Πώς ήταν και πώς είναι σήμερα τα σπίτια του παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου

Πώς είναι σήμερα το σπίτι που γυρίστηκε η ταινία «Παριζιάνα»



 Το διάσημο σπίτι που φιλοξενούσε την Πελαγία τη μοδίστρα και από την οποία έδιωχνε σωρηδόν τις πελάτισσες που την προσέβαλαν βρίσκεται στην πραγματικότητα στην περιοχή της Νέας Χαλκηδόνας, στην οδό Κρήτης 28. 

Κάποια σημεία φαίνεται να μην τα έχει αγγίξει ο χρόνος ενώ νομίζεις ότι θα δεις τη Ρένα Βλαχοπούλου, τη Νόρα Βαλσάμη και τον Χρόνη Εξαρχάκο να βγαίνουν από την καγκελόπορτα. 

Στην ταράτσα, μάλιστα, είχαν γυριστεί και πολλές χορευτικές με τον σπουδαίο Βαγγέλη Σηλεινό.



Πού είναι και πώς είναι το σπίτι της ταινίας «Θανάση πάρε το όπλο σου»




Πρόκειται για μία από τις δημοφιλέστερες ταινίες του Θανάση Βέγγου, παρόλο που ο χαρακτήρας που υποδύθηκε δεν ήταν ο συνηθισμένος του. 


Είναι επίσης μία από τις πιο διακεκριμένες του Ντίνου Κατσουρίδη. Επίσης, η ταινία, έχει αποσπάσει και 2 βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, το 1972



Δεσποινίς Διευθυντής: Έτσι είναι σήμερα το σπίτι που γυρίστηκε η ταινία




Σίγουρα αν έχεις δει την ταινία πάνω από δύο φορές θα θυμάσαι τα χαρακτηριστικά σκαλιά στα οποία η Λίλα τραγουδούσε με τον πατέρα της τα τρία παιδιά Βολιώτικα. Αυτές οι σκάλες, λοιπόν, βρίσκονται στη Φιλοθέη και συγκεκριμένα στην οδό Κόδρου. 



Φέρνοντας στο μυαλό σου σκηνές από την ταινία και περνώντας απ’ έξω μπορείς να δεις ότι το καλοδιατηρημένο σπίτι θυμίζει πολύ τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και την ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής»



Το σπίτι του Αντωνάκη και της κυρίας Ελένης που έμεινε γνωστή ως Οικία Κοκοβίκου



Ένα από τα πιο γνωστά κινηματογραφικά σπίτια του παλιού ελληνικού κινηματογράφου δεν είναι άλλο από την Οικία Κοκοβίκου ή πιο σωστά της ταινίας «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα». Και ενώ όλοι γνωρίζουν πού βρίσκεται και πώς είναι σήμερα, λίγοι γνωρίζουν την πιο παλιά ιστορία του, δηλαδή πώς ήταν παλιά και για την ακρίβεια, ποιος ήταν ο πρώτος ένοικος του σπιτιού στην Πλάκα.


Αρχικά να πούμε ότι η οδός Τριπόδων στον αριθμό 32 της οποίας βρίσκεται το σπίτι από την ταινία Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα αποτελεί τον παλαιότερο δρόμο της Αθήνας που διατηρεί το ίδιο όνομα εδώ και 25 αιώνες. Σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί περαιτέρω και μπορείς να δεις περνώντας απ’ έξω τη χαρακτηριστική σκάλα και τα παράθυρα όπως φαινόντουσαν στην ταινία.




Πού γυρίστηκε η ταινία «Η θεία από το Σικάγο»; – Οι δύο εκδοχές για το σπίτι



Αυτό που φυσικά αποτελεί βασικό σκηνικό σε όλα όσα διαδραματίζονται στην ταινία η θεία από το Σικάγο είναι το σπίτι από το οποίο πετάνε τις στάμνες και ουσιαστικά ζει η οικογένεια. Υπάρχουν δύο εκδοχές για το πού βρίσκεται το σπίτι το οποίο φαίνεται εξωτερικά (το μπαλκόνι) και στο οποίο βρισκόταν η Γεωργία Βασιλειάδου όταν διάλεγε γαμπρούς με τις ανιψιές της. 


Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το σπίτι στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία και από το οποίο πέφτουν τα κανάτια, είναι στην Κυψέλη και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Σπετσών και Κασταλίας. Μάλιστα, το σπίτι δεν φαίνεται να έχει αλλάξει πολύ βλέποντας κανείς τις φωτογραφίες.


Υπάρχει και μια δεύτερη, λιγότερο δημοφιλής εκδοχή, η οποία θέλει το σπίτι που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας να έγιναν στο Κολωνάκι και συγκεκριμένα στην οδό Ξανθίππου. Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή, ωστόσο, το σπίτι δεν υπάρχει πια. Η θεία από το Σικάγο σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία και σίγουρα προσφέρει απολαυστικό γέλιο μέχρι και σήμερα…




Αχ αυτή η γυναίκα μου: Πού ακριβώς βρίσκεται η πολυκατοικία του διευθυντή Χαρίλαου




Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος, μας έχει χαρίσει ατελείωτες στιγμές γέλιου μέσα από τις κωμωδίες του. Σπουδαίοι ηθοποιοί και ατάκες που έχουν μείνει στην ιστορία μας θυμίζουν συχνά νοσταλγικές στιγμές μιας άλλης Αθήνας και μιας άλλης Ελλάδας. 


Μια τέτοια ελληνική ταινία είναι και το Αχ αυτή η γυναίκα μου με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Γιάννη Μιχαλόπουλο και τη Σαπφώ Νοταρά. Και ποιος δε θυμάται την τελευταία να λέει… μπουρλώτο και να εισβάλει στο γραφείο του διευθυντή της; Όπως χαρακτηριστικές είναι και οι σκηνές που είναι γυρισμένες στα σπίτια των πρωταγωνιστών. 


Σε μία από τις σκηνές, η Αλίκη Βουγιουκλάκη φαίνεται να μπαίνει στην πολυκατοικία του διευθυντή Χαρίλαου (Μιχαλόπουλου) και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ να παρακολουθεί σε ρόλο… ντετέκτιβ.


Πρόκειται για μια πολυκατοικία στο Κολωνάκι και συγκεκριμένα στην οδό Κανάρη. Τα δέντρα και η κολώνα πίσω από την οποία παρακολουθεί την Βουγιουκλάκη (Νίνα) ο Παπαμιχαήλ θυμίζουν σήμερα το πώς ήταν η οδός Κανάρη παλιά. Ο δρόμος, βέβαια, έχει στενέψει και έχουν αυξηθεί τα κτίρια στην περιοχή.



Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός: Το ξενοδοχείο «φάντασμα» που κάποτε πρωταγωνίστησε στην ταινία





Ράδιον. Προορισμός Καμένα Βούρλα. Εκτός από την Αττική, ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος χρησιμοποίησε σαν σκηνικό για τις ταινίες του διάφορα μέρη της Ελλάδας, άλλα πιο κοντά και άλλα πιο μακριά από την Αθήνα. 


Σπίτια, δημόσια κτήρια αλλά και ξενοδοχεία αποτέλεσαν το φόντο για πολλές διάσημες σκηνές από ταινίες που έμειναν αξέχαστες. 


Πολλά από τα μέρη που γυρίστηκαν ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου άλλαξαν πολύ, κτήρια γκρεμίστηκαν ή εγκαταλείφθηκαν. Μια τέτοια περίπτωση είναι ένα από τα πιο διάσημα ξενοδοχεία του ελληνικού κινηματογράφου, αυτό που πρωταγωνίστησε στην ταινία «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός».


Το σήμα – κατατεθέν της ταινίας ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός ήταν φυσικά το Ράδιον, το ξενοδοχείο που διαδραματίστηκαν τα γεγονότα στα Καμένα Βούρλα. Πρόκειται για το πάλαι ποτέ διάσημο ξενοδοχείο της περιοχής Ράδιον το οποίο είχε πάρει το όνομά του από τα ραδιούχα νερά της περιοχής.

Το Ράδιον στα Καμένα Βούρλα σταμάτησε να λειτουργεί το 1989 αλλά σήμερα η εγκατάλειψή του είναι εμφανής. Μεσολάβησε ακόμη και μια πυρκαγιά που άλλαξε τελείως την όψη του.



Αλίμονο στους νέους: Πού ήταν το σπίτι που έμενε η Μάρω Κοντού και τι βρίσκεται εκεί σήμερα




Όσοι αγαπούν τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο έχουν δει, όχι μία, αλλά πολλές φορές την ταινία «Αλίμονο στους νέους» με τους Δημήτρη Χορν και Μάρω Κοντού. Όσοι παρατηρούν λεπτομέρειες και αναζητούν το πόσο άλλαξαν τα μέρη που γυρίστηκαν αυτές, πιθανόν αναρωτιούνται πού βρισκόταν το σπίτι που ζούσε η Μάρω Κοντού στη συγκεκριμένη ταινία και τι βρίσκεται σήμερα εκεί. Υπάρχει, άραγε, ακόμη το κτήριο ή η αντιπαροχή το…πήρε μαζί του; 


Η αλήθεια είναι ότι η περιοχή και το συγκεκριμένο σημείο στο οποίο γυρίστηκε η ταινία δεν θυμίζει σήμερα τίποτα από την γειτονιά που ζει η Μάρω Κοντού. Μια συνοικία της Αθήνας που άλλαξε ή για την ακρίβεια… δεν υπάρχει πλέον.


Αυτό που αποτέλεσε για τους λάτρεις του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μυστήριο για χρόνια είναι ποιο ήταν το πραγματικό σπίτι που έμενε η Μάρω Κοντού στην ταινία, δηλαδή πού έγιναν τα γυρίσματα. Η περιοχή φαίνεται πώς είναι κάπου στο κέντρο της Αθήνας και πολλοί θεωρούσαν ότι η οδός Τριπόδων είναι η οδός πού βρισκόταν και το σπίτι της ταινίας. 



Στην πραγματικότητα, όμως, όχι μόνο δεν υπάρχει το σπίτι σήμερα αλλά δεν υπάρχει καν η γειτονιά. Έχει κατεδαφιστεί. Πρόκειται για την συνοικία που βρισκόταν κάτω από το θέατρο του Διονύσου και η οποία δεν υπάρχει πλέον.

Στην πραγματικότητα στην ίδια την θέση του σπιτιού και της περίφημης αυλής του αλλά και ολόκληρης της γειτονιάς, σήμερα βρίσκεται ένας αρχαιολογικός χώρος. Την περίοδο, δε, που γυρίστηκε η ταινία, ολόκληρη η συνοικία προοριζόταν για κατεδάφιση. Γι’ αυτό το λόγο τα σπίτι φαίνεται αρκετά ταλαιπωρημένο όπως και τα υπόλοιπα της γειτονιάς. Σήμερα, όταν περνάς από το σημείο τίποτα δεν σου θυμίζει πια την Μάρω Κοντού, τον Δημήτρη Χορν και τα νιάτα τους…



Μερικοί το προτιμούν κρύο: Έτσι είναι σήμερα το σπίτι της ταινίας




Οι κωμωδίες είναι ένα ξεχωριστό και αγαπημένο κεφάλαιο του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου. Μία από αυτές είναι σίγουρα το «Μερικοί το προτιμούν κρύο» (1963). Αμίμητες ατάκες που έχουν μείνει στην μνήμη των τηλεθεατών έως σήμερα και περνούν από γενιά σε γενιά. Ηθοποιοί με αστείρευτο ταλέντο που κέρδισαν μια θέση στο πάνθεο του κινηματογράφου. Τοποθεσίες από γωνιές της Αθήνας και γενικά της Ελλάδας που κάποιοι από εμάς δεν είχαμε γνωρίσει πώς ήταν στο παρελθόν. 


Όλα αυτά σε ένα μείγμα τέχνης και ιδιαίτερου χιούμορ που μοιάζει να ταιριάζει σε κάθε εποχή. Αυτό που μένει να θυμίζει συχνά αυτές τις παλιές και αγαπημένες ελληνικές ταινίες είναι τα σπίτια που έγιναν τα γυρίσματα. Και αυτό γιατί κάποια από αυτά διατηρούνται ως και σήμερα σχεδόν αναλλοίωτα. 


Μια τέτοια περίπτωση είναι και το σπίτι που γυρίστηκε η ταινία «Μερικοί το προτιμούν κρύο» με πρωταγωνιστές τη Ρένα Βλαχοπούλου, τον Ντίνο Ηλιόπουλο και τον Κώστα Βουτσά. Αν περάσεις από την περιοχή του Παπάγου μπορείς να σταματήσεις και να το δεις.


Περνώντας κανείς σήμερα απ’ έξω μπορεί να νομίσει ότι θα δει κάποια σκηνή από την ταινία με τη Ρένα Βλαχοπούλου να παραπονιέται στον μικρό της αδερφό Ντίνο Ηλιόπουλο. Κοιτώντας ακόμη και τις φωτογραφίες θα νιώσεις σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ο αθάνατος ελληνικός κινηματογράφος βρίσκεται σε κάθε γωνιά της Αθήνας και μπορείς να σταθείς μπροστά του ανά πάσα στιγμή με θαυμασμό και νοσταλγία…



Κηφισιά: Το σπίτι που εμφανιζόταν στις ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη




Πολλές -αν όχι οι περισσότερες- ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου δε χρησιμοποίησαν μόνο κάποιο στούντιο για σκηνικό αλλά περιοχές εντός και εκτός Αττικής, δηλαδή εξωτερικούς χώρους αλλά και αληθινά σπίτια. Κατοικίες που υπάρχουν ακόμη και σήμερα ή αργότερα εγκαταλείφθηκαν ακόμη και κατεδαφίστηκαν. 


Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, φαίνεται πως κάποια κτήρια έγιναν τα αγαπημένα των σκηνοθετών και έτσι χρησιμοποιήθηκαν πολλές φορές. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και ένα σπίτι στην Κηφισιά που το είδαμε ούτε σε μία, ούτε σε δύο αλλά σε τρεις ταινίες με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη.


Το σπίτι της Κηφισιάς, λοιπόν, το αναγνωρίζεις πολύ εύκολα ήδη από την χαρακτηριστική κεντρική του πόρτα. Τη λευκή καγκελόπορτα με το ιδιαίτερο μοτίβο και τα σκαλιά που οδηγούν σε αυτήν. Και μέσα το σπίτι που γυρίστηκαν τόσες και τόσες σκηνές με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο κήπος που επίσης αποτέλεσε σκηνικό για τουλάχιστον τρεις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούσε. Οι ταινίες στις οποίες χρησιμοποιήθηκε το συγκεκριμένο σπίτι για τις ανάγκες του σεναρίου είναι «Η Αλίκη στο Ναυτικό», «Το Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο» και το «Χτυποκάρδια στο Θρανίο».




Της κακομοίρας: Οι δύο εκδοχές για το πού γυρίστηκε ο Μπακαλόγατος




Ο Μπακαλόγατος ή όπως είναι ο επίσημος τίτλος της ταινίας «Της Κακομοίρας» αποτελεί μια από τις πλέον αγαπημένες παλιές ελληνικές ταινίες. Μια ασπρόμαυρη ταινία που τα τελευταία χρόνια είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε και σε έγχρωμη και χαρίζει άφθονο γέλιο με τις αμίμητες ατάκες και τις πρόζες, όσες φορές κι αν την δεις. Χατζηχρήστος, Δούκας και Ρίζος σε ρεσιτάλ ερμηνείας και με χιούμορ διαχρονικό καταφέρνουν να κάνουν την ταινία αγαπημένη και για τις επόμενες γενιές, όταν θα προβληθεί στην τηλεόραση. 


Η κωμική ταινία «Της Κακομοίρας» γυρίστηκε και προβλήθηκε την ίδια χρονιά, το 1963 και γνώρισε μεν επιτυχία αλλά ίσως όχι τόση, όση τα χρόνια που ακολούθησαν. Βασικό σκηνικό, φυσικά, αποτελεί η μπακαλοταβέρνα του Παντελή στην οποία δουλεύει ο Ζήκος, δηλαδή ο Κώστας Χατζηχρήστος.


Εκεί που βρίσκεται σήμερα ένα άλλο μεζεδοπωλείο, ο «Ακροβάτης» και που κάποτε βρισκόταν το μαγαζί  «Οι Χρυσές Καρδιές». Λέγεται, λοιπόν, ότι και τότε ήταν μεζεδοπωλείο – παντοπωλείο το οποίο χρησιμοποίησαν οι συντελεστές της ταινίας για τα γυρίσματα «Της Κακομοίρας». Μπαίνοντας κανείς μέσα στο μαγαζί μπορεί να δει φωτογραφίες του Χατζηχρήστου και νοσταλγικές εικόνες μιας άλλης εποχής από την ταινία.




Βίλα Λεβίδη: Πώς είναι σήμερα το διάσημο αρχοντικό των ελληνικών ταινιών



Γνωστός και ως ο Πύργος των 70 δωματίων, η Βίλα Λεβίδη είναι ένα από τα πιο πολυπαιγμένα σκηνικά των ταινιών του παλιού κινηματογράφου. Αποτέλεσε το σπίτι στο οποίο έγιναν πολλά γυρίσματα ή χρησιμοποιήθηκε ακόμη και το εξωτερικό του γι’ αυτό το σκοπό. 


Το αρχοντικό στην Παλλήνη, πλέον δε θυμίζει σε τίποτα την αίγλη που είχε γνωρίσει στο πατρελθόν. Τότε που τα συνεργεία στήνονταν εκεί για μέρες για να ολοκληρώσουν τα γυρίσματα και τις διάσημες σκηνές από τις ελληνικές ταινίες.


Η Βίλα Λεβίδη ή αλλιώς ο Πύργος των 70 δωματίων έχει μεγάλη ιστορία αλλά και πολλούς μύθους να διηγηθεί. Εκεί που μπλέκεται η ιστορία με τις ιστορίες φαντασίας. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή βίλα με τεράστιους εσωτερικούς χώρους, μεγάλο κήπο με πισίνα και 70 δωμάτια. 


Ο αρχιτέκτονας Κωνσταντίνος Σακελλάριος, επιμελήθηκε το κτίσιμο της πολυτελούς κατοικίας του ζεύγους Λεβίδη. Το 80 στρέμματα της βίλας αξιοποιήθηκαν το 1935.




Μια κυρία στα μπουζούκια: Πώς είναι σήμερα το σπίτι που έμεναν Λάσκαρη – Βουτσάς


Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος, μας έχει χαρίσει αμέτρητες στιγμές γέλιου και ευχάριστων στιγμών. Ειδικά οι παλιές ελληνικές ταινίες – κωμωδίες έχουν αφήσει πίσω τους πολλές ατάκες και σκηνές που όλοι θυμόμαστε 
για χρόνια. 


Μια από αυτές τις ελληνικές ταινίες είναι το «Μια κυρία στα μπουζούκια» με πρωταγωνιστές ηχηρά ονόματα όπως η Ζωή Λάσκαρη, ο Κώστας Βουτσάς, ο Φαίδων Γεωργίτσης και η Μαίρη Χρονοπούλου. Πολύ χαρακτηριστικό είναι το σπίτι στο οποίο έγιναν τα γυρίσματα μέρους της ταινίας. Εκεί όπου ζούσε η Λάσκαρη με τα αυστηρά αδέρφια της.


Το σπίτι που έμενε η Ζωή Λάσκαρη με τα αδέρφια της βρισκόταν και βρίσκεται ακόμη και σήμερα στους Αγίους Αναργύρους και συγκεκριμένα στην οδό Δημητρίου Γούναρη. Λίγα πράγματα θυμίζουν ακομη την ταινία όπως το παράθυρο που στέκονταν τα αδέρφια της Αννούλας αλλά και το ψιλικατζίδικο ακριβώς απέναντι. Η ρυμοτομία της περιοχής έχει αλλάξει πολύ αφού έχει πυκνοκατοικηθεί και τη θέση πολλών σπιτιών έχουν πάρει πολυκατοικίες.



Νόμος 4000: Πώς είναι σήμερα η πολυκατοικία που γυρίστηκε η ταινία



Ο λόγος για την οδό Μιχαήλ Βόδα στο κέντρο της Αθήνας και πιο συγκεκριμένα στην Κυψέλη. Εκεί βρισκόταν η πολυκατοικία στην οποία έμεναν οι πρωταγωνιστές, η οικογένεια της Λάσκαρη αλλά και η Κατερίνα Χέλμη.



Η πολυκατοικία στην οποία θεωρείται ότι ζούσαν οι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι στο κέντρο της Αθήνας. Ο λόγος για την οδό Μιχαήλ Βόδα. Σήμερα ο δρόμος δε θυμίζει σε πολλά την τότε εικόνα. 


Τα πολλά νεοκλασικά και ο φαρδύς δρόμος έχουν αντικατασταθεί από πολυκατοικίες και πυκνοκατοικημένη δόμηση.




Έτσι είναι σήμερα το κτήριο που γυρίστηκε η Κόμισσα της Κέρκυρας




Και ποιος δε θυμάται το υπέροχο κτήριο που θεωρείτο το σπίτι της Αντζολίνας στην ταινία «η Κόμισσα της Κέρκυρας». Στην πραγματικότητα βέβαια δεν πρόκειται για σπίτι αλλά είναι η Αναγνωστική Εταιρεία Κέρκυρας.


Η Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας ιδρύθηκε το 1836. Αποτελεί το αρχαιότερο πνευματικό ίδρυμα της νεότερης Ελλαδας. Είναι ιδρυμένη και λειτουργεί στο πρότυπο της ομώνυμης εταιρείας της Γενεύης, της οποίας μέλη ήταν ο Καποδίστριας, ο Κάλβος και πολλοί άλλοι Επτανήσιοι.




Πώς είναι σήμερα το σπίτι από την ταινία «Η Νεράιδα και το παλικάρι»




Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στα Χανιά και συγκεκριμένα στο παλιό Ενετικό λιμάνι της πόλης,  στο παραθαλάσσιο χωριό Κολυμπάρι. Η «πλατεία» του χωριού που αναφέρεται και που έγιναν αρκετά γυρίσματα είναι το κέντρο της πόλης του Αγίου Νικολάου Λασιθίου στη λιμνοθάλασσα Βουλισμένη στην άλλη μεριά της Κρήτης, καθώς και στην Παναγία την Κερά στην Κριτσά και το σπίτι του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου στον όρμο του Αγίου Νικολάου.


Ένα από τα χαρακτηριστικά μέρη της ταινίας είναι το σπίτι της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Και ποιος δε θυμάται το τραγούδι που τραγουδάει καθισμένη στην αυλή ή τις σκηνές όταν ο Παπαμιχαήλ πήγε με τον Τζανετάκο για να κλέψουν το Κατερινιώ. 


Το συγκεκριμένο σπίτι δίπλα στη θάλασσα ήταν το σπίτι του Νίκου Κούνδουρου στον Άγιο Νικόλαο. Ακόμη και σήμερα όταν το βλέπεις σου θυμίζει τις σκηνές από την αγαπημένη ελληνική ταινία.




Η κόρη μου η σοσιαλίστρια: Πού και πώς είναι σήμερα το εργοστάσιο


Οι παλιές ελληνικές ταινίες είναι η σταθερή αξία στη διασκέδαση πολλών με πολλές ατάκες τους να είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. 


Μπορεί να είναι μέρη μακριά από την Αθήνα αλλά και σημεία δίπλα μας, ακόμη και στην Αττική. Όπως για παράδειγμα στην ταινία «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» (1966) με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη, γνωρίζετε πού είναι το εργοστάσιο που έγιναν τα γυρίσματα και πώς είναι σήμερα; Πιθανόν όχι. Κι όμως είναι δίπλα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Μεγάλο Πεύκο.



Στην δεκαετία του 1970 η ελληνική βιομηχανία άρχιζε την μεγάλη πτώση της. Τελικά η «Πειραϊκή-Πατραϊκή» έκλεισε παραγωγικά το 1992 όπου απόλυθηκε όλο της το προσωπικό. Αργότερα το εργοστάσιο λειτούργησε για μερικά χρόνια ως άλλη μονάδα παραγωγής



Πού γυρίστηκε η ταινία «Οι κυρίες της αυλής» – Οι δύο εκδοχές και η επικρατέστερη απάντηση



Θεωρείται, και δικαίως, ως μια από τις πιο πετυχημένες και αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. «Οι κυρίες της αυλής», με Α’ προβολή στις 10 Απριλίου του 1966, πήρε την 10η θέση ανάμεσα στις 101 παραγωγές εκείνης της χρονιάς, κόβοντας 338, 081 εισιτήρια. 


Αποτελεί την τελευταία συμμετοχή του Ντίνου Ηλιόπουλου σε ταινία της Finos Film ενώ η ιστορία μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη μετά την επιτυχία του θεατρικού έργου του Άλφρεντ Ζερί«Το Έκτο Πάτωμα». Πού γυρίστηκε η ταινία «Οι κυρίες της αυλής»; Τι γνωρίζουμε για την αυλή που φιλοξένησε όλους αυτούς τους ιδιόρρυθμους ένοικους; Δύο είναι οι εκδοχές και μία η επικρατέστερη απάντηση.


Ήταν υπαρκτή η αυλή που γυρίστηκε το φιλμ του Ντίνου Δημόπουλου; Οι εκδοχές είναι δύο. Κάποιοι, όχι επίσημα όμως, υποστηρίζουν πως η ταινία γυρίστηκε σε κτήριο στο Μοναστηράκι που μετέπειτα έγινε χώρος τέχνης και ονομάστηκε T.A.F. Από την άλλη, η πλειοψηφία υποστηρίζει πως ο Φίνος δημιούργησε ένα σκηνικό για να καλύψει τις ανάγκες της παραγωγής.


Το T.A.F. / the art foundation, ένας ενεργός χώρος, υποδέχτηκε το κοινό του για πρώτη φορά τον Μάιο του 2009. Μια ομάδα συνεργατών εντόπισε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας, ένα σπάνιο παράδειγμα αστικής λαϊκής αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα. 


Γυρίστηκε στο συγκεκριμένο κτήριο «Οι κυρίες της αυλής»; Αρχιτεκτονικά και με κάποιες παρεμβάσεις, αν γυρνούσαμε στο 1966, θα μπορούσε να ήταν το σκηνικό της επιτυχημένης ελληνικής ταινίας. Όλα όμως συγκλίνουν πως η Φίνος Φιλμ δημιούργησε σκηνικό για την αυλή και δεν επέλεξε κάποια υπάρχουσα τοποθεσία παρά την έρευνα που προηγήθηκε των γυρισμάτων.



ΠΗΓΗ

ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ www.kritipoliskaixoria.gr

Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου