσία: Είσοδος αύλειου χώρου της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη, στην πλατεία, στο Σκαλάνι.

Ο Αυτόματος Εξωτερικός Απινιδωτής (Automated External Defibrillator), είναι ένα απαραίτητο εργαλείο της Βασικής Υποστήριξης της Ζωής (Basic Life Support) για την ON TIME αντιμετώπιση θυμάτων καρδιακής ανακοπής.


Ο ανανήπτης κερδίζει “χρόνο” και “προστασία εγκεφάλου” με τις δεξιότητες Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης εις όφελος του θύματος, ενώ με την χρήση του AED ενεργεί για την αντιμετώπιση της υπάρχουσας θανατηφόρας αρρυθμίας.

Υπάρχει ευκολία στη χρήση της συσκευής από όλους του πολίτες, καθώς σε καθοδηγεί βήμα-βήμα μέσω απλών οπτικών και φωνητικών οδηγιών.

Φαλάσαρνα, μια παραλία με ιστορία

 1


 Είναι μία από τις πιο φημισμένες παραλίες του νομού Χανίων και όποιος την έχει επισκεφθεί έχει να λέει για τα υπέροχα νερά της, την άμμο της και το μπλε, ως εκεί που φτάνει το μάτι.

shutterstock1046809630

shutterstock_258369851

Αυτό που πολλοί λουόμενοι δεν γνωρίζουν είναι η μεγάλη ιστορία της περιοχής, καθώς στο βραχώδες ακρωτήριο βρισκόταν η ακρόπολη της αρχαίας Φαλάσαρνας, πόλης-κράτους που άκμασε στην ελληνιστική περίοδο. Κατοικήθηκε από τη Μεσομινωική εποχή ενώ βρισκόταν στον ναυτικό δρόμο που ένωνε την Αλεξάνδρεια με το Αιγαίο.

shutterstock_645572971

Σήμερα, ο κόσμος συρρέει στη δυτική πλευρά του νομού Χανίων, σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από την πόλη, για τα κρυστάλλινα νερά της παραλίας, τη γαλαζοπράσινη θάλασσα και την ψιλή άμμο και την ιδιαίτερη φυσική ομορφιά.

shutterstock_1063887338

Οι βόρειοι και δυτικοί άνεμοι προκαλούν πολλές φορές και μεγάλα κύματα. Κάτι που κάποιοι θα πρέπει να προσέχουν αλλά άλλοι, εκείνοι που αγαπούν το σέρφινγκ δηλαδή, θα απολαύσουν.

shutterstock_1027724749

ΠΗΓΗ www.newsbeast.gr/

Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Βασιλιάς Ληρ στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

 Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Ιανουαρίου, στις 21:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»


Ο καταξιωμένος χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας καταθέτει τον Ιανουάριο στο ΠΣΚΗ για δύο μόνο παραστάσεις την προσωπική του σύλληψη πάνω στο αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ, βασισμένη στον χορό και την εικαστικότητα. 


Ένα έργο, στο οποίο «ο άνθρωπος εξέρχεται βίαια από ένα μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει με τρόπο οδυνηρό», κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη, «την τραγική του ουσία».


Η τραγωδία του Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ εξιστορεί για το δράμα του γηραιού βασιλιά της Βρετάνης που αποφασίζει να παραχωρήσει το βασίλειό του στις κόρες του, με τον όρο να εκφράσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για εκείνον. Με τις δύο μεγαλύτερες κόρες να αναλώνονται σε κολακείες και την αγαπημένη του τρίτη να απέχει, ο Ληρ επιλέγει τη διαίρεση του βασιλείου του στα δύο, αποκληρώνοντας τη μικρότερη. Χωρίς βασιλική εξουσία αλλά με αυταρχική συμπεριφορά, ο Ληρ βιώνει την αχαριστία των ευνοημένων θυγατέρων του και καταλήγει να περιπλανάται έρημος, μαχόμενος τους δαίμονές του...


Συντελεστές:

Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια – Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Λίτινας

Χορογραφίες: Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού, Τάσος Μπεκιάρης, Ηλέκτρα Χρύσανθου, Σταύρος Λίτινας

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Ανδριώτης

Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μουτάφη

Χειρισμός ήχου και φώτων: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι

Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας

Video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Διανομή:

Βασιλιάς Ληρ: Σταύρος Λίτινας

Γκονεριλ: Ηλέκτρα Χρύσανθου

Ρέγκαν: Φανή Δεμέστιχα

Κορντέλια: Ναταλία Περιβολάρη

Έντγκαρ: Ιρένε Τζιαρντίνα

Έντμοντ: Τζέσικα Καϊμπαλή

Γελωτοποιός: Μαρία Μανδραγού

Τραγούδι: Δανάη Κατσαμένη

Πιάνο: Αλίνα Αναστασιάδη

Διαβάστε περισσότερα, εδώ.

Προπώληση Εισιτηρίων

Η προπώληση των εισιτηρίων αξίας 25€, 18€ και 15€ (γενική είσοδος) και 12€ και 10€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:

● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:30 - 14:30 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:30 - 14:00 & 17:30 - 20:30, τηλ. 2813409247) ● Την ticketservices.gr, από εδώ.

● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη της εκδήλωσης


Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Βασιλιάς Ληρ στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου 

Εθελοντική αιμοδοσία στο αίθριο της Λότζια το Σάββατο 25 Ιανουαρίου

 Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί εθελοντική αιμοδοσία στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου και συγκεκριμένα στο αίθριο της Λότζια από τις 09:30 έως τις 14:00.


Η εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιείται κάθε Σάββατο. Πρόκειται για μια κοινή προσπάθεια αιμοδοσίας, την οποία διοργανώνει ο Παγκρήτιος Σύνδεσμος Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος «Αιματοκρήτης», με τη στήριξη του Δήμου Ηρακλείου.


Σε αυτή την κοινή προσπάθεια, καλούνται όλοι να συμμετάσχουν. Η αιμοδοσία απευθύνεται σε όσους θέλουν να δώσουν αίμα. Οι ανάγκες σε αίμα παραμένουν διαρκείς και κάθε προσφορά είναι πραγματικά πολύτιμη. Σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχει τράπεζα αίματος, ούτε διαχείριση αίματος. Κάθε Εθελοντής Αιμοδότης έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τις μονάδες που έχει προσφέρει σε περίπτωση μελλοντικής ανάγκης σε αίμα, δικής του ή οικείων του.



Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι οι υγιείς άνδρες/ γυναίκες από 18-65 ετών. Πρέπει να είναι ξεκούραστοι, να έχουν πάρει ελαφρύ πρωινό και αν δεν έχουν κάρτα αιμοδότη, να έχουν μαζί τους το ΑΜΚΑ ή την αστυνομική τους ταυτότητα.

Παράλληλα θα γίνεται ενημέρωση για την δωρεά αιμοποιητικών κυττάρων (μυελού των οστών) και την δωρεά οργάνων. Σημειώνεται ότι για την πληρέστερη ενημέρωση και ενδυνάμωση των αιμοδοτών πριν τις αιμοδοσίες, πραγματοποιούνται διαδικτυακά από τον «Αιματοκρήτη» «Αιμοδοτικές Συναντήσεις» (webinars), σε μέρες και ώρες που ανακοινώνονται στη σελίδα www.aimatocritis.gr

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση στα τηλέφωνα: 2810239773 και 6978247010 και e-mail: aimatocritis@hotmail.com

Το πολιτιστικό ημερολόγιο του Δήμου Ηρακλείου

 Συνεχίζονται οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται ή πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του Δήμου Ηρακλείου και της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και περιλαμβάνονται στο 7ήμερο πολιτιστικό ημερολόγιο με τον τίτλο «Πάμε?».


Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών, από Παρασκευή 24 Ιανουαρίου έως την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 συνοπτικά:



Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ - Χοροθέατρο

Ο καταξιωμένος χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας καταθέτει τον Ιανουά-ριο στο ΠΣΚΗ για δύο μόνο παραστάσεις την προσωπική του σύλληψη πάνω στο α-ριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ, βασισμένη στον χορό και την ει-καστικότητα. Ένα έργο, στο οποίο «ο άνθρωπος εξέρχεται βίαια από ένα μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει με τρόπο οδυνηρό», κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη, «την τραγική του ουσία».


Η τραγωδία του Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ εξιστορεί για το δράμα του γηραιού βασιλιά της Βρετάνης που αποφασίζει να παραχωρήσει το βασίλειό του στις κόρες του, με τον όρο να εκφράσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για εκείνον. Με τις δύο με-γαλύτερες κόρες να αναλώνονται σε κολακείες και την αγαπημένη του τρίτη να απέ-χει, ο Ληρ επιλέγει τη διαίρεση του βασιλείου του στα δύο, αποκληρώνοντας τη μι-κρότερη. Χωρίς βασιλική εξουσία αλλά με αυταρχική συμπεριφορά, ο Ληρ βιώνει την αχαριστία των ευνοημένων θυγατέρων του και καταλήγει να περιπλανάται έρη-μος, μαχόμενος τους δαίμονές του...


Συντελεστές: Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια – Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Λίτινας Χορογραφίες: Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού, Τάσος Μπε-κιάρης, Ηλέκτρα Χρύσανθου, Σταύρος Λίτινας Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Ανδριώτης Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μουτάφη Χειρισμός ήχου και φώτων: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι


Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας Video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο (Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρι-νού»). Ωρα 21:00. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://www.cccc.gr/gr/artists-events-202425


Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ- Χοροθέατρο

Ο καταξιωμένος χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας καταθέτει τον Ιανουά-ριο στο ΠΣΚΗ για δύο μόνο παραστάσεις την προσωπική του σύλληψη πάνω στο α-ριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ, βασισμένη στον χορό και την ει-καστικότητα. Ένα έργο, στο οποίο «ο άνθρωπος εξέρχεται βίαια από ένα μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει με τρόπο οδυνηρό», κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη, «την τραγική του ουσία».


Η τραγωδία του Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ εξιστορεί για το δράμα του γηραιού βασιλιά της Βρετάνης που αποφασίζει να παραχωρήσει το βασίλειό του στις κόρες του, με τον όρο να εκφράσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για εκείνον. Με τις δύο με-γαλύτερες κόρες να αναλώνονται σε κολακείες και την αγαπημένη του τρίτη να απέ-χει, ο Ληρ επιλέγει τη διαίρεση του βασιλείου του στα δύο, αποκληρώνοντας τη μι-κρότερη. Χωρίς βασιλική εξουσία αλλά με αυταρχική συμπεριφορά, ο Ληρ βιώνει την αχαριστία των ευνοημένων θυγατέρων του και καταλήγει να περιπλανάται έρη-μος, μαχόμενος τους δαίμονές του...


Συντελεστές: Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια – Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Λίτινας Χορογραφίες: Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού, Τάσος Μπε-κιάρης, Ηλέκτρα Χρύσανθου, Σταύρος Λίτινας Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Ανδριώτης Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μουτάφη Χειρισμός ήχου και φώτων: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας Video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο (Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»). Ωρα 21:00. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://www.cccc.gr/gr/artists-events-202425

Θέατρο Σκιών: Ο Γιουβάν με το Θέατρο Σκιών Κρήτης παρουσιάζει την απίθανη υπερκωμωδία «Ο Δον Ηλίας Κολοκύθας».


Ένα έργο που θα χαρίσει άφθονο τρελό γέλιο και θα μείνει αξέχαστο σε μικρούς και μεγάλους!

Συνδιοργάνωση: Δήμος Ηρακλείου - ΔΕΠΑΝΑΛ.

Πολύκεντρο Δήμου Ηρακλείου (Ανδρόγεω 4). Ώρα έναρξης: 12:00 (το μεσημέρι), Είσοδος: 6€/άτομο


Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Νέκυια Λ΄ ραψωδία της Οδύσσειας

Το ΠΣΚΗ στον Ειδικό Κύκλο του Θέατρο της Δευτέρας παρουσιάζει τον θεατρικό μονόλογο Νέκυια, σε μια παράσταση που «το φως της βγαίνει από τις λέξεις του Ο-μήρου». Το έμμετρο κείμενο θεματοποιεί την αφήγηση του Οδυσσέα στους Φαίακες για το ταξίδι του στον Άδη, προκειμένου να πάρει χρησμό απ’ την ψυχή του μάντη Τειρεσία σχετικά με τη δυνατότητα του νόστου του, και για τις συναντήσεις του και με τις ψυχές του Ελπήνορα, της μητέρας του, Αντίκλειας, του Αγαμέμνονα, του Α-χιλλέα, του Αίαντα, του Ηρακλή. «Η δουλειά μας αφορά τις λέξεις. Για μας το θέατρο είναι πρωτίστως λόγος», θα πει η σκηνοθέτις της παράστασης Άσπα Κυρίμη, η οποία έχει αναλάβει και τον ρόλο του Οδυσσέα. Μια παράσταση που παρουσιάζει μια εικό-να του πολυμήχανου ήρωα ως περιπλανώμενου παραμυθά, προικισμένου με το χάρι-σμα να μαγεύει με τα λόγια του.


Συντελεστές: Μετάφραση: Στυλιανός Αλεξίου και Ζήσιμος Σιδέρης Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Άσπα Κυρίμη Ηχητικό τοπίο: Αθηνά Καψετάκη Video art: Κατερίνα Αθανασάκη

Πειραματική Σκηνή Π.ΣΚ.Η. Ώρα 21:00. Διοργάνωση ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://www.cccc.gr/gr/artists-events-202425

Παρουσίαση Λογοτεχνικού σημειωμαρίου: «Λόγια της σπάτουλας» της Καλλιό-πης Δεττοράκη.

Ομιλήτρια: Ελένη Τζαγκαράκη, εικαστικός – εκπαιδευτικός «Η τέχνη μέσα μας»

Μουσική κάλυψη με Σαξόφωνο: Αθηνά Μίχου, μαθήτρια

Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων Δημοτικής Πινακοθήκης Ηρακλείου – Χρυσοστόμου 8, Ηράκλειο . Ώρα έναρξης: 19:00, Είσοδος Ελεύθερη


Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

Νέκυια Λ΄ ραψωδία της Οδύσσειας

Το ΠΣΚΗ στον Ειδικό Κύκλο του Θέατρο της Δευτέρας παρουσιάζει τον θεατρικό μονόλογο Νέκυια, σε μια παράσταση που «το φως της βγαίνει από τις λέξεις του Ο-μήρου». Το έμμετρο κείμενο θεματοποιεί την αφήγηση του Οδυσσέα στους Φαίακες για το ταξίδι του στον Άδη, προκειμένου να πάρει χρησμό απ’ την ψυχή του μάντη Τειρεσία σχετικά με τη δυνατότητα του νόστου του, και για τις συναντήσεις του και με τις ψυχές του Ελπήνορα, της μητέρας του, Αντίκλειας, του Αγαμέμνονα, του Α-χιλλέα, του Αίαντα, του Ηρακλή. «Η δουλειά μας αφορά τις λέξεις. Για μας το θέατρο είναι πρωτίστως λόγος», θα πει η σκηνοθέτις της παράστασης Άσπα Κυρίμη, η οποία έχει αναλάβει και τον ρόλο του Οδυσσέα. Μια παράσταση που παρουσιάζει μια εικό-να του πολυμήχανου ήρωα ως περιπλανώμενου παραμυθά, προικισμένου με το χάρι-σμα να μαγεύει με τα λόγια του.


Συντελεστές: Μετάφραση: Στυλιανός Αλεξίου και Ζήσιμος Σιδέρης Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Άσπα Κυρίμη Ηχητικό τοπίο: Αθηνά Καψετάκη Video art: Κατερίνα Αθανασάκη

Πειραματική Σκηνή Π.ΣΚ.Η. Ώρα 21:00. Διοργάνωση ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://www.cccc.gr/gr/artists-events-202425



Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

«Μικρές Ιστορίες της Πόλης» με θέμα: «Το αποτύπωμα της βενετοκρατίας στον ιστό του Ηρακλείου». Ομιλητής ο Αρχιτέκτονας Μηχανικός Νίκος Σκουτέλης

Συνεχίζεται ο επιτυχημένος κύκλος ομιλιών «Μικρές ιστορίες της πόλης» που διορ-γανώνουν η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Ηρακλείου και η Βικελαία Δημο-τική Βιβλιοθήκη, με την ομιλία του Αρχιτέκτονα Μηχανικού -Ι.U.A.V. Βενετίας – PhD E.M.Π., και Καθηγητή Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πολυτεχνείου Κρήτης Νίκου Σκουτέλη.

Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη – Αίθουσα Θεοτοκόπουλος (κτήριο Αχταρίκα,

Λιοντάρια, 2 ος Όροφος). Ώρα έναρξης: 19:00, Είσοδος Ελεύθερη

Συνεχίζονται…

Ø Βασιλική Αγίου Μάρκου – Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου (Λιοντάρια)

Εικαστική Έκθεση: «Εσώτερο βλέμμα»

Ξεκινάει η έκθεση μη παραστατικής ζωγραφικής από τη Συλλογή Έργων Τέχνης της Δημοτικής Πινακοθήκης Ηρακλείου

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 09:00 – 14:00 & 17:00 – 21:00

Σάββατο 09:00 -14:00 || Κυριακές και αργίες κλειστά

Είσοδος Ελεύθερη

Ø Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου – Χρυσοστόμου 8, Ηράκλειο


Εικαστική Έκθεση: Με έργα από την συλλογή έργων τέχνης του Δήμου Ηρακλείου, ξεκίνησε την λειτουργία του ο νέος Πολυχώρος της Δημοτικής Πινακοθήκης, στο νεοκλασικό της οδού Χρυσοστόμου στον αριθμό 8.

Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν από κοντά μια ιδιαιτέρως ενδιαφέ-ρουσα έκθεση που περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, χαρακτικής και γλυπτικής σπου-δαίων Ελλήνων καλλιτεχνών που έχουν τιμήσει την Πινακοθήκη με δωρεές έργων τους.


Ώρες λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 με 14:00 και 18:00 – 21:00

Σαββατοκυριακά και αργίες κλειστά

Είσοδος Ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκδηλώσεις του Δήμου Ηρακλείου στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.heraklionculture.gr/events/

Γ. Πλακιωτάκης: αμυντική ετοιμότητα, ενεργειακή αυτάρκεια και περιορισμός παράτυπης μετανάστευσης το τριπλό στοίχημα της Ε.Ε.

 Τους τρεις βασικούς στόχους της Ε.Ε. για αμυντική ετοιμότητα, ενεργειακή αυτάρκεια και δραστικό περιορισμό της παράτυπης μετανάστευσης περιέγραψε ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Πλακιωτάκης ανοίγοντας τις εργασίες της κοινής συνεδρίασης των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων του ελληνικού κοινοβουλίου όπου παρουσιάστηκαν οι προτεραιότητες της Πολωνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης από τον Πολωνό πρέσβη στην Ελλάδα Wojciech Ponikiewski.



Αναφορικά με τα ζητήματα ασφάλειας, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως οι πρωτοβουλίες έχουν διπλή κατεύθυνση για την ενίσχυση της αμυντικής ετοιμότητας μέσω της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής αμυντικής της βιομηχανίας αλλά και για την αποτελεσματική προστασία των εξωτερικών συνόρων με έμφαση στη μείωση της παράτυπης μετανάστευσης.


“Η Ελλάδα υποστηρίζει τις προτεραιότητες της Πολωνικής Προεδρίας που εμπεριέχονται στην ευρύτερη έννοια της ευρωπαϊκής ασφάλειας και περιλαμβάνουν όχι μόνο την αμυντική ετοιμότητα, αλλά και την ενεργειακή ασφάλεια, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κοινωνική σταθερότητα”  τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Πλακιωτάκης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στα ζητήματα επισιτιστικής ασφάλειας ενημερώνοντας πως “θα διενεργηθεί ευρύτερος διάλογος για την Κοινή Γεωργική Πολιτική με τίτλο «Όραμα για τη Γεωργία και τα Τρόφιμα». 


Η Προεδρία θα επιδιώξει μια κοινή γεωργική πολιτική που θα ενθαρρύνει αντί να αναγκάζει τους αγρότες να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή και  θα αναδείξει προτάσεις για την προστασία των ευάλωτων γεωργικών τομέων, την ενίσχυση της συνολικής ανθεκτικότητας και τη διασφάλιση ότι οι παραγωγοί εκτός ΕΕ συμμορφώνονται με τα πρότυπα της. 


Η Ελλάδα στηρίζει την λήψη περαιτέρω μέτρων προκειμένου να ενισχυθεί η θέση των αγροτών στη στη διατροφική αλυσίδα. Προς αυτήν την κατεύθυνση στηρίζει – μεταξύ άλλων - την διατήρηση της ανεξαρτησίας της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής που περιλαμβάνει δύο Πυλώνες, την προστασία των μικρών εκμεταλλεύσεων, την αναγνώριση ειδικών αναγκών των περιοχών με γεωγραφικά μειονεκτήματα όπως τα νησιά και οι ορεινές περιοχές, την στήριξη της συμμετοχής των νέων με μέτρα εντοπισμένα στη σταθερότητα του γεωργικού εισοδήματος”.

Η αρχαία ελληνική αποικία όπου έζησε ο Καζαντζάκης

 7

Με χαμηλά χρωματιστά σπιτάκια χτισμένα από πέτρα, όμορφα καντούνια και μοναδική θέα προς τη Μεσόγειο, η Αντίμπ γοητεύει τον επισκέπτη.

2

Η παραθαλάσσια πόλη βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γαλλία, στη μεσογειακή Κυανή Ακτή, ανάμεσα στις Κάννες και τη Νίκαια. Πρόκειται για την αρχαία ελληνική αποικία της Αντίπολης, που είχε ιδρυθεί από τους Φωκαείς της Μασσαλίας.

3

4

5

Αποτελεί ιδανική επιλογή για ήσυχες διακοπές ενώ προσφέρει αρκετές δραστηριότητες. Αξίζει να επισκεφθεί κανείς το μουσείο Πικάσο με τα μοναδικά εκθέματα και την αυλή με τα γλυπτά. Ο καλλιτέχνης έζησε μάλιστα εκεί τη δεκαετία του ’40. Ακόμη, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το φρούριο, το σπήλαιο σοκολάτας και το σπίτι όπου έζησε και πέθανε ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συγγραφείς.

6

1

Το πολιτιστικό κέντρο της Κυανής Ακτής όπως έχει χαρακτηριστεί, αποτέλεσε και την τελευταία κατοικία του Νίκου Καζαντζάκη, ο οποίος επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Αντίμπ το 1948 και άφησε εκεί την τελευταία του πνοή το 1957.

Αντίμπ / Γαλλία

Διαφορά ώρας: 1 ώρα πίσω

Νόμισμα: Ευρώ


8

9

Απόσταση: Δεν υπάρχει απευθείας πτήση και η διάρκεια του ταξιδιού με πτήση ανταπόκρισης για Μασσαλία είναι 2 ώρες και 50 λεπτά από την Αθήνα και 5 ώρες και 25 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη μέσω Αθήνας. Από εκεί φτάνετε με τρένο σε περίπου 45 λεπτά

ΠΗΓΗ www.newsbeast.gr/

Σημίτης: ο πολιτικός που κάποιοι λάτρευαν να μισούν - Του Αργύρη Αργυριάδη

 Η εκδημία του Κώστα Σημίτη ήταν γεγονός αιφνίδιο. Όχι λόγω της ηλικίας τους ανδρός (διέδραμε το 89 έτος της ζωής του), αλλά λόγω της αδιάλειπτης παρουσίας του. Από τη στιγμή που αφυπηρέτησε από την πολιτική, ιδίως από τον πρωθυπουργικό θώκο, δεν σταμάτησε να εκδίδει βιβλία, να αρθρογραφεί να συναντά φίλους. Όχι με διάθεση παραπολιτικής ή μανιπιουλαρίσματος στελεχών ή κοινωνίας, αλλά με γνήσια διάθεση συμμετοχής στο δημόσιο διάλογο. 


Πρόσφατη, άλλωστε, ήταν η ομιλία του στους εορτασμούς για τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ (του οποίου, άλλωστε, υπήρξε συνιδρυτής). Ομιλία μεστή και με μηνύματα προς πολλούς αποδέκτες.


Για την περίοδο Σημίτη έχουν γραφεί πολλά. Χρόνος πολιτικά πυκνός. Ευμεγέθης καταγραφή στις σελίδες της νεότερης πολιτικής ιστορίας. Η Ελλάδα επί διακυβέρνησής του μπήκε στην ΟΝΕ, υιοθετώντας – από τις πρώτες χώρες – το ευρώ. Ήταν χώρα ενταγμένη στον σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι χώρα – παρίας όπως κατάντησε μερικά χρόνια μετά. Πέτυχε την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς «να ανοίξει μύτη» (να θυμηθούμε ότι η Τουρκία το ενδεχόμενο ένταξης τοθεωρούσε αιτία πολέμου – casus  belli). 


Διεισδύσαμε οικονομικά στα Βαλκάνια (πάμπολλες Ελληνικές επιχειρήσεις απέκτησαν ισχυρή παρουσία).

Πραγματοποιήθηκαν τα μεγαλύτερα έργα στη χώρα από εποχής Χαρίλαου Τρικούπη (Εγνατία Οδός, Διώρυγα Ρίου – Αντιρρίου, Αττική Οδός, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Αττικό Μετρό, περιφερειακά νοσοκομεία, νέα δικαστικά μέγαρα κλπ). Εξαρθρώθηκε η τρομοκρατία που ταλάνιζε τη χώρα επί 30 περίπου έτη. Προετοιμάστηκε η διεξαγωγή των επιτυχημένων Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας. Ακόμη και η συμφωνία του Ελσίνκι – που τόσο λοιδορήθηκε από την αντιπολίτευση – ήταν μια επωφελής εθνικά συμφωνία, καθώς εξαρτούσε την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας από την επίλυση των διαφορών της με τη χώρα μας. Και όλα αυτά μέσα σε οκτώ χρόνια και ένα μήνα.


Προφανώς υπήρξαν υστερήσεις, λάθη και παραλείψεις (αδυναμία μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος, υπερίσχυση της οικονομικής εξουσίας έναντι της πολιτικής, λούμπεν ημεδαπή επιχειρηματικότητα κλπ).

Ωστόσο, φαίνεται ότι στο μυαλό του πάντα ηχούσαν τα λόγια του Κλαούζεβιτς.

«Τακτική είναι η τέχνη να χρησιμοποιείς τα στρατεύματα για να κερδίσεις τη μάχη. Στρατηγική είναι η τέχνη να χρησιμοποιείς τις μάχες για να κερδίσεις τον πόλεμο». Κέρδισε και τις μάχες (δύο εσωκομματικές για να αναδειχθεί πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και δύο εθνικές αναμετρήσεις).


Κέρδισε και τον πόλεμο. Η χώρα πήγε μπροστά. Το χρέος της χώρας το 2004βρισκόταν στο 99,8% του ΑΕΠ. To 2010, τη χρονιά που η χώρα μπήκε στο πρώτο μνημόνιο, το χρέος ανέρχονταν στο 144,9% του ΑΕΠ. Στη λίστα των πλουσιότερων χωρών του πλανήτη που καταρτίζει ετησίως από την Παγκόσμια Τράπεζα (με βάση το κατά κεφαλήν ΑΕΠ) η Ελλάδα βρισκόταν το 2004 στην 43η θέση παγκοσμίως, πιο ψηλά από χώρες όπως η Ρουμανία (99η θέση) και η Τουρκία (101 θέση). Στην ίδια κατάταξη το 2023 η Ελλάδα βρισκόταν στην 66η θέση, πέντε θέσεις κάτω από τη Ρουμανία (61η θέση) και με την Τουρκία να ανεβαίνει στην 71η θέση.


Εξαιρετικά σημαντική, όμως, ήταν και η παρουσία του μετά τη λήξη της πρωθυπουργικής του θητείας. Δεν υπονόμευσε τους διαδόχους του. Δεν διατήρησε ομάδες και φέουδα. Δεν ζήτησε μερίδιο συμμετοχής στη νομή της εξουσίας. Προτίμησε να έχει δημόσια παρουσία νουθετώντας, συμφωνώντας ή διαφωνώντας, υποστηρίζοντας πάντοτε ιδεολογικά το εκσυγχρονιστικό εγχείρημα. Και προειδοποιώντας: όπως έκανε το 2018 όταν εγκαίρως προειδοποίησε ότι ο αλόγιστος δανεισμός μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε χρεοκοπία και στις αγκάλες του ΔΝΤ.


Για ποιο λόγο κάποιοι, πριν ακόμη ταφεί, αποπειράθηκαν να αμαυρώσουν το έργο του; Πρώτον, για να κερδίσουν «πολιτικό μπόι» οι ανύπαρκτοι. Δεύτερον, γιατί μας αρέσει να βρίζουμε ό,τι δεν κατανοούμε. Και προφανώς δεν μπόρεσαν να καταλάβουν πως γίνεται κάποιος που δεν ήταν δημεγέρτης, λαϊκιστής και λαοπλάνος να εκφράσει μια ευρεία κοινωνική συμμαχία που πήγε τη χώρα μπροστά.

Τα λουκέτα της αγάπης στις πόλεις της Ελλάδας

Τις συναντάμε σχεδόν στα περισσότερα ταξίδια μας Σε πόλεις σε γέφυρες σε κάστρα σε σιδερένιες κατασκευές τα γνωστά πλέον λουκέτα αγάπης! 


Σε όλο τον κόσμο με κάγκελα γεμάτα κλειδωμένα λουκέτα πάνω στα οποία είναι γραμμένα τα ονόματα των δύο ερωτευμένων με μια χαραγμένη καρδιά, με την προσδοκία αυτός ο έρωτας να κρατήσει για πάντα! 


Μια δημοφιλή τάση που λατρεύουν οι ερωτευμένοι σε όλο τον κόσμο!
Οπως βλέπεται και στις φωτογραφίες υπάρχουν στον Λυκαβητό στην Αθήνα, στο φρούριο Κούλες στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο, στην Παναγία των Παρισίων, και σε τόσα άλλα μέρη.


φωτ - Daynight.gr