Προϋπολογισμός: Χωρίς σχέδιο η κυβέρνηση για την θωράκιση των υποδομών της χώρας από τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών

 Ειδική αναφορά στο σκέλος του Προϋπολογισμού του 2024 που αφορά το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έκανε μιλώντας στη Βουλή ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης.

 

Ο Χάρης Μαμουλάκης επισημαίνοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να διοχετεύει πρόσθετους πόρους για την κατασκευή, τη συντήρηση και τον έλεγχο των υποδομών για να αποφευχθούν στο μέλλον τραγωδίες όπως του εγκλήματος των Τεμπών, ή της κατάρρευσης της γέφυρας στην Πάτρα, κ.α., αλλά και για να αποκατασταθούν οι καταστροφές στη Θεσσαλία, τόνισε: 



«Στον προϋπολογισμό του 2024 γίνεται αναφορά στο μόνιμο μέτρο των 600 εκατ. ευρώ για καταστροφές από φυσικές καταστροφές. Χωρίς ωστόσο ευδιάκριτα να αποτυπώνεται το μέρος που θα αφορά αποκλειστικά την αποκατάσταση ή την εκ νέου κατασκευή υποδομών αν λάβουμε υπόψη ότι στο συνολικό ποσό εμπεριέχονται και οι αποζημιώσεις των πληγέντων. Πώς θα ανατάξουμε την Θεσσαλία;».




Ανέφερε επίσης πως «Ό,τι δεν συντηρείται πεθαίνει και καμιά φορά σκοτώνει», επεσήμανε ότι είναι απαραίτητο να τεκμηριωθεί η κατασκευή ανθεκτικότερων υποδομών, αλλά και την ανάγκη αποκατάστασης και επαναφοράς της κανονικότητας στις περιοχές που επλήγησαν από τις θεομηνίες, όπως είναι η Θεσσαλία, που πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα.



Ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την εμμονή της Κυβέρνησης της ΝΔ σε μεθόδους ΣΔΙΤ, χωρίς μάλιστα τεκμηριωμένο λόγο, με αποτέλεσμα «Ο λογαριασμός θα είναι πολύ μεγάλος και βεβαίως θα ευνοήσει τις τσέπες των λίγων και ισχυρών εις βάρος του λαού. Με τη μέθοδο αυτή, η Ν.Δ. υποθηκεύει και δεσμεύει για 30 έτη πόρους του Π.Δ.Ε. που θα μπορούσαν να διατεθούν για μία άλλου τύπου αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας» τόνισε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας: 



«Επιλέγετε να παρουσιάζετε ευοίωνα σενάρια προκειμένου να μη λάβετε ενισχυτικά μέτρα κι ενώ έχουν διαδραματιστεί τόσα, θεομηνίες, ατυχήματα, δυστυχήματα, η αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού, τακτικός και ΠΔΕ εθνικό σκέλος και συγχρηματοδοτούμενο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανέρχεται σε μόλις 0,16%!».


 

«Ο σχεδιασμός σας δεν είναι «άριστος». Θα ήταν, αν εξυπηρετούσε τους πολλούς» ανέφερε επίσης ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Είναι πρόχειρος, με έλλειψη συμπεριληπτικού οράματος και χωρίς την ενσωμάτωση δεικτών κοινωνικο-οικονομικής ευημερίας που να αφορούν τους πολλούς. 



Εκτός από τις διατυπώσεις επί χάρτου, πρέπει να υπάρχει και η αναφορά στις επιστημονικές παραμέτρους που ελήφθησαν ή θα ληφθούν υπόψη, ούτως ώστε να ενσωματωθούν οι «πιέσεις» επί των υποδομών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.».

ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ kritipoliskaixoria

Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

.........