ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ : Για τα δίκαια αιτήματα των κατοίκων των χωριών Σμάρι, Γάλιπε, Γαλίφα, Άνω Βάθεια και Καινούργιο Χωριό

 Προς τον κ. Περιφερειάρχη,

Αντικείμενο της Επερώτησης μας είναι η «Αναφορά» ενώπιον της Περιφέρειας Κρήτης εκατοντάδων κάτοικων των Δήμων Χερσονήσου και Μινώα Πεδιάδας, οι οποίοι μαζικά ζητούν να προχωρήσει το έργο της κατασκευής του δρόμου Ε50 που ενώνει το Καστέλλι Πεδιάδος με τον συνοικισμό του Αγ. Ιωάννη. 


Αναφέρουν οι κάτοικοι ότι από τη δεκαετία του ’60 (!) το έργο παραμένει έως σήμερα ημιτελές κατά 3,5 χιλιόμετρα και συγκεκριμένα στα τμήματα από το χωριό Γάλιπε έως το Καινούργιο Χωριό και από το χωριό Άνω Βάθεια έως τον συνοικισμό του Αγίου Ιωάννη.



Κατά τη γνώμη μας, κακώς η συγκεκριμένη «Αναφορά» δεν έγινε γνωστή στους περιφερειακούς συμβούλους και δεν ήρθε για συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο, με ευθύνη της διοίκησης της περιφέρειας. Άραγε για να κρυφτεί άλλο ένα πρόβλημα κάτω από το χαλί και να μη σκιάσει τις θριαμβολογίες περί «ανάπτυξης»;


Ειδικότερα, οι κάτοικοι τονίζουν το πρόβλημα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, αφού αποτέλεσμα της καθυστέρησης των έργων είναι ότι οι καθημερινές μετακινήσεις από τα χωριά Σμάρι, Γαλίφα, Γάλιπε, Καινούργιο Χωριό και Άνω Βάθεια, προς Καστέλι Πεδιάδος, προς Ηράκλειο, αλλά και οι εσωτερικές μεταξύ τους διαδρομές, εγκυμονούν σοβαρότατους κινδύνους πρόκλησης ζημιών στα οχήματά τους, αλλά και κινδύνους για την ίδια τη ζωή τους. 


Για παράδειγμα η μη ολοκλήρωση της γέφυρας στην περιοχή της «Αγίας Αναστασίας», αναγκάζει αυτούς που κατευθύνονται προς το Ηράκλειο να διασχίζουν την κοίτη του χειμάρρου, με όλους τους υπαρκτούς κινδύνους. Κίνδυνοι που μεγαλώνουν τη χειμερινή περίοδο, οπότε η διέλευση από το συγκεκριμένο σημείο απειλεί ανθρώπινες ζωές.


Όπως μας ενημέρωσαν οι κάτοικοι των προαναφερθέντων χωριών, οι δρόμοι που χρησιμοποιούν μέχρι και σήμερα είτε στον συγκεκριμένο οδικό άξονα είτε στον εναλλακτικό της σύνδεσής τους με το Ηράκλειο (δηλ. οδικός άξονας Επισκοπής – Γαλίφας), έχουν μετατραπεί σε καρμανιόλες και πόσο μάλλον για τους διερχόμενους που δεν γνωρίζουν την περιοχή, με το ουσιαστικά εγκαταλελειμμένο, σε πολύ άσχημη κατάσταση οδικό δίκτυο, λόγω και της στενότητας του δρόμου, της έλλειψης φωτισμού και της κακής βατότητας.


Η κατάσταση δεν είναι απλώς… άσχημη, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη!!! Με απλά λόγια, με ευθύνη του κεντρικού και τοπικού κράτους, υπάρχουν στον 21ο αιώνα κάτοικοι και επισκέπτες της περιοχής που ρισκάρουν τη ζωή τους για να μετακινηθούν!


Οι κάτοικοι έχουν καταγράψει πολλά σημεία μεγάλης επικινδυνότητας στα οποία είτε διέρχεται χείμαρρος, είτε υπάρχει επικίνδυνη μικρή γέφυρα, κτλ. Όταν στα σημεία αυτά δεν υπάρχει σήμανση «ΙΡΛΑΝΔΙΚΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ», δεν υπάρχουν τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα, άλλες υποδομές, όπως γέφυρες, ποιος διασφαλίζει ότι θα αποφευχθεί περιστατικό παρόμοιο με αυτό το τραγικό στον Γεροπόταμο, στη Μεσαρά, με την απώλεια των τεσσάρων ανθρώπων ως το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος; 


Ποιος εγγυάται την ασφάλεια του κόσμου που χρησιμοποιεί αυτό το οδικό δίκτυο και διατρέχει κίνδυνο; Ποιος εγγυάται την ασφάλεια ακόμη και των μαθητών που κατοικούν χωριά αυτά και μετακινούνται στα σχολεία της περιοχής ή σε άλλες εξωσχολικές

δραστηριότητες ή αναγκάζονται να απουσιάζουν από τα μαθήματά τους σε ημέρες με ισχυρή βροχόπτωση ;


Οι ανησυχίες των κατοίκων μεγαλώνουν, με την εγκληματική αδράνεια δήμων και περιφέρειας, που, παρά τις διαμαρτυρίες και τις παρεμβάσεις, περιορίζονται μέχρι σήμερα σε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την ολοκλήρωση ενός αναγκαίου έργου για τις λαϊκές ανάγκες. 


Επιπλέον, οι κάτοικοι αναρωτιούνται, μήπως η μη ολοκλήρωση του έργου έχει σχέση με το γεγονός ότι θα μπορεί να αποτελέσει την κοντινότερη και πλέον αξιόλογη εναλλακτική διαδρομή στη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο του Καστελλίου, εκτός του περίκλειστου ιδιωτικού ΒΟΑΚ με διόδια.


Η κατάσταση αυτή που βιώνει η περιοχή των χωριών Σμάρι, Γάλιπε, Γαλίφα, Άνω Βάθεια και Καινούργιο Χωριό αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, τις τεράστιες ελλείψεις του κεντρικού κρατικού μηχανισμού και της Τοπικής διοίκησης και τις εγκληματικές ευθύνες για την ανυπαρξία έργων υποδομής, αφού αυτά λογιάζονται ως «κόστος», με τις προδιαγεγραμμένες συνέπειες όχι μόνο για την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, αλλά και για την ίδια την ανθρώπινη ζωή. 


Την ίδια στιγμή, έργα που αφορούν τους ομίλους προχωρούν με fast track διαδικασίες, όπως το ιδιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι ή ο ιδιωτικός ΒΟΑΚ με τα υπερκέρδη που θα έχουν οι παραχωρησιούχοι και τους περιορισμούς στη χρήση του από τον λαό της Κρήτης, που θα πληρώνει όχι μόνο την κατασκευή του, αλλά και τα διόδια.


Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει αμέσως η περιφερειακή αρχή, για :

Ø Να ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες και η υλοποίηση των έργων στα οδικά τμήματα από το χωριό Γάλιπε έως το Καινούργιο Χωριό και από το χωριό Άνω Βάθεια έως τον συνοικισμό του Αγίου Ιωάννη, τα οποία παραμένουν ημιτελή και εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τους διερχόμενους.


Ø Να τοποθετηθούν οι απαραίτητες προειδοποιητικές σημάνσεις στα σημεία της περιοχής που αποτελούν «Ιρλανδικές Διαβάσεις» και για τη συνολική αποκατάσταση και αντιμετώπιση του πλημμυρικού κινδύνου σε όλο το οδικό δίκτυο.


Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΑΛΕΚΟΣ - ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ – ΧΟΥΣΤΟΥΛΑΚΗ ΓΕΝΟΒΕΦΑ

ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ kritipoliskaixoria

Η Κρήτη στο ίντερνετ με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, πολιτιστικά, λαογραφικά νέα και ιστορικά στοιχεία, Αφιερώματα αε πόλεις και χωριά της Κρήτης, αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία, και Ανθρώπους

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

.........