«Προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών στην ΠΕ Ρεθύμνου ».
Σοβαρές είναι οι καταγγελίες από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο για τους όρους κάτω από τους οποίους γίνεται η μεταφορά των μαθητών από την ΚΤΕΛ ΑΕ, χωρίς επίσημα στοιχεία για λεωφορεία, οδηγούς και συνοδούς, με παιδιά να αφήνονται χωρίς επίβλεψη πριν ανοίξουν τα σχολεία, κτλ, αυξάνοντας την ανησυχία γονιών και εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το πρόβλημα, βέβαια, δεν είναι καινούργιο. Πέρα από το γεγονός ότι κάθε χρόνο επαναλαμβάνονται τα σοβαρά προβλήματα με τη μεταφορά μαθητών, δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τις αντιδράσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών για το ζήτημα της μεταφοράς στο Ρέθυμνο (από άλλον ιδιώτη τότε) και την ταλαιπωρία που προκλήθηκε σε παιδιά και γονείς. Γονείς και μαθητές βρέθηκαν ανάμεσα σε «διασταυρούμενα πυρά» μεταξύ μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, με τεράστιες ευθύνες να βαραίνουν την περιφερειακή αρχή, που λειτουργεί ως «τροχονόμος» των εμπόρων της μεταφοράς, εφαρμόζοντας -και μάλιστα αδιαμαρτύρητα- την πολιτική των κυβερνήσεων για την πλήρη παράδοση της μεταφοράς των μαθητών σε ιδιώτες.
Συγκεκριμένα, η περιφερειακή αρχή Κρήτης έχει μεγάλη ευθύνη καθώς : Συναινεί και εφαρμόζει το σύστημα των εργολάβων, δηλαδή το υπάρχον σύστημα «δημοσίων» συμβάσεων με τις οποίες ανατίθεται στους επιχειρηματίες αυτή η σημαντική πτυχή της ζωής των λαϊκών οικογενειών που αφορά την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Μοιράζονται εκατομμύρια σε ΑΕ και αποτινάσσεται η κρατική ευθύνη της μεταφοράς μαθητών.
Επιπλέον, η περιφερειακή αρχή εξωραΐζει την κατάσταση, αποκρύβει την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων, αφού καν δεν θίγει την ουσία του προβλήματος, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση και την παντελή έλλειψη υποδομών μεταφοράς από το ίδιο το κράτος, σε όλες του τις βαθμίδες (υπουργείο - Περιφέρειες - δήμοι).
Το αποτέλεσμα είναι πως η ικανοποίηση του δικαιώματος των παιδιών για ασφαλή μεταφορά, η ποιότητα των υπηρεσιών, εξαρτάται, τελικά, από το τι συμφέρει την κάθε ιδιωτική επιχείρηση (ΚΤΕΛ ΑΕ, ταξιδιωτικό γραφείο, ταξί, κλπ.), ενώ δρομολόγια κηρύσσονται άγονα με κριτήριο το κέρδος.
Και δυστυχώς η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για τα ειδικά σχολεία, με την έλλειψη ειδικά εκπαιδευμένων συνοδών για παιδιά με αναπηρία και την έλλειψη ειδικά διαμορφωμένων οχημάτων, εξαιτίας της πολιτικής «κόστους – οφέλους» των κυβερνήσεων και σε αυτό τον τομέα.
Το «μάρμαρο» αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες της περιφέρειας που επιβαρύνονται με έναν τεράστιο όγκο δουλειάς, που πρέπει να σχεδιάζουν δρομολόγια για χιλιάδες μαθητές, χωρίς όμως να μπορούν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν, τα οποία οφείλονται στην επιλεκτική ανικανότητα του κράτους να λύσει ολοκληρωμένα το ζήτημα.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι η περιφερειακή αρχή δεν έχει ούτε καν διαμαρτυρηθεί, μέσα στα συλλογικά όργανα ή δημόσια, για το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τη μεταφορά των μαθητών. Για τους μεγάλους περιορισμούς στο δικαίωμα των παιδιών για δωρεάν μεταφορά προς και από το σχολείο τους, τους χιλιομετρικούς κόφτες που περιορίζουν τη δωρεάν μεταφορά, με αποτέλεσμα οι γονείς να αναγκάζονται να καλύπτουν το ζήτημα της μεταφοράς με ίδια μέσα, ενώ και το γονικό επίδομα μεταφοράς μαθητών παραμένει στο ίδιο ύψος τα τελευταία 15 χρόνια, τη στιγμή που το κόστος των καυσίμων έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Το συμπέρασμα είναι ότι, ενώ εν έτει 2025 θα ήταν αναμενόμενο να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, αυτή η ανάγκη μένει ανεκπλήρωτη, μοιάζει «άπιαστη», εξαιτίας της βαρβαρότητας ενός συστήματος που λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος και το οποίο υπηρετούν η εκάστοτε κυβέρνηση και οι εκλεγμένοι των αστικών κομμάτων στην τοπική διοίκηση, όπως η πρασινογάλαζη περιφερειακή αρχή Κρήτης των ΠΑΣΟΚ - ΝΔ.
Με βάση τα παραπάνω, καλούμε την περιφερειακή αρχή να απαντήσει :
· Γιατί δεν έχει προβεί η αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, από την αρχή της σχολικής χρονιάς (η τριετής σύμβαση με την ΚΤΕΛ ΑΕ υπογράφτηκε τον Ιούλιο του 2025) σε όλους τους απαιτούμενους ελέγχους τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων από την πλευρά του αναδόχου, αλλά έπρεπε να περάσουν μήνες με προβλήματα, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ Ρεθύμνου;
· Τι προτίθεται, έστω εκ των υστέρων, να κάνει για να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες των μαθητών στην ΠΕ Ρεθύμνου για ασφαλή μεταφορά;
· Σκοπεύει να διεκδικήσει από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τα πάγια αιτήματα του γονικού κινήματος, τη δημιουργία δημόσιου φορέα ανά Περιφέρεια, αγορά όλου του αναγκαίου στόλου οχημάτων και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οδηγού και συνοδών, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κατάλληλα εκπαιδευμένων, ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό; Με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Άθλησης, άλλα δρομολόγια κλπ.). Δηλαδή να διεκδικήσει τη μοναδική λύση, για να πάψουν τα αδιέξοδα στη μεταφορά των μαθητών.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης
Νίκος Μανουσάκης

Ο ιστορικός Ιάσονας Χανδρινός φωτίζει την ιστορία της Κοξαρέ
Ψηφιακός Ιστορικός Πλοηγός Νεότερης Ιστορίας Κρήτης 1821–1913 από την επανάσταση στην Ένωση
Ένα βήμα πιο κοντά η ανάδειξη του κόλπου του Δερματά
.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης απόδοσης Προσωπικού Αριθμού - 9,3 εκατ. πολίτες τον διαθέτουν πλέον
ΑΑΔΕ: Απλήρωτοι φόροι 7,2 δισ. ευρώ το δεκάμηνο 2025 - Κάτω από 3,9 εκατ. οι οφειλέτες
Ποια ζητήματα πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα για το δημογραφικό - Ο Α. Αλεξόπουλος, επικεφαλής του Κέντρου Κρήτης ΟΟΣΑ για τη Δυναμική των Πληθυσμών
Αγορά ακινήτων: Πώς μεταπωλείται σωστά ένα πολυτελές ακίνητο στην Ελλάδα
Το ChatGPT στα χέρια εκπαιδευτικών και μαθητών
Δυναμική παρουσία του Πανεπιστημίου Κρήτης στην έκθεση InnoDays 2025: 1ο και 3ο βραβείο για φοιτητικές ομάδες στο Hackathon Καινοτομίας
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List” 85 μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως
Η παχυσαρκία επηρεάζει τη γονιμότητα - Τι δείχνουν μελέτες
ΠΟΥ: Οι θάνατοι από ελονοσία αυξήθηκαν το 2024 και οι μειώσεις στη χρηματοδότηση ενέχουν τον κίνδυνο αναζωπύρωσης της νόσου
Οι γυναίκες έχουν υψηλότερο γενετικό κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη
Η ψυχολογική και σωματική προετοιμασία πριν από χειρουργική επέμβαση ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Ελένη Βατσινά: Αναγκαία η άμεση εθνική στρατηγική για το κρητικό ελαιόλαδο

Το Πρόγραμμα Προβολών Του ΣΙΝΕ ΜΙΝΩΑ Στη Σητεία
Όταν ληγμένα χάπια και κάψουλες γίνονται ζωντανά έργα τέχνης στο Νοσοκομείο και σε Φαρμακεία του Ρεθύμνου
Το Τέμενος Βελή Πασά στην πόλη του Ρεθύμνου
Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές
Ενα οικιστικό συγκρότημα στα Χανιά έργο Τέχνης.
Οι Ανασκελάδες Τα Κακά Πνεύματα, Δαιμονικά Και Συγγενείς Του Διαόλου
Το Πλοίο «Ρεγγίνα» Με Το Τεράστιο Φορτίο Χασίς Ανοικτά Της Άρβης
Το Λουτράκι του Δήμου Μαλεβιζίου
Οι Μουρνιές του δήμου Ιεράπετρας
Επίεσκεψη στο χωριό Αντισκάρι του Δήμου Φαιστού
Το χωριό Κάμποι του δήμου Χανίων
Το χωριό Κανδήλα του δήμου Γόρτυνας
Τα Ιωάννινα, επίσης γνωστά ως Γιάννενα
Ο Βόλος από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.
Η Λαμία πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας
Η Λιβαδειά ή Λεβαδειά (παλαιότερα) ή Λεβάδεια (αρχαία ονομασία) η πόλη της Στερεάς Ελλάδας
Η Ηρωική Πόλη της Νάουσας
Τα Βάρβαρα Ο Χυλός Που Ετοιμάζουν Οι Πιστοί Την Παραμονή Της Αγίας Βαρβάρας
Συνταγή για κέικ κάστανο με σοκολάτα
Η Σφακιανή Πίτα Γέννημα Της Χώρας Των Σφακίων
Το καυστικό βίντεο που ετοίμασε το ΠΑΜΕ για το αντεργατικό έκτρωμα.
Τα περάσματα του Αλέκου Σακελλάριου απο την μεγάλη οθόνη
70 χρόνια «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο»: Το παρασκήνιο της αγαπημένης κλασικής ταινίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου