Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης» || Σάββατο 24 και Κυριακή 25 Αυγούστου
Θεατρική παράσταση: Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ του ΜΟΛΙΕΡΟΥ
Την εκρηκτική κωμωδία του Μολιέρου «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» σκηνοθετούν και διασκευάζουν φέτος το καλοκαίρι ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας. Μετά από τον «Δον Ζουάν» το 2009 στο Εθνικό Θέατρο και τον «Ταρτούφο» το 2016, συνεχίζουν τη μελέτη τους πάνω στον κορυφαίο Γάλλο δραματουργό, ο οποίος, μέσα πάντα από το πρίσμα της κωμωδίας φώτισε τα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής, κατανόησε την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και δημιούργησε χαρακτήρες με οικουμενική εμβέλεια και έργα που παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα.
Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό τη τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες πασχίζοντας έτσι να καμουφλάρουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον ιπποκράτειο όρκο βάζουν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον.
Ο Μολιέρος – ως ένα από τα λαμπρότερα επαναστατικά πνεύματα της εποχής του – δεν μένει μόνο εκεί, αλλά κάνει και ένα πολιτικό σχόλιο καταγγέλλοντας κάθε μορφή εξουσίας και ασκώντας έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία και στα κακώς κείμενά της. Με ανάλαφρο αλλά καυστικό τρόπο, τα βάζει με τις παντός είδους αυθεντίες που τυφλωμένοι από αλαζονεία και έχοντας κατακτήσει προνόμια και εξουσία, υποτιμούν και καταπιέζουν τον απλό πολίτη.
Κατά τραγική ειρωνεία ο «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» ήταν το κύκνειο άσμα του. Το 1673, λίγο μετά την τέταρτη παράσταση του έργου στην οποία πρωταγωνιστούσε, ο Μολιέρος – άρρωστος και προδομένος από τους γιατρούς – πέθανε στα παρασκήνια. Η παράσταση, που θα παρουσιαστεί σε μεγάλα θέατρα της Αθήνας και θα περιοδεύσει σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί την ένατη συνσκηνοθεσία του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια μετά τις εξαιρετικά επιτυχημένες παραστάσεις «Μήδεια», «Μη σου τύχει», «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», «Οθέλλος», «Αντιγόνη», «Ιφιγένεια», «Ταρτούφος» και «Μόνος με τον Άμλετ».
Το έργο
Στο κωμικό μικροσκόπιο του Μολιέρου μπαίνει ένας αριστοκράτης, ο Αργκάν, ο οποίος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρ’ όλα αυτά, και ο ίδιος ο Αργκάν υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι τού φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Μάταια όμως.
Οι γιατροί – αλλά και κάθε είδους τσαρλατάνοι – δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα τον απαλλάσσουν και από τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη.
Όταν η Αγγελική αντιδρά, ο Αργκάν με την προτροπή της δεύτερης συζύγου του της Μπελίνα, της ανακοινώνει ότι μοναδική της εναλλακτική είναι να κλειστεί σε μοναστήρι. Αυτοί που αναλαμβάνουν να τον συνεφέρουν είναι η υπηρέτριά του η Τουανέτα και ο αδερφός του ο Βεράλδος. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό ώστε να ανακαλύψει
ποιος τον εκμεταλλεύεται και ποιος τον νοιάζεται, ποιος τον επιβουλεύεται και ποιος πραγματικά τον αγαπάει.
Είναι όμως ο Αργκάν πράγματι ασθενής; Και αν ναι, ασθενεί από μια αρρώστια που μπορεί η ιατρική να θεραπεύσει; Ή μήπως είναι ένας ανασφαλής, φοβισμένος άνθρωπος που ενώ τα έχει όλα, προσπαθεί να βρει τι του φταίει και δεν είναι ευτυχισμένος και με πρόσχημα την κλονισμένη του υγεία πασχίζει να προκαλέσει τον ενδιαφέρον των γύρω του και να σιγουρευτεί ότι νοιάζονται για αυτόν;
Και μήπως τελικά ο μολιερικός Αργκάν δεν διαφέρει και πολύ από τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν ικανοποιείται με τίποτα και παρόλο που ζει μια άνετη οικογενειακή ζωή, συνειδητοποιεί τελικά ότι η βαθύτερη και σημαντικότερη ανάγκη του είναι να αγαπηθεί.
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Ελεύθερη απόδοση: Μανώλης Δούνιας
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Έλενα Γεροδήμου
Βοηθός σκηνοθετών: Θάνος Χατζόπουλος
Γραφιστική επιμέλεια: Δημήτρης Γκέλμπουρας
ΠαραγωγήΤεχνηχώρος
ΠΑΙΖΟΥΝ: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης,Νίκος Γκέλια, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης
Υπεύθυνη προβολής & επικοινωνίας: Μαρένα Καδιγιαννοπούλου (6972 303800), marenakadigiannopoulou@gmail.com
Ώρα Έναρξης: 21:00 || Τιμές: 22€ (κανονικό), 20€ (Φοιτητικό ,ανέργων ,αμεα , άνω των 65 ετών)
Προπώληση Ηλεκτρονικά: https://www.more.com/theater/o-kata-fantasian-asthenis-tou-molierou/
και στο ταμείο του κηποθέατρου «Νίκος Καζαντζάκης», Τηλ.: 2810 242977
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα με Σάββατο 10:00 -14:00 και 18:00 -22:00
*** Η προπώληση των εισιτηρίων στο ταμείο του Κηποθέατρου «Νίκος Καζαντζάκης» πραγματοποιείται μόνο με μετρητά
Ανοικτό Θέατρο «Πύλη Βηθλεέμ» || Σάββατο 24 Αυγούστου 2024
Θεατρική παράσταση: «Η από πέσιμο, ή από …» της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ανάπτυξης του τμήματος ΚΕ.ΚΟΙ.Φ./Α.Π.Η. Αγ. Ιωάννη
Ώρα έναρξης: 21:00 || Ελεύθερη είσοδος
Υποστήριξη: Δήμος Ηρακλείου
Θερινό Σινεμά «Πύλη Βηθλεέμ» || Σάββατο 24 Αυγούστου 2024
Προβολή της ταινίας: Πρόγευμα στο Τίφαννυς
Η.Π.Α. | 1961| 115' | Α-Μ Καταλληλότητα: άνω των 8 ετών Γλώσσα | : Αγγλικά | Σκηνοθεσία | : Μπλέικ Έντουαρντς Σενάριο | : Τρούμαν Καπότε, Τζορτζ Άξελροντ Ηθοποιοί | : Όντρεϊ Χέπμπορν, Τζορτζ Πέπαρντ, Πατρίτσια Νιλ
Μια γοητευτική κοσμική συναντά έναν νεαρό συγγραφέα ο οποίος έχει μόλις μετακομίσει στην πολυκατοικία της. Αρχίζουν να συναναστρέφονται την υψηλή νεοϋορκέζικη κοινωνία και, μέσα από την ιδιαίτερη σχέση τους, ανακαλύπτουν τον πραγματικό τους εαυτό. [Κέρδισε δύο βραβεία Όσκαρ ενώ ήταν υποψήφια και για 2 Χρυσές Σφαίρες]
Ώρα έναρξης: 21:30 Είσοδος: 4€
Αγορά εισιτηρίου εδώ: https://www.ticketservices.gr/event/therinos-kinimatografos-vithleem/
και κατά την είσοδο σας στο ταμείο του κινηματογράφου.
Θερινό Σινεμά «Πύλη Βηθλεέμ» || Κυριακή 25 Αυγούστου 2024
Προβολή της ταινίας: Πέμπτη με Κυριακή
Χιλή, Ολλανδία | Chille, Netherlands 2013| 96' | Έγχρωμο Καταλληλότητα: άνω των 12 ετών Γλώσσα | Language: Ισπανικά, Γαλλικά | Spanish, French Σκηνοθεσία | Direction: Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ Σενάριο | Screenplay: Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ Ηθοποιοί | Cast: Σαντί Αουμάδα, Πάολα Γκιάννι, Φρανσίσκο Πέρεζ- Μπάνεν
Μια οικογένεια πηγαίνει για λίγες μέρες διακοπές στη Βόρεια Χηλή. Παράλληλα, η κόρη της οικογένειας αρχίζει σταδιακά να συνειδητοποιεί ότι οι γονείς της μπορεί να χωρίζουν.
[Το Πέμπτη με Κυριακή αποτελεί το ντεμπούτο της Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ (Too Late to Die Young), η οποία θεωρείται πλέον μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες του σύγχρονου χιλιανού κινηματογράφου, απέσπασε κορυφαία βραβεία στο Ρότερνταμ, στο IndieLisboa και στο New Horizons της Πολωνίας.]
Ώρα έναρξης: 21:30 Είσοδος: 4€
Αγορά εισιτηρίου εδώ: https://www.ticketservices.gr/event/therinos-kinimatografos-vithleem/
και κατά την είσοδο σας στο ταμείο του κινηματογράφου.
Ταμείο – Πληροφορίες προγράμματος:
Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης», Τηλ.: 2810 242977, - @.
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα με Σάββατο 10:00 -14:00 και 18:00 -22:00
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις του Δήμου Ηρακλείου στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.heraklionculture.gr/
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου Φίλων του Μουσείου Νίκου Καζαντζάκη!
Δημοτικό Κοινωνικό Κομμωτήριο για τις ευάλωτες ομάδες από τον Δήμο Ηρακλείου
Οι «Βασικές Γνώσεις Excel» το θέμα του νέου σεμιναρίου στον κύκλο «Δια… Δήμου Μάθηση»
.
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου