Έντονη κινητικότητα, με πολλαπλό μάλιστα ενδιαφέρον ως προς την Κρήτη, καταγράφεται εσχάτως στο μέτωπο των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που παραμένουν στα χέρια του Δημοσίου.
Κυβέρνηση και Υπερταμείο φαίνεται ότι κατέληξαν στην παραχώρηση ως ενιαίου πακέτου 22 αεροδρομίων (μεταξύ των οποίων και το “Βιτσέντζος Κορνάρος” στη Σητεία), ενώ ως γνωστόν σύντομα “κληρώνει” ως προς την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, που έχει βγει μόνο του σε διαγωνισμό, με τους υποψήφιους επενδυτές να καλούνται να εκδηλώσουν προσεχώς ενδιαφέρον, καθώς εκπνέει, μετά από παράταση, η σχετική προθεσμία.
Και αν οι εξελίξεις φαίνεται να “τρέχουν” άμεσα, μετά από χρόνια αντίστοιχων συζητήσεων, διεργασιών και ζυμώσεων, για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Σητείας, από πίσω φαίνεται να ξεδιπλώνεται και μια έτερη ενδιαφέρουσα είδηση καθώς, σύμφωνα με κεντρικά δημοσιεύματα, τόσο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας όσο και για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου του αερολιμένα Σητείας) φέρεται να ενδιαφέρεται σοβαρά η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR, που ως γνωστόν έχει πάρει μέσω παραχώρησης το έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι Πεδιάδος.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η “Καθημερινή”, έχουν ολοκληρωθεί ήδη σε ποσοστό 20% οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Το εν λόγω σχήμα αναμένεται να είναι εκ των διεκδικητών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αλλά και των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Άλλοι όμιλοι που αξιολογούν τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την Καλαμάτα - και κάποιοι προοπτικά και για τα 22 υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια - είναι η μητρική της Fraport Greece, η γερμανική Fraport AG, η ΤΕΜΕΣ του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου, που λειτουργεί το συγκρότημα της Costa Navarino στη Μεσσηνία και έχει άμεσο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, και αεροπορικές εταιρείες και άλλοι ξένοι όμιλοι διαχείρισης αεροδρομίων.
Πού βρισκόμαστε όμως ως προς το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Σητείας και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που έχουν παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο;
Ξεκινώντας από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το οποίο εκπνέει σε δύο εβδομάδες, έπειτα από παράταση που δόθηκε στον σχετικό διαγωνισμό κατόπιν αιτημάτων υποψήφιων επενδυτών, το Υπερταμείο προχωράει με ταχείς ρυθμούς την αξιοποίηση και των υπόλοιπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων.
Ειδικότερα, στις αρχές Δεκεμβρίου θα δημοσιεύσει διεθνή πρόσκληση για την επιλογή οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, που θα το συνδράμει στη διαγωνιστική διαδικασία για τη μακροχρόνια παραχώρησή τους. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις τόσο σε τερματικούς σταθμούς όσο και στους διαδρόμους, αλλά και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους θα αναβαθμίσει τον τουρισμό στις συγκεκριμένες περιοχές, βοηθώντας στη διάχυση των οικονομικών ωφελειών από τον τουρισμό σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην αποσυμφόρηση άλλων κορεσμένων προορισμών. Παράλληλα, θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και των τοπικών κοινωνιών.
Ωστόσο, το οικονομικό αντικείμενο των περισσότερων εξ αυτών των αεροδρομίων θεωρείται αμελητέο και είναι δύσκολο για τον λόγο αυτό να προσελκυστούν επενδυτές που θα είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν γενναία σε αυτά. Αν εξαιρεθούν τα αεροδρόμια στην Καλαμάτα (που βγαίνει πρώτη και μόνη της σε διαγωνισμό), στην Πάρο, στη Νάξο, αλλά και στην Αλεξανδρούπολη, για τα υπόλοιπα υπάρχουν επιφυλάξεις κατά πόσο ακόμα και σε πλήρη ανάπτυξη μπορούν να στηρίξουν μεγάλα επενδυτικά προγράμματα. Για τον λόγο αυτό, οι σύμβουλοι του Υπερταμείου έχουν εισηγηθεί την παραχώρησή τους en bloc. Και των 22 δηλαδή μαζί. Οι σχετικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη από την κυβέρνηση, ωστόσο στις πρώτες παρουσιάσεις που της έγιναν στο τέλος του καλοκαιριού, έγινε σαφές πως θα καταβληθούν προσπάθειες, ώστε οι παραχωρήσεις να γίνουν σύντομα και να είναι επιτυχημένες, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές.
https://www.neakriti.gr/

Ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός φωτίζει την ιστορία της Κοξαρέ
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου