Τα αυτόνομα οχήματα είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο καυτά θέματα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας των αυτόνομων οχημάτων, μετά το 2021, έχει επιβραδυνθεί, λόγω των μεγάλων προβλημάτων στην παραγωγή αυτοκινήτων.
Ειδικά του τομέα που περιλαμβάνει τα προηγμένα συστήματα, τα οποία αποκλείουν την αθρώπινη παρέμβαση στην οδήγησή τους.
Πέρα από τα προβλήματα που συνδέονται με την οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Αυτά εστιάζονται κυρίως σε θέματα τεχνολογικής, νομικής και κοινωνικής φύσης.
Τα τελευταία προβλήματα είναι δύσκολο να λυθούν, καθώς πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν σημαντικούς φόβους για την αυτόνομη οδήγηση. Αν και η τεχνητή νοημοσύνη έχει αυξανόμενες δυνατότητες, η πλήρης εφαρμογή τέτοιων συστημάτων στα οχήματα που κινούνται απαιτεί απόλυτη ασφάλεια.
Παρά τα εμπόδια τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του μέλλοντος στην αυτοκίνηση. Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου αγωνίζονται να αναπτύξουν όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες θα επιτρέπουν ταξίδια με την μικρότερη δυνατόν συμμετοχή του οδηγού.
Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2035 τα αυτόνομα οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 14% της ευρωπαϊκής αγοράς και έως και το 34% της Κίνας.
Οι ανησυχίες για τη χρήση αυτόνομων οχημάτων βασίζονται κυρίως στην περιορισμένη εμπιστοσύνη που έχουν οι οδηγοί για τις σύγχρονες τεχνολογίες. Ένα άλλο πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι υπάρχει ελλιπής υποδομή, η οποία σε πολλά σημεία απαιτεί ορισμένες τροποποιήσεις για τα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Οι κύριοι τομείς ανησυχίας, εκτός από την έλλειψη υποδομής, έχουν να κάνουν με την πλήρη εξάρτηση των επιβατών από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, με τους κινδύνους για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που σχετίζονται με πιθανή απομακρυσμένη παραβίαση του αυτοκινήτου και με τις απρόβλεπτες βλάβες μεμονωμένων συστημάτων, που μπορεί να οδηγήσουν σε μια σειρά από σοβαρά ατυχήματα.
Επί του παρόντος, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ερευνούν πώς να αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας των αυτόνομων αυτοκινήτων. Ένα βασικό ζήτημα είναι η αξιοπιστία των συστημάτων. Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια θα πρέπει να ανέβουν επίπεδο, ώστε να μην υπάρχουν πιθανότητες ατυχήματος.
Το ABS, το EBD, το ASR ή το ESP θεωρούνται ήδη βασικός εξοπλισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων, αλλά και αυτά τα συστήματα εξελίσσονται ακόμη περισσότερο για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Σήμερα πολλά αυτοκίνητα παραγωγής διαθέτουν επίπεδο 2 της αυτόνομης οδήγησης με αρκετά μοντέλα εξ αυτών να έχουν περάσει στο επίπεδο 3. Το επόμενο υψηλό επίπεδο αυτοματισμού, είναι το επίπεδο 4, το οποίο θα επιτρέπει την πλήρη οδήγηση χωρίς την παρέμβαση του οδηγού υπό ορισμένες συνθήκες.
Οι ειδοποιήσεις και οι προειδοποιήσεις θα εμφανίζονται σε επικίνδυνες καταστάσεις, αλλά το αυτοκίνητο θα μπορεί να χειριστεί μόνο του την οδήγηση. Στο τελικό στάδιο (επίπεδο 5) τα αυτοκίνητα θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, ανεξάρτητα από τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Κυριάκος Παρασίδης ΑΠΕ ΜΠΕ

Ένα κρητικό τραγούδι για τα θύματα της ασφάλτου με την υπογραφή του διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου
CrediaBank: Το πρώτο κατάστημα Νέας Εμπειρίας στην Κρήτη ανοίγει τις πόρτες του στο Ηράκλειο
«ΧΑΝΙΑmas»: Με πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων και Χριστουγεννιάτικο Πάρκο για μικρούς & μεγάλους γιορτάζει τα Χριστούγεννα & την Πρωτοχρονιά ο Δήμος Χανίων
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Λαϊκή Συσπείρωση Περιφέρειας Κρήτης - Για το παλιό δημόσιο ΚΤΕΟ στο Ηράκλειο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου