Η κατανάλωση έως και 400 mg καφεΐνης ημερησίως, που αντιστοιχεί σε έως και πέντε φλιτζάνια καφέ, είναι ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες και σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως επισημαίνει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία σε νέα επιστημονική ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Circulation».
Η νέα επιστημονική ανακοίνωση συνοψίζει τα πιο πρόσφατα δεδομένα σχετικά με την επίδραση του καφέ με καφεΐνη στην υπέρταση, τη χοληστερόλη, τον διαβήτη τύπου 2, τη στεφανιαία νόσο, το εγκεφαλικό επεισόδιο, την καρδιακή ανεπάρκεια, την κολπική μαρμαρυγή και άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις.
Με βάση τα αποτελέσματα των τελευταίων ερευνητικών μελετών που εξετάστηκαν, η κατανάλωση έως και 400 mg καφεΐνης ημερησίως (3-5 φλιτζάνια απλού μαύρου καφέ των 240 ml χωρίς σάκχαρα, γλυκαντικά, αρώματα ή πρόσθετα υλικά) θεωρείται ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες.
Η κατανάλωση καφέ χωρίς ζάχαρη, σιρόπι ή κρέμα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, στεφανιαίας νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής ανεπάρκειας και ορισμένων διαταραχών του καρδιακού ρυθμού. Τυχαιοποιημένες κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής, αλλά και με αυξημένη συχνότητα πρόωρων κοιλιακών συσπάσεων (PVCs).
Βέβαια, επισημαίνεται ότι η τακτική κατανάλωση καφέ μπορεί να οδηγήσει κάποιους ανθρώπους στην ανάπτυξη ανοχής σε υψηλότερα επίπεδα καφεΐνης, ενώ άλλοι άνθρωποι εμφανίζουν έντονες επιδράσεις ακόμη και με μικρές ποσότητες. Βραχυπρόθεσμα, η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει παροδική αύξηση της αρτηριακής πίεσης, του καρδιακού ρυθμού, του σακχάρου στο αίμα και της εγρήγορσης. Σε ορισμένα άτομα μπορεί επίσης να εμφανιστούν αίσθημα παλμών ή διαταραχές του ύπνου.
Όπως υπογραμμίζεται εξάλλου, η υψηλότερη πρόσληψη καφεΐνης, όπως αυτή που παρατηρείται στα ενεργειακά ποτά και ιδιαίτερα στα συμπυκνωμένα energy shots, ενδέχεται να έχει επιβλαβείς επιδράσεις στην καρδιά, όπως αυξημένο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό.
Οι συγγραφείς της ανακοίνωσης σημειώνουν ότι η μελέτη των επιδράσεων της καφεΐνης στο καρδιαγγειακό σύστημα είναι δύσκολη. Στις περισσότερες έρευνες η κύρια πηγή καφεΐνης είναι ο καφές και οι παρατηρούμενες καρδιαγγειακές επιδράσεις μπορεί να οφείλονται σε άλλες ενώσεις του καφέ. Πειραματικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ορισμένες από αυτές διαθέτουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, γεγονός που ίσως εξηγεί μέρος των ευεργετικών επιδράσεων του καφέ.
Παράλληλα, είναι δύσκολο να διαχωριστεί η επίδραση της καφεΐνης από εκείνη των συστατικών που συχνά προστίθενται στον καφέ, όπως ζάχαρη, σιρόπι, γάλα ή κρέμα. Μάλιστα, η προσθήκη ζάχαρης, αρωματικών σιροπιών, γάλακτος ή κρέμας ενδέχεται να περιορίζει τα πιθανά οφέλη του καφέ. Επιπλέον, οι περισσότερες διαθέσιμες μελέτες είναι μελέτες παρατήρησης που σημαίνει ότι δεν μπορούν να αποδείξουν σχέση αιτίας-αποτελέσματος.
Εκτός από τον καφέ, σημαντικές πηγές καφεΐνης αποτελούν το τσάι, η σοκολάτα, τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά, καθώς και ορισμένα μη συνταγογραφούμενα ή συνταγογραφούμενα φάρμακα. Σημειώνεται ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα σχετικά με άλλα προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη, προκειμένου να κατανοηθεί η περιεκτικότητα σε καφεΐνη και ο αντίκτυπος στην καρδιαγγειακή υγεία.
Οι επιστήμονες τονίζουν ότι απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να αξιολογηθούν οι επιδράσεις διαφορετικών πηγών καφεΐνης, όπως το τσάι, τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και τα συμπληρώματα διατροφής. Τα μέχρι σήμερα δεδομένα δείχνουν ότι το τσάι, όπως και ο καφές, συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής, καρδιακής ανεπάρκειας και εγκεφαλικού επεισοδίου. Αντίθετα, τα ενεργειακά ποτά, οι μπάρες και τα συμπληρώματα καφεΐνης συχνά περιέχουν πρόσθετα συστατικά που ενισχύουν την απορρόφηση της καφεΐνης, επιταχύνουν τη δράση της και ενδέχεται να αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επιπλοκών.
Μ. Κουζινοπούλου ΑΠΕ ΜΠΕ
Η μαγεία της Έβδομης Τέχνης επιστρέφει στον Κινηματογράφο «Βηθλεέμ»
3ο φεστιβάλ τεχνών και πολιτισμού στον δήμο Χερσονήσου
Πάνω από 150 εκδηλώσεις συνθέτουν το πολιτιστικό καλοκαίρι του Δήμου Μινώα Πεδιάδας – To αναλυτικό πρόγραμμα
Καλοκαιρινή εκστρατεία και Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας στην «Κουνδούρειο» Δημοτική Βιβλιοθήκη - «Βιβλία παράθυρα ανοιχτά»
16ο Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού “DanceDaysChania”
«Κορνάρεια 2026» Το καλοκαίρι της Σητείας ξεκινά
Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026 στους οικισμούς και τα χωριά του Δήμου Ρεθύμνης.
Υπ. Μεταφορών: Οριστική λύση στο ζήτημα των πινακίδων κυκλοφορίας - Τέλος στις χρονοβόρες διαδικασίες
Οι οικονομικές δυσκολίες επιταχύνουν τη γνωστική έκπτωση
Τι είναι και τι καλύπτει η εγγύηση μισθώματος; Μπορώ να την κρατήσω
Παραλίες: έλεγχοι με drones και MyCoast σε πάνω από 300 παραλίες - Πρόστιμα έως 73.000 ευρώ
Το μικρό χωριό Ροδακινόκαμπος του δήμου Αγίου Βασιλείου
Το Άνω Μέρος του Δήμου Αμαρίου
Το Χωριό Αχλάδα Στον Δήμο Μαλεβιζίου
Το Καρδάκι του Δήμου Αμαρίου
Ο Ασώματος του Δήμου Αγίου Βασιλείου
Η Δονούσα το όμορφο νησί των Κυκλάδων.
Το Μεγανήσι ή Μεγαλονήσι ή Μακρονήσι το νησί του Ιονίου πελάγους
Τα Κουφονήσια στο σύμπλεγμα των Μικρών Ανατολικών Κυκλάδων.
Η Κίμωλος το νησί των Δυτικών Κυκλάδων
Η Σαντορίνη ή Θήρα από τους διασημότερους ταξιδιωτικούς προορισμούς του κόσμου.
Hashimoto: Η «αόρατη» πάθηση πίσω από την κόπωση και την έλλειψη ενέργειας
ΕΟΔΥ: Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον λαγοκέφαλο- Οι κίνδυνοι από δηλητηρίαση και δαγκώματα
Όταν ο καρκίνος χτυπά μια γυναίκα, ανατρέπει όλη τη ζωή της-Αποτελέσματα μελέτης
Κενά στο ρυθμιστικό πλαίσιο των καλλυντικών για τα χείλη εντοπίζουν ερευνητές

Το ιερό του Ερμή και της Αφροδίτης στη Σύμη Βιάννου
Ο Μονοκέφαλος Αετός Στη Σητεία Και Η Ποντιακή Πόλη «Τραπεζόνδα»
Η ταβέρνα του Γιάννη στο Κυπαρίσσι: Χοχλιοί και τσιμούλια με το φως των κεριών
Η Κρήτη «πωλείται» στους Βενετούς για 1.000 αργυρά μάρκα
Το Γιγάντιο Δεινοθήριο Δείκτα που ανακαλύφθηκε στην Σητεία
10 εύκολες γευστικές επιλογές για να ξεκινήσεις τη μέρα σου
Τα Υπέροχα Καλοκαιρινά Φρούτα: Τι Μας Προσφέρουν, Πότε Τα Τρώμε;
Χαλβάς Με Σάλτσα Μαστίχας Και Φράουλας
Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος αγαπά το καλοκαίρι
Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος τα ξενοδοχεία και οι παραλίες
Δέκα από τις πιο αστείες, τις πιο ξεκαρδιστικές σκηνές του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.
Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου