Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Ο ιερός ναός Ανάληψης του Σωτήρος στην περιοχή Ασπροσπηλιά στο χωριό Μυρσίνη

 photo+%282%29


Στη θέση Ασπροπηλιά σε ένα χαμηλό αλλά εξέχοντα λόφο βρίσκεται ο μικρός καμαροσκέπαστος ναός που είναι αφιερωμένος στην Ανάληψη του Σωτήρα Χριστού. Ο ναός οικοδομήθηκε στο διάστημα 1960-1962, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο της Μυρσίνης το 1960 (πράξη 5/21-3-60) ικανοποιώντας την παλιά επιθυμία του ιερέα της Μυρσίνης Μιχ. Ζερβάκη. 

photo+%283%29

photo+%284%29

Το χώρο παραχώρησε η Πιπίνα σύζυγος Γ. Καραγιαννάκη και το σχέδιο εκπόνησε ο μηχανικός Νίκος Βουράκης. Τα εγκαίνια του ναού έγιναν το 1962. Οι εικόνες που κοσμούν το εσωτερικό είναι έργα του ζωγράφου Σαριδάκη.
Κάθε χρόνο την ημέρα της Αναλήψεως (την Πέμπτη, σαράντα ημέρες μετά το Πάσχα), μετά τη Θ. Λειτουργία γίνεται μεγάλο πανηγύρι στο προαύλιο του ναού με βιολιά, χορούς και φαγητό.

photo+%285%29

Στην Ασπροπηλιά, πολύ πριν φτιαχτεί ο ναός, υπήρχαν μερικά σπίτια - μετόχια που είναι και σήμερα ορατά γύρω από το λόφο. Σε αυτά φαίνεται πως ζούσαν απομονωμένοι οι άνθρωποι που έπασχαν από λοιμώδεις ασθένειες. Για κάποιον από αυτούς είναι γνωστό ότι τάφηκε στο γειτονικό ναό του Αγίου Δημητρίου.
Η τοποθεσία Ασπροπηλιά είναι ακόμα γνωστή για το μινωικό νεκροταφείο που ανασκάφηκε τη δεκαετία του 1960 φέρνοντας στο φως πλούσια ευρήματα.

photo+%287%29

ΠΗΓΗ - http://prosym.gr

5ο Revenue Masterclass - Νέες Ψηφιακές Στρατηγικές για Ξενοδοχειακά Έσοδα

 5ο Revenue Masterclass - Νέες Ψηφιακές Στρατηγικές για Ξενοδοχειακά Έσοδα

Στις 21 Οκτωβρίου 2025, το Ηράκλειο Κρήτης θα φιλοξενήσει μία από τις σημαντικότερες συναντήσεις για την ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Ελλάδα. Το 5ο Revenue Masterclass, με τίτλο «Hotel Revenue through Digital Marketing Synergy», πραγματοποιείται στο Αμφιθέατρο Μάρκος Καραναστάσης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) και έρχεται να αναδείξει πώς η τεχνολογία, τα δεδομένα και η καινοτομία μπορούν να μετασχηματίσουν τη λειτουργία και την κερδοφορία των σύγχρονων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.


Με φόντο τις ραγδαίες αλλαγές στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, την κυριαρχία των ψηφιακών καναλιών και την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στο προσκήνιο, το φετινό Masterclass επιχειρεί να απαντήσει στο πιο κρίσιμο ερώτημα για τον ξενοδόχο του σήμερα: πώς μετατρέπεται η πληροφορία σε απόδοση;


Η ημερίδα φέρνει στη σκηνή κορυφαίους επαγγελματίες του τουριστικού και τεχνολογικού οικοσυστήματος, μαζί με ακαδημαϊκά ιδρύματα και διεθνείς συνεργάτες. Μέσα από ένα στοχευμένο πρόγραμμα παρουσιάσεων και θεματικών συζητήσεων, οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν πρακτικές εφαρμογές revenue management, αναλύσεις αγοράς για το 2025 –2026, εξελίξεις στην online διανομή, αλλά και την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη σχέση ξενοδοχείου–επισκέπτη.


Η φετινή θεματολογία επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, την αξιοποίηση των δεδομένων ως στρατηγικό εργαλείο, τις νέες προσεγγίσεις marketing στην εποχή της AI και τη δημιουργία ουσιαστικής σύνδεσης με τον πελάτη.

Αναλυτικά, οι βασικές θεματικές ενότητες του Masterclass διαμορφώνονται ως εξής:

Θεματικές Ενότητες & Συμμετέχουσες Εταιρείες

Ξενοδοχειακός Εκσυγχρονισμός: Δεδομένα, Τεχνολογία & Κερδοφορία ΕΛΜΕΠΑ, Wallbid, Roompulse, RevitUp.direct, webhotelier | primalres

Market Insights 2025 & 2026 webhotelier | primalres, Booking.com, HolidayCheck

Panel: Δεδομένα – Το νέο νόμισμα του ξενοδοχειακού εσόδου ΕΛΜΕΠΑ, webhotelier | primalres, RevitUp.direct, Roompulse, Wallbid

Digital Marketing & AI: Η Νέα Εποχή της Ξενοδοχειακής Επικοινωνίας Plusgrade, RevitUp.direct, Neapolis University Pafos, Viral Spoon

Panel: AI & Marketing – Οι Ειδικοί Απαντούν στις Προκλήσεις RevitUp.direct, Viral Spoon, Neapolis University Pafos, Plusgrade

Panel: Μιλώντας με τον Ξενοδόχο Plusgrade, Εκπρόσωποι Ξενοδοχειακού Κλάδου

Θεματικές Συζητήσεις – Interactive Solutions Hubs webhotelier | primalres, Plusgrade, Roompulse, Wallbid, Viral Spoon, RevitUp.direct

Στο πλαίσιο του Masterclass, ιδιαίτερη θέση έχουν τα θεματικά panels, όπου θα αναλυθούν κρίσιμα ζητήματα: ο ρόλος των δεδομένων στην αύξηση των εσόδων, οι ρεαλιστικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο hospitality marketing, καθώς και η εμπειρία ξενοδόχων που εφαρμόζουν στην πράξη προηγμένες στρατηγικές. Παράλληλα, τα Interactive Solutions Hubs θα προσφέρουν hands-on εμπειρία με live συζητήσεις τεχνολογικών λύσεων.

Το 5ο Revenue Masterclass τελεί υπό την αιγίδα θεσμικών φορέων όπως η Περιφέρεια Κρήτης, το Επιμελητήριου Ηρακλείου, η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου, ο Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων και πραγματοποιείται με την υποστήριξη ηγετικών brands του τουριστικού και τεχνολογικού κλάδου όπως webhotelier | primalres, Plusgrade, Roompulse, Wallbid. Η συμμετοχή είναι δωρεάν, με απαραίτητη προεγγραφή.

Ημερομηνία: Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025 Τοποθεσία: Αμφιθέατρο ΕΛΜΕΠΑ, Ηράκλειο Κρήτης Δηλώσεις συμμετοχής & αναλυτικό πρόγραμμα εδώ: Revenue Masterclass | Official Website

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ REVITUP.DIRECT

Η RevitUp.direct, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του Revenue Management, των Ξενοδοχειακών Πωλήσεων και του Digital Marketing. Με περισσότερους από 32 εξειδικευμένους συνεργάτες και εμπειρία που ξεπερνά τις δύο δεκαετίες, σχεδιάζει και υλοποιεί στρατηγικές βασισμένες στα δεδομένα και προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε ξενοδοχείου. Στόχος της είναι να υποστηρίζει τα ξενοδοχεία στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, την ενίσχυση της ψηφιακής τους

παρουσίας και την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ταξιδιωτική αγορά.


 5ο Revenue Masterclass - Νέες Ψηφιακές Στρατηγικές για Ξενοδοχειακά Έσοδα

Η Ταινία Η Νεράιδα Και Το Παλικάρι Γυρισμένη Σε 4 Τοποθεσίες Της Κρήτης

 154733_187538474700574_2106176669_n


Το καλοκαίρι του 1969 η Φίνος Φιλμγυρίζει στην Κρήτη τη μουσική κωμωδία "Η Νεράιδα και το Παλικάρι". Ένα στόρι βασισμένο στο μύθο του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, γραμμένο από το Λάκη Μιχαηλίδη, ειδικά για το ζευγάρι Αλίκη Βουγιουκλάκη - Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Η πρώτη συνεργασία του Μιχαηλίδη με την Αλίκη έγινε το 1967 με το σενάριο "Το Πιο Λαμπρό Αστέρι", το οποίο έγινε ταινία από τον Κώστα Καραγιάννη. Όταν το 1968 η Εθνική μας Σταρ επέστρεψε στη Φίνος Φιλμ απαιτεί από το Φίνο στην πρώτη τους ταινία το σενάριο να γράψει ο Λάκης Μιχαηλίδης (Λακούλη τον αποκαλούσε η Αλίκη). Έτσι γεννήθηκε η "Αρχόντισσα κι ο Αλήτης" και ένα χρόνο αργότερα η "Νεράιδα και το Παλικάρι".

313933_428293810547406_897336837_n


1911693_329180237263923_6970746729202618248_n
Η Εθνική μας Σταρ  με μέλη του Παγκρήτιου ομίλου βρακοφόρων και του τουριστικού ομίλου Κρήτης, που συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινίας.
Τα γυρίσματα έγιναν στα Χανιά και συγκεκριμένα στο παλιό Ενετικό λιμάνι της πόλης,  στο παραθαλάσσιο χωριό Κολυμπάρι, ενώ η "πλατεία" του χωριού που αναφέρεται και που έγιναν αρκετά γυρίσματα είναι το κέντρο της πόλης του Αγίου Νικολάου Λασιθίου στη λιμνοθάλασσα Βουλισμένη στην άλλη μεριά της Κρήτης, καθώς και στην Παναγία την Κερά στην Κριτσά και το σπίτι του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου στον όρμο του Αγίου Νικολάου.

29

523096_429458067167906_1813073262_n

D
ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ

E
ΕΝΕΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΧΑΝΙΩΝ


Η ταινία έκοψε 626.540 εισιτήρια όταν προβλήθηκε στους κινηματογράφους.
Άλλο επίσης αξιοπερίεργο είναι ότι η μουσική δεν είναι κρητική αλλά νησιωτικού τύπου από τον συνθέτη Νίκο Μαμαγκάκη.Στην σκηνή της Αλίκης Βουγιουκλάκη στο μπαλκόνι με το πέπλο η Αλίκη είναι έγκυος στον γιό της Γιάννη.
Το τραγούδι με τίτλο "νανούρισμα" που ερμηνεύει στη συγκεκριμένη σκηνή η αξέχαστη ηθοποιός είναι σε μουσική Μάνου Λοΐζου και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Z
ΛΙΜΝΗ ΒΟΥΛΙΣΜΕΝΗ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Ο Ντίνος Δημόπουλος, παλιός συνεργάτης της Αλίκης, μεταφέρει το στόρι του Μιχαηλίδη χαρίζοντας στιγμές ανθολογίας στον ελληνικό κινηματογράφο. Πέρα από τη σκηνή του μπαλκονιού ξεχωρίζουν όλες οι σκηνές του Νίκου Τσούκα, ο οποίος ως αστυνομικός προσπαθεί με κάθε τρόπο να σταματήσει τη βεντέτα ανάμεσα στις δύο οικογένειες της Κρήτης, τους Φουρτουνάκηδες και τους Βροντάκηδες. Κλασική και η στιγμή της μεταμόρφωσης της Αλίκης από Νεράιδα σε Κρητικάτσι βρακοφόρο και Λεβέντικο.

44433596_445954632599191_4453148970121691136_n-horz


178

Μουσικά η ταινία ήταν αρχικά να ντυθεί με τις μελωδίες και τα τραγούδια του Μάνου Λοΐζου. Μάλιστα οι δυο πρωταγωνιστές ηχογράφησαν τα τραγούδια "Ανέβα στο Χαγιάτι μου""Νανούρισμα" και "Ρίξε 12 Μαχαίρια". Όταν όμως ο Φίνος τ΄άκουσε τα απέρριψε και ζήτησε από το Νίκο Μαμαγκάκη να γράψει τραγούδια και οργανικά θέματα, πιστεύοντας ότι θα κατάφερνε καλύτερα από το Λοΐζο, λόγω της Κρητικής καταγωγής του. Πραγματικά το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και ενθουσίασε όλους τους συντελεστές. 

13226986_1123358427709032_3095716010761540863_n

Όμως από τα τραγούδια του Λοΐζου κρατήθηκε το "Νανούρισμα", με τους υπέροχους στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Σύμφωνα με όσα εκμυστηρεύτηκε χρόνια αργότερα η Βουγιουκλάκη στο Μάκη Δελαπόρτα, οι στίχοι είχαν γραφτεί ειδικά για το γιο της Γιάννη. Δισκογραφικά το "Θα Κεντήσω" θα γίνει μεγάλη επιτυχία από τη Μαρίζα Κωχ και θα ενταχθεί στο δίσκο 33 στροφών "Θαλασσογραφίες" (1970 Minos). 

IMG_4433

18671451_338275349921427_4055855478318618451_o

Όσο για το "Ρίξε 12 Μαχαίρια" θα το ερμηνεύσει η Ελένη Ροδά το 1971 στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη "Πρόκληση". Το σάουντρακ της "Νεράιδας" κυκλοφόρησε το 1999 χωρίς όμως το "Νανούρισμα". Στην ακυκλοφόρητη έκδοση που σας παρουσιάζω υπάρχουν όλα τα τραγούδια του φιλμ αλλά και μουσικές γέφυρες.


Κάτι που ελάχιστοι είχαν αντιληφθεί την εποχή εκείνη, ήταν ότι στα μακρινά πλάνα την Εθνική μας Σταρ αντικαθιστούσε η σωσίας της, η Μίτση (κατά κόσμον Δήμητρα Κανελλοπούλου). Όσο για το φινάλε της ταινίας γυρίστηκε δυο φορές καθώς ο Φίνος θεωρούσε ότι τα πρώτα πλάνα αδικούσαν την αγαπημένη του Αλίκη.
 Η πρεμιέρα της ταινίας είχε γίνει 3 μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 1969 και το εισπρακτικό αποτέλεσμα ήταν ένας θρίαμβος (626.540 εισιτήρια Α΄προβολής).


%CE%93

Η Νεράιδα και το Παλικάρι είναι ο τίτλος μιας ελληνικής αισθηματικής κινηματογραφικής Ταινίας, του 1969 σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, και σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη, με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, και τον Σπύρο Καλογήρου.
Στην Κρήτη, υπάρχει μια μεγάλη βεντέτα που κρατάει αιώνες, ανάμεσα στους Βροντάκηδες και τους Φουρτουνάκηδες.

IMG_4450

 Η κάθε μια από τις δύο οικογένειες κρατάνε μακριά τα παιδιά τους για να μη τύχει και αγαπηθούν, οι Βροντάκηδες το γιο τους το Μανούσο, τον έστειλαν από μικρό παιδί στην Αθήνα. Όταν όμως ο Μανούσος κατεβαίνει από την Αθήνα, μετά από κάλεσμα των γονιών του για να τον προξενέψουν με την κόρη του Κωνσταντογιωργάκη το Λενιώ, που είναι "βαρέων βαρών" και αντικρίζει για πρώτη φορά το Κατερινιώ των Φουρτουνάκηδων στο γλέντι του αρραβώνα της με τον Καπετάν Σκανταλάκη, τότε ανθίζει ένας μεγάλος έρωτας που όταν αποκαλύπτεται ανάβουν τα αίματα και η βεντέτα, αλλά όλα θα καταλήξουν σε ένα ευτυχισμένο γάμο.

A

B

IMG_4411

IMG_4415

IMG_4446

IMG_4447

IMG_4455

IMG_4465

IMG_4469


Αλίκη Βουγιουκλάκη - Κατερινιώ

Δημήτρης Παπαμιχαήλ - Μανούσος
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος - Κύριος Φουρτουνάκης
Σπύρος Καλογήρου - Σκανταλάκης
Τζόλυ Γαρμπή - Αδελφή Φουρτουνάκη
Ευαγγελία Σαμιωτάκη - Λενιώ
Ειρήνη Κουμαριανού - Μητέρα Μανούσου
Μήτση Κωνσταντάρα - Μερόπη
Νότης Περγιάλης - Παπάς

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

ΠΗΓΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ