Το τελευταίο ταξίδι.. Το ύστατο δέσιμο του “Πρέβελης” στο Ηράκλειο, στην Σητεία στην Κάσο, στη Κάρπαθο, στη Ρόδι, στην Σαντορίνη στην Μήλο.…. Και γιατί όχι, το τέλος μίας εποχής…
Ο «ιππότης» της άγονης γραμμής τόσα χρόνια, παρά την ταλαιπωρία, που φώναζαν έκαναν φασαρίες μερικοί επιβάτες, παρά τις καθυστερήσεις των δρομολογίων, τα «φιλιά» που έδινε σε κάθε λιμάνι, που γενικά δεν έχουμε λιμάνια και να είναι δύσκολα σε προσεγγίσεις πλοίων, από τον καιρό.
Ήταν πάντα εκεί να εξυπηρετεί τους κατοίκους των μικρών νησιών τη στιγμή που τους είχαν ξεχάσει κάποιοι…
Πέρασαν ένα σωρό ναυτικοί, καπεταναίοι, μηχανικοί, αξιωματικοί και πλήρωμα. Άλλοι καλοί κι άλλοι εξαιρετικοί, όλοι άνθρωποι που άφηναν τη ψυχή τους πάνω στα σίδερα του πλοίου.
Φτάσαμε λοιπόν στη στιγμή που αποχαιρετάμε ένα ΘΡΥΛΟ που για πολλά χρόνια στάθηκε παλικάρι.
Και σε αυτό το βαπόρι που βρίζατε, ενώ σας έφερνε ζωή στα νησιά σας, σε αυτό δουλεύουν άνθρωποι γι’ αυτό θα ήταν καλό να κρατάμε το στόμα μας κλειστό, κάθε φορά που λέμε κάτι.
Το ΠΡΕΒΕΛΗΣ εκτελεί για πολλά χρόνια με συνέπεια την γραμμή στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο:
Κατασκευάστηκε το 1980 στα Ναυπηγεία IMABARI SHIPBUILDING GROUP της Ιαπωνίας. Με πρώτο όνομα το FERRY ORANGE 2, αρχικά έκανε δρομολόγια συνδέοντας το Τόκιο με τα γύρω λιμάνια. Έχει μήκος μήκος 142,5 μέτρα, ενώ το πλάτος του τα 23,50 μέτρα και το βύθισμα του είναι 5,52 μέτρα.
Προτού αγοραστεί το 1994 από την εταιρεία Cretan Ferries με έδρα το Ρέθυμνο. Μετατράπηκε σε κρουαζιερόπλοιο στο Πέραμα, μετονομάστηκε σε ΠΡΕΒΕΛΗ και τέθηκε σε υπηρεσία το 1995 στο κύριο δρομολόγιο της εταιρείας, τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο.
Η Cretan Ferries εξαγοράστηκε από την ANEK Lines το 2000, με το ΠΡΕΒΕΛΗ να λειτουργεί στο δρομολόγιο της νέας της εταιρείας στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Μετονομάστηκε ΠΡΕΒΕΛΗΣ το 2001.
Το 2007 ήταν το τελευταίο της στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, καθώς αναπτύχθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη το 2008.
Από το 2009, το πλοίο λειτουργεί σε μία από τις πιο απαιτητικές γραμμές σωτηρίας του Αιγαίου, παρέχοντας υπηρεσίες στα απομακρυσμένα νησιά Κάσος και Κάρπαθος, στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος.
Φοράει δυο τετράχρονες πολύστρες μηχανές τύπου V, η κάθε μια από 7.800 άλογα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα γύρω από τα 18 ν.μ. την ώρα.
Λεπτομέρειες που αφορούν τις δυο μηχανές, τα κατασκευαστικά και τα ιστορικά του στοιχεία, αφορούν κυρίως εκείνους που αναγνωρίζουν στα πλοία την καθαρόαιμη ψυχή τους. Για τους περισσότερους το κορμί του πλοίου απλά χτίζει το δρόμο ανάμεσα στις στεριές.
15 χρόνια στην γραμμή…
Δεν είναι κρουαζιερόπλοιο, αλλά μας ταξίδεψε σαν κρουαζιερόπλοιο, όλοι μας μέσα σε αυτό βαπόρι έχουμε ιστορίες ταξιδιού, έχει μεταφέρει τις δικές μας ψυχές!
Αγαπημένε μου Πρέβελης, σε ευχαριστώ για όλα τα ταξίδια, ευχαριστώ τους πλοίαρχους, αξιωματικούς, το πλήρωμα.
Για τις άμορφες στιγμές, μανούβρες και τα σφυρίγματα της μπουρού σου… Σαν να μιλούσες στις ψυχές μας!
Ότι και να λέτε εξυπηρέτησε τόσα χρόνια την δύσκολη γραμμή! Για αυτό άλλωστε και πολλοί καραβολάτρες το λένε και ΠΡΕΒΕΛΑΡΑ!
Ακόμα για σένα πηγαίναμε στα λιμάνια πρωί μεσημέρι ξημερώματα!
«Μετά από περίπου 23 χρόνια… Έφτασε η στιγμή του αποχαιρετισμού! Η τελευταία προσέγγιση στο λιμάνι του Ηρακλείου, ήταν η μαχαιριά, για όσους σε αγάπησαν…
Ένα αντίο στο πλοίο που πρόσφερε τόσα πολλά, χειμώνα – καλοκαίρι, που αγάπησε τα ακριτικά νησιά και το αγάπησαν και οι κάτοικοι.
Σας ευχαριστούμε πολύ!!!
Εις το επανιδείν!!
Κείμενο – Αγγελική Σαρικαβάζη – Τα αγαπημένα μου πλοία


































.jpg)

Ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός φωτίζει την ιστορία της Κοξαρέ
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου