Οι στοιχειοθετημένες απαιτήσεις του Δήμου και η διαδικασία τροποποίησης που προβλέπεται στο άρθρο 34 της σύμβασης
«Κρατάμε όλα μας τα όπλα έτσι ώστε να επιτύχουμε ένα αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται στην πόλη» δήλωσε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός μια ημέρα μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στην οποία συμμετείχε και τοποθετήθηκε, ενόψει της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης του του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.
Όπως επεσήμανε ο Αλέξης Καλοκαιρινός, διατύπωσε τις απαιτήσεις του Δήμου Ηρακλείου οι οποίες είναι απολύτως στοιχειοθετήμενες από ειδικούς και σημείωσε ότι κύριο ζήτημα που πρέπει να θεραπευθεί είναι το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ διχοτομεί την πόλη έτσι όπως έχει διαμορφωθεί: «Κινούμαστε με συμφωνία να το θεραπεύσουμε κατά το δυνατόν διατηρώντας τον αστικό και περιαστικό χαρακτήρα του δρόμου που ταυτοχρόνως είναι και αυτοκινητόδρομος.
Το ζήτημα μας είναι για τη λεγόμενη αλλά μη υφιστάμενη «παράκαμψη Ηρακλείου», να έχουμε μια υβριδική χρήση του δρόμου. Καταλήγοντας σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να έχουμε ένα λειτουργικό κυκλοφοριακό σύστημα. Δηλαδή το σύστημα που είναι ο ΒΟΑΚ, το παράπλευρο οδικό δίκτυο, η πόλη και το λιμάνι, θα πρέπει να συλλειτουργούν και αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση η οποία έχει και αντίστοιχες απαιτήσεις. Είναι και ένας λόγος που ζήτησα μια κυκλοφοριακή μελέτη που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή».
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός αναφέρθηκε και στις δυο πολιτικές δηλώσεις που ζήτησε από τον Υπουργό, υπογραμμίζοντας ότι θα επανέλθει στο ζήτημα λέγοντας: «Η μία είναι ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες για την πραγματική παράκαμψη, την νότια παράκαμψη. Ο Δήμος Ηρακλείου δεν παραιτείται από την νότια παράκαμψη. Η δεύτερη είναι ότι άλλα έργα τα οποία είναι ζωτικά για το Ηράκλειο όπως η αμεσότερη σύνδεση της πόλης με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου δεν θα εμποδιστούν από πρόνοιες της σύμβασης περί ανταγωνισμού».
Μιλώντας για τις απαιτήσεις του Δήμου Ηρακλείου, ο Αλέξης Καλοκαιρινός έκανε ιδιαίτερη μνεία στο ζήτημα των υδραυλικών έργων που άπτεται του τομέα Πολιτικής Προστασίας και για το οποίο όπως τόνισε πρέπει να εξασφαλιστεί ότι δεν αφαιρούνται υποχρεώσεις από τον παραχωρησιούχο. Για την διεκδίκηση των στεγάστρων τα οποία γεφυρώνουν την πόλη, δίνουν δημόσιο χώρο και διευκολύνουν τις εγκάρσιες κινήσεις, σημείωσε ότι το Ηράκλειο θα μπορούσε να έχει τα στέγαστρα με μερική υπογειοποίηση αν αυτό αποδειχθεί ότι είναι χρήσιμο από τη μελέτη. «Θα έλεγα λοιπόν ότι όλα είναι
ανοικτά και ξεκινάει ένα χρονικό διάστημα που είναι πάρα πολύ κρίσιμο» δήλωσε και συμπλήρωσε ότι «Το διάστημα των ερχόμενων εβδομάδων, των λίγων μηνών μέχρι την έναρξη της παραχώρησης που θα οδηγήσει και στην έναρξη του έργου, είναι και το διάστημα στο οποίο θα καταλήξουμε από κοινού με το Υπουργείο Υποδομών στις συγκεκριμένες απαιτήσεις που θα έχουν γίνει αποδεκτές.
Η διαδικασία θα καταλήξει στην συμπληρωματική βελτίωση του έργου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βάση αυτού θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία τροποποίησης που προβλέπεται στο άρθρο 34 της σύμβασης και το οποίο οδηγεί σε συμπληρωματικές μελέτες και σε συμπληρωματικά έργα. Οι δρόμοι για να το επιτύχει κανείς αυτό είναι δύο και τους κρατάμε και τους δύο ανοικτούς: Είτε θα γίνει με την καλή συνεννόηση με το Υπουργείο είτε θα γίνει μέσω της αίτησης ακύρωσης, της προσφυγής δηλαδή, που έχουμε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Για το λόγο αυτό η προσφυγή παραμένει ζωντανή και θα παραμένει ζωντανή έως ότου είναι απολύτως διασφαλισμένο ότι μέσα από τον άλλο δρόμο, έχουμε πετύχει αυτό που θα μπορούσαμε να πετύχουμε μέσα από τη δικαστική οδό. Άρα λοιπόν κρατάμε όλα μας τα όπλα έτσι ώστε να επιτύχουμε ένα αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται στην πόλη στη βάση απαιτήσεων από τις οποίες δεν υπάρχει περίπτωση να υποχωρήσουμε».
Για το ζήτημα των διοδίων ο Δήμαρχος Ηρακλείου δήλωσε ότι υπάρχουν αρκετές ασάφειες και εξαιρέσεις: «Η κοινή βάση πάνω στην οποία συζητάμε είναι ότι τα αστικά τμήματα του ΒΟΑΚ δεν θα έχουν διόδια. Αλλά υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις και ασάφειες. Το ζήτημα των βαρέων οχημάτων είναι πολύ σημαντικό. Επίσης, το ζήτημα του προσδιορισμού των κόμβων, διαπιστώνοντας ότι ο κόμβος του σημερινού αεροδρομίου έχει εξαιρεθεί. Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να το δεχθούμε. Αρκεί να εξαιρέσεις ένα κόμβο για να καταρρεύσει όλο το σύστημα της εξαίρεσης. Καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι δυνατόν να μπουν εκεί διόδια».
Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμαρχος Ηρακλείου συμμετείχε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στη φάση της ακρόασης των φορέων, μαζί με την Γενική Γραμματέα του Δήμου Μαρία Σκραφνάκη.
Ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός φωτίζει την ιστορία της Κοξαρέ
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου