Κατέθεσε νέα Επίκαιρη Ερώτηση προς Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με αφορμή και τις πρόσφατες δηλώσεις του Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολου Τζιτζικώστα στην Περιφέρεια Κρήτης
Την ανάγκη δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη φέρνει ξανά στο προσκήνιο ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
Ειδικότερα, ο Χάρης Μαμουλάκης αναδεικνύει την ανάγκη μελέτης υλοποίησης ενός έργου μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη με την διερεύνηση των δυνατοτήτων ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής βιώσιμων μεταφορών και τουρισμού.
«Η Κρήτη αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά κέντρα της χώρας και ταυτόχρονα έναν από τους πλέον δημοφιλείς ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η σημερινή της συγκοινωνιακή δομή περιορίζεται ουσιαστικά στις οδικές μεταφορές, με ιδιωτικά ΙΧ ή με λεωφορεία, παραμένοντας το μοναδικό μεγάλο νησί στην Ευρώπη που δεν διαθέτει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς. Αυτό όχι μόνο εντείνει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, την περιβαλλοντική ρύπανση και τα προβλήματα προσβασιμότητας, αλλά συνιστά και αναπτυξιακή υστέρηση με ευρύτερες συνέπειες για την οικονομία και την ποιότητα ζωής.».
Με την Επίκαιρη Ερώτηση τονίζεται ότι η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, σε συνδυασμό με το έργο του ΒΟΑΚ αλλάζει τα δεδομένα στην τοπική και περιφερειακή κινητικότητα, καθιστώντας την ανάγκη για τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς ακόμη πιο επίκαιρη. Γίνεται επίσης αναφορά σε δημόσιες δηλώσεις κατά τη διάρκεια της προ ολίγων μηνών επίσκεψης του Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολου Τζιτζικώστα στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου υπογραμμίστηκε ότι τέτοιου τύπου έργα αποτελούν προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επιπλέον, ο ίδιος ο Επίτροπος επεσήμανε την επεξεργασία της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό και τις βιώσιμες μεταφορές, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 και στοχεύει στην προώθηση πράσινων υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επισημαίνει ότι: «Το γεγονός αυτό αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβολής νέων αιτήσεων για χρηματοδότηση έργων υποδομών μεταφορών από ευρωπαϊκούς πόρους, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και τεκμηριωμένος σχεδιασμός από τα κράτη-μέλη. Κατά την τοποθέτησή του μάλιστα, στη συνάντηση που είχε στην Περιφέρεια ο Επίτροπος ανέφερε ότι «η Ευρώπη είναι παντού» και πώς βελτιώνει τη ζωή μας «αρκεί να υπάρχουν οι τοπικοί ηγέτες και οι περιφερειακοί ηγέτες, που έχουν τις γνώσεις να απορροφήσουν τα χρήματα και να τα κατευθύνουν, απαντώντας τις πραγματικές ανάγκες που έχει ο τόπος μας».
Με αυτά ως δεδομένα και επειδή το μέσο σταθερής τροχιάς – κατά προτεραιότητα στη διαδρομή Ηράκλειο – Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου, με μελλοντική προοπτική επέκτασης σε άλλες πόλεις – συνιστά έργο με τεράστιο περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα αλλά και ομόφωνο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, ενώ αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα και συνδέεται άμεσα με τους στόχους του ΕΣΠΑ, του Ταμείου Ανάκαμψης, του Connecting Europe Facility (CEF) και του νέου Μηχανισμού για τις Μεταφορές, ζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα:
1. Πως προτίθεται το Υπουργείο, στον απόηχο των ανωτέρω συναντήσεων και δηλώσεων του Ευρωπαίου Επιτρόπου να αξιοποιήσει το θετικό κλίμα και τις κατευθύνσεις που διαμορφώνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να διερευνήσει το ενδεχόμενο υποβολής πρότασης για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση έργου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, μέσω των διαθεσίμων μηχανισμών;
2. Πως σκοπεύετε να εντάξετε την Κρήτη στον εθνικό και ευρωπαϊκό στρατηγικό σχεδιασμό βιώσιμων μεταφορών, εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε σύγχρονες, φιλικές προς το περιβάλλον και οικονομικά προσιτές συγκοινωνίες;
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Ανάγκη μελέτης υλοποίησης έργου μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη – Διερεύνηση δυνατοτήτων ευρωπαϊκής χρηματοδότησης στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής βιώσιμων μεταφορών και τουρισμού.
Η Κρήτη αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά κέντρα της χώρας και ταυτόχρονα έναν από τους πλέον δημοφιλείς ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς. Με πληθυσμό που υπερβαίνει τις 600.000, αστικά κέντρα, ραγδαία αναπτυσσόμενο τουριστικό και εμπορικό δυναμικό και μεγάλα πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα, η ανάγκη για σύγχρονες, βιώσιμες, δημόσιες μεταφορές είναι επιτακτική.
Η σημερινή της συγκοινωνιακή δομή περιορίζεται ουσιαστικά στις οδικές μεταφορές, με ιδιωτικά ΙΧ ή με λεωφορεία, παραμένοντας το μοναδικό μεγάλο νησί στην Ευρώπη που δεν διαθέτει κανένα μέσο σταθερής τροχιάς. Αυτό όχι μόνο εντείνει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση, την περιβαλλοντική ρύπανση και τα προβλήματα προσβασιμότητας, αλλά συνιστά και αναπτυξιακή υστέρηση με ευρύτερες συνέπειες για την οικονομία και την ποιότητα ζωής.
Η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, σε συνδυασμό με την εν εξέλιξει υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αλλάζει τα δεδομένα στην τοπική και περιφερειακή κινητικότητα, καθιστώντας την ανάγκη για τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς ακόμη πιο επίκαιρη. Σύμφωνα με δημόσιες δηλώσεις κατά τη διάρκεια της προ ολίγων μηνών επίσκεψης του Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, κ. Τζιτζικώστα, στην Περιφέρεια Κρήτης, επιβεβαιώθηκε η συγχρηματοδότηση έργων όπως ο ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο από ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ υπογραμμίστηκε ότι τέτοιου τύπου έργα αποτελούν προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επιπλέον, ο ίδιος ο Επίτροπος επεσήμανε την επεξεργασία της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό και τις βιώσιμες μεταφορές, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 και στοχεύει στην προώθηση πράσινων υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες. Το γεγονός αυτό αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβολής νέων αιτήσεων για χρηματοδότηση έργων υποδομών μεταφορών από ευρωπαϊκούς πόρους, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και τεκμηριωμένος σχεδιασμός από τα κράτη-μέλη. Κατά την τοποθέτησή του μάλιστα, στη συνάντηση που είχε στην αρμόδια Περιφέρεια ο Επίτροπος ανέφερε ότι «η Ευρώπη είναι παντού» και πώς βελτιώνει τη ζωή μας «αρκεί να υπάρχουν οι τοπικοί ηγέτες και οι περιφερειακοί ηγέτες, που έχουν τις γνώσεις να απορροφήσουν τα χρήματα και να τα κατευθύνουν, απαντώντας τις πραγματικές ανάγκες που έχει ο τόπος μας». Κατά συνέπεια:
Επειδή, το μέσο σταθερής τροχιάς– κατά προτεραιότητα στη διαδρομή Ηράκλειο – Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου, με μελλοντική προοπτική επέκτασης σε άλλες πόλεις – συνιστά έργο με τεράστιο περιβαλλοντικό, και αναπτυξιακό αποτύπωμα αλλά και ομόφωνο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Επειδή, αποτελεί επίσης υποχρέωση της Πολιτείας στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα, και συνδέεται άμεσα με τους στόχους του ΕΣΠΑ, του Ταμείου Ανάκαμψης, του Connecting Europe Facility (CEF) και του νέου Μηχανισμού για τις Μεταφορές.
Επειδή, φαίνεται ότι ενδεχομένως δεν έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες εξέτασης και μελέτης ενός τέτοιου σεναρίου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πως προτίθεται το Υπουργείο, στον απόηχο των ανωτέρω συναντήσεων και δηλώσεων του Ευρωπαίου Επιτρόπου να αξιοποιήσει το θετικό κλίμα και τις κατευθύνσεις που διαμορφώνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να διερευνήσει το ενδεχόμενο υποβολής πρότασης για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση έργου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, μέσω των διαθεσίμων μηχανισμών;
2. Πως σκοπεύετε να εντάξετε την Κρήτη στον εθνικό και ευρωπαϊκό στρατηγικό σχεδιασμό βιώσιμων μεταφορών, εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε σύγχρονες, φιλικές προς το περιβάλλον και οικονομικά προσιτές συγκοινωνίες;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Χάρης Μαμουλάκης
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου Φίλων του Μουσείου Νίκου Καζαντζάκη!
Δημοτικό Κοινωνικό Κομμωτήριο για τις ευάλωτες ομάδες από τον Δήμο Ηρακλείου
Οι «Βασικές Γνώσεις Excel» το θέμα του νέου σεμιναρίου στον κύκλο «Δια… Δήμου Μάθηση»
.
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου