Η πρόθεση της Κυβέρνησης, περί της αύξησης της ηλεκτροκίνησης οχημάτων στη χώρα μας, συν τω χρόνω τείνει να προβληματίζει τους ήδη κατόχους και τους εν δυνάμει αγοραστές και χρήστες της αυτής τεχνολογίας κίνησης.
Οι προβληματισμοί που οσονούπω πρόκειται να ενσκήψουν σε αυτούς είναι αφενός το κόστος επισκευής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αφετέρου η ανησυχία της αύξησης των ασφαλίστρων των οχημάτων αυτής της κατηγορίας.
Ως παράδειγμα για το πρώτο ζήτημα σας εκθέτουμε ότι το μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό, μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) που έχει εμπλακεί σε μετωπική σύγκρουση είναι 26,6% υψηλότερο από ότι για ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης της ίδιας κατηγορίας.
Η δε εν λόγω διαφορά αυξάνεται στο 53,3%, όταν συγκριθεί το κόστος επισκευής μεταξύ ηλεκτρικού και μικρού πολυτελούς SUV εσωτερικής καύσης. Η διαφορά έγκειται στο υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών, στα υψηλότερα ποσοστά εργασίας των μηχανικών που έχουν ειδική γνώση για να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, στις καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και στον μεγαλύτερο κίνδυνο διαγραφής των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ασφαλιστές, εάν οι μπαταρίες αποδειχθούν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Όσον αφορά τον δεύτερο προβληματισμό, διαπιστώνεται ότι η ασφάλιση για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως υψηλότερη, με την ασφαλιστική LeasePlan (διεθνής εταιρεία) να προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επιπρόσθετα, ένα μεγάλο μέρος του κόστους της ασφάλειας οφείλεται στην κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν ακριβότερα και ελαφρύτερα υλικά, όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα, καθώς και στον σχεδιασμό τους, ο οποίος έχει στόχο να διαχέει την ενέργεια που προέρχεται από σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο, αφού δεν υπάρχει κινητήρας στο μπροστινό μέρος για να απορροφήσει την κρούση.
Τέλος, αν συνυπολογισθούν ως προτεινόμενη ασφαλιστική κάλυψη οι κίνδυνοι που εγκυμονούν οι φορτίσεις, καθώς και των επιμέρους τμημάτων αυτής (καλώδια, σύνδεσμοι, φορτιστές κλπ.), τότε αναμένονται τα ασφάλιστρα να εκτιναχθούν σε δυσθεώρητα ύψη.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Προτίθεστε όπως μεριμνήσετε, δια μέσω εύστοχων πρωτοβουλιών σας, ώστε αφενός το μέσο κόστος επισκευής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να παραμένει σε επίπεδα επισκευής αντιστοίχων οχημάτων εσωτερικής καύσης των ιδίων κατηγοριών και αφετέρου οι ασφαλιστικές καλύψεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων των ήδη κατόχων και των εν δυνάμει αγοραστών να συγκρατηθούν σε συγκεκριμένα όρια ασφαλιστικών εισφορών, σε σχέση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης;
Σε απάντηση της υπ' αριθμ. πρωτ.2509/28-2-2023 ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ.Κ.Βελόπουλος, σας γνωρίζουμε ότι η σχετική νομοθεσία προβλέπεται στις διατάξεις των ν.4364/2016 και ν.2496/1997, όπως ισχύουν. Ειδικότερα αναφέρονται τα ακόλουθα:
1) Σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 18 του ν.4364/2016, «1. Η κατάρτιση των τιμολογίων που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές ή αντασφαλιστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, είτε με καθεστώς εγκατάστασης είτε με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, είναι ελεύθερη και γίνεται σύμφωνα με τις τεχνοοικονομικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης. 2.
Οι γενικοί και ειδικοί όροι των ασφαλιστηρίων και αντασφαλιστηρίων συμβολαίων, των τιμολογίων, των τεχνικής φύσεως στοιχείων που χρησιμοποιούνται από τις ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές επιχειρήσεις για τον υπολογισμό των ασφαλίστρων και των τεχνικών προβλέψεων, και τυχόν άλλων εγγράφων που η επιχείρηση χρησιμοποιεί κατά την παροχή ασφαλίσεων ή την άσκηση ή λήψη αντασφαλίσεων δεν υπόκεινται σε προηγούμενη έγκριση, ούτε κοινοποιούνται συστηματικά σε καμία διοικητική αρχή. Κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.»
2) Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1 του ν.2496/1997 ορίζονται τα περί ασφαλιστικής σύμβασης ήτοι «2. Η ασφαλιστική σύμβαση περιλαμβάνει τουλάχιστον: α) τα στοιχεία των συμβαλλομένων και του δικαιούχου του ασφαλίσματος, αν αυτός είναι διαφορετικό πρόσωπο,
β) τη διάρκεια ισχύος της ασφαλιστικής σύμβασης,
γ) το πρόσωπο ή το αντικείμενο και τη χρηματική αξία του ή την περιουσία που απειλούνται ή σχετίζονται με την επέλευση του κινδύνου, στην περίπτωση α' της παραγράφου 1 του παρόντος,
δ) το είδος των κινδύνων ή των εκτελούμενων εργασιών,
ε) το τυχόν ανώτατο όριο ευθύνης του ασφαλιστή (ασφαλιστικό ποσό),
στ) τις τυχόν εξαιρέσεις κάλυψης,
ζ) το εφάπαξ ή το αρχικό ασφάλιστρο και η) το εφαρμοστέο δίκαιο, αν αυτό δεν είναι το ελληνικό.» και
3) Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.2496/1997 ορίζονται τα περί ασφαλιστηρίου.
Τέλος ,για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, επισυνάπτεται και το υπ’ αριθμ. 129/31.3.2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
.jpg)
Ένα κρητικό τραγούδι για τα θύματα της ασφάλτου με την υπογραφή του διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου
CrediaBank: Το πρώτο κατάστημα Νέας Εμπειρίας στην Κρήτη ανοίγει τις πόρτες του στο Ηράκλειο
«ΧΑΝΙΑmas»: Με πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων και Χριστουγεννιάτικο Πάρκο για μικρούς & μεγάλους γιορτάζει τα Χριστούγεννα & την Πρωτοχρονιά ο Δήμος Χανίων
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Λαϊκή Συσπείρωση Περιφέρειας Κρήτης - Για το παλιό δημόσιο ΚΤΕΟ στο Ηράκλειο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου