«Μαρίνα Μαλίων: Νέα βάση αξιοποίησης ζητά ο Δήμος Χερσονήσου»
Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης για την μαρίνα Μαλίων, σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες της περιοχής, αναζητά ο Δήμος Χερσονήσου, ο οποίος και διεκδικεί την δωρεάν παραχώρηση της, αλλά και την επαναδιαστασιολόγηση του φυσικού αντικειμένου της λιμενικής εγκατάστασης.
Το έργο θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη Δημοτική Ενότητα Μαλίων αλλά και για το σύνολο του Δήμου, καθως και κρίσιμο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα τεθεί σε νέα, ρεαλιστική βάση, θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες και θα εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι αξιοποίησης του.
Αυτά τα δεδομένα κι αυτή την προοπτική, ο Δήμος Χερσονήσου τα είχε αναλύσει ήδη από τον Ιούλιο του 2025, περιγράφοντας τα λεπτομερώς στην υπ’ αρίθμ. 159 / 2025 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Στο άρθρο 8 άλλωστε της συγκεκριμένης απόφασης, είχε γίνει σαφές ότι ο Δήμος Χερσονήσου διεκδικεί από το Υπουργείο Τουρισμού τη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης του Τουριστικού Λιμένα Μαλίων, προκειμένου να μπορέσει να εκπονήσει – σε συνεργασία και με τους τοπικούς επιχειρηματίες – ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιώσιμης αξιοποίησης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του έργου.
Επισημαίνεται ότι, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο επιτρέπει τη δωρεάν παραχώρηση και μάλιστα έχει εφαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις Δήμων, όπως η παραχώρηση τουριστικού λιμένα αρμοδιότητας Υπουργείου Τουρισμού στον Δήμο Κω. Η αναγκαιότητα αποπεράτωσης και λειτουργίας του έργου έχει ήδη τεκμηριωθεί με τα στοιχεία που παρατέθηκαν στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ως εκ τούτου η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού καλείται να υιοθετήσει την πρόταση και να συμβάλει στην υλοποίηση ενός σημαντικού έργου υποδομής.
Το ιστορικό της παραχώρησης
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας, είχε υπογραφεί στις 3 Μαΐου 2019 μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Χερσονήσου, με διάρκεια 43 ετών και ετήσιο αντάλλαγμα 46.897,92€, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως. Στο πλαίσιο της σύμβασης, ο Δήμος είχε αναλάβει τις εξής υποχρεώσεις:
· Την κατασκευή των έργων στη θαλάσσια και χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα, όπως προβλέπονται στην απόφαση 102603/1883/22.12.1992 του ΥΠΕΧΩΔΕ.
· Την υποβολή εντός οκταμήνου (έως 3.11.2019) του συνόλου των εγγράφων, μελετών και δικαιολογητικών που ορίζονται στην Υ.Α. 11214/06.06.2012.
· Την ολοκλήρωση όλων των έργων (λιμενικών, χερσαίων, ηλεκτρομηχανολογικών) εντός 36 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή έως 3.5.2022.
· Την κατάθεση εγγυητικής επιστολής αορίστου διάρκειας, ισόποσης με το καταβλητέο αντάλλαγμα του πρώτου έτους, συμπληρούμενης σε κάθε ετήσια αναπροσαρμογή.
· Την ασφάλιση του τουριστικού λιμένα καθ’ όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
Τι συνέβη στην πράξη
· Η εγγυητική επιστολή δεν κατατέθηκε ποτέ, γεγονός, που βάσει του άρθρου 11 της σύμβασης, οδηγεί σε λύση της χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης.
· Η ασφάλιση του λιμένα δεν προχώρησε, καθώς δεν υπήρχε σαφές αντικείμενο για προσφορά από ασφαλιστικές εταιρείες.
· Η σύμβαση με τον ανάδοχο επενδυτή, που είχε επιλεγεί μέσω διαγωνισμού το 2022, δεν υπεγράφη.
· Οι απαιτούμενες μελέτες και εγκρίσεις δεν ολοκληρώθηκαν.
· Ο χώρος της μαρίνας παρέμεινε αναξιοποίητος, χωρίς καμία πρόοδο στα έργα.
Παρά την πλήρη αδράνεια, ο Δήμος συνέχισε να καταβάλλει κανονικά το ετήσιο μίσθωμα, συμπεριλαμβανομένου και του πέμπτου μισθωτικού έτους (2023), ενώ προβλέπονταν και η καταβολή του μισθώματος για το 2024.
Τοποθετήσεις και απόφαση
Εξαιτίας όλων αυτών των δυσμενών εξελίξεων, ο Δήμαρχος Χερσονήσου, κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης, είχε τονίσει, ότι η σύμβαση του 2019 ήταν εξ αρχής μη ρεαλιστική για τις δυνατότητες του Δήμου, χαρακτηρίζοντάς την «άκρως επιζήμια για τα συμφέροντα του Δήμου». Το Δημοτικό Συμβούλιο, με την απόφαση 159/2025, είχε διαπιστώσει την αδυναμία εκπλήρωσης των όρων της σύμβασης και είχε ζητήσει από το Υπουργείο Τουρισμού την έκδοση διαπιστωτικής πράξης λύσης της σύμβασης.
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και η Νομική Υπηρεσία του Δήμου είχαν συμφωνήσει με την πρόταση για λύση της σύμβασης, επικαλούμενες τις ρητές προβλέψεις του άρθρου 11. Το Δημοτικό Συμβούλιο είχε δηλώσει ότι πέραν της καταβολής του μισθώματος του τρέχοντος έτους 2025, δεν θα προχωρήσει σε καμία μελλοντική καταβολή.
Η απόφαση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα για την αναζήτηση ενός νέου πλαισίου αξιοποίησης της μαρίνας Μαλίων, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της περιοχής και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Χερσονήσου.
Ένα κρητικό τραγούδι για τα θύματα της ασφάλτου με την υπογραφή του διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου
CrediaBank: Το πρώτο κατάστημα Νέας Εμπειρίας στην Κρήτη ανοίγει τις πόρτες του στο Ηράκλειο
«ΧΑΝΙΑmas»: Με πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων και Χριστουγεννιάτικο Πάρκο για μικρούς & μεγάλους γιορτάζει τα Χριστούγεννα & την Πρωτοχρονιά ο Δήμος Χανίων
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Λαϊκή Συσπείρωση Περιφέρειας Κρήτης - Για το παλιό δημόσιο ΚΤΕΟ στο Ηράκλειο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Οι κύριες λίμνες της Κρήτης
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Το Σανατόριο Η Φυματιολογική Κλινική Του Μανδαλένιου Στα Σπήλια Ηρακλείου "Αγία Ειρήνη"
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το Φουρνοφάραγγο του δήμου Γόρτυνας
Η Ανώπολη η έδρα της ομώνυμης κοινότητας του δήμου Σφακίων
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου